تاريخچه شرکت MiG-ميکويان گورويچ

mr.rohalamin

اخراجی موقت
آرتم میکویان در پنجم اوت سال 1905 در منطقه تومانیان ارمنستان متولد شد و کار خود را در سن 18 سالگی از کارخانه ای در شهر راستفنادائو واقع در جنوب روسیه، شروع کرد.

هواپیمای میگ-1، اولین طراحی آرتم میکویان


این کارگر ساده که بعد ها به ژنرال میکویان تبدیل شد، دوبار مدال قهرمان کار سوسیالیستی شوروی را دریافت کرد و در سال 1940، در طرحی که به رهبری وی و با همکاری میخاییل گورویچ اجرا شد، جنگنده میگ-1 را که برای جنگ های هوایی در ارتفاعات بالا در نظر گرفته شده بود، تولید کرد. این جنگنده در دفاع از حریم هوایی مسکو در سال 1941 در برابر حملات هوایی آلمان نازی به کار گرفته شد و از آن زمان تا کنون، انواع پیشرفته ای از این نسل جنگنده ها مانند جنگنده ی مافوق صوت میگ-25 که سه برابر صوت سرعت دارد، ساخته شد.جنگنده میگ-25، از سال 1965 تا 1978 میلادی، 38 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

میگ-25، سریعترین جنگنده عملیاتی جهان


با هدایت آرتم میکویان، در مجموع در روسیه، چندین نوع جنگنده، موشک بالدار و هواپیماهای آزمایشی ساخته شد. هواپیماهای جنگنده میگ در زمان حاضر، ساختار اصلی نیروهای هوایی ده ها کشور جهان را تشکیل می دهند و در کنار هواپیماهای سوخو، دیگر پرنده جنگنده روسی ها، از مهمترین اقلام صادرات نظامی این کشور محسوب می گردند. میکویان پس از یک بیماری طولانی، در نهم دسامبر سال 1970، پس از عمری خدمت به علم هوانوردی، زندگی را وداع گفت.:gol::gol::gol::heart::heart::heart:;););)
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
تاریخچه ي هواپيماي ميگ29

