تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
تصور کنید که روی صندلی راحتی نشسته‌اید. چشمان خود را بسته و غرق در کلمات متن رمان مورد علاقه خود هستید که با صدایی واضح و گیرا مانند صدای یک راوی حرفه‌ای ادا می‌شوند. این صدا توسط حنجره یک انسان تولید نشده بلکه محصولی است از ابزارهای هوش مصنوعی یا AI که در دسته تبدیل متن به صوت قرار دارند. این درواقع توصیفی از دنیای فناوری TTS یا تبدیل «متن به صدا» (Text-to-Speech) است. دنیایی که متون نوشتاری به‌طور جادویی به صدایی جذاب تبدیل شده که همه در هر جایی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. معرفی و آشنایی با ابزارهایی که این کار را برایمان انجام می‌دهند، موضوعی است که در این مطلب از مجله فرادرس به آن می‌پردازیم.


عصر صداهای ربات‌گونه و اپلیکیشن‌هایی با محدودیت زیاد به سر رسیده است. فناوری TTS کنونی، تلفیقی پویا از نوآوری‌های دیجیتالی و زبان‌شناسی محسوب می‌شوند و پلی به سوی دانش و سرگرمی فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند که سبک‌زندگی پرمشغله‌ای داریم یا با مشکلات خواندن رو به رو هستیم، TTS در هر حال، کلمات را برایمان زنده نگه می‌دارند.

«نحوه عملکرد فرایند فناوری تبدیل متن به صدا» - برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید.

معرفی ابزارهای تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی​

در این بخش برخی از ابزارهای موجود برای تبدیل متن به صدا را به‌کمک هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم.


ابزار تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی TTSMaker​

TTSMaker، ابزاری رایگان برای تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی به شما می‌رود. این ابزار از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • لینک وب‌سایت TTSMaker

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
TTSMaker ابزار رایگانی برای تبدیل متن به صدا است که سرویس‌های تولید صدا را با پشتیبانی از زبان‌های متعدد نظیر فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و غیره و همچنین سبک‌های صدایی گوناگون فراهم می‌کند. این ابزار را می‌توانیم برای خواندن متون و کتاب‌های الکترونیکی با صدای بلند، به‌کار ببریم یا اینکه صداهای تولیدشده را برای مقاصد تجاری - به‌طور کاملاٌ رایگان - دانلود کنیم. TTSMaker به‌عنوان یک ابزار بی‌نظیر و رایگان تبدیل متن به‌ صدا (Text to Speech | TTS) به‌راحتی می‌تواند متن‌هایمان را به‌صورت آنلاین به صدا تبدیل کند.

برای کار با این ابزار، وارد وب‌سایت آن می‌شویم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
متن مورد نظر خود را در کادر مربوطه تایپ - یا از جای دیگر، کپی و در اینجا Paste - می‌کنیم. لازم به ذکر است که در هر هفته می‌توانیم تا ۲۰ هزار کاراکتر را به‌طور رایگان به صدا تبدیل کنیم. البته برخی از صداها را می‌توان به‌صورت نامحدود و به‌طور رایگان استفاده کرد.
سپس لازم است تا زبان مورد نظر را - از لیست کشویی Language - با توجه به متن ورودی خود انتخاب کنیم. ما در اینجا Persian را انتخاب کردیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
پس از آن، صداهای موجود برای این زبان نمایش داده می‌شوند. برای نمونه، زبان فارسی، ۲ کاراکتر با صدای مردانه و زنانه را در قسمت Voice برایمان فراهم می‌کند که یکی را به دلخواه انتخاب می‌کنیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
سپس لازم است تا اعداد موجود در تصویر را - برای تأیید ربات نبودن - وارد و روی دکمه Convert to Speech کلیک کنیم تا پردازش تولید صدا شروع شود. همچنین با انتخاب دکمه More Setting می‌توانیم به تنظیمات بیشتر صدای تولید شده دسترسی داشته باشیم. مواردی مانند فرمت فایل خروجی - نظیر MP3 ،OGG یا ACC - کیفیت صدای خروجی، سرعت صدا، حجم صدا، میزان مکث بین هر پاراگراف و غیره از این دسته تنظیمات به‌شمار می‌روند.

به یاد داشته باشید که متون طولانی‌تر نیاز به زمان انتظار بیشتری برای پردازش و تولید صدا خواهند داشت.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
در نهایت، موفقیت‌آمیز بودن تولید صدا با پیامی به شما اعلام می‌شود. اکنون می‌توانیم به صدای تولیدی گوش دهیم یا اینکه آن را - با کلیک روی دکمه زرد رنگ - روی سیستم خود دانلود و ذخیره کنیم.

