توصیه های مالی و اقتصادی برای کسانی که آینده نگر هستند و دوست دارند پرونده ی اقتصادیشون مرتب و منظم باشه

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام

◼️ در ساختمانهایی که برای آبِ جمع‌آوری ‌شده از کولرهای گازی، یک لوله ی مخصوص در دیوار کار گذاشته شده ، در طبقه ی همکف بایستی حتماً برای این لوله یک گلوشتری یا همون سیفون یا لوله ی خمیده با پیچ تخلیه نصب بشه و هر سال قبل از شروع فصل گرما پیچ تخلیه باز بشه تا گل و لای داخلش تخلیه بشه .

اگر بدون گلوشتری و پیچ تخلیه باشه ، بالاخره گل و لای داخل این لوله اونقدر زیاد میشه که لوله کاملاً مسدود میشه و آب کولرها از دیوارِ واحدها میزنه بیرون و باعث صدمه دیدن رنگ یا کاغذ دیواری میشه .

ممکنه برای کولر گازی هم مشکل پیش بیاره .

◼️ این گل و لای در حقیقت همون گرد و خاک و ریزگردها و غبارِ موجود هوا هست و همراه با آبِ جمع‌آوری ‌شده از کولرهای گازی می‌ره توی لوله و انباشته میشه و مشکل ساز میشه .
پس به هیچ وجه نمیشه ازش جلوگیری کرد خصوصاً در مناطقی که گرد و خاک زیاد هست .


◼️ ضمناً بهتره قطر این لوله ها سه چهارمِ اینچ باشه . در اکثر ساختمان ها برای کاهش هزینه‌های ساخت از لوله ی یک دوم اینچ استفاده میشه که احتمال گرفتگی در اون بیشتر هست .

◼️ در یک ساختمان ، افراد ناوارد که علتِ این گرفتگی رو نمیدونستند ، مقدار زیادی اسید لوله بازکن ریخته بودند در این لوله و مقدارش اونقدر زیاد بوده که تمام چسبهای لوله‌ها رو خراب کرده و درنتیجه در اکثر واحدها ، دیوارهای مجاور با این لوله کاملاً نم کشیده و خیس شده و رنگ و کاغذدیواری رو خراب کرده .

◼️ قبلاً در همین تاپیک به اطلاعتون رسوندم که استفاده از پودرها و اسیدهای لوله بازکن بسیار اشتباه و مضر هست و می‌تونه میلیونها تومن یا دهها میلیون تومن به لوله‌های فاضلاب و ساختمان خسارت بزنه .

بایستی از پیشگیری استفاده بشه برای نگرفتن لوله‌های فاضلاب که قبلاً در موردش توضیح مفصل نوشته‌ام

اگر هم لوله ای مسدود شد بایستی با روش‌هایی غیر از اسید ریختن ، مشکلش حل بشه
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال

◼️

◼️

◼️ مخزن فشار چند کار انجام میده :
★ جلوگیری از ضربه زدنِ آب در لوله‌های ساختمان .

★ جلوگیری از روشن و خاموش شدنِ سریع پمپ . ِِِِ

★ صرفه‌جویی در مصرف برق .

★ جلوگیری از کم و زیاد شدنِ آبی که از شیرها خارج میشه . یعنی با فشار تقریباً یکنواخت آب می‌ریزه از شیرها .

★کاهش استهلاک پمپ و اتوماتیکِ پمپ
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
با سلام

◼️ عکس زیر این یک نمونه از دستگاههای مخصوص آب پز کردنِ تخم مرغ هست !! که در بازارهای جهان میفروشند به خلقُ الله .
البته در حقیقت یک دستگاه بخارپز هست .


◼️در این دستگاهها از بخار آب استفاده میشه . نه از روشِ غلط و سنتیِ غوطه ور کردنِ تخم مرغها در مقدار زیادی آب جوش

◼️کسانی که فیزیک خوانده‌اند می‌دونند که ظرفیت گرمایی ویژه ی آب ۴۲۰۰ ژول هست یعنی یک لیتر آبِ خالص که یک کیلوگرم وزن داره ، مقدار زیادی حرارت جذب می‌کنه تا فقط یک درجه ی سانتیگراد دماش بالا بره .
◼️ برای همین هست که در اکثر رادیاتورها از آب استفاده میشه .
البته در رادیاتورها حدود ۵۰ درصد هم نوعی ضد یخ و ضد جوش بهش اضافه میشه تا نقطه‌ی جوشش بالاتر از ۱۰۰ درجه بره ( تا حدود ۱۲۰ درجه ) و نقطه‌ی انجمادش هم بیاد زیر صفر درجه سانتیگراد ( تا حدود منهای ۲۰ درجه یا بیشتر ).