تاریخچه ي هواپيماي ميگ29

تاریخچه ي هواپيماي ميگ29 : برنامه ي ساخت هواپيماي ميگ 29 به سال1969 بازمی گردد در آن زمان شوروی برنامه FX ایالات متحده را زیر نظر داشت و برنامه ي FX كه به ساخت هواپيماي اف15 ( F-15 EAGLE) منجر گرديد دليل تصميم شوروي براي طراحي و ساخت هواپيما ميگ 29 بود شوروی پس از ساخت هواپیمای اف۱۵ توسط ایالات متحده این موضوع را درك کرد كه هواپیماهای جديد ساخت آمريكا تا حد قابل توجهي داراي برتري نسبت به هواپيماهاي شوروي هستند و از تکنولوژی پيشرفته تري نسبت به اين كشور برخوردار می باشند . هواپيماي ميگ 21(MiG-21 Fish bed) با وجود چالاكي زياد و قدرت مانور خوب خود در طول روز در شب قادر به انجام ماموریت نبود و از كم بودن برد عملياتي و عدم توانايي استفاده از جنگ افزارهاي گوناگون در حد قابل ملاحظه اي رنج می برد . هواپيماي ميگ23 (MiG-23 Flogger) نیز كه با هدف مقابله با هواپيماي اف4 فانتوم (F-4 Phantom II) طراحي و ساخته شده بود با وجود سرعت و برد عملياتي مناسب و داشتن فضاي كافي براي حمل سوخت و جنگ افزارهاي مختلف ولي از قدرت مانور كمي بهره می برد و در نبردهاي داگفايت تا حد زيادي ناموفق نشان مي داد در اين شرايط شوروي به وجود يك هواپیما كه ضمن داشتن چالاكي و قدرت مانور خوب داراي برد عملياتي كافي و امكان استفاده از جنگ افزارهای گوناگون در حد خوبي را داشته باشد احساس مي كرد و در كنار اين موارد اين هواپيما بايد از سیستمهای پیشرفته اي براي رقابت با هواپیماهای ساخت امريكا هم استفاده مي كرد.در واكنش به اين نياز ستاد فرماندهي شوروي درخواست ساخت هواپيما پشرفته تاكتيكي را ارائه داد و اين درخواست را در طرح( PFIPerspektivnyi Frontovoi Istrebitel ) كه مخفف هواپيماي پيشرفته تاكتيكي به زبان روسي است اعلام شد . مشخصات خواسته شده براي اين طرح از سوي شوروي تا حد زيادي افراطي و جاه طلبانه نشان می داد. هواپيماي مورد درخواست آنان بايد برد عملياتي زياد / داراي قابليت خوب براي نبردهاي نزديك / چالاكي و مانور عالي / داراي حداقل سرعت2 ماخ / داراي قابليت حمل تسليحات سنگين / به همراه استفاده از آيروديناميك پيشرفته باشد كه اين مورد آخر توسط موسسه آيروديناميك روسيه به همراهي شركت سوخو در حال انجام مراحل تحيقياتي بود . (طرح آيروديناميك مورد نظر شوروي توسط موسسه آيروديناميك روسيه و شركت سوخو در حال انجام مراحل تحقيقاتي بود و شركت ميكويان از نتايج اين تحقيقات در ساخت هواپيماي ميگ29 استفاده كرد). در سال1971 شوروي اعلام كرد طرح هواپيماي PFI يا همان هواپيماي پيشرفته تاكتيكي پر هزينه است و قابليت برآورده نمودن نيازهاي شوروی را براي ساخت هواپيماي جنگنده سبك وزن به مانند اف16 (F-16 Fighting Falcon) و اف17(YF-17 Cobra)ندارد بعد از لغو این طرح شوروي دو طرح جديد با نامهاي LPFI و TPFI براي ساخت ارائه کرد طرحLPFIساخت يك هواپيماي تاكيكي پيشرفته سبك وزن و طرح TPFI ساخت يك هواپيماي تاكتيكي سنگين وزن بود و تفاوت طرح PFI ابتدايي شوروي و طرح دوم PFI در تخصصي تر شدن آن است . طرح كلي PFI هواپيماي پيشرفته تاكتيكي اوليه به دو طرح تخصصي تر تبديل شد كه در هر كدام به روي بعضي از مشخصات بيشتر از ساير مشخصات با توجه به هدف ساخت و نوع ماموريت تاكيد شده بود . طرح هواپيماي تاكتيكي پيشرفته سبك وزن يا همان LPFI به شركت ميكويان سپرده شد و سرانجام به ساخت هواپيماي ميگ29 منجر شد و طرح هواپيماي پيشرفته تاكتيكي سنگين وزن و يا همان TPFI براي مقابله با هواپيماي اف15 به شركت سوخو سپرده شد كه اين طرح نيز با ساختن هواپيماي سوخو 27 به پايان رسيد . طراحي هواپيماي LPFI با مشخصات جديد در سال1974 شروع و با ساخت هواپيماي ميگ29 اي (MiG-29A) به اتمام رسید. اولين پرواز اين هواپيما در 6 اكتبر 1977 صورت گرفت .هواپيماي ميگ29 تنها يك ماه بعد از اولين پرواز خود در نوامبر 1977 ازسوي ماهواره هاي جاسوسي آمريكا مورد شناسايي قرار گرفت . اين هواپيما هنگامي كه در مركز آزمايش پرواز ژوكوفسكي(Zhukovsky) در نزديكي شهرك رامنسكوي(Ramenskoye) حضور داشت مورد شناسايي قرار گرفت و ايالات متحده هواپيمايي با مشخصات شبيه به هواپيماي اف17(YF-17 Cobra) را مشاهده كرد .




