تازه های فناوری و تکنولوژی جهان

JRG

عضو جدید
برای نخستین بار شیر طبیعی مادر بطور تجاری در کشور ژاپن عرضه گردید.
 

JRG

عضو جدید
وزارت دفاع استرالیا در حال ساخت و آزمایش هواپیمای جت (SCRAMJET) میباشد. این هواپیمای جت قادر است با سرعت 10 برابر سرعت صوت؛ معادل 8 هزار کیلومتر بر ساعت پرواز کند.
 

JRG

عضو جدید
نوارهای نورافشان که میتوان از آنها در میهمانیها و مصارف تبلیغاتی استفاده کرد.
 

JRG

عضو جدید
بــزرگتـریــن تـلویـزیـون (LED) جهـان تـوسـط شـرکـت (LUXIO) ساخته گـردیــد. ایـن تـــلویزیون 205 اینچ بوده و (HDTV) میباشد.
 

JRG

عضو جدید
-(BEAR) نام روباتی است که در ارتش امریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این روبات قادر به حمل سربازان مجروح تا وزن 140 کیلوگرم میباشد. همچنین این روباتها قادرند همزمان با حمل سربازان مجروح از پله نیز بالا روند.
 

JRG

عضو جدید
ساعت مخصوص خانمهایی که قصد بچه دار شدن را دارند. این ساعت روزهایی از سیکل ماهانه که بیشترین احتمال باروری وجود دارد را محاسبه و نمایش میدهد.
 

JRG

عضو جدید
دستگاه فروشنده خودکار روباتیک که در ژاپن طراحی گردیده است. این روبات در خیابانهای ژاپن حرکت کرده و اقدام به فروش نوشیدنی میکند.
 

JRG

عضو جدید
USB فلش و هاب USB كه به شكل مواد غذايي طراحي شده اند.
 

JRG

عضو جدید
دربهایی که مطابق با فرم و شکل بدن باز و بسته میشوند. این دربهای خودکار که در ژاپن طراحی گردیده اند ,تنها به اندازه ای گشوده میشوند که با شکل انسان و یا شی ء عبوری مطابقت داشته باشد.مزایای این دربهای خودکار صرفه جویی در مصرف انرژی,حفظ دمای ثابت داخل اتاق و جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل عنوان گردیده است.
 

JRG

عضو جدید
پروژه اخیر ناسا طراحی یک هواپیمای پرنده است که بدون نیاز به توربین و ملخ هواپیما عینا مشابه پرندگان پرواز خواهد کرد. این هواپیمای بدون سرنشین انرژی خود را از طریق نور خورشید تامین خواهد کرد. تحقق این پروژه را 2 دهه آینده پیش بینی کرده اند.
 

JRG

عضو جدید
بالانس چرخهای خودرو توسط تایرهای جدید بطور خودکار انجام خواهد گرفت. این تایرهای مدرن در خود حسگرهای الکترونیکی داشته که اطلاعات را به یک مرکز پردازش مرکزی انتقال میدهند.
 

JRG

عضو جدید
ترازویی که وزن شما را با وزن خوانندگان و بازیگران مشهور مطابقت میدهد.
 

JRG

عضو جدید
پنکه سقفی مدرن که از یک پره 150 سانتی متری تشکیل یافته است. دارای 3 سرعت مختلف، کنترل از راه دور و قابلیت کنترل شدت نور لامپ مرکزی میباشد.
 

JRG

عضو جدید
(ID SNIPER) يك تفنگ ويژه است كه قادر به شليك ميكروچيپ با قابليت (GPS) به درون بدن انسان از فاصله يك كيلومتري است. اين تفنگ ساخت دانمارك بوده و بمنظور رديابي مداوم انسانها طراحي گرديده است. هنگام برخورد اين ميكروچيپ هيچگونه درد محسوسي حس نميگردد.
 

JRG

عضو جدید
نخـستـيـن مــايــــكـروويـو قـابـل حـمـل جـهـان بـه نــام (WAVEBOX) به قيمت 200 دلار.
 

JRG

عضو جدید
مدرنترین سر دسته دنده جهان موسوم به (gaslock). این سر دسته دنده به شما کمک میکند تا در مصرف سوخت صرفه جویی کنید. این سردنده هر زمان شماره دنده ای که در حال رانندگی در آن میباشید را نمایش داده و همچنین بطور مرتب زمان مناسب تعویض دنده را به شما اطلاع میدهد.
 

