تجهیزات دیگ بخار

hmnbrand

عضو جدید
تجهیزات دیگ بخار



لوازم جانبی دیگ بخار وسایلی هستند که جزء جدایی ناپذیر دیگ هستند و بعد از ساخت دیگ بخار آنها را روی بویلر نصب کرد. آنها عبارتند از اکونومایزرها، سوپر هیترها، پمپ های تغذیه و پیش گرمکن های هوا. تجهیزات به کنترل و راه اندازی کارآمد دیگ کمک می کند. برخی از آنها عبارتند از:







شیر چک تغذیه : جریان آب را به داخل دیگ تنظیم می کند و در صورت خرابی پمپ تغذیه از برگشت جریان آب جلوگیری می کند.



شیر توقف بخار : جریان بخار تولید شده در دیگ بخار را به لوله بخار تنظیم می کند و همچنین ممکن است برای جلوگیری از تامین بخار از دیگ استفاده شود.



درپوش قابل ذوب : در پایین ترین سطح آب و بالای محفظه احتراق قرار می گیرد و وظیفه آن خاموش کردن آتش است به محض اینکه سطح آب در پوسته دیگ به زیر سطح مشخص شده مشخصی برسد.



شیر تخلیه : آب را در فواصل زمانی معین از پوسته خارج می کند تا ناخالصی های مختلفی را که ممکن است در ته پوسته ته نشین شده است از بین ببرد.



سوپاپ های ایمنی : به طور خودکار از فشار بخار بیش از حد ایمن جلوگیری می کند



نشانگرهای سطح آب : سطح آب را در پوسته نشان می دهد



شیرهای ایمنی معمولاً در سیستم‌های بخار برای محافظت در برابر فشار بیش از حد دیگ بخار و همچنین کاربردهای دیگر مانند دستگاه‌های پایین‌دست فشار استفاده می‌شوند. دریچه‌های ایمنی در عملیات فرآیند به کار می‌روند تا با وجود عملکرد اولیه ایمنی، از آسیب به محصول به دلیل فشار بالا جلوگیری کنند.







سوپاپ های اطمینان در دیگ بخار یا دیگ آب گرم ، شیر اطمینان مهمترین وسیله ایمنی است. هدف آن آزاد کردن فشار داخلی در صورت بروز انواع خطاهای سیستم است.







مزایای طراحی و ساخت دیگ بخار مدرن



مزایای طراحی دیگ بخار مدرن چیست؟ برای پاسخ به این سوال مهم باید بدانیم که طراحی مدرن دیگ فواید متعددی دارد.







در گذشته طراحی نادرست دیگ ها باعث انفجارهایی شده که منجر به تلفات جانی و مالی شده است. طراحی های مدرن سعی می کنند از چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند.







علاوه بر این، مدل‌سازی ریاضی می‌تواند تعیین کند که یک دیگ به چه مقدار فضای نیاز دارد و نوع مواد مورد استفاده را تعیین می‌کند.







هنگامی که مشخصات طراحی دیگ بخار مشخص می شود، مهندسان طراح می توانند هزینه و برنامه زمانی ساخت دیگ بخار را برآورد کنند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
spow استاندارد کدینگ KKS برای تجهیزات در صنایع بزرگ ساخت و تولید 1

Similar threads

بالا