تصادف و شناخت مقصر

t#h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان،

البته این تاپیک رو اگر جای اشتباهی ایجاد کرده‌ام، می‌تونید من رو در این مورد راهنمایی کنید.


سوال:
یک نفر توی اتوبان ساعت حدود ۸ شب با ماشین داشته می‌رفته، یهو یک نفر که دستش یه گونی یا چیزی شبیه به اون داشته با ماشین جلویی برخورد می‌کنه (حالا بماند که عبور از اتوبان رو میدونیم کار اشتباهیه)، اون گونی میاد برخورد می‌کنه به ماشین پشتی و خب یه خسارتی رو هم ایجاد میکنه،
حالا این ماشین پشتی فکر می‌کنه که این رو هم مقصر شناسایی میکنن و براش فکر و خیال شده،

لطفاً در این مورد اگر تجربه‌ای یا نظری دارید بیان کنید.
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام

◼️ ۱- آیا راننده ی ماشین دوم توقف نکرده و صحنه رو ترک کرده و رفته ؟

◼️ ۲- خبر دارین عابر چقدر صدمه دیده ؟

◼️ ۲- خبر دارین آیا پلیس اومده صحنه تصادف رو داده و ماشین اول هم رو مقصر اعلام کرده یا نه ؟

◼️ ۳- اگه پلیس اومده ، آیا خبردارین حرف عابر چی بوده به پلیس ؟

==================================

◼️ اگر حادثه دقیقاً همینطوری باشه که شما نوشتین ، پس ماشین دوم دخالتی در این حادثه نداره .

بهتر بود راننده ی ماشین دوم اگر دید ماشین اول توقف نکرد و متواری شد ، تعقیبش کنه همزمان به پلیس خبر بده تا هم از حادثه مطلع باشند و هم اینکه آمبولانس بفرستند و هم اینکه شماره ماشین مقصر واقعی رو داشته باشند و همچنین موقعیتش مطلع باشند برای توقیفش
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: t#h

t#h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
سپاسگزارم از نظرتون.


۱.نه دیگه توقف نکرده، چون این نزده بوده و فقط گونی رو میبینه که یهو برخورد می‌کنه و حتی خسارت هم وارد کرده به ماشین.

۲.تا جایی که اطلاع داریم، بعد از تصادف عابر نشسته بود و دستانش زخمی شده بود و ماشینی که اون رو زده پیشش بود.

۳. نه. اطلاع نداریم.

بله دقیقا همین بود، بدون کم ‌‌و کاستی،
ماشین اول متواری نشده بود،
این رو از جایی می‌دونیم که دوست ماشین دوم بعد از اون از همون اتوبان می‌گذشته و دیده صحنه رو.
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
سپاسگزارم از نظرتون.


۱.نه دیگه توقف نکرده، چون این نزده بوده و فقط گونی رو میبینه که یهو برخورد می‌کنه و حتی خسارت هم وارد کرده به ماشین.

۲.تا جایی که اطلاع داریم، بعد از تصادف عابر نشسته بود و دستانش زخمی شده بود و ماشینی که اون رو زده پیشش بود.

۳. نه. اطلاع نداریم.

بله دقیقا همین بود، بدون کم ‌‌و کاستی،
ماشین اول متواری نشده بود،
این رو از جایی می‌دونیم که دوست ماشین دوم بعد از اون از همون اتوبان می‌گذشته و دیده صحنه رو.
سلام

در این صورت ، موضوع منتفی هست برای ماشین دوم

◼️ یکی از رازهای رانندگی ایمن:

◼️ ◼️راننده ی حرفه‌ای خودش حادثه ساز نیست و از حادثه سازها هم بلده چطوری دوری کنه تا دچارِ مشکل و حادثه نشه

۹۰ درصدش به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط میشه

مثل :

✓ رعایت سرعت مجاز

✓ رعایت فاصله با ماشین جلویی با توجه به سرعت

✓ چشم بر نداشتن از جلو مگر برای یک ثانیه ، اون هم در جایی که مطمئن هست خطری وجود نداره . مثلاً در یک کوچه به هیچ وجه نباید چشم از جلو برداره حتی یک ثانیه

◼️ ۱۰ درصد بقیه :

رانندگی نکردن با چشمان ضعیف که به عینک احتیاج داره

رانندگی نکردن تحت تاثیر دارو یا مخدر یا الکل ( بهتره اصلاً الکل و مخدر و حتی دخانیات در زندگیش جایی نداشته باشه )

رانندگی نکردن با شیشه‌ها و چراغهای کثیف و یا خراب و شکسته

رانندگی نکردن با برف پاک های خراب

رانندگی نکردن با ترمزهای ایراد دار

رانندگی نکردن در برق و یخبندان شدید ، بدون زنجیر چرخ

رانندگی نکردن با ماشینی که فرمانش خلاصی داره

دوری از غرور و تکبر و لجبازی در رانندگی

جواب دادن به موبایل فقط با استفاده از هندزفری تا هر دو دست آزاد باشه برای رانندگی

و غیره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: t#h

t#h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از پاسخ و راهنمایی ارزشمندتون بسیار سپاسگزارم.
سلام

در این صورت ، موضوع منتفی هست برای ماشین دوم

◼️ یکی از رازهای رانندگی ایمن:

◼️ ◼️راننده ی حرفه‌ای خودش حادثه ساز نیست و از حادثه سازها هم بلده چطوری دوری کنه تا دچارِ مشکل و حادثه نشه

۹۰ درصدش به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط میشه

مثل :

✓ رعایت سرعت مجاز

✓ رعایت فاصله با ماشین جلویی با توجه به سرعت

✓ چشم بر نداشتن از جلو مگر برای یک ثانیه ، اون هم در جایی که مطمئن هست خطری وجود نداره . مثلاً در یک کوچه به هیچ وجه نباید چشم از جلو برداره حتی یک ثانیه

◼️ ۱۰ درصد بقیه :

رانندگی نکردن با چشمان ضعیف که به عینک احتیاج داره

رانندگی نکردن تحت تاثیر دارو یا مخدر یا الکل ( بهتره اصلاً الکل و مخدر و حتی دخانیات در زندگیش جایی نداشته باشه )

رانندگی نکردن با شیشه‌ها و چراغهای کثیف و یا خراب و شکسته

رانندگی نکردن با برف پاک های خراب

رانندگی نکردن با ترمزهای ایراد دار

رانندگی نکردن در برق و یخبندان شدید ، بدون زنجیر چرخ

رانندگی نکردن با ماشینی که فرمانش خلاصی داره

دوری از غرور و تکبر و لجبازی در رانندگی

جواب دادن به موبایل فقط با استفاده از هندزفری تا هر دو دست آزاد باشه برای رانندگی

و غیره
 

Similar threads

بالا