تعمیر و نگهداری پیشگیرانه(پیشگویانه) تجهیزات برقی

javadazarakhsh

کاربر فعال
درود بر شما
عزیزان دلم واحد برق و الکترونیک یکی از مهمترین واحدهای هر کارخانه ای است. در کارخانه ها واحد برق نیروی مورد نیاز تجهیزات مکانیکی را برای کار تامین می کند و تجهیزات مکانیکی ابزار لازم جهت تولید را در اختیار واحد تولید می گذارد. پس واحد برق قلب تپنده ی هر کارخانه ای است. تجهیزات برق قدرت اعم از الکتوروموتورها در انواع مختلف ترانسفورماتورها دژنکتورها و انواع درایور ها و سافت استارترها و همچنین تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق روح و مغز هر کارخانه ای هستند و سلامت آنها یعنی سلامت کل شرکت.
بحث تعمیر و نگهداری پیشگیرانه در واحد برق یکی از مهمترین مسایل مغفول مانده ای است که جا دارد مهندسین گرامی آنرا جدی بگیرند. من احساس می کنم PM در واحد مکانیک کارخانه ها خیلی فعال و جدی تر از واحد برق است. شاید پیچیدگی «نت» در واحد برق و الکترونیک یکی از علل این موضوع باشد.
حال من از همکاران و مهندسین عزیز برق و الکترونیک خواهش میکنم در خصوص بازرسی و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برقی، چگونگی بازرسی تجهیزات، پریود زمانی این بازرسی ها، نحوه آنالیز گزارشات دریافتی هر اطلاعاتی که دارند در این تاپیک قرار دهند تا به کمک هم اطلاعات خود را تکمیل کنیم .
 
آخرین ویرایش:

حسن61

عضو جدید
تعمیرات دستگاههای برقی

تعمیرات دستگاههای برقی

با سلام خدمت دوست وهمکار گرامی




بنده هم با حرف شما کاملا موافقم.چون کار بنده هم در زمینه تعمیر ونگهداری کرین(جرثقیلهای گمرکی) میباشد کاملا با این موضوعاتی که شما فرمودید دست و پنجه نرم میکنیم.اصولا برای پایداری و راندمان بالای دستگاه ها و کم کردن تعداد دفعات تعمیرات میایست از چک لیستها و pmهای دوره ای منظم استفاده کرد که البته با توجه به نوع دستگاه و هچنین کارایی دستگاه میتوان چک لیستها را مشخص کرد.لازم بذکر است اکثر دستگاه های برقی معمولا از طرف کارخانه سازنده(خصوصا دستگاه های خارجی بعنوان مثال دستگاه های آلمانی) داری جداولی مخصوص برای این کار هستن. شایان ذکر است در زمینه مکانیک این چک لیستها براحتی قابل دریافت است اما در زمینه سیستمهای برقی این موضوع کمی متفاوت است.ومعمولا باید به نحوه نصب وعملکرد سیستمهاب برقی دقت بیشتری نمود.بعنوان مثال اگر یک سنسور خوب نصب نشود ممکن است فاصله آن با سطح فلز رعایت نشود واین باعث میشود بعد از مدتی لبه های سنسور خورده شود ودر نتیجه سنسور کارایی خود را از دست دهد.یا در زمینخه الکتروموتور نیز بهمین شکل.




امیدوارم این چند جمله فتح بابی شود برای ارتباط و اطلاعات بیشتر.باتشکر ازشما


 

m kazemi

عضو جدید
با سلام
خدمت دوستان گرامی
من هم با نظر شما موافق هستم ولی اطلاعات در این زمبنه مربوط به هر سیستم متفاوت است
 
Similar threads

Similar threads

بالا