جدیدترین اخبار سیستم عامل ویندوز فون / Windows Phone

anea2801

عضو جدید
این جا جدیدترین اخبار درباره ی سیستم عامل ویندوز فون / Windows Phone قرار می گیرد.

این اخبار می تواند شامل سیتم عامل و گوشی هایی با این سیستم عامل شود.
 

anea2801

عضو جدید
شنیده های مایکروسافتی: تصاویر جدید از محیط کاربری ویندوز فون آینده




یکی از نقاط ضعف سیستم عامل ویندوز فون 8 مایکروسافت را می توان عدم وجود نوتیفیکیشن سنتر یا مرکز پیام دانست. چیزی که اکنون در رقبای قدرتمندی چون اندروید و iOS به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، اما مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز فون 8 اعلام کرد به دلیل کمبود وقت، فعلا از آن چشم پوشی کرده اما به طور جدی به آن توجه دارد.

اکنون به نظر می رسد در نسخه های اولیه ویندوز فون آینده این شرکت، قرار است این امکان در جای خود قرار گیرد. یکی از کاربران Reddit اسکرین شات هایی از محیط یک لومیا ۹۲۰ منتشر کرده که مؤید این موضوع هستند. جالب اینجا است که وی این Lumia را در اینترنت خریده است، اما به ظاهر اینقدر خوش شانس بوده که یکی از محصولات داخلی تیم ویندوز فون نصیبش شود.

نرم افزار این گوشی با شماره نسخه 12084.WPMAIN(wpbldlab).20130509-1407 در منوی گوشی مشخص شده که نشانگر کامپایل شدن (تفسیر کدهای برنامه نویسی به اپلیکیشن قابل اجرا) آن در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه است.

نسخه اول مرکز پیام (notification center) که در یکی از عکس های منتشره به خوبی مشخص شده، حاوی اعلان های معمول مربوط به کاشی های زنده (Live Tile) ویندوز فون است. از دیگر امکاناتی که در این عکس ها قابل تشخیص هستند، می توان به بازطراحی تقویم با امکان نمایش هفتگی و قابلیت مرتب سازی اپلیکیشن ها در app list بر اساس نام یا میزان استفاده شان اشاره کرد.

همچنین به نظر می رسد مایکروسافت مشغول کار بر روی چند وظیفگی یا مولتی تسکینگ ویندوز فون است. برای مثال امکان بستن اپلیکیشن ها در حالت نمایش چند وظیفگی را فراهم کرده است. صاحب لومیا ۹۲۰ مجهز به این نسخه جالب ویندوز فون، می گوید تلفن خود را از حراجی eBay خریده است.

در لیست اپلیکیشن ها می توان تعدادی برنامه را دید که با حرف Z شروع می شوند. مایکروسافت معمولا اپلیکیشن ها را در دستگاه های تحت توسعه و آزمایشی اش، این گونه نشان گذاری می کند. یکی از این اپلیکیشن ها Drive است که در انتهای نام خود عبارت beta BLUE را دارد. اما مشخص نیست عبارت BLUE اشاره به آپدیت blue ویندوز فون دارد که مدت ها شایعه آن شنیده می شود، یا اینکه این تنها مربوط به نسخه آینده ویندوز فون است که در راه است.

اگر چه ممکن است این عکس ها تماما یک جعل استادانه و خبری دروغین باشند، اما موضوع مهم این است که در آنها بسیاری از جزئیات مورد انتظار از یک نسخه اولیه ویندوز فون قابل مشاهده هستند. البته مایکروسافت دراین خصوص اظهار نظری نکرده و گفته است «درباره شایعات و شنیده های مبهم هیچ نظری نمی دهد.»