 

mr.rohalamin

اخراجی موقت
تاریخچه ي هواپيماي ميگ29 : برنامه ي ساخت هواپيماي ميگ 29 به سال1969 بازمی گردد در آن زمان شوروی برنامه FX ایالات متحده را زیر نظر داشت و برنامه ي FX كه به ساخت هواپيماي اف15 ( F-15 EAGLE) منجر گرديد دليل تصميم شوروي براي طراحي و ساخت هواپيما ميگ 29 بود شوروی پس از ساخت هواپیمای اف۱۵ توسط ایالات متحده این موضوع را درك کرد كه هواپیماهای جديد ساخت آمريكا تا حد قابل توجهي داراي برتري نسبت به هواپيماهاي شوروي هستند و از تکنولوژی پيشرفته تري نسبت به اين كشور برخوردار می باشند . هواپيماي ميگ 21(MiG-21 Fish bed) با وجود چالاكي زياد و قدرت مانور خوب خود در طول روز در شب قادر به انجام ماموریت نبود و از كم بودن برد عملياتي و عدم توانايي استفاده از جنگ افزارهاي گوناگون در حد قابل ملاحظه اي رنج می برد . هواپيماي ميگ23 (MiG-23 Flogger) نیز كه با هدف مقابله با هواپيماي اف4 فانتوم (F-4 Phantom II) طراحي و ساخته شده بود با وجود سرعت و برد عملياتي مناسب و داشتن فضاي كافي براي حمل سوخت و جنگ افزارهاي مختلف ولي از قدرت مانور كمي بهره می برد و در نبردهاي داگفايت تا حد زيادي ناموفق نشان مي داد در اين شرايط شوروي به وجود يك هواپیما كه ضمن داشتن چالاكي و قدرت مانور خوب داراي برد عملياتي كافي و امكان استفاده از جنگ افزارهای گوناگون در حد خوبي را داشته باشد احساس مي كرد و در كنار اين موارد اين هواپيما بايد از سیستمهای پیشرفته اي براي رقابت با هواپیماهای ساخت امريكا هم استفاده مي كرد.در واكنش به اين نياز ستاد فرماندهي شوروي درخواست ساخت هواپيما پشرفته تاكتيكي را ارائه داد و اين درخواست را در طرح( PFIPerspektivnyi Frontovoi Istrebitel ) كه مخفف هواپيماي پيشرفته تاكتيكي به زبان روسي است اعلام شد . مشخصات خواسته شده براي اين طرح از سوي شوروي تا حد زيادي افراطي و جاه طلبانه نشان می داد. هواپيماي مورد درخواست آنان بايد برد عملياتي زياد / داراي قابليت خوب براي نبردهاي نزديك / چالاكي و مانور عالي / داراي حداقل سرعت2 ماخ / داراي قابليت حمل تسليحات سنگين / به همراه استفاده از آيروديناميك پيشرفته باشد كه اين مورد آخر توسط موسسه آيروديناميك روسيه به همراهي شركت سوخو در حال انجام مراحل تحيقياتي بود . (طرح آيروديناميك مورد نظر شوروي توسط موسسه آيروديناميك روسيه و شركت سوخو در حال انجام مراحل تحقيقاتي بود و شركت ميكويان از نتايج اين تحقيقات در ساخت هواپيماي ميگ29 استفاده كرد). در سال1971 شوروي اعلام كرد طرح هواپيماي PFI يا همان هواپيماي پيشرفته تاكتيكي پر هزينه است و قابليت برآورده نمودن نيازهاي شوروی را براي ساخت هواپيماي جنگنده سبك وزن به مانند اف16 (F-16 Fighting Falcon) و اف17(YF-17 Cobra)ندارد بعد از لغو این طرح شوروي دو طرح جديد با نامهاي LPFI و TPFI براي ساخت ارائه کرد طرحLPFIساخت يك هواپيماي تاكيكي پيشرفته سبك وزن و طرح TPFI ساخت يك هواپيماي تاكتيكي سنگين وزن بود و تفاوت طرح PFI ابتدايي شوروي و طرح دوم PFI در تخصصي تر شدن آن است . طرح كلي PFI هواپيماي پيشرفته تاكتيكي اوليه به دو طرح تخصصي تر تبديل شد كه در هر كدام به روي بعضي از مشخصات بيشتر از ساير مشخصات با توجه به هدف ساخت و نوع ماموريت تاكيد شده بود . طرح هواپيماي تاكتيكي پيشرفته سبك وزن يا همان LPFI به شركت ميكويان سپرده شد و سرانجام به ساخت هواپيماي ميگ29 منجر شد و طرح هواپيماي پيشرفته تاكتيكي سنگين وزن و يا همان TPFI براي مقابله با هواپيماي اف15 به شركت سوخو سپرده شد كه اين طرح نيز با ساختن هواپيماي سوخو 27 به پايان رسيد . طراحي هواپيماي LPFI با مشخصات جديد در سال1974 شروع و با ساخت هواپيماي ميگ29 اي (MiG-29A) به اتمام رسید. اولين پرواز اين هواپيما در 6 اكتبر 1977 صورت گرفت .هواپيماي ميگ29 تنها يك ماه بعد از اولين پرواز خود در نوامبر 1977 ازسوي ماهواره هاي جاسوسي آمريكا مورد شناسايي قرار گرفت . اين هواپيما هنگامي كه در مركز آزمايش پرواز ژوكوفسكي(Zhukovsky) در نزديكي شهرك رامنسكوي(Ramenskoye) حضور داشت مورد شناسايي قرار گرفت و ايالات متحده هواپيمايي با مشخصات شبيه به هواپيماي اف17(YF-17 Cobra) را مشاهده كرد .




