تایپیک مرجع قالب سازی(آموزش و رفع اشکال)

khosroshahiy

مدیر بازنشسته
تایپیک مرجع قالب سازی

با توجه به تعداد زیاد تایپیک ها با محوریت قالب سازی این تایپیک با گزیده بهترینهای تایپیکها و پستهای قالب سازی ایجاد شد بقیه بحث را در این تایپیک پیگیر باشید

لطفا از ایجاد تایپیک با محوریت قالب سازی اجتناب کنید


سپاس از همکاری دوستان

با تشکر ویژه از دوستانی که این مطالب رو ارائه نمودند

 
آخرین ویرایش:

نوروزنیا

عضو جدید
تایپیک مرجع قالب سازی(آموزش و رفع اشکال)

تئوری برش:
برای شکل دادن ضخامت فلزی از عملیاتی نظیر برش،فرم(خم کاری) و کشش استفاده می شود.​
که معمولا این عملیات را پرسکاری یا سنبه کاری می نامند.​
موارد استفاده قالبها:
از قالبها برای بریدن و فرم دادن فلزات نازک استفاده می کند.قالبها معمولا از قطعات متعددی ساخته شده اند که قسمت عمده همه آنها را سنبه و ماتریس و یا سنبه و قطعه فرم دهنده تشکیل می دهند عملیاتی که در کارهای قالبسازی موارد استفاده بیشماری دارند در زیر داده شده است.​
۱-بلانک زنی:
در عمل،یک سنبه و ماتریس سرتا سر محیط قطعه کار را از نواری فلزی جدا می کند.آنچه که از قالب بیرون می افتد،قطعه کار، و آنچه که به صورت توخالی با قی می ماند ، دم قیچی است.​
۲-سوراخ زنی:
در اینحالت با استفاده از یک سنبه ،در روی قطعه کار سوراخ یا سوراخ هائی ایجاد می کنند.در این حالت آنچه که در قالب با قی مانده، قطعه کار و آنچه که از قالب بیرون می افتد دور ریز خواهد بود.​
باید توجه داشت که عملیات سوراخ زنی و بلانک زنی معمولا در یک قالب واحد صورت می گیرند.​
۳-خم کاری:​
بطور کلی خم کاری عبارت است از فرم دادن یک قطعه فلزی بین یک سنبه و ماتریس فرم داده شده به صورت دلخواه است.در این روش بدلیل خاصیت فنریت فلزات، زاویه دهانه ماتریس فرم دهنده کمی کوچکتر از میزان فنریت فلزات،زاویه دهانه ماتریس فرم دهنده کمی کوچکتر از میزان دلخواه می باشد. خمکاری صفحات بزرگ بوسیله پرس های هیدرولیکی یا پنوماتیکی دو مرحله ای صورت می گیرد.حرکت ضربه زدن اینگونه پرسها را می توان در هر لحظه دلخواه متوقف ساخته و یا سرعت آنها را تغییر داد.​
۴-کشش:
پوسته ها،کاسه ها و قطعات را از طریق قالبهای کششی تولید می کنند.نحوه کار این قالبها باین صورت است که نوارفلزی بین سنبه و ماتریس،که بین آنها یک فضای خالی وجود دارد قرار گرفته و پائین آمدن سنبه بر روی ماتریس، نوار فلزی را بفرم سنبه یا ماتریس شکل می دهد.در اینجا نیز خاصیت فنریت بازگشتی فرم داده شده یک اشکال اساسی ایجاد می کند به این ترتیب که قطعه فرم داده شده وارد یک کانال گشاد تر شده و قدری جا باز می کند. در موقع برگشت سنبه بطرف بالا،دهانه باز شده قطعه کار به لبه ماتریس گیر کرده و تعداد عمل موجب خرابی این لبه می گردد.​
۵-قالب بلانک زنی ساده:
در این قالبها،ماتریس یا بستر قطعه کار از جنس فولاد می باشد که سطح آنرا سخت کرده اند و یا اصلا از جنس فولاد آلیاژی می باشد که اول آنرا آبکاری کرده و سپس تمپره(برگشت دادن یا نرم کردن)می کنند.​
در هر حالت ،ماتریس در روی یک پایه یا بالشتک قرار می گیرد.آنچه که باعث جدا کردن قطعه کار از نوار فلزی می شود،سنبه ای است که از جنس فولاد آلیاژی با فولاد ریختگی می باشد(در هر دو حالت فولاد تحت تاثیر عملیات حرارتی قرار گرفته است).یک راهنما موجب هدایت نوار بداخل قالب شده و یک پین استپ آنرا در موقعیت مناسبی نسبت به سنبه متوقف می کند. برای موقعیت دادن نوار فلزی از پین استپ به این صورت استفاده می کنند که سوراخ ایجاد شده به خاطر اولین بلانک در این پین افتاده و وضعیت خاصی را برای این نوار فراهم می کنند.​
وقتی که سنبه نوار فلزی را سوراخ کرد نوار به گلوله سنبه می چسبد. در موقع بازگشت سنبه،یک صفحه فولادی بنام روبنده،باعث جدا شدن آن از سنبه می شود. برای اینکه کار را بتواند پین استپ و وضعیت نوار فلزی نسبت به آن را در هر لحظه مشاهده نماید،در روی روبند یک سوراخ کوچک تعبیه می کنند.​
۶-قالبهای مرکب سوراخ زنی و بلانک زنی:
