حاشیه‌های نماز عید فطر در دانشگاه تهران

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
نفس‌های شب قدر گذرانده، ایمان‌های رمضان‌دیده و بدن‌های روزه‌کشیده امروز در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن گرد شمع اسلام جمع شدند و به شکرانه یک ماه تعبد و بندگی، قنوت تقوا خواندند.

به گزارش ایرنا، از نخستین لحظات صبح امروز دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن مملو از جمعیت پرشور میلیون ها تهرانی نمازگزار بود که در قالب های مختلف رهسپار دانشگاه تهران شده بودند. جمعیت فوج فوج می آیند؛ یکی سجاده بدست دارد، آن یکی گلیم، دیگری روزنامه!، یکی فرزندش را بغل کرده، دیگری دستش در دست فرزندش است، اما همه برای جشن بندگی آمده اند.

**گونه گونی شرکت کنندگان در نماز عید تهران بارز بود. زن، مرد، پیر، جوان، کودک، روحانی، دانشگاهی، بازاری، بالاشهری، پایین شهری و... همه خود را برای اقامه نماز عید به دانشگاه تهران رسانده بودند.

**امروز بازار انواع روبوسی نیز داغ بود؛ روبوسی خودمانی، روبوسی سیاسی، روبوسی انتخاباتی، روبوسی دانشگاهی، روبوسی جوانانه و...

**مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز عید آذین بندی شده اند. ایستگاه های صلواتی، پایگاه های دریافت فطریه و مکان هایی برای اهدای دعای عید فطر به وفور در مسیر دیده می شوند.

**در چند مکان شلوع اطراف دانشگاه، تلویزیون های بزرگی برای مشاهده خطبه ها بصورت زنده تدارک دیده شده اند.

**جمعیت راه بندان می کند. عبور و مرور فردی هم مختل می شود. سیل جمعیت تقاطع کارگر - بلوار کشاورز را به میدان حضرت ولی‌عصر(عج) پیوند می زند. کم کم جای سوزن انداختن در این مسیر هم نیست. هم منتظر آقایند.

**در دست برخی از نمازگزاران عکس هایی از رهبر فرزانه انقلاب دیده می شود.

**در نقاط مختلف برگزاری نماز عید فطر، عکاسان و تصویربرداران مشاهده می شوند.

**امروز مراسم دعای ندبه هیات رزمندگان اسلام در دانشگاه تهران برگزار شد و پس از آن مراسم ویژه عید آغاز شد.

**به علت کمبود جا، برخی نماز را در پارک لاله اقامه می کنند. سیل جمعیت تا خیابان حجاب گسترده شده است.

**جوانکی که به جای وزیر شعار پشت تریبون ایستاده، خبر می دهد که آقا دارند می آیند؛ همه برمی خیزند؛ به احترام آقا، به احترام نایب امام عصر(عج).

**با شروع نماز عید تنها یک صداست که شنیده می شود. صدای روحانی رهبر انقلاب که حمد و سوره نماز عید را تلاوت می کنند. انگار نه انگار که میلیون ها تهرانی یک‌جا جمع شده اند؛ همه به صدای رهبر گوش فرا می دهند.

**با اتمام نماز عید، آقا برای ایراد خطبه ها به پشت تریبون می آیند؛... نمازگزاران دوباره برمی خیزند؛ ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مرگ بر ضد ولایت فقیه، ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار و... آقا به ابراز احساسات ملت پاسخ می دهند و تشکر می کنند.

**ولی امر مسلمین در خطبه اول از معنویت ایرانیان در رمضان تجلیل کردند و توصیه کردند: این نماز با حال و حضور را برای خود نگه دارید. ایشان خطبه دوم را به مسایل مهم جهان اسلام اختصاص دادند و ضمن تشکر از ملت ایران به خاطر شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس، به مسائل و مشکلات مسلمانان در کشورهای پاکستان و فلسطین پرداختند. حضرت آیت الله خامنه ای خواستار بپا خواستن مسلمانان بویژه ایرانیان برای کمک به سیل زدگان پاکستان شدند.

**وقتی آقا کنفرانس سازش فلسطین را محکوم می کنند؛ نمازگزاران تکبیر سر می دهند.

**برخی مسئولان نظام، نماز را در خیابان و در میان مردم اقامه می کنند.

**در میان جمعیت میلیونی نمازگرار اما عده ای هم هستند که اگر چه در میان جمع هستند اما نمی توانند نماز بخوانند از جمله مجری مراسم و مکبر نماز که مامور قرائت قنوت نماز عید است، ماموران انتظامی که امنیت مراسم را برعهده دارند، نیروهای هلال احمر که سلامت بخش هستند، محافظ‌های مسئولان ارشد نظام، نیروهای فنی دست اندرکار، برخی ماموران و کارگران شهرداری و... آنها گر چه نمی توانند نماز بخوانند اما همراه با جمع قنوت های آن را زیر لب زمزمه می کنند.

**با اتمام خطبه ها، نمازگزاران تهرانی رهسپار خانه هایشان می شوند. هر کس به سویی می رود. شلوغی جمعیت بیشتر نمایان می شود.

**مجری مراسم اعلام می کند که به دلیل قرار گرفتن عید سعید فطر در روز جمعه، امروز نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

**جشن بندگی و معنویت پس از یک ماه عبادت است. فصل اخلاص و تثبیت انسانیت انسان‌هاست؛ «اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود والجبروت و اهل العفو و الرحمه» آقای من این دعا و استغاثه ما به آستان توست. امروز برای تجدید عهدی دیگر با فرزندت و نایبت آمدیم تا شاید جمعه ای دیگر خودت را نظاره‌گر باشیم.



http://www.tabnak.com/nbody.php?id=66243
 

Similar threads

بالا