درود،
ولی خدایش هیچ چیزی به تجهیزات امریکا نمی رسه!!
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز


به موتورهای هواپیمای میگ-29 خوب نگاه کنید. چیز عجیبی نمی بینید؟!
همه می دانید که در موتورهای جت هوا از جلو مکش می شود با رانده شدن از انتهای موتور، نیروی جلوبرندگی تولید می شود. ورودی همه موتورهای جت کاملا باز است تا هوا به خوبی مکش شود. ولی اگر به موتور RD-33 بر روی هواپیمای میگ-29 در شکل بالا نگاه کنید، متوجه می شوید که ورودی موتور توسط صفحه ای کاملا بسته شده است!!!
شاید بگویید خوب این در حال فرود آمدن است وشاید دیگر نیاز زیادی به موتور نباشد. ولی لازم است به عرض شما برسانم که هنگام شروع پرواز و هنگام بلند شدن Take off که به نیروی رانش زیادی نیاز است باز هم ورودی موتور به وسیلۀ همین صفحه ای که در شکل بالا مشاهده می کنید بسته می شود!!
فکر می کنید علت بسته شدن ورودی هوای موتور چیست؟
اول شما کمی فکر کنید بعدا توضیح خواهم داد.
جالب است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
Klimov RD-33
The RD-33 turbofan engine was developed in 1985 to power the Mikoyan MiG-29 fighter. It is an 8000-9000 kgf thrust class turbofan twin-shaft engine with afterburner built by the Klimov company of Russia and has several variants. It features a modular design, individual parts can be replaced separately and has a good tolerance to the environment. The RD-33 is simple to maintain and retains good performance in challenging environments.

 

mr.rohalamin

اخراجی موقت
به ورودی موتورها در شکل زیر نیز خوب نگاه کنید:

تو اف-14 هم همین طوره
با توجه به یه فرمول که یادم نمیاد
باید بگم که موقعی که از موتور استفاده زیادی نمیشه کمتر اجازه ورود هوا رو می دن.
تو این تصویر هم بسته نیست فقط مقدار هوای ورودی از مدخل رو کاهش دادن.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز


به موتورهای هواپیمای میگ-29 خوب نگاه کنید. چیز عجیبی نمی بینید؟!
همه می دانید که در موتورهای جت هوا از جلو مکش می شود با رانده شدن از انتهای موتور، نیروی جلوبرندگی تولید می شود. ورودی همه موتورهای جت کاملا باز است تا هوا به خوبی مکش شود. ولی اگر به موتور RD-33 بر روی هواپیمای میگ-29 در شکل بالا نگاه کنید، متوجه می شوید که ورودی موتور توسط صفحه ای کاملا بسته شده است!!!
شاید بگویید خوب این در حال فرود آمدن است وشاید دیگر نیاز زیادی به موتور نباشد. ولی لازم است به عرض شما برسانم که هنگام شروع پرواز و هنگام بلند شدن Take off که به نیروی رانش زیادی نیاز است باز هم ورودی موتور به وسیلۀ همین صفحه ای که در شکل بالا مشاهده می کنید بسته می شود!!
فکر می کنید علت بسته شدن ورودی هوای موتور چیست؟


علت بسته شدن ورودی هوا مسالۀ FOD می باشد. یعنی اینکه مکش موتور هواپیما به قدری زیاد است که ممکن است سنگریزه ها و یا چیزهای دیگر که احتمالا روی باند پرواز هستند، ممکن است وارد موتور شوند و به موتور آسیب برسانند به همین دلیل در سرعت های پایین در هنگام بلند شدن و در هنگام نشستن که احتمال FOD بیشتر است ورودی موتور به وسیلۀ صفحه ای بسته می شود تا از آسیب های واردۀ احتمالی به موتور جلوگیری شود. در هنگام بلند شدن در ابتدا در سرعت های پایین، این دریچه بسته است و مکش هوا از طریق منفذهایی که روی این صفحه است و در شکل مشاهده می کنید صورت می گیرد و بعد از اینکه سرعت هواپیما به یک حد مشخصی رسید خطر FOD تقریبا از بین می رود و بعد دریچه به طور کامل باز می شود تا مکش هوا به خوبی صورت بگیرد.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
علت بسته شدن ورودی هوا مسالۀ FOD می باشد. یعنی اینکه مکش موتور هواپیما به قدری زیاد است که ممکن است سنگریزه ها و یا چیزهای دیگر که احتمالا روی باند پرواز هستند، ممکن است وارد موتور شوند و به موتور آسیب برسانند به همین دلیل در سرعت های پایین در هنگام بلند شدن و در هنگام نشستن که احتمال FOD بیشتر است ورودی موتور به وسیلۀ صفحه ای بسته می شود تا از آسیب های واردۀ احتمالی به موتور جلوگیری شود. در هنگام بلند شدن در ابتدا در سرعت های پایین، این دریچه بسته است و مکش هوا از طریق منفذهایی که روی این صفحه است و در شکل مشاهده می کنید صورت می گیرد و بعد از اینکه سرعت هواپیما به یک حد مشخصی رسید خطر FOD تقریبا از بین می رود و بعد دریچه به طور کامل باز می شود تا مکش هوا به خوبی صورت بگیرد.

Presently there are several MiG-29 models in service that, which are considered as modified version of the MiG-29 fighters and are have a hydra mechanical flight system and FOD inlet doors

All models have a hydra-mechanical flight control system and FOD inlet doors.




 

mr.rohalamin

اخراجی موقت
اینم یه کتاب راجب میگ 29
Jane's How to Fly and Fight in the Mikoyan Mig-29 Fulcrum
Author(s): Jon Lake
Publisher: Harpercollins
Date : 1998
Pages :
Format : PDF
OCR : Y
Quality : very good
Language : English
ISBN-10 : 0004721446
Description:
he title of this book is Jane's How to Fly and Fight in the Mikoyan Mig-29 Fulcrum : At the Controls and it was written by Jon Lake. This edition of Jane's How to Fly and Fight in the Mikoyan Mig-29 Fulcrum : At the Controls is in a Paperback format. This books publish date is June 1998 and it has a suggested retail price of $18.00. There are 96 pages in the book and it was published by Harpercollins


http://rapidshare.com/files/169963004/Mig_29.pdf
 

Similar threads

بالا