◼️ ولی مقدار بسیار کمی آب در حد یک استکان کوچک ، در یک ظرف کوچکِ درپوشیده ، خیلی سریع به جوش میاد و بخار میشه .
بخار آب هم که حدود ۱۰۰ درجه حرارت داره در محفظه ی دستگاهِ پختِ تخم مرغ می‌پیچه و درنتیجه تخم مرغها به سرعت بخار پز و پخته میشه .

◼️ یعنی با کمترین آب و کمترین انرژی ( برق یا گاز ) و در سریعترین زمان .

◼️ ◼️ما نیازی به این دستگاههای تجملاتی که قیمت زیادی هم داره و برقی هم هست و احتمال خراب شدنش هم زیاد هست نداریم .

◼️ در یک قابلمهٔ کوچک با قطر ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر میشه خیلی سریع تخم مرغ بخار‌پز کرد با کمترین هزینه و کمترین انرژی و در سریعترین زمان


◼️ ◼️ مثل عکس بالا که ۶ عدد تخم مرغ در یک ظرف کوچک با قطر ۱۰ سانتیمتر روی همدیگه چیده شده‌اند و مقدار آب هم فقط تا حدی هست که فقط تخم مرغ های کفِ ظرف تا نیمه در آب هست .
این مقدارِ کم آب به سرعت به جوش میاد و بخارش در ظرف می‌پیچه و اگر درب ظرف بسته باشه و شعله هم ملایم باشه ، تخم مرغها سریعاً بخارپز میشه .

◼️دربِ قابلمه رو با هر چیزی که مناسب باشه بپوشانید حتی بشقاب روحی و یا دربِ یک قابلمه ی بزرگتر .

پوشاندن قابلمه بسیار مهم هست وگرنه بخار حبس نمیشه و سرد میشه و تخم مرغها خیلی دیر پخته میشه. خصوصاً تخم مرغ های بالایی . یعنی تمام آب بخار میشه و از طرف خارج میشه و تخم مرغها هم نپخته باقی میمونه .

◼️تخم مرغ پخته شده با بخار آب از سالم‌ترین غذاهاست چون روغن نداره و خودِ تخم مرغ هم یک غذای کامل هست .

◼️ ◼️پس سُنت شکن باشیم و سنتهای غلطِ پیشینیان رو بشکنیم با قدرتِ علم و دانش و تخم مرغ رو با بخار آب ، بپزیم . نه با روش غوطه ور کردن در مقدار زیادی آب در یک ظرف بزرگ و سر باز !!!
◼️ عکس زیر ، روشِ بسیار اشتباهِ آب‌پز کردن تخم مرغ در یک ظرف بسیار بزرگ و پر از آب و در باز !!! . این آب مدتِ زیادی طول می‌کشه تا داغ بشه یعنی مقدار زیادی برق یا گاز یا هر سوختِ دیگه هدر می‌ره فقط برای داغ کردنِ این همه آب و کلی هم آب هدر می‌ره و مدت زیادی هم باید صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها آب پز بشه . روشی بسیار اشتباه و ناعاقلانه که معلوم نیست چند صد سال هست مردم انجام میدند !!!



==================================
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم

وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا

و بگو پروردگارا دانشِ مرا افزون فرما ( از دعاهای قرآنی)


صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيمُ الْحَكِيم

◼️سوالی داشتید مطرح کنید
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
◼️ توصیه بسیار مهم به اجاره نشینها

تا دیرتر نشده برید با پولی که دارید به جایی رو بخرید .

◼️ البته این برای همهٔ اجاره‌نشین‌ها امکانپذیر نیست ولی خیلی از اونها هم اگر توقعشون رو کم کنه و حاضر باشند در جایی کوچکتر ولی متعلق به خودشون زندگی کنند پس میتونند از مشکل اجاره‌نشینی خلاص بشند .

◼️ مشکل بسیار بزرگ و خطرِ بسیار بزرگِ اجاره‌نشینی در ایران اینه که سال به سال ارزشِ پولِ ایران میاد پایینتر و اجاره‌ها و ودیعه ها می‌ره بالاتر پس بالاخره کار به جایی میرسه که دیگه حتی توانِ اجاره کردنِ یک واحدِ تک خوابه ی کوچک رو هم نخواهید داشت .

◼️ بنده کسانی رو میشناسم که حدود ۴ سال پیش از اجاره‌نشینی در تهران رفتند اطراف کرج و یک واحدِ بدون سند و بدون گاز خریدند و اون روزها با هم به شدت اختلاف داشتند برای این تصمیم .
ولی بالاخره گاز و سند گرفتند و الان هزاران بار شاکر خدا هستند چون اگر دل خوش کرده بودند به اجاره‌نشینی در تهران حالا با پول ودیعه حتی قادر به رهنِ یک واحد یک خوابه در حاشیه ی شهر هم نبودند .

◼️ سعی کنید هر چه زودتر به اجاره‌نشینی پایان بدین

◼️ به قول بعضی‌ها :
زندگی در کلبه‌ای که متعلق به خودتون باشه صد شرف داره به قصرِ اجاره‌ای .
 

Similar threads

بالا