منبع:نارنجی


 

anea2801

عضو جدید
نوکیا در حال کار بر روی تلفن 4 هسته‌ای لومیا است







براساس اطلاعات تازه‌ای که به واسطه نرم افزار بنچمارک GFXBench بدست آمده، نوکیا در حال کار بر روی یک تلفن 4 هسته‌ای از خانواده لومیا است. این بدین معناست که احتمالا به زودی اولین تلفن 4 هسته‌ای ویندوز فون دنیا روانه بازار می‌شود.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها نوکیا به زودی از فبلت خود پرده برداری خواهد کرد و این تلفن غول پیکر که گفته می‌شود مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچ است، احتمالا در نیمه دوم سال 2013 وارد بازار خواهد شد.
شاید نوکیا قصد داشته باشد تا فبلت خود را به پردازنده 4 هسته‌ای تجهیز کند.
براساس تازه‌ترین بنچمارک ثبت شده در GFXBench نوکیا حداقل یک تلفن 4 هسته‌ای را در دست آزمایش و آماده سازی دارد.
پردازنده گرافیکی این تلفن Adreno 305 است. برخی بر این باورند که سیستم-روی-یک-چیپ 4 هسته‌ای که نوکیا در تلفن آزمایشی خود مورد ارزیابی قرار داده، Snapdragon 400 است که دارای 4 هسته Krait 200 و گرافیک Adreno 305 است.



رزولوشن صفحه نمایش لومیا جدید نوکیا نیز 1280 در 720 پیکسل گزارش شده، اما سایز صفحه نمایش هنوز مشخص نیست.
در حال حاضر سیستم عامل ویندوز فون 8 از صفحه نمایش 1080p پشتیبانی نمی‌کند، اما شواهد نشان می‌دهند که در بسته بروز رسانی جدید این سیستم عامل پشتیبانی از صفحه‌های نمایش فول‌اچ‌دی اضافه خواهد شد.
به این ترتیب با استفاده از پردازنده‌های 4 هسته‌ای امکان ساخت تلفن‌ و فبلت‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش 1080p میسر می‌شود و انتظار می‌رود علاقمندان اکوسیستم موبایل مایکروسافت به زودی شاهد محصولات قوی‌تر و جذاب‌تری باشند.

منبع : زومیت
 

anea2801

عضو جدید
خبرهایی از ساخت فبلت توسط نوکیا


یک دسته تازه از شایعه های مربوط به محصولات نوکیا به خصوص برای فبلت و تبلت ها وجود دارد.در حالی که نوکیا گوشی های میان رده و دوربین دار را به خوبی پوشش داده است اما در بخش تبلت و فبلت محصولی از آن ارائه نشده است.





با این حال ممکن است همه چیز از شهریور ماه تغییر کند.طبق گفته کمپانی فنلاندی نوکیا:از ماه شهریور-مهر برای راه اندازی یک فبلت آماده میشویم.

در ادامه افزود:برای راه اندازی این فبلت از ماژول دوربین شبیه به لومیا ۹۲۵ استفاده خواهد شد.

شایع است این دستگاه با صفحه نمایش ۵٫۵ تا ۶ اینچ و احتمالا با پردازنده هایی که در گوشی های سری لومیا به کار رفته است عرضه خواهد شد.

ظاهرا این فبلت ها با ویندوز فون ۸٫۱ با صفحه نمایش Full HD،پشتیبانی توسط پردازنده چهار هسته ای و بدنه سبک و باریک ظاهر خواهند شد.

منبع:akhbarit
 

anea2801

عضو جدید
HTC در حال تولید نسخه ویندوز فونی HTC One است




HTC One

تلفن HTC One یکی از زیباترین و خوش ساخت‌ترین تلفن‌های هوشمند دنیا است، تلفن آلومینیومی که امیدها را به شرکت نیمه ورشکسته اچ‌تی‌سی باز گردانده و مورد توجه کاربران سخت گیر تلفن‌های هوشمند قرار گرفته است.

حالا اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهد، اچ‌تی‌سی در حال همکاری با مایکروسافت است تا همین سخت افزار را وارد دنیای ویندوز فون کند.

اگر این شایعات به حقیقت تبدیل شوند، اچ‌تی‌سی صفحه نمایش 1080p و پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام را وارد دنیای ویندوز فون خواهد کرد.