ابزار تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی Genny از lovo.ai​

هوش مصنوعی Genny از lovo.ai، ابزاری برای تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی است. لازم به ذکر است که این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.
  • لینک وب‌سایت Genny

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
برای کار با این ابزار، وارد وب‌سایت آن می‌شویم و روی دکمه Sign up، واقع در بالا و سمت راست رابط گرافیکی آن کلیک می‌کنیم. این امکان نیز وجود دارد تا با اکانت گوگل خود وارد شویم. پس از لاگین در Genny، وارد داشبورد خود می‌شویم. در اینجا با کلیک روی New Project، پروژه‌ای جدید برای تبدیل متن به صدا ایجاد می‌کنیم.


«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
برای ایجاد پروژه جدید در Genny، یکی از ۲ مورد زیر را می‌توانیم انتخاب کنیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
  • «حالت ساده» (Simple Mode): این مورد برای پروژه‌های صوتی کوتاه، با مدت‌زمانی کمتر از ۵ دقیقه و کمتر از ۵۰۰۰ کاراکتر مناسب است. پروژه‌هایی شامل یک صدا و یک ناحیه - یا بلوک - متنی، با استفاده از این گزینه برایمان فراهم می‌شود.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
  • «حالت حرفه‌ای» (Advanced Mode): در صورتی که این گزینه را برای ایجاد پروژه جدید انتخاب کنیم، امکان ساخت محتوای ویدیویی و صوتی با یک یا چندین گوینده برایمان فراهم می‌شود. جدای از این، به ابزارهای ویرایشی نظیر ادیتور تایم‌لاین و سایر ابزارهای هوش مصنوعی این وب‌سایت می‌توانیم دسترسی داشته باشیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
در پروژه‌های ویدیویی می‌توانیم مواردی همچون آپلود ویدیوها و عکس‌ها، ایجاد روایت صوتی، افزودن افکت‌های صوتی و موسیقی، تنظیم زمان‌بندی، خروجی گرفتن به‌صورت ویدیوی Full HD را داشته باشیم. با کلیک روی Create پروژه جدید را از نوع مورد نظر ایجاد می‌شود. برای نمونه پروژه‌ای از نوع Simple ایجاد می‌کنیم. در تصور زیر رابط کاربری این ابزار را نشان داده‌ایم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
در کادر مربوطه متن مورد نظر را می‌نویسیم. توجه داشته باشید که تنها ۵۰۰۰ کاراکتر اولیه در نظر گرفته می‌شوند. گوینده مورد نظر را از قسمتی که با فلش زرد رنگ نشان داده‌ایم می‌توان انتخاب کرد. برای شروع فرایند تولید صدا از متن ورودی، روی دکمه Generate کلیک می‌کنیم. در نهایت، صدای تولید شده در سمت راست رابط این ابزار نشان داده می‌شود.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
با کلیک روی دکمه Play می‌توانیم به آن گوش دهیم. همچنین آیکنی برای دانلود صدای تولید شده وجود دارد. اما باید توجه داشت که این قابلیت، تنها برای حساب‌های ارتقا یافته وجود دارد.

ابزار تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی AI Voice Generator​

ابزار AI Voice Generator از Synthesys برای تولید صدا با هوش مصنوعی از متن ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه از ۱۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند که زبان فارسی نیز جزو این زبان‌ها است.
  • لینک وب‌سایت Synthesys AI Studio

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
پس از باز کردن این ابزار، از شما خواسته می‌شود تا در آن ثبت‌نام کنید. این امکان نیز وجود دارد تا عمل ثبت‌نام و لاگین را از طریق اکانت گوگل خود نیز انجام دهیم. این سیستم توانایی تولید صداهایی را با هوش مصنوعی دارد که از نظر کیفیت و واقع‌گرایانه بودن از گفتار انسانی قابل تمایز نباشند. برای شروع کار با این ابزار روی دکمه Create new project کلیک و در صفحه بعد گزینه AI Voices text to speech را انتخاب می‌کنیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
صفحه‌ای مانند تصویر آورده شده در ادامه، باز می‌شود. در اینجا لازم است تا روی نام Actor کلیک و گزینه Add actor را انتخاب کنیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
در پنجره بعدی منوی Language که با فلش قرمز رنگ نشان داده شده است، گزینه Persian (iran) را انتخاب می‌کنیم. با این کار ۲ گوینده زن و مرد برای زبان فارسی در دسترس ما قرار می‌گیرند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
یک مورد را به دلخواه انتخاب و روی دکمه Add کلیک می‌کنیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
اکنون می‌توانیم متن خود را در قسمت مشخص‌شده، تایپ و در آخر روی دکمه Play کلیک کنیم. پس از پردازش متن، صدای تولیدشده برایمان پخش می‌شود. در صورتی که قصد دانلود این صدا را دارید می‌بایست در سایت لاگین کرده باشید که موارد زیر را نیز برایمان فراهم می‌کند.
  • امکان ذخیره پروژه‌ها
  • دانلود صداهایی تا طول ۵ دقیقه
  • دانلود ویدیوهایی تا طول ۵ دقیقه
  • دانلود تصاویر تولیدی تا ۵۰ تصویر تولید شده
  • فعال شدن سایر قابلیت‌ها