JRG

عضو جدید
مدرنترین صندلی رایانه به نام (g-teck nebel) که بر اساس تازه ترین دستورالعمل مبنی بر اینکه پشتی صندلی بایستی اندکی به عقب شیب داشته باشد، طراحی گردیده است.
 

JRG

عضو جدید
خودروی (bens smart fortow) که از طلای خالص پوشیده شده است.
 

JRG

عضو جدید
بمنظور برگزاری مسابقه ای میان فدرر و نادال دو تنیس باز برجسته جهان، یک زمین تنیس سفارشی تهیه گردید. آماده سازی این زمین ویژه که نیمی از آن از چمن و نیم دیگر آن از رس ساخته شده است، 1.6 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. در این پیکار منحصر بفرد نادال موفق به شکست فدرر گردید.
 

JRG

عضو جدید
کشتی نوح توسط یک شخص هلندی بازسازی گردید. این کشتی که 68 متر درازا دارد ساختش یک سال بطول انجامیده است. در این کشتی به غیر از مسافر، حیوانات واقعی و مدل نیز حمل خواهد شد.
 

JRG

عضو جدید
مقاوم ترین USB درایو جهان موسوم به (corsair). ظرفیت آن 8 گیگابات بوده و تا عمق 200 متری، در برابر آب مقاوم است. همچنین جنس بدنه از آلومینویم است که نسبت به ضربه مقاوم میباشد. این درایو از یک الگوریتم رمزگردانی بسیار مطمئن نیز برخوردار بوده و کاربر میتواند برای آن یک رمز عبور اختصاصی تعریف کند. بها 150 دلار.
 

JRG

عضو جدید
پنتاگونن در صدد است تا یک سامانه اپتیک را در مغز سربازان امریکایی جاسازی کند. این سامانه حاوی الکترودهایی است که پیام های عصبی را بطور مداوم بازبینی کرده و سرعت واکنش سربازان را در مواجهه با خطر بهبود میبخشد. بطوری که هرگاه مغز خطری را احساس کند سرباز پیش از آنکه مغز داده ها را پردازش کند، از وجود آن آگاه میگردد.
 

JRG

عضو جدید
اگر کاربر در یک جنگل دوربین را روی پرنده‌ای که بر شاخه درختی نشسته است زوم کند، اين دوربین قادر است به طور هوشمند آواز پرنده را جدا از صداهای اطراف تشخیص دهد و ضبط کند.
شرکت سونی دوربین‌های فیلمبرداری خانگی جدیدی به بازار عرضه کرده که قابلیت منحصر به فردی در تشخیص منبع صدا دارد.
این دوربین ها با فناوری جدید بکار گرفته شده قادرند صدا را از هر نقطه ای که تصویر بر آن متمرکز(زوم) شده است با کیفیت بالا ضبط کنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سونی دوربین‌های جدید سونی HDR-SR10, HDR-SR11, HDR-SR می‌توانند صدا را از نقطه زوم شناسایی کنند و آن را منفک از صداهای مزاحم ضبط کنند به گونه‌ای که اگر کاربر در یک جنگل دوربین را روی پرنده‌ای که بر شاخه درختی نشسته است زوم کند، دوربین قادر است به طور هوشمند آواز پرنده را جدا از صداهای اطراف تشخیص دهد و ضبط کند.
دوربین‌های مذکور همچنین از فناوری دیگری برخوردارند که امکان تصویربرداری از سوژه‌ها و اجسام پشت به نور را با وضوح بالا فراهم می کنند.
این تصویر با دوربین‌های معمولی تیره و تاریک ضبط می‌شوند.
این دوربین‌ها همچنین در فضاهای نسبتاً تاریک و در تصویربرداری از اجسام پشت به منبع نور، حتی قادرند رنگ‌ها را تشخیص دهند و تفکیک کنند در عین حال که به طور همزمان کار اصلاح رنگ‌ها را در نورهای کم و غیرطبیعی به خوبی انجام می‌دهند.
مدل HDR- SR12 سونی همچنین دارای هارددیسک داخلی با ظرفیت فوق‌العاده 120 گیگابایت است و می‌تواند 48 ساعت فیلمبرداری را که معادل ظرفیت 86 دیسک DVD است روی حافظه داخلی خود ضبط کند.
مدل‌های SR11 , SR10 این سری دوربین‌های سونی به ترتیب با ظرفیت حافظه داخلی 40 و 60 گیگابایت است که امکان ضبط 15 و 22 ساعت تصویر را بدون استفاده از کارت حافظه جانبی فراهم کرده‌اند.
مدل‌های SR12 , SR11 همزمان قابلیت عکاسی با ظرفیت 6/7 مگاپیکسل دارند و از صفحه نمایش LCD عریض 2/3 اینچی برخوردارند که قابلیت دید با زاویه وسیع 160 درجه دارد.
 
