بیایید مثل کشورهای دیگر زندگی را راحت بگیریم!!

sama1990

عضو جدید
بياييد مثل كشورهاي ديگر زندگي را راحت بگيريم!!


آيا تا به حال درباره صنعت لوازم دست دوم در كشورهاي توسعه يافته جهان شنيده يا خوانده ايد؟ آيا مي دانيد در آمريكا اين صنعت علي رغم همه محدوديت هاي موجود، يك صنعت چند ميليارد دلاري در سال است؟ اينكه ازهر 3 ژاپني يك نفر تمايل به خريد كالاي دست دوم دارد يا اينكه اين صنعت در سال گذشته عليرغم ركود صنايع ديگر داراي رشد هفت درصدي بوده است توجه شما را جلب نمي كند؟
شايد اين اطلاعات براي ما ايراني ها عجيب يا حتي باورنكردني به نظر برسد اما كساني كه در چنين كشورهايي به خريد اين نوع كالاها رو مي آورند دلايل خوبي براي اين كار خود دارند؛ اول از همه اينكه آنها ترجيح مي دهند به جاي آنكه به خاطر قدرت خريد پايين از تنوع گرايي و مطالبه انواع ملزومات زندگي خود صرف نظر كنند كالاي قابل استفاده و باكيفيت اما دست دوم را با قيمت بسيار پايينتر تهيه كنند. در واقع شخص ديگري هزينه ي آكبند بودن كالا را