ابزار تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی Speakatoo​

Speakatoo وب‌اپلیکیشن دیگری برای تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی و پشتیبانی از زبان فارسی است. با فناوری پیشرفته و نوین این ابزار می‌توانیم به‌راحتی و انجام چندین گام ساده، صداهای بی‌نظیر و واقع‌گرایانه‌ای را با متن‌های خود تولید کنیم. Speakatoo به‌دلیل پشتیبانی عالی و رضایت بی‌‌نظیر مشتریان خود، تجربه کاربری مناسبی را فراهم می‌کند. این ابزار هر نوع متنی را به صداهایی با کیفیت بالا و کاملاٌ انسانی تبدیل می‌کند. ضمن اینکه از ۱۳۰ زبان، پشتیبانی و به مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ۸۵۰ صدای منحصر به فرد دسترسی دارد.

  • لینک وب‌سایت Speakatoo

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
برای استفاده از بیشتر قابلیت‌های این ابزار می‌بایست با استفاده از دکمه قرمز رنگ Sign Up، واقع در سمت راست و بالای رابط کاربری، ثبت‌نام کنیم. مواردی نظیر نام، نشانی ایمیل و پسورد را برای این‌کار از شما دریافت می‌کند. اکنون می‌توانیم مانند تصویر آورده شده در زیر، فیلدها را تکمیل کنیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
می‌توانیم از منوی Language، زبان مورد نظر - در اینجا فارسی - را انتخاب کنیم. همچنین صداهای موجود برای زبان فارسی - یک صدای مرد و یک صدای زن - از منوی Voice قابل انتخاب است. متن مورد نظر خود را که می‌خواهیم به صدا تبدیل شود در کادر Enter Your Text وارد می‌کنیم. پس از تأیید I'm not a robot و با کلیک روی دکمه Play me فرایند تبدیل متن به صدا شروع شده و پس از چند ثانیه، نتیجه برایمان پخش می‌شود.
تنظیمات دیگری نیز در این رابط کاربری به چشم می‌خورد. مواردی نظیر کنترل‌های صدا شامل حجم صدا، تغییر زیر و بمی صدا و غیره، افکت‌های پیشرفته نظیر عصبانیت، هیجان‌زدگی، اندوه و غیره نیز از این دسته تغییرات هستند که می‌توانیم روی صدای تولیدی اعمال کنیم.

کاربردهای Speakatoo​

این ابزار هم مانند سایر ابزارهای تبدیل متن به صدا می‌تواند برای مواردی نظیر اطلاعیه‌ها، پادکست‌ها، ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های صوتی، پیام‌های تلفن‌های گویا، تبلیغ محصولات و سخنرانی‌ها به‌کار گرفته شود.

خصوصیات Speakatoo​

از خصویات ابزار Speakatoo می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
AI-محور بودن: Speakatoo با مقداری زیادی داده نظیر نمونه گفتارهای ضبط‌شده و متون مختلف آموزش دیده است.
انتقال احساسات: احساسات و لحن انسان‌گونه از طریق تغییرات خودکار در صداهای تولیدی Speakatoo قابل انتقال است.
کنتر‌های صدا: مواردی نظیر حجم، سرعت و زیر و بمی صدا در این ابزار قابل تنظیم است. فایل‌های تولیدی را در فرمت‌های رایجی نظیر MP3 و WAV نیز می‌توانیم دانلود کنیم.