فاش کننده این خبر یک تلفن 4 تا 5 اینچی کاملا شبیه به HTC One را با سیستم عامل ویندوز فون مشاهده کرده است، او اعلام نموده که تلفن مجهز به بدنه فلزی بوده و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با تلفن وان نداشته است.

در این گزارش آمده که تلفن جدید HTC از سیستم عامل ویندوز فون با پشتیبانی از GDR3، صفحه نمایش 1080p و سیستم صوتی Beats پشتیبانی می‌کند.احتمال استفاده از دوربین اولترا پیکسل نیز در آن وجود دارد.

انتظار می‌رود از این گوشی در پاییز امسال رونمایی شود و اواخر سال جاری میلادی نیز رسما وارد بازار گردد.

در حال حاضر ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون از نظر سخت افزاری فاصله زیادی با همتاهای اندرویدی دارند و به نظر می‌رسد با تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز فون اعمال خواهد کرد، محدودیت‌های مربوط به صفحه نمایش و پردازنده برطرف شده و تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون قادر خواهند بود تا گوشی‌های قوی‌تری را برپایه این سیستم عامل تولید کنند.

منبع : زومیت

 

anea2801

عضو جدید
[h=1]به گفته ViziLeaks، نوکیا EOS نام گذاری شد: Nokia Lumia 1020[/h]


علی رغم اینکه بعضی اخبار، دوربین – موبایل قدر نوکیا که پیش از این با لقب Nokia EOS شناخته می شد را سرآغاز سری جدیدی از موبایل های نوکیا و با کد متفاوت می دانستند طبق خبری که ViziLeaks منتشر کرده است این محصول جدید فنلاندی ها با نام Lumia 1020 به بازار خواهد آمد که در واقع به دنبال ۸۲۰ و ۹۲۰ خواهد بود. در تصاویری هم که از این موبایل در سایت های مختلف منتشر شده است شباهت آن به لومیا ۹۲۰ و استفاده از بدنه مشابه آن (به غیر از بخش دوربین پشت که به علت ابعاد بزرگتر دوربین EOS برش بزرگتری در بدنه داده شده است) قابل رویت بود. با توجه به تیزر های تبلیغاتی روز های اخیر نوکیا به نظر می آید که لومیا ۱۰۲۰ در روز ۲۰ تیر معرفی خواهد شد. هنوز اطلاعات زیادی به غیر از دوربین ۴۱ مگا پیکسلی در مورد این موبایل در دسترس نیست اما شایعاتی در مورد امکان استفاده از پردازنده ۴ هسته ای در این ویندوز فون جدید به گوش می رسد.




منبع:blog.alldigitall
 

anea2801

عضو جدید
نسخه بتا نوکیا چت برای ویندوز مبایل منتشر شد

آیا آزمایشگاه نوکیا یکی از مهم ترین قسمت های این کمپانی بزرگ است؟
آزمایشگاه نوکیا روی اپلیکیشن های اضافی و منحصر به فرد برای خود نوکیا کار میکند و این بار آخرین ورژن از نوکیا چت را برای گوشی های ویندوز مبایل عرضه و طراحی کرده است




چت یک سرویس جدید نیست و قبلا روی گوشی های سیمبیان و سری ۴۰ که شامل آشا هم میشد اجرا میشد اما الان لومیا که از ویندوز فون قدرت گرفته است هم به این بحث اضافه شود.
با نوکیا چت میتوانید با دوستان دیگرتون با استفاده از پیام نگار ،یاهو مسنجر بدون در نظر گرفتن سیستم عامل چت کنید یا مکان خود و جا به جایی خود را توسط این سیستم به اشتراک بگذارید.