یک نمونه از این قالبها را که هر دو عمل سوراخ زنی و بلانک زنی را انجام داده و یک واشر فلزی تولید می کند، شامل قطعاتی است که ابتدا قطعه نوار فلزی را سوراخ کرده و سپس همان سوراخ در یک وضعیت مناسب در زیر قطعه قرار می گیرد. در این مرحله پائین آمدن سنبه موجب تولید یک واشر کامل می گردد. باید توجه داشت که با هر ضربه پرس یک واشر کامل تولید می شود. برای موقعیت دادن به نوار فلزی،از سوراخی که اثر عمل بلانک زنی بر روی نوار باقی مانده استفاده می کنند.​
تفاوتی که سیستم استپ اینگونه قالبها با قالب های قبلی دارد در فنری بودن مکانیزم استپ آنها است، برای تثبیت موقعیت صفحات بالائی و پاینی قالب ، از یک جفت میله راهنما بهره می گیرند و همچنین وجود یک راهنمای برجسته در نوک سنبه موجب هدایت صحیح و مناسب آن بداخل قالب می گردد.​
الف): برای کاهش فشار وارد شده به پرس، نوک سنبه یا ماتریس را بصورت شیبدار یا زاویه ای درست می کنند و این به خاطر ایجاد برش تدریجی در قطعه کار است. معمولا " شیبهای یک طرفه باعث ایجاد یک نیروی محوری مزاحم می گردد اگر چه که با ایجاد شیب مضاعف در روی سنبه یا ماتریس با این اشکال هم می توان مقابله کرد.​
ب): در قالبهای که چندین سنبه متعدد دارند، برای کاهش نیروی وارد شده به پرس ، میتوان از سنبه های با طول مختلف استفاده نمود بطوریکه همه آنها در یک زمان با نوار فلزی درگیر نشوند.​
ج): در کلیه قالبهای بلانک زنی یا سوراخ زنی ، پیرامون محیط کار پاره شده و قطعه مورد نظر از نوار فلزی جدا می شود. برای حصول یک لبه تمیز و صاف در کناره های قطعه پرس شده ، بین سنبه و ماتریس باید یک فضای خالی پیش بینی نمود. میزان این فضای آزاد به خواص مکانیکی نوار فلزی و همچنین ضخامت آن بستگی دارد.​
غالبا" این اندازه را ضخامت نوار فلزی انتخاب می کنند. در کارهای بلانک زنی، ماتریس را به ابعاد کار ساخته و فضا ی آزاد را بر روی سنبه محاسبه کرده و آنرا کوچکتر می سازند. در موقع سوراخکاری، سنبه به اندازه کار ساخته شده و ماتریس را بزرگتر می کنند.​
د): پس از عملیات سوراخ کاری یا بلانک زنی ، قطعه جدا شده از نوار باید به سادگی از دهانه ماتریس خارج شود و باین لحاظ دهانه ماتریس را شیبدار و تحت زاویه می سازند.​
معمولا" پس از اینکه قالب تعداد معینی قطعه تولید نمود لبه های ماتریس آن کند می شود، برای رفع این اشکال کف بالائی ماتریس را سنگ می زنند. برای اینکه این سنگ زدن ، لقی بین سنبه و ماتریس را زیاد نکند، دهانه ماتریس شیب یکنواخت ندارد و در ابتدای کف دهانه ماتریس قسمت صافی پیش بینی کرده اند.​
ه): برای جلوگیری از اتلاف مواد، قبل از ساخت قالب باید وضعیت قرار گرفتن قطعات مورد پرسکاری را به دقت بررسی کرده و یک نقشه کامل از آنها رسم نمود.​
طراحی قابهای پرس:
وسعت عملیاتی که توسط قالبها می توان روی فلز انجام داد بسیار زیاد است و بستگی کامل به طرح و ساخت قالب دارد. اگر مقدار تولید بالا باشد قالب کاملتر و اگر تعداد قطعه مورد نیاز کم باشد قالبهای ساده تری ساخته می شود.​
مزایای تولید بوسیله قالب عبارتند از:​
۱- سطح تولید بالا می رود.​
۲- قطعه تولیدی ارزانتر تمام می شود.​
۳- قطعات دارای اندازه یکسان هستند.​
۴- قطعات تولیدی تمیزتر و دقیقتر بدست می آیند.​
طراحی قالبهای پرس:
برای طراحی یک قالب پرس بایستی خیلی از مسائل مربوط به پرسکاری، قالبها، طرز استفاده قالبها و قطعه ای که می خواهیم تولید کنیم را مورد مطاله و بررسی قرار می دهیم و طرحی ارائه دهیم که از هر لحاظ مقرون به صرفه و قابل توجه بوده و در مدت زمان کمتری قطعات تولیدی زیادی ارائه دهد.​
یک قالب برش از قسمت های زیر تشکیل شده است.​
ردیف​
نام قطعات
ردیف
نام قطعات
۱​
سنبه​
۸​
روبنده(ورق گیر)​
۲​
ماتریس​
۹​
پین استپ​
۳​
کفشک بالائی​
۱۰​
سنبه گیر​
۴​
کفشک پاینی​
۱۱​
ضربه گیر​
۵​
میله راهنما​
۱۲​
پین انگشتی​
۶​
بوش راهنما​
۱۳​
توپی​
۷​
بیرون انداز​
۱۴​
قطعه کار(نوار)​
قالبها از دو قطعه بالائی و پائینی تشکیل شده اند. معمولا" نیمه بالائی محل استقرار سنبه ها بوده و همچنین توپی نیز به کفشک بالائی سنبه می شود. نیمه پائینی محل نصب ماتریس می باشد.​
ادامه را در وبلاگم ببینید http://safauni.persianblog.ir/tag/
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