وقفه‌های تنفسی: صداها را می‌توانیم با وقفه‌‌ها و افکت‌های تنفسی واقعی فراهم شده در این پلتفرم بهبود بخشیم.
ادغام API: این پلتفرم سرویس‌های REST API را با تضمین زمان پایداری بالا فراهم می‌کند.
پشتیبانی از SSML: به‌راحتی می‌توانیم وضعیت خود را از طریق افکت‌های گوناگونی نظیر شادی، اندوه، دوستانه، فریاد و غیره تغییر دهیم.
صداهای کاملاً واقعی: به‌وسیله فناوری تبدیل متن به صدای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانیم صدا‌های مردانه و زنانه بسیار واقعی بسازیم.
فضای ذخیره ابری: برای مدت زمان یک سال، فضای ابری - بدون هزینه اضافی - را برایمان فراهم می‌کند.
چند زبانه بودن: این پلتفرم بیش از ۸۵۰ صدای مرد و زن - که با هوش مصنوعی آموزش دیده - را در قالب بیش از ۱۲۰ زبان و لحجه فراهم کرده است.

ابزار تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی Narakeet​

با استفاده از Narakeet می‌توانیم روایت‌های صوتی و صداهایی را - به‌طور مثال برای ویدیوهایمان - از متن مورد نظر تولید کنیم. این پلتفرم از قالب‌های متنی مختلفی نظیر متن ساده - txt - یا فایل‌های مایکروسافت ورد - docx - پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان استفاده از ۷۰۰ صدای مختلف را در اختیارمان قرار می‌دهد.
  • لینک وب‌سایت Narakeet
وب سایت Narakeet

برای شروع کار همان‌طور که در تصویر زیر آورده شده، زبان مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. زبان فارسی نیز در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود. سپس، گوینده مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. با کلیک روی دکمه بخش در جلوی نام گوینده می‌توانیم نمونه صدای آن را بشنویم. همچنین آیکن + هم در این قسمت، تنظیماتی را برای تغییر حجم صدا، سرعت، فرمت و نوع خروجی برایمان فراهم می‌کند. در کادر Script نیز می‌توانیم متن خود را تایپ یا الصاق کنیم. در صورتی‌که بخواهیم فایل متنی موجود را در این کادر وارد کنیم از دکمه UPLOAD FILE در پایین این کادر استفاده می‌کنیم. دکمه DICTATE می‌تواند فرمان صوتی را از ما - از طریق میکروفون - دریافت کند. در نهایت، دکمه CREATE AUDIO متن ما را پردازش و خروجی صوتی را تولید می‌کند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

ابزار تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی listnr.ai​

این ابزار هوش مصنوعی نیز می‌تواند برای تبدیل متن به صدا مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند یکی از ۲ صدای زن یا مرد را برای زبان فارسی انتخاب کنند.
  • لینک وب‌سایت listnr.ai

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
برای کار با این ابزار، تنها کافی است تا متن مورد نظر را در کادر ورودی Enter your text نوشته و پس از آن گزینه Convert واقع در بالای کادر ورودی را انتخاب کنیم. آیکن‌های ذخیره و دانلود نیز پس از ثبت‌نام و لاگین در وب‌سایت قابل دسترسی‌اند.

سوالات متداول​

حال که با فناوری تبدیل متن به صدا و ابزار‌های آن در این مطلب از مجله فرادرس آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا برخی از پرسش‌های متداول در رابطه‌ با آن را نیز پاسخ دهیم.


تکامل فناوری تبدیل متن به صدا در طول زمان چگونه بوده است؟​

فناوری تبدیل متن به صدا پیشرفت‌های قابل‌توجهی را نسبت به روزهای‌ شروع خود و خروجی‌های مونوتیک و رباتیک‌گونه تجربه کرده است. در حال حاضر این حوزه، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیشرفته را به‌کار می‌گیرد تا گفتاری پراحساس و صدایی طبیعی را تولید کند. این تکامل، TTS را کاربرپسندتر و تنوع‌پذیرتر کرده و کاربرد‌های آن را در حوزه‌های گوناگون نظیر آموزش، سرگرمی و دسترسی‌پذیری بهتر افزایش داده است.

آیا فناوری تبدیل متن به صدا می تواند لحن احساسی گفتار را به‌ طور دقیق بازسازی کند؟​

سیستم‌های نوین تبدیل متن به صدا، قدم‌های بزرگی در بازآفرینی لحن‌های احساسی در صدا برداشته‌اند. اگرچه این موضوع هنوز در حال پیشرفت است، این سیستم‌ها از AI برای درک موضوع استفاده می‌کنند تا تغییرات نحوی مناسبی را - به لحاظ احساسی - اضافه کنند. هیجان، آرام بودن، عجله برخی از این حالات هستند. با این حال، بازسازی کامل و دقیق احساسات انسانی مسئله‌ای چالشی در توسعه هوش مصنوعی باقی مانده است.

