تامین کنندگان سرویس های وب – انتخاب سرور

www.pacyrus.com

عضو جدید
مقدمه:

شتاب کردن در انتخاب یک سرویس دهنده وب می تواند تجربه فعالیت شما در وب را به تجربه ای کسل کننده و مضر تبدیل کند زیرا شما انتظار دارید که بهترین خدمات را در ازای مبلغ پرداخت شده برای خرید فضای میزبانی دریافت کنید. بسیاری از خریداران تازه کار سرویسهای وب توجهی گذرا به معیارهای انتخاب یک وب سرور مناسب دارند. این امری طبیعی است زیرا تجربه کافی و ارزشمند در هر زمینه بدون درنظر گرفتن اشتباهات ممکن نیست. درهرصورت بد نیست با یک آگاهی مقدماتی و شناخت نسبی از سرورها و خدمات آنها دست به انتخاب بزنید تا انتظارات شما با دستاورد شما تطبیق بیشتری داشته باشد.

فعالیت 24 ساعته:

این یکی از مهمترین ویژگی های یک سرور موفق است. زیرا شما دوست ندارید وب سایت شما به خاطر بی کفایتی سرور به مدت چندین ساعت متوالی غیرفعال باشد.
پشتیبانی از خدمات:

هر چند با وجود میزبانهای وب می توانید خدمات مناسب و راحتی را در اختیار داشته باشید اما درهرصورت همواره با مشکلاتی در برپا کردن سایت و اداره آن مواجه خواهید بود. گاهی اوقات این مشکلات می تواند ناشی از عملکرد نامناسب سرور باشد. در جنین مواقعی شما باید بتوانید با مسوول فنی سایت تماس برقرار کرده و چاره مشکل خود را از او جویا شوید. حتی گاهی اوقات می توانید مشکلات احتمالی سرور را به آنها گوشزد کنید یا برداشت نادرست خود را از عملکرد سرور اصلاح نمایید. مطمئن شوید که سرویس دهنده شما سرویسهای پشتیبانی خوب و تقریبا 24 ساعته ای را به شما ارائه می دهند.
سیستم های بکاپ و پشتیبان گیری:

اگر دوست ندارید نتیجه تلاش چندماهه شما برای جمع آوری اطلاعات و آماده کردن دیتابیس از بین برود سرویس دهنده ای را انتخاب کنید که ضمن ارائه دادن خدمات پشتیبان گیری مطمئن، دارای تجربه بالایی در امور وب و اینترنت باشند. گاهی اوقات به علت بی تجربگی مسوول فنی سرور ممکن است دیتابیس خود را از دست بدهید اما وجود یک سرویس پشتیبان گیری مطمئن و خودکار می تواند همه چیز را به وضعیت اول بازگرداند.
سیستم های کمکی و اظطراری:

وجود یک سرور به تنهایی نمی تواند تضمین کننده فعالیت دائمی آن باشد. زیرا به هرحال با درنظر گرفتن تمام تلاشها، بازهم فعالیت یک سرور ممکن است با وقفه ای کوتاه یا طولانی مواجه شود. در چنین شرایطی وجود یک سرور کمکی و آماده به فعالیت می تواند بسیار حیاتی و ثمربخش باشد. در اختیار داشتن سرورهای کمکی یکی از ویژگی هایی است که تنها وب سرورهای حرفه ای و موفق ارئه خواهند کرد. همچنین سیستم های تامین برق سرور نیز کمک شایانی به تضمین خدمات دائمی یک می کنند. هرگاه برق برود یک سرور معمولی و بدون سیستم تامین برق اضطراری نیز غیرفعال خواهد بود. موارد بالا از ویژگیهای پنهان یک سرور است و معمولا مورد توجه خریداران تازه کارسرویسهای وب قرار نمی گیرد. همچنین بسیاری از ارائه دهندگان سرویسهای وب نیز اشاره چندانی به آن نمی کنند. بنابراین، درصورتی که می خواهید یک سرویس همگانی، آموزشی یا تجاری مطمئن راه اندازی نمایید باید موارد بالا را درنظر بگیرید. در ادامه به سایر ویژگیهای یک سرور که معمولا مورد توجه خریداران قرار می گیرد اشاره می شود. اگر کنجکاو هستید با ما همراه باشید.


مهندس فرهاد جوان
موسسه تهیه و تدوین محتوای وب
 
بالا