امین کیا

عضو جدید
سلام خسته نباشید! ما قراره که به یاری خدا یک کارگاه کوچیک برای قطعه سازی سایز قطعه ها بین 100تا400میلیمتر و وزن بین 500تا3000گرم.ایجادکنیم . یک لیست کاملی رو از تجهیزات مورد نیازمون داریم تهیه می کنیم. روش تولید قطعه ریخته گری دقیق هستش که باید درون قالبها موم تزریق بشه و... می خواستم بدونم برای ساخت این قالبها به چه تجهیزاتی نیاز داریم و یا اگه بصرفه هستش که اصلا این آیتم رو در نظر نگیریم و بدیم قالبهارو بیرون درست کنن. البته در آینده بعد از راه افتادن خط تولید حتما برای قالبسازی هم فکری می کنیم

متشکر


سلام
تجربه ثابت کرده که اگه قالب هاتونو کسه دیگه که تجربشو داره بسازه خیلی به صرفتون میشه چون قالبسازی هزینه اولیه بالا و ریسک زیادی داره....
 

امین کیا

عضو جدید
سلام
با تشکر از سایت خوبتان اگر فرمولهای ساخت قالب پلاستیک و خم را لطف کنید ممنون می شوم

سلام
برای قالبهای پلاستیک فرمول نقش زیادی بازی نمیکنه جز در موارد خاص. کتاب مرجع کامل پلاستیک رو پیشنهاد میکنم
برای قالب های خم هم کتاب اصول طراحی قالب های فلزی کارتو راه میندازه
 

امین کیا

عضو جدید
سلام من می خوام یک قالب برش واشر از نوع مرکب () رو تو سالید بکشم واسه پروژ] نقشه کشی
اجزای این قالب رو میدونم ولی استانداردهاشو نمیدونم
آیا در این زمینه استانداردی برای انتخاب قطعات وجود داره؟ اگه معرفی کنید ممنون میشم
اگه چیزی پیدا کردین به میلم بفرستین ممنون میشم
mashad.marketing@yahoo.com


سلام
برای ابعاد و اندازه و شکل قطعاتی مثل GUIDE POST و ... استاندارد هست که میتونی از استاندارد FIBRO یا SANKYO استفاده کنی
 

مجتبی ورشاوی

عضو جدید
آشنایی با اینسرت ها - milling insert-ارائه ای از مجتبی ورشاوی

آشنایی با اینسرت ها - milling insert-ارائه ای از مجتبی ورشاوی

آشنایی با اینسرت ها - milling insert-ارائه ای از مجتبی ورشاوی

قسمت اول




1-اینسرت آپی کا تی :



APPLICATION
Slotting Shoulder Surfacing Pocket-Milling Plunging










GEOMETRY

Shape
80° Diamond

Clearance Angle
15°

Tolerance
l ± 0.05 m±0.013
s ±0.025

Insert Type
Screw Down Clamping

No chip breaker
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

مجتبی ورشاوی

عضو جدید
آشنایی با اینسرت ها - milling insert-ارائه ای از مجتبی ورشاوی

قسمت دوم





2- آر دی ام تی:


APPLICATION
Surfacing Copying Pocket-Milling Pocket-Milling Plunging Ramp-Down








GEOMETRY

Shape
Round

Clearance Angle
15°

Tolerance
ll ± 0.05
s ± 0.13

Insert Type

Screw Down Clamping

Chip Breaker
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

moldmakerboy

عضو جدید
قالبسازی تزریق پلاستیک(میخام قالبساز شم)

قالبسازی تزریق پلاستیک(میخام قالبساز شم)

سلام برو بچ مهندسین.بنده دانشجوی ترم دوم کارشناسی ناپیوسته ساخت هستم.یه سوال مهم دارم درمورد کار قالبسازی تزریق پلاست:
من یه آشنایی دارم که تو کار قالب پلاستیکه.یه کارگاه قالبسازی داره.سفارش قالب میگیره و خودش طراحی میکنه و جمعش میکنه.من باهاش صحبت کردم درمورد اینکه برم پیشش کار قالبسازی رو یاد بگیرم از همین تابستون. و تقریبا دو سال ونیم وقت دارم تا باهاش کار کنم.و این کارو بطور جدی دمبال کنم. (بعدش باس برم سربازی آشخوری) وباتوجه به اینکه قبلا قالبسازی تا حدودی کار کردم وکاردانیم قالبسازی بود و کلا با قالب حال میکنم و... فکر میکنم موفق شم.به نظر شما این کارو بکنم.و اینکه آینده تو کارخانجات با این مدرکم وکارقالبسازی که بلدم چه کاری گیرم میاد.(شایدم خدارو چه دیدی واسه خودم قالبسازی زدم خفن)
یا اینکه اصلا بی خیالش شم برم بچسبم به همون اپراتوری cnc ماهی 350 هزار تومن تو شرکت.
با یکی از استادام تو دانشگاه صحبت کردم گفت برو همون قالبو بچسب که نون تو قالبه.میخام بدونم نظر شما چیه. به راهنماییتون نیازمنم برو بچ.
(راستی جا داره که بگم ارشدو هم کلا بی خیالش شدم مامانم گفته مخاد برام زن بگیره باس زود برم سربازی)
انشالا که همتون آینده مهندسای کلفتی بشین واسه خدتون.
:gol::gol::gol::gol::gol:
 

میلادزیرک

عضو جدید
تایپیک مرجع قالب سازی(آموزش و رفع اشکال)