اگر از ویندوز مبایل ۸ استفاده میکنید میتونید روی لاک اسکرین خود رویداد ها را دریافت کنید یا همچنین با استفاده از گفتار بتوانید آن را فراخوانی کنید
مثلا بگویید ” Chat with John” و صفحه چت با جان باز شود.
این اپلیکیشن میتواند خودش دفترچه تلفن گوشی شما را بررسی کند و با استفاده از آن افراد را در نوکیا چت یا یاهو مسنجر پیدا کند.
این اپلیکیشن الآن به صورت آزمایشی در کشور های ایالات متحده، انگلستان، ایرلند، هند، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و نیجریه منتشر شده است.
این اولین پخش این اپلیکیشن بوده و نوکیا به زودی آن را گسترش خواهد داد و در بقیه کشور ها هم موجود خواهد شد.



این اپلیکیشن یک برنامه خوب از نوکیا خواهد بود اما میتوان گفت بلکبری و اپل دو سرویس چت منحصر به فرد بهتر دارند با این حال اسکایپ و whatsapp هم به صورت آزمایشی برای ویندوز مبایل منتشر شدند.

منبع:گویا ای تی



 

anea2801

عضو جدید
نمایش اسمارتفون ویندوز فون ۸ هواوی، Ascend W2





اولین بار در ماه May بود که تصویری از اسمارت فون Huawei Ascend W2 منتشر شد، دستگاهی که مجهز به سیستم عامل ویندوز فون ۸ مایکروسافت است و براساس شایعات این محصول هواوی قیمتی زیر ۳۰۰ دلار دارد. امروز Huawei Ascend W2 در یک رویداد در چین به نمایش گذاشته شد.این اسمارت فون دارای صفحه نمایش ۴.۳ اینچی WVGA، چیپ ست Qualcomm MSM8230 Snapdragon S4 Plus که دارای دو هسته ۱.۴ گیگاهرتزی Krait و گرافیک ادرنو ۳۰۵ می باشد و ۵۱۲ مگابایت رم است. از دیگر مشخصات فنی این اسمارت فون میتوان به دوربین ۸ مگاپیکسلی، ۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه اسلات microSD card و باتری ۱۷۰۰mAh اشاره نمود.




ابعاد این اسمارت فون ۱۳۴ در ۶۶.۷ در ۹.۹ میلیمتر است و در رنگهای قرمز، آبی و زرد در دسترس قرار میگیرد. علیرغم نمایش این اسمارت فون، هنوز این محصول هواوی رسما معرفی نشده است.

منبع:pcwar
 

anea2801

عضو جدید
[h=1]آپدیت Amber و ظاهر جدید ویندوز فون های نوکیا[/h]


همان طور که از اخبار منتشره در مورد Nokia Lumia 925 هم بر می آمد با ورود این موبایل به بازار تصویری از آینده نزدیک ویندوز فونها که نوکیا وعده آن را با آپدیت Amber داده بود داریم.
این آپدیت که با نام GDR2 یا General Distribution Release نیز شناخته می شود شامل امکاناتی نظیر Datasense است که برنامه ای برای کنترل دیتای مصرفی و معرفی برنامه های پرمصرف است.
علاوه بر امکانات عمومی امبر که برای تمامی ویندوز فونهاست نوکیا Add-on ها و امکاناتی خاص خود در آپدیت موبایل های خود گنجانده است.
در بخش extra + info هم اصطلاح Lumia Amber نوشته شده است که نشان از مختص نوکیا بودن این ورژن از سیستم عامل است.



امکان بیدار شدن موبایل با Double-Tap یا دو بار لمس پشت سر هم صفحه در این ورژن وجود دارد، همچنین Glance از جمله موارد جدید است که کمک به مدیریت مصرف انرژی صفحه نمایش می کند.
یکی دیگر از امکانات جدید flip to silence است که به معنی قطع شدن صدای زنگ در زمانی است که شما موبایل خود را با صفحه بر روی سطحی می گذارید، شاید بعضی دارندگان موبایل های HTC با این امکان آشنا باشند.



برنامه دوربین هوشمند نوکیا هم در این آپدیت قرار داده شده است.

منبع:
blog.alldigitall
 

Similar threads

بالا