جزييات نحوه انتخاب «بانوي بصير» !در روز مادر

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزييات نحوه انتخاب «بانوي بصير» در روز مادر

سوابق شغلي، تحصيلي، تعهد به ارزش‌هاي انقلابي و ولايتمداري از شاخص‌هاي انتخاب است!

خبرگزاري بين المللي زنان : رييس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري جزييات نحوه انتخاب 50 زن برگزيده در همايش «بانوي بصير» را كه در ايام هفته گراميداشت مقام زن و روز مادر برگزار مي‌شود، تشريح كرد.
مريم مجتهد‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران ، عنوان كرد: بانوان برگزيده در 9 محور زنان نيروي نظامي و انتظامي، زنان شاخص حوزوي، زنان كارآفرين، زنان شاخص نويسنده، زنان شاعر متعهد و بصير، زنان شاغل، ‌زنان نخبه، زنان خانه‌دار نمونه و زنان ايثارگر انتخاب مي‌شوند.
به گفته مجتهدزاده، سوابق شغلي و تحصيلي و نيز مواردي از قبيل تعهد به ارزش‌هاي انقلابي، اسلامي و ولايتمداري از جمله شاخص‌هاي عمومي انتخاب زنان در بخش‌هاي مختلف همايش "بانوي بصير" است.
وي در ادامه درباره شرايط انتخاب زنان نيروي نظامي و انتظامي اظهار كرد: علاوه بر موفقيت‌هاي ويژه اين زنان در انجام ماموريت‌هاي محوله، مواردي همچون آگاهي به مسائل اجتماعي و سياسي روز، تقيد به شئون اسلامي و آموزه‌هاي ديني، مهارت‌هاي كلامي و ميزان توانايي ارتباط موثر با مخاطبان و نيز همكاري در پروژه‌هاي عملياتي از جمله شرايط انتخاب اين بانوان است.
وي درباره نحوه انتخاب زنان شاخص حوزوي نيز توضيح داد: تاليف يا ترجمه كتاب، تدوين، ترجمه و ارائه مقاله و مواردي نظير آگاهي به مسائل اجتماعي و سياسي روز و توانمندي در امر رفع شبهات، قدرت تاثيرگذاري بر مخاطب، بصيرت نسبت به مسائل فرهنگي وموضوعاتي همچون رسانه، اينترنت، هنر، سينما و غيره، ارائه طرح‌ها و نظريه‌ها در جهت حفظ و تحكيم نظام خانواده و تعميق باورها و ارزش‌هاي اسلامي از جمله مواردي است كه در انتخاب زنان شاخص حوزوي دخيل است.
به گفته وي ايجاد مراكز كارآفريني اعم از شركت‌هاي خصوصي يا تعاوني، خلاقيت و ابتكار در ارائه نظريات و ديدگاه‌ها در حوزه كارآفريني و ساير فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي همچون چاپ مقالات و كتب تاليف شده در اين حوزه از شاخص‌هاي انتخاب زنان كارآفرين است.
مجتهدزاده با بيان اين كه تعهد به ارزش‌هاي انقلابي ـ اسلامي، ارائه سبك‌ها و فعاليت‌هاي نوين و ابتكاري در توليدات هنري، اشتغال‌زايي و تربيت نيروي انساني در جهت حفظ و احياي رشته‌هاي هنري، اقبال عمومي از آثار و نيز توليد آثار اعم از نظم و نثر در حوزه بصيرت‌افزايي از شرايط انتخاب زنان شاخص نويسنده و شاعر است، افزود: براي انتخاب زنان نخبه نيز شاخص‌هايي از قبيل تاليف يا ترجمه كتب يا مقالات و اختراع و ابتكار در كنار شرايط عمومي همچون تلاش در جهت حل مشكلات ملي، اشتغال‌زايي و تربيت نيروي انساني، كسب درخشش‌ها و امتيازات ملي ـ منطقه‌اي و بين‌المللي در نظر گرفته شده است.
وي درباره شرايط انتخاب زن خانه‌دار نمونه به ايسنا گفت: معيارهاي سنجش در 11حوزه «زن خانه دار و همسرداري»، « زن خانه‌دار و تربيت فرزند»، « زن خانه‌دار و مديريت خانه»، « زن خانه‌دار و تعاملات خانوادگي»، «زن خانه‌دار، دين و ارزش‌ها»، «زن خانه‌دار و فرهنگ»، «زن خانه‌دار و حقوق»، «زن خانه‌دار و رسانه»، «زن خانه‌دار و آموزش»، «زن خانه‌دار و بهداشت» و در نهايت «زن خانه‌دار و سياست» پيش‌بيني شده است.
به گفته وي ارزيابي زنان خانه‌دار براي انتخاب، توسط يكي از بستگان نسبي و نيز مشاوران امور بانوان دستگاه‌هاي اجرايي انجام مي‌شود.
مشاور رييس جمهور درباره نحوه انتخاب زنان ايثارگر در همايش ياد شده، توضيح داد: مواردي همچون ارائه طرح‌ها و نظريات در حفظ و تحكيم نظام خانواده و تعميق باورها و ارزش‌هاي اسلامي، ميزان تاثيرگذاري بر حفظ فرهنگ ايثار و شهادت، آگاهي و بصيرت به مسائل سياسي و تلاش در جهت حفظ دستاوردهاي نظام، آگاهي به مسائل اجتماعي روز و توانمند در امر رفع شبهات مربوط به آن و نيز نوآوري و خلاقيت در جهت حفظ مصالح ملي به عنوان شاخص‌هاي انتخاب زنان ايثارگر در نظر گرفته شده است.
مجتهدزاده با اشاره به لحاظ سوابق شغلي و آموزش‌هاي حرفه‌اي و تخصصي غيردانشگاهي در انتخاب زنان شاغل، افزود: فرد مورد نظر در يكي از حوزه‌هاي آموزشي پژوهشي، فرهنگي ـ هنري ـ ورزشي، اداري ـ مالي و خدماتي ـ درماني مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
به گفته وي، شاخص‌هايي همچون رعايت ارزش‌هاي اسلامي در محيط كار، رعايت حجاب، پايبندي به اصول و آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي، آراستگي ظاهر و رفتار مناسب، حضور و مشاركت در مناسبت‌ها و مراسم مذهبي و نيز ايثار و فداكاري در راه آرمان‌هاي انقلاب اسلامي از جمله شرايط انتخاب زنان شاغل است.
رييس مركز زنان و خانواده در خاتمه خاطرنشان كرد: شاخص‌هاي وجدان كاري و رعايت مقررات اداري،‌ خلاقيت و ارتقاي بهره‌وري و نيز نتايج عملكرد بر اساس مسووليتي كه بر عهده اين زنان است نيز در ارزيابي آنها مورد توجه قرار مي‌گيرند.
 

Similar threads

بالا