روش طراحي قالبهاي فورج با كامپيوتر( cad-cam) و توليد توسط ماشينهاي nc , cnc و اسپارک
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روش طراحي قالبهاي فورج با كامپيوتر( CAD-CAM) و توليد توسط ماشينهاي NC , CNC و اسپارک[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]طراحي قالبهاي فورج با استفاده از نرم افزارها و كامپيوتر ، صنعت قالبسازي را دچار تحولهاي جديدي نموده است و استفاده از كاربردهاي تكنولوژيكي اين پروسه يكي از كوتاهترين و با صرفه ترين روشهاي طراحي قطعات صنعتي و قالبهاي صنعتي ميباشد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در طول دهه گذشته از كامپيوترها به شكل گسترده اي براي كارهاي پتك كاري و طراحي قالبهاي فورجينگ استفاده شده است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پيشرفتهاي اوليه در عمليات تراشكاري كنترل شده عددي يا NC در ساخت قالبهاي پتك كاري ( فورجينگ ) متمركز شده است . در اواسط دهه 1970 نقشه كشي به كمك كامپيوتر و تراشكاري NC براي پتك كاري قطعات صنعتي مانند تيغه هاي توربين معرفي شد . در اوايل دهه 1980 در كشورهاي پيشرفته صنعتي بعضي كمپاني ها استفاده از سيستمهاي CAD-CAM كه به طور معمول براي طراحي مكانيكي نقشه كشي و تراشكاري NC از آن استفاده مي نمودند را براي طراحي و ساخت قالبهاي فورج به صورت بهينه تكنولوژيكي مورد استفاده قرار دادند . [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سيستمهاي CAD-CAM از نظر عمليات تجاري و قابل دسترس بودن و كيفيت هاي بروز داده داراي جنبه هاي اقتصادي مفيد ميباشند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]1- CAD-CAM تشكيل شده از يك ميكروكامپيوتر يا ميني كامپيوتر يك ترمينال نمايش گرافيكي ، يك صفحه كليد و يك پردازشگر رقمي با قسمت مربوط به ورود اطلاعات و يك ماشين اتوماتيك نقشه كشي و سخت افزاري براي ذخيره اطلاعات و نوار NC پانچ يا فلاپي ديسك است از نظر پيشرفتهاي علمي و تكنولوژيكي جديد اين سيستمها مي توانند در سطوح مختلف اتوماسيون مفيد واقع شوند و قادر هستند عمليات پتك كاري (فورجينگ) را به صورت سه بعدي نمايش داده و امكان زوم كردن و ودوران نمايشي هندسي عمليات فورج را بر روي صفحه ترمينال گرافيكي به منظور بررسي دقيق مهندسي فراهم سازند اين سيستمها ميتوانند عمليات پتك كاري داده شده را از هم مجاز كنند يعني مقاطع عرضي پتك كاري مورد نظر را تشريح ،ترسيم و نمايش دهند كه آن كار براي تحليل فشارهاي قالب و جريان فلز صورت ميگيرد .بنابراين براي سهولت تاثير متقابل بين طراح و سيستم كامپيوتري ميتوان نتايج را نمايش داد و محاسبات مهندسي را روي آنها انجام داد و تغييرات اعمال شده در طراحي قالب ميتواند به سهولت انجام گرفته و در صورت لزوم طرحهاي جديدتر جايگزين آن شود و مورد بررسي و تحليل قرار گيرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]امروزه در كشورهاي صنعتي پيشرفته اين امر بعنوان يك اصل بسيار مهم و با بكار گيري جديدترين متدهاي علمي و كامپيوترها انجام ميگيرد .مزيت نهايي طراحي قالبهاي فورج به كمك كامپيوتر وقتي معلوم ميشود كه نرم افزار كامپيوتري به صورت ارزان و دقيق در دسترس مهندسين و طراحان باشد و بتوانند براي شبيه سازي جريان فلزي در طول عمليات پتك كاري فورجينگ مورد استفاده قرار گيرد . در اين مورد آزمايشات عمليات ماشينكاري و اهنگري ميتواند به شكل شبيه سازي نهايي ، پتك كاري بر روي كامپيوتر انجام شود كه ناشي از طرح بلوكر فرضي يا انتخابي باشد و نتايج ميتواند روي ترمينال گرافيكي نمايش داده شود اگر طرح شبيه سازي به اين نكته اشاره كند كه طرح بلوكر انتخاب شده قالب فينيشر را پر نميكند يا مقدار زيادي از مواد هدر ميرود يك طرح بلوكر جديد انتخاب ميشود و شبيه سازي كامپيوتري و آزمايشها مجدداٌ تكرار ميشود تا به نتايج مثبت برسد . نكته مهمي كه حائز اهميت ميباشد اين است كه اين پروسه شبيه سازي و طراحي به كمك كامپيوتر تعداد دفعات آزمايشهاي پرهزينه و گران قيمت قالبهاي فورج را كه بايد انجام گيرد كاهش ميدهد كه اين مسئله بايد مورد توجه مهندسين و طراحان قالب قرار گيرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]از سيستمهاي CAD در طراحي قالبهاي فروج استفاده بهينه ميشود . سيستم كلي CAD-CAM از يك كامپيوتر با كاربردهاي پردازشي و ذخيره اي و بازيابي تصويري شكلهاي گرافيكي بوجود آمده است كه براي اپراتورسيستم امكان انجام عمليات طراحي قالب با كامپيوتر را فراهم مي كند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]كاربردهاي تكنولوژيكي سيستمهاي CAD-CAM به سه گروه اصلي طبقه بندي ميشوند كه عبارتند از :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]1- انجام طراحي قطعات صنعتي و قالبهاي صنعتي و ماشين آلات و غيره .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]2- انجام محاسبات و تجزيه و تحليل [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]3- توليد [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]استفاده از سيستمهاي CAD-CAM در طراحي و ساخت قالبهاي فورج مزاياي فراواني بدنبال داردو از كامپيوتر ميتوان براي تجزيه و تحليل عوامل شكست در قالبهاي فورج استفاده كرد يا در طراحي قالب با استفاده از قابليتهاي كامپيوتري ميتوان براحتي فرمهاي نرو مادگي در بلوكهاي قالب فورج را طراحي كرد و در هم جفت نمود و حتي اين كار را با تلرانسهاي بسيار كم انجام داد و قطعات نروماده قالب را در هم درگير كرد .تلرانسهاي لازم را به انها داد و كل قالب را مورد بررسي و تحليل قرار داد و يا در مواردي كه در قالب دو قطعه بايد دقيقاٌ با هم ميزان و جفت شوند ، كامپيوتر ميتوانداين كار را به اساني انجام دهد و ابعاد دقيق را مشخص كند و با دادن برنامه به ماشين ابزار CNC يا NC عمليات ماشينكاري دقيق قالب انجام ميگيرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در طراحي و ساخت مدلهاي الكترود اسپارك براي عمليات اسپارك اورژن قالبهاي فورج ميتوان از كامپيوتر نهايت استفاده را كرد و مدلهاي مسي با فرمهاي فوق العاده پيچيده و شكلهاي غير هندسي را طراحي كرد و ابعاد آن را مشخص نمود و با استفاده از عمليان ماشينكاري NC يا CNC مدلهاي الكترود اسپارك را ماشينكاري كرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]از سيستمهاي پيشرفته مجتمع CAD-CAM ميتوان براي كنترل و برنامه ريزي هاي وسيعتر در پروسه طراحي و توليد صنعتي استفاده كرد كه باعث افزايش كيفيت محصولات توليدي و تيراژ بالا در توليد انبوه و برنامه ريزي هاي اقتصادي در توليد ميشود .[/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]http://www.cncmachinetools.blogfa.com[/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]
[/FONT]
 