آیا فناوری تبدیل متن به صدا محدود به نوع خاصی از متون است؟​

فناوری تبدیل متن به گفتار تنوع‌پذیر است و می‌تواند با طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و انواع متنی نظیر متن دیجیتالی موجود در وب‌سایت‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مستندات و غیره کار کند. سیستم‌های TTS پیشرفته توانایی کار با ساختارها و قالب‌های پیچیده متنی را نیز دارا هستند و این متون را تفسیر و به گفتار تبدیل می‌کنند به‌گونه‌ای که یکپارچه و از نظر موضوعی، دقیق باشند.

نحوه استفاده از فناوری تبدیل متن به صدا در محیط آموزشی چگونه است؟​

در زمینه آموزش، از فناوری تبدیل متن به گفتار برای پشتیبانی از نیاز‌های گوناگون یادگیری استفاده می‌شود. این فناوری به کمک دانش‌آموزانی می‌آید که مشکل در خواندن -نظیر اختلال در یادگیری Dyslexia - دارند یا از مشکلات بینایی رنج می‌برند. TTS به این دسته از افراد امکان می‌دهد تا به منابع و امکانات آموزشی از طریق ابزارهای شنیداری دسترسی داشته باشند و ضمن تسهیل در یادگیری، به آن‌ها کمک می‌کند تا مشارکتی فعال در این زمینه داشته باشند. علاوه بر موارد بیان‌شده، این‌ فناوری در اپلیکیشن‌های یادگیری زبان و پلتفرم‌ها یادگیری الکترونیکی - نیز برای مواردی مانند تلفظ صحیح و تعاملی‌تر کردن فرایند آموزش - استفاده می‌شود.

پیشرفت های احتمالی فناوری تبدیل متن به صدا در آینده چیست؟​

فناوری تبدیل متن به گفتار در آینده پیشرفت‌های بیشتری را در زمینه طبیعی‌تر شدن و بیان بهتر گفتار، فهم بهتر موضوع و احساسات، تلفیق با فناوری‌های نو ظهور نظیر «واقعیت مجازی» (VR) و «واقعیت افزوده» (AR) تجربه خواهد کرد. افزون بر این، ممکن است شاهد پیشرفت‌هایی در الگوهای گفتار شخصی‌سازی شده نیز باشیم که تطبیق با سلایق هر کاربر و سبک صحبت او را برای سیستم‌های TTS امکان‌پذیر کرده و تجربه کلی کاربر را نیز بهبود می‌بخشند.

فناوری تبدیل متن به صدا دسترسی پذیری را برای چه کسانی افزایش می‌ دهد؟​

کاربران دارای اختلال بینایی، افرادی که ناتوانی‌های یادگیری دارند، زبان‌آموزان، سالمندان، کسانی که نیازمند اجرای چندین کار به‌طور همزمان هستند، افراد دارای معلولیت‌های جسمانی با لطف وجود فناوری تبدیل متن به صدا می‌توانند دسترسی بیشتری به محتوا داشته باشند.

کاربردهای فناوری تبدیل متن به صدا چیست؟​

فناوری تبدیل متن به صدا در موارد گوناگونی نظیر تولید پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی، تبلیغات،‌ پشتیبانی مشتریان، آموزش و غیره به‌کار گرفته می‌شود.

جمع‌بندی​

فناوری تبدیل متن به صدا از نسخه‌های ابتدایی - که صدایی ربات‌گونه داشت - تا وضعیت فعلی که بسیار نزدیک به گفتار طبیعی انسان است، راه درازی را پیموده است. تأثیر این فناوری در بخش‌های گوناگون، از بهبود دسترسی برای افرادی که با مشکلات خواندن دست و پنجه نرم می‌کنند تا بهبود تجربه کاربری در فناوری مصرفی، گسترش یافته است.


همچنان‌که فناوری TTS به پیش می‌تازد و پیشرفت می‌کند، ادغام آن در زندگی روزمره‌مان بیشتر و عمیق‌تر می‌شود. توانایی آن نیز از خواندن متون با صدای بلند فراتر رفته است. پیشرفت‌های انجام شده در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بهبود‌های بیشتری را در TTS به دنبال دارد و آن را حتی به بخش مهم‌تری از آینده دیجیتالی ما تبدیل می‌کند. در این مطلب از مجله فرادرس نگاهی داشتیم به تبدیل متن به صدا با هوش مصنوعی، همچنین ابزارهایی را معرفی کردیم که این کار را برایمان انجام می‌دهند.
 
بالا