آخرین ویرایش:

JRG

عضو جدید
متخصصین امنیتی در خصوص ویروس جدیدی هشدار دادند که با استفاده از کلید 1024 بیتی اقدام به رمزگذاری اطلاعات و دیتاهای موجود بر روی دستگاه‌های آلوده نموده و برای ارسال کلید بازگشائی رمز تقاضای پول می‌کند.

این ویروس که نام Gpcode بر آن نهاده شده است از طریق مرورگرهای بروزرسانی نشده و آسیب‌پذیر به پی‌سی‌ها دسترسی پیدا می‌کند و به محض فعال شدن اقدام به رمزنگاری کلیه فایل‌های txt. ، doc. ، pdf. ، xls. ، jpg. و png. با کلید 1024 بیتی می‌نماید.
پس از آنکه رمزنگاری تمام فایل‌ها به اتمام می‌رسد یک فایل readme بر روی دستگاه باقی می‌ماند که حاوی یک آدرس ایمیل بوده و برای ارسال کد بازگشائی رمز درخواست مبلغی پول می‌نماید.
به نظر می‌رسد این ویروس نسخه دوم ویروسی است که دو سال پیش توسط همین نویسنده و با همین مشخصات مشاهده گردید.
ویروس قبلی از کلید 660 بیتی استفاده می‌نمود.
Timur Tsoriev از لابراتوار کسپرسکی در این باره می‌گوید: «متخصصان ویروس موفق به شکستن کلید 660 بیتی شدند.»
شرکت کسپرسکی به کاربرانی که دستگاه آنان توسط این ویروس آلوده شده توصیه می‌کند بهیچوجه اقدام به restart و یا خاموش کردن سیستم خود ننمایند و بجای اینکار سریعاً با چند سایتی که آخرین بار بازدید نمودند تماس گرفته تا مشخص شود در هنگام آلوده شدن دستگاه چه برنامه‌ای در حال اجرا بوده است.
Tsoriev در ادامه گفت: «قویاً به کاربران صدمه دیده توصیه می‌کنیم از باج دادن به فرد مهاجم اکیداً خودداری نموده و بجای آن با ما و همچنین با سازمان و یا ارگان متولی جرایم الکترونیکی کشور خود تماس بگیرند.»
وی در انتها تأکید کرد: «پرداخهت پول به افراد اینچنینی تنها باعث ادامه این چرخه و تشویق مجرمین خواهد شد.»
 

JRG

عضو جدید
نتایج حاکی از تحقیقات نشان می‌دهند که 19.2 درصد از سایت‌هایی که به این دامنه ختم می‌شوند حاوی تهدیداتی برای بازدیدکنندگان می‌باشند.
شرکت امنیتی McAfee نتایج تحقیقاتی را منتشر نمود که بر اساس آن ریسک ناشی از بازدید وب‌سایت‌های مختلف سنجیده شده است.
در این گزارش خطرناک‌ترین سایت‌ها متعلق به دامنه hk. ذکر شده‌اند.
نتایج حاکی از تحقیقات نشان می‌دهند که 19.2 درصد از سایت‌هایی که به این دامنه ختم می‌شوند حاوی تهدیداتی برای بازدیدکنندگان می‌باشند.
در رتبه‌های بعدی این لیست دامنه‌های چینی (cn.) ، فیلیپینی (ph.) ، رومانیایی (ro.) و روسیه‌ای (ru.) قرار دارند.
در مقابل و مطابق این تحقیقات امن‌ترین دامنه‌ها نیز متعلق به کشورهای فنلاند (fl.) ، ژاپن (jp.) ، نروژ (no.) ، اسلوونی (si.) و کلمبیا (co.) می‌باشند.
در این گزارش آمده است خطر دانلود نرم‌افزارهای جاسوس‌افزار، محتویات تبلیغاتی، ویروس و دیگر برنامه‌های ناخواسته در حین گشت‌زنی و جست‌وجو در اینترنت در سال 2007 به میزان 41.5 درصد افزایش یافته است.

 
بالا