afn741

عضو جدید
سلام برو بچ مهندسین.بنده دانشجوی ترم دوم کارشناسی ناپیوسته ساخت هستم.یه سوال مهم دارم درمورد کار قالبسازی تزریق پلاست:
من یه آشنایی دارم که تو کار قالب پلاستیکه.یه کارگاه قالبسازی داره.سفارش قالب میگیره و خودش طراحی میکنه و جمعش میکنه.من باهاش صحبت کردم درمورد اینکه برم پیشش کار قالبسازی رو یاد بگیرم از همین تابستون. و تقریبا دو سال ونیم وقت دارم تا باهاش کار کنم.و این کارو بطور جدی دمبال کنم. (بعدش باس برم سربازی آشخوری) وباتوجه به اینکه قبلا قالبسازی تا حدودی کار کردم وکاردانیم قالبسازی بود و کلا با قالب حال میکنم و... فکر میکنم موفق شم.به نظر شما این کارو بکنم.و اینکه آینده تو کارخانجات با این مدرکم وکارقالبسازی که بلدم چه کاری گیرم میاد.(شایدم خدارو چه دیدی واسه خودم قالبسازی زدم خفن)
یا اینکه اصلا بی خیالش شم برم بچسبم به همون اپراتوری cnc ماهی 350 هزار تومن تو شرکت.
با یکی از استادام تو دانشگاه صحبت کردم گفت برو همون قالبو بچسب که نون تو قالبه.میخام بدونم نظر شما چیه. به راهنماییتون نیازمنم برو بچ.
(راستی جا داره که بگم ارشدو هم کلا بی خیالش شدم مامانم گفته مخاد برام زن بگیره باس زود برم سربازی)
انشالا که همتون آینده مهندسای کلفتی بشین واسه خدتون.
:gol::gol::gol::gol::gol:
دوست عزيز هميشه به ياد داشته باش كه علم بدون تجربه و برعكس ان در هيچ زماني جوابگو نبوده و نيست اين دو مكمل يكديگر هستند . بهترين روش براي پيشرفت مشخص كردن مسير حركت و اماده سازي زير ساختها ميباشد . با توجه به گستردگي صنعت قالبسازي اول مشخص كن در چه زمينه اي قادر به فعاليت هستي قالب پلاستيك - قالبهاي سنبه و ماتريس ( پروگرسيو - كامپاند- چدني و ..) و يا قالبهاي ديگر بعد از انتخاب سعي كن همان راه را ادامه بدهي و البته از تكنيك ساخت قالبهاي ديگر نيز غافل نشوي . اگر خواهان كسب تجربه هستي همان گارگاه فاميل براي شروع كار مناسب است .
 

afn741

عضو جدید
با سلام به دوستان عزيز . در صورتي كه در زمينه طراحي و ساخت قالبهاي ( پروگرسيو _ كامپاند _ فول كستينگ _ فيكسچر و پنل گيج ) و ماشين الات منوال ( فرز- تراش و .. ) اطلاعات و يا سوالي داشتند . در خدمت دوستان هستم .

مشاهده پیوست 59035مشاهده پیوست 59034قالب قطعات پژو 206 . ابعاد كوچكترين قالب 1200×900 و بزرگترين قالب 3000×2000 ميليمتر . پروژه پژو 206

مشاهده پیوست 59037مشاهده پیوست 59036قالب قطعات پژو 206 . ابعاد كوچكترين قالب 1200×900 و بزرگترين قالب 3000×2000 ميليمتر . پروژه پژو 206

مشاهده پیوست 59039مشاهده پیوست 59038نوار قالب قطعات پژو 206 . ابعاد كوچكترين قالب 1200×900 و بزرگترين قالب 3000×2000 ميليمتر . پروژه پژو 206

مشاهده پیوست 59147مشاهده پیوست 59146قالب فول كستينگ پروژه L90 .

مشاهده پیوست 59149مشاهده پیوست 59148 قالب مدل سازي شده با مكانيكال . پروژه 206

مشاهده پیوست 59404

مشاهده پیوست 60337مشاهده پیوست 60336 اولي قالب دايكاست سر سيلندر پژو 206 و دومي قالب پروگرسيو يكي از قطعات فريم صندلي

مشاهده پیوست 60612 نوار قالب قطعات پژو 206 . ابعاد كوچكترين قالب 1200×900 و بزرگترين قالب 3000×2000 ميليمتر . پروژه پژو 206

قالب پروگرسيو طبق استاندارد psa شركت پژو

قالب پروگرسيو طبق استاندارد psa شركت پژو سه بعدي

سلام
این هم نقشه یک قالب ساده برش با ورقگیر ثابت . قطعه پدال ترمز موتور سیکلت . طراحی و ساخت سال 77

اگر هم قالب پروگرسیو سه بعدی و دو بعدی نیاز داشتی در همین صفحه است که با مکانیکال طراحی شده است . موفق باشی

مشاهده پیوست 62320مشاهده پیوست 62321 کارگاه قالبسازی و یک قالب پروگرسیو ساخته شده در ایران طبق استاندارد PSA

مشاهده پیوست 68848
 

پیوست ها

  • NP-Dies-02.jpg
    NP-Dies-02.jpg
    23 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • NP-Dies-03.jpg
    NP-Dies-03.jpg
    26.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • P206-Progressive-Dies-04.jpg
    P206-Progressive-Dies-04.jpg
    15.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • P206-Progressive-Dies-04.jpg
    P206-Progressive-Dies-04.jpg
    15.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • P206-Progressive-Dies-03.jpg
    P206-Progressive-Dies-03.jpg
    15.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Layout-137.jpg
    Layout-137.jpg
    20.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Layout-155.jpg
    Layout-155.jpg
    18.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • L90-Die-05.jpg
    L90-Die-05.jpg
    25.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • L90-Die.jpg
    L90-Die.jpg
    14.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 02.jpg
    02.jpg
    24.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 01.jpg
    01.jpg
    28.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • ProgressiveDieToyota-strip-scrap.jpg
    ProgressiveDieToyota-strip-scrap.jpg
    25.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • P405-Head-Cylinder-01.jpg
    P405-Head-Cylinder-01.jpg
    17.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Layouts.jpg
    Layouts.jpg
    18.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Dies-01.jpg
    Dies-01.jpg
    27.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Summit_ProgressiveBlankAndFormDiewithNutInsertion-CompanyLog_tcm642-53032.jpg
    Summit_ProgressiveBlankAndFormDiewithNutInsertion-CompanyLog_tcm642-53032.jpg
    44.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

