جوان ماندن را با این مواد غذایی تجربه کنید

bluesky_24

عضو جدید
جوان ماندن را با این مواد غذایی تجربه کنید7 اكسير جواني پوست خودتان را هيچ وقت از یاد نبرید، حتي اگر جوان هستيد هم از همین حالا به فكر آینده پوست‌تان باشید! باور داشته باشيد كه آنچه مي‌خوريد رمز جواني طولاني‌تر شماست. اين مواد‌غذايي شما را كمتر از سن شناسنامه‌اي‌تان نشان مي‌دهند.

پوست خودتان را هيچ وقت از یاد نبرید، حتي اگر جوان هستيد هم از همین حالا به فكر آینده پوست‌تان باشید!رمز جواني پايدارتر در محصولات گرانقيمت موجود در داروخانه‌ها و سالن‌هاي زيبايي نيست در سفره پهن شده پيش روي شماست، باور داشته باشيد كه آنچه مي‌خوريد رمز جواني طولاني‌تر شماست. اين مواد‌غذايي شما را كمتر از سن شناسنامه‌اي‌تان نشان مي‌دهند.

نشاط بخشي مرطوب كننده

شاهدانه

اين ماده غذايي را در طول تاريخ به‌عنوان نشاط بخش به كار مي‌بردند اما حالا مشخص شده كه اسیدهای چرب امگا 3 در این دانه خوراكی مانع خشكی بیش از حد پوست شده و به تازگی پوست كمك زیادی می‌كنند. می‌توانید شاهدانه را با مقداری آبلیموی تازه‌، كمی روغن شاهدانه، مقداری نمك و كمی ریحان تازه در مخلوط كن به خوبی مخلوط كنید و از خوردن آن لذت ببرید. با این ماده خوراكی، دیگر نگران خشك شدن پوست‌تان نباشید.

خوشمزه ضد‌آفتاب

هندوانـــه

میوه‌های قرمز رنگ و نارنجی مایل به قرمز مانند گوجه فرنگی یا هندوانه كه سرشار از بتاكاروتن هستند، باعث افزایش مقاومت بدن در برابر اشعه های خطرناك مانند اشعه ماوراي بنفش خورشید می‌شوند. ویتامین‌های موجود در این مواد غذایی، در لایه های خارجی پوست مستقر شده و با خاصیت آنتی‌اكسیدانی خود باعث ترمیم قسمت‌های آسیب دیده توسط نور خورشید می‌شوند و در نتيجه روند پير شدن پوست را به تاخير مي‌اندازند.

شاداب‌كننده دريايي

ماهی قزل‌آلا

ماهي‌ها به خصوص ماهي قزل‌آلا سرشار از پروتئين - يكي از مواد اصلي ساختماني براي پوست- هستند. همچنين ماهي‌ها منبعي ضروري و سرشار از اسيد چرب امگا 3 نیز هستند كه اين اسيد چرب باعث كاهش توقف ترشح هورمون‌های استرس‌زا و پروردن پوست و جواني و شادابي آن مي‌شود و چروك‌هاي پوست را كاهش مي‌دهد.

شفافيت با بمب ويتامين E

تخم كدو حلوایی یا آفتابگردان

ویتامین
E در بهبود پوست نقشی اساسی دارد. اگر بدن شما با كمبود ویتامین E مواجه است پوست شما آن‌طور كه لازم است خوب و شفاف به‌نظر نمی‌آید.تخم آفتابگردان و كدو حلوایی منابع بسیار خوب ویتامینE هستند. بدون ویتامینE پوست در معرض مستقیم رادیكال‌های آزاد قرار می‌گیرد و آسیب‌پذیری بافت‌های پوستی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌كند.

سالاد ضدسرطان

كلم بروكلی

محققان معتقدند، مواد موجود در كلم بروكلی بدون ایجاد اختلال در سازوكار سلول‌های طبیعی، سلول‌های سرطانی را (در
۲ نوع سرطان تخمدان و لوزالمعده) از بین می‌برد.

دانشمندان دانشگاه جان هاپكینز كه نتایج تحقیقات خود را در مجله شرح مباحثات آكادمی ملی علوم(
Pnas)منتشر كرده‌اند، كشف كردند كه جوانه‌ها و برگ‌های تازه كلم بروكلی می تواند تا حد قابل توجهی از پوست در برابر صدمات تابش اشعه فرابنفش خورشید محافظت كند. اشعه فرابنفش خورشید یكی از دلایل محیطی ابتلا به سرطان پوست است.به گفته این دانشمندان یك لایه نازك از برگ‌های این كلم، از پوست در مقابل تابش‌های خورشیدی محافظت می‌كند. در حقیقت در برگ‌های جوان كلم بروكلی یك تركیب شیمیایی با عنوان سولفورافان وجود دارد كه قرمزی و التهاب پوست كه نشان دهنده آسیب‌های ناشی از تابش اشعه فرابنفش به سلول‌های بافت پوست است را كاهش می‌دهد.
 

Similar threads

بالا