afn741

عضو جدید
سلام دوست عزیز
من خودم 5 ساله تو کاره قالبم
پول تو قالب سازیه
هرکی هم قالب خواست بگه سر قیمت تفواق میکنم براش میفرستم.
با سلام
دوست عزيز اينجا محل كسب و كار نيست . محيطي براي تبادل اطلاعات و كمك به همديگر است . در ضمن 5 سال سابقه كار در قالبسازي يعني تازه اول كار و كسب تجربه سعي كن از اطلاعات دوستان براي رشد و بيشتر شدن اطلاعات فني خودت استفاده كني اگر پول تو قالبسازي است بس چه نيازي در اين جا تبليغات كني و شماره تلفن بگذاري . اگر واقعا" تجربات خوبي داري در اختيار دوستان ديگر قرار بده تا ديگران نيز استفاده كنند . اينجا اكثر دوستان يا دانشجو هستند يا مهندسين تازه كار ولي با اطلاعات فني ( تئوري ) قوي ولي نياز به كسب تجربه عملي دارند . از اطلاعات دوستان استفاده كن و سعي كن اطلاعات مفيد خودت را بدون چشم داشت در اختيار ديگران قرار بده . من نيز در اين جمع تازه وارد هستم ولي با 23 سال سابقه كاري در زمينه طراحي و ساخت قالب در شركتهاي معتبري مانند ايران خودرو . دليل حضور من در اينجا فقط ارائه تجربيات اين چند سال كار و به روز كردن اطلاعات خودم با كمك گرفتن از دوستان است . با تشكر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

afn741

عضو جدید
اینم فایل برخی از قالب ها

قالب پروگرسيو طبق استاندارد psa شركت پژو

قالب پروگرسيو طبق استاندارد psa شركت پژو سه بعدي

این هم نقشه یک قالب ساده برش با ورقگیر ثابت . قطعه پدال ترمز موتور سیکلت . طراحی و ساخت سال 77

اگر هم قالب پروگرسیو سه بعدی و دو بعدی نیاز داشتی در همین صفحه است که با مکانیکال طراحی شده است . موفق باشی
 

پیوست ها

  • Layouts.jpg
    Layouts.jpg
    18.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zrobla

عضو جدید
سلام
من می خواستم یک قالب برش طراحی کنم. به نظر شما برای کشیدن نقشه های صنعتی از کدوم نرم افزار بهتره استفاده کنم. سالید، اتوکد، کتیا یا مکانیکال؟ اگه برای طراحی همچین قالبی یک کتاب فارسی می شناسید ممنون می شم بهم معرفی کنید. من در این زمینه فقط کتاب طراحی ابزار Pollack رو در اختیار دارم.

واسه طراحی از هر کدوم از نرم افزارها که باهاش راحت تری و بهتر بلدی استفاده کن چون فرقی نمیکنه واسه نقشه کشی.
اگر میخوای از ماژول های نرم افزار واسه طراجی قالب استفاده کنی کتیا و سالید هردوشون قسمتی برای طراحی قالب دارند که میتونی طرح سنبه و ماتریس رو مستقیما از مدل قطعه درست کنی. البته این بیشتر کاربردش واسه قطعات پیچیده تره. واسه طراحی قالب ساده ی برش واقعا نیازی به این چیزها نیست.
واسه طراحی قالب ۲٪ تا ۵٪ ضخامت قطعه لقی در نظر بگیرید، بر اساس نیروی برش سطحی مرکز ثقل صفحه رو محاسبه کنین تا محل مچی رو مشخص کنید. بر اساس نیروی برش هم بقیه ی قطعات رو طراحی کنین. متاسفانه من منبع فارسی در این مورد سراغ ندارم. کتاب یک هندبوک مناسب واسه طراحی قالب های معمولی به روشهای سنتیه که به سادگی هم خوانده میشه!
واسه طراحی و محاسبات اگر کمکی میتوانم بکنم در خدمت هستم
 
سلام
من می خواستم یک قالب برش طراحی کنم. به نظر شما برای کشیدن نقشه های صنعتی از کدوم نرم افزار بهتره استفاده کنم. سالید، اتوکد، کتیا یا مکانیکال؟ اگه برای طراحی همچین قالبی یک کتاب فارسی می شناسید ممنون می شم بهم معرفی کنید. من در این زمینه فقط کتاب طراحی ابزار Pollack رو در اختیار دارم.
دقیقا یادم نمی یاد ولی یک کتاب از نشر طراح هست به نام قالب وقیود...فکر کنم هم مولفش ولی نژاد باشه.
امان از دست این سربازی که هیچی یادت نمی مونه..:D
 

afn741

عضو جدید
سلام
من می خواستم یک قالب برش طراحی کنم. به نظر شما برای کشیدن نقشه های صنعتی از کدوم نرم افزار بهتره استفاده کنم. سالید، اتوکد، کتیا یا مکانیکال؟ اگه برای طراحی همچین قالبی یک کتاب فارسی می شناسید ممنون می شم بهم معرفی کنید. من در این زمینه فقط کتاب طراحی ابزار Pollack رو در اختیار دارم.
سلام
دوست عزیز برای طراحی قالب بهترین و ساده ترین نرم افزار همان اتوکد است . و کتاب مورد نظر شما { گام به گام طراحی قالبهای برش ( ولی نژاد ) } است که در ان اشنایی با اجزاء قالب و نحوه طراحی به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده . داشتن یک کتاب با عنوان { جداول و استانداردهای طراحی و ماشین سازی ویرایش 2008 ( ولی نژاد ) } نیز میتواند به شما کمک کند. هر دو این کتابها از مرجع امریکایی و المانی ترجمه شده است . البته برای طراحی قالب تجربه و یا حتی اشنایی با ماشینکاری و قالبسازی کمک زیادی میکند تا طرح شما از لحاظ امکان ساخت و هزینه اجرایی مقرون به صرفه باشد . در اخر هر کمکی در طراحی و نحوه ساخت ان نیاز داشتی میتوانی رو کمک من حساب کنی . برای اشنایی شما یک فایل قالب ساده را نیز در اختیارتان قرار میدهم . به امید موفقیت
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

navasangroup

عضو جدید
تایپیک مرجع قالب سازی(آموزش و رفع اشکال)

  • از تایپیک یه سوال رد مورده قالبهای فورج؟


تا جایی کی میدونم در فورج کاری بعده شکل دهی قطعه کار به کفشک پایینی متصل به پرس گرافیت می زنند تا هم تنش باعث ترک قطعه کار نشه و از همه مهمتر قطعه کار بعدی که میزارند بعده عملیات فورج به کفشک یا همون قالب پایینی نچسبه.
گرافیت خیلی گرونه و برای اپراتور خطرناک.
از دوستان کسی میدونه چیکار میشه کرد؟ تکنولوژی جدیدی در این زمینه وجود داره؟


There are several other lubricants and methods which are currently in use for lubricating forging dies. The attached picture shows an overview of the forging lubricants and their area of usage.
(I have never heard about the toxicity of graphite as you mentioned, if you have any reference about that please let me know)

مشاهده پیوست 62768
Obtained from: A.HANCOX, D.HANCOX, G.HAIGH, S.LOVELL, B.MICHLETHWAITE, R.H.BAYLISS. BFIA TECHNICAL COMITEE

The most advanced lubrication technique in hot forging is to employ CVD coating of solid lubricants such as MoS2 on the die surface. Also PTFE (also known as teflon trade mark of Dupont) could be sprayed on the die's interior surfaces.


معذرت میخوام، من کیبورد فارسی ندارم، باید برم توی یک وبسایت به فارسی بنویسم و اینجها کپی پیست کنم، توی وبسایت فارسی هم که تایپ کنم مشکلش اینه که حروف انگلیسی نداره! قوانین فروم هم که پینگلیش اجازه نمیده. علی ای حال!
غیر از گرافیت چند روانکار دیگه هم برای فورج استفاده میشه ولی همونطور که گفتی معروف ترین و البته ارزون ترینشون همون گرافیت محلول در آب و یا روغنه. از دیگر روانکارها میشه به دی سولفات مولیبدن، تفلون، شیشه، روغن و نیترات برن هم اشاره کرد. توی اون حون جدول پیوست مشخص شده که برای چه چه متریالی چه نوع لوبریکنتی استفاده میشه. در مورد ایرادات بهداشتی استفاده از گرافیت من جایی چیزی نشنیده ام اگر منبعی برای این موضوع به من ارایه کنی بسیار ممنون میشم.
یکی از روشهای جدید برای روانکاری (لوبریکیشن) پوشش دادن سطح قالب با روش سی وی دی (پوشش دهی بخار شیمیایی یا یه همچین چیزی) هستش. این روش مشابه همون چیزیه که برای پوشش دادن تیغچه الماسه های ماشین کاری استفاده میشه. لذا با این روش میشه سطح داخلی قالب رو با یک ماده سخت تر و با ضریب اصطکاک پایین تر مثل برنید تیتانیوم پوشش داد. همچنین میشه سطح قالب رو با لوبریکنت های جامد مثل دی سولفات مولیبدن پوشش داد.
بسیار معذرت میخوام بابت مشکلی که پیش اومد.

ممنون از توضیحاتتون
گرفیت کمی از نظر تنفسی مشکل میاره .یکی از بچه ها این کارگاه فورج کار می کنه گفت برای 2 3 تا از کارگراشون اینطوری پیش اومده.منبع خاصی ندارم.هدف ما اینه که همون کار گرفیت رو انجام بده ولی ارزون از اب در بیاد .
در مورد همون روش پوشش دهی شیمیایی آیا ارزون از اب در میاد؟

مواد داخل جدول رو هم فکر نکنم که نیاز به ترجمه داشته باشه با این حال مینویسم که مشکلی پیش نیاد به ترتیب از بالا به پایین
-گرافیت محلول در آب
گرافیت محلول در روغن
گرافیت سفید
روغن
دی سولفات مولیبدن
نیتراید برن
موم
شیشه
نیکل
گریس
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

shahrokh___007

عضو جدید
من لیسانس قالبسازی و طراح قالبم
این پست اختصاص میدم به تجربیات و مطالبی که تو دوران کاریم کسب کردم
از دوستانی که قالب پلاستیک کار کردن هم خواهش میکنم مارو بی نصیب نزارن






اولین مطلبی که میزارم مکانیزمهای ارائه شده توسط شرکت HASCO است.


  • HASCO Videos 01.rar‏ (7.57 مگابايت, 421 نمايش)
  • http://www.iran-eng.../images/attach/rar.gif HASCO Videos 03.rar‏ (6.79 مگابايت, 283 نمايش)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

engin-m

عضو جدید
تایپیک مرجع قالب سازی(آموزش و رفع اشکال)

سلام دوستان ومهندسان عزیز
درمورد قالبسازی هر مطلب وفایلی که داشتین به اشتراک بزارید تا دوستان دیگه استفاده کنن
با تشکر از لطف شما
 

khosroshahiy

مدیر بازنشسته

تا انتهای صفحه 16
تایپیکها و لینکهای خراب به زیر تالار در استانه حذف
منتقل شد
 
آخرین ویرایش:

khosroshahiy

مدیر بازنشسته
در هنگام طراحي نوار نهايت دقت را در ايجاد بهترين حالت براي استفاده از نوار خام با كمترين دور ريز به كار بريد.
2- به هنگام مونتاژ قالب سعي كنيد كه لقي ،بين محيط سنبه و ماتريس به طور يكنواخت ايجاد شود.
3- در قطعاتي كه مقاطع سوراخكاري نزديك به هم در ايستگاههاي برش متوالي دارند،مي توان براي جلوگيري از تداخل ته سنبه ها در همديگر از مراحل استراحت استفاده كرد.
4- براي ساخت سنبه و فولاد از ماتريس مرغوب (SPK ) با 60 راكول سختي كه لبه هاي برش آن به وسيله سنگ تيز و صيقلي شده،استفاده كنيد.
5- سنبه هاي با مقطع پيچيده را حتماً به صورت چند تكه طراحي كنيد.
6- در قالبهاي برش چند مرحله اي ماتريس را به صورت چند تكه طراحي كنيد.
7- در مرحله طراحي ماتريس،زمينه آن را به صورت سنگ خورده طراحي كنيد.
8- جهت مونتاژ سريعتر و دقيقتر قطعات قالب،كليه سوراخهاي قطعات مختلف را كه بايستي در راستاي همديگر باشند،با هم سوراخكاري كنيد.
9- براي جلوگيري از چرخش احتمالي سنبه ،حتماً آن را در داخل سنبه گير مهار نماييد.
10- جهت ساخت سنبه ها وماتريس هايي كه احتياج به عمل اسپارك دارند،حتماً ابعاد و اندازه هاي الكترودهاي مورد نياز را به طور دقيق محاسبه كنيد.
11- در قالبهايي كه از ضربه گير استفاده مي شود،بايستي جنس آنرا نسبت به سنبه از فلز نرمتري انتخاب كرد.
12- در مورد كفشكهاي قالب سعي شود كه تا حد امكان از نوع ساخته شده و استاندارد آن استفاده كنيد.در صورت در دست نبودن نوع ساخته شده از فولادي كه قابليت ماشينكاري خوبي دارد استفاده كنيد.
13- جهت توقف نوار سعي شود كه از متوقف كننده كناره بر(سايدكاتر)يا سيستم تغذيه اتوماتيك همراه با پايلوت گيري استفاده شود.
14- مقطع سنبه كناره بر را به شكلي طراحي كنيد كه پليسه اي در اطراف نوار ايجاد نشود.
15- ميله راهنما را از جنسي با سطحي سخت و مغزي نرم انتخاب كنيد.
16- قطر و تعداد و نحوه قرار ميله راهنما را طوري انتخاب كنيد كه در مقابل مجموع نيروهاي جانبي به خوبي مقاومت كند .
17- جنس بوش را نسبت به ميله راهنما از فلز نرم تري انتخاب كرده و يا در صورت همجنس گرفتن آنرا كمتر سخت كنيد.
18- تا حد امكان سعي كنيد كه از بوشهاي ساخته شده استاندارد(بوش ساچمه اي) استفاده كنيد.
19- در صورت استفاده از بيرون انداز فنري بايستي كه صفحه بيرون انداز از جنسي متناسب با جنس ورق انتخاب شود.
20- سعي كنيد در استفاده از توپي ،از نوع ساخته شده و استاندارد آن استفاده كنيد.
21- توپي را درست در مركز ثقل نيروهاي برشي نصب كنيد.
22- پس از ساخت تمامي قطعات قالب آنها را از نظر ابعاد،اندازه و تلرانسهاي داده شده كنترل نماييد.
23- قطعاتي از قالب را كه احتمال زنگ زدن آنها مي رود با عمليات سياهكاري شيميايي در مقابل زنگ زدن مقاوم كنيد.
24- سطوحي از قالب را كه احتياج به روغنكاري دارند هميشه چرب نگه داريد.
25- هر چند وقت يكبار، قطعه توليدي را از نظر ابعاد و اندازه و مرغوبيت توليد كنترل نماييد.
26- لقي را متناسب با جنس، ضخامت و دقت قطعه توليدي انتخاب كنيد.
27- براي جلوگيري از تمركز تنش يا شكستن قطعه در حين آبكاري يا كاركرد،گوشه هاي تيز آن را با قوس مناسب(راكورد) بگيريد.
28- در نقشه هاي تفكيكي قطعات قالب ،عملياتي را كه بايد روي آن انجام گيرد به طور دقيق مشخص كنيد.
29- در اتصال قطعات قالب فقط از پيچ و پين استفاده كنيد.
30- در صورت وجود امكانات كامپيوتري ،حتماً از برنامه هاي مخصوص آن براي طراحي قالب كمك بگيريد.
31- نشيمنگاه پيچها را طوري طراحي كنيد كه پيچ به طور كامل در داخل قطعه بنشيند.
32- گوشه ها لبه هاي تيز را در كليه قطعات بيروني قالب، كه احتمال برخورد دست با آنها مي رود،بگيريد.
33- در قالبهاي سنگين محلي را در كفشك پايين جهت عمليات حمل و نقل قالب در نظر بگيريد.
34- قبل از شروع به كار پرس،جهت قطعه زني كورس مورد نظر آنرا تنظيم كنيد.
35- براي يكنواختي سطح ،پس از مونتاژ سنبه در سنبه گير، كف آنها را با هم سنگ بزنيد.
36- تلرانس طول كليه سنبه ها را تا حد امكان بسته در نظر بگيريد،تا عمل برش توسط آنها در يك زمان صورت بگيرد.
37- قطر قسمت موقعيت دهنده پين جوينده بايد تا حد امكان نسبت به سوراخ روي نوار دقيق در نظر گرفته شود.
38- فنرهاي بيرون انداز را هر چند بار يكبار كنترل نماييد،تا حالت فنريت خود را داشته باشد.
39- ميله راهنما را در جايي نصب كنيد كه مانع حركت سريع دست نباشد.
:razz:peyro

بسیار عالی
 

maryam2908

عضو جدید
سلام به همگی
من باید یه قالب تزریق پلاستیک طراحی کنم که کشویی آن (ماهیچه داخلی ) با تحریک به کمک بادامک انگشتی باشه .
واقعا نمیدونم چطور اینکارو کنم
اگه کمکم کنین واقعا ممنون می شم.سلام به همگی
من باید یه قالب تزریق پلاستیک طراحی کنم که کشویی آن (ماهیچه داخلی ) با تحریک به کمک بادامک انگشتی باشه .
واقعا نمیدونم چطور اینکارو کنم
اگه کمکم کنین واقعا ممنون می شم.
 

maryam2908

عضو جدید
سلام به همگی
من باید یه قالب تزریق پلاستیک طراحی کنم که کشویی آن (ماهیچه داخلی ) با تحریک به کمک بادامک انگشتی باشه .
واقعا نمیدونم چطور اینکارو کنم
اگه کمکم کنین واقعا ممنون می شم.
 

پوریا کر

عضو جدید
قالب برش

قالب برش

سلام با تشکر من یه مقاله درمورد قالب های برش می خواستم اگه کسی میتونه کمکم کنه . :):):)
 

shoaibi

عضو جدید
سلام
با تشکر از سایت خوبتون یه پروژه راجع به تزریق پلاستیک لطف کنید ممنون میشم.
 

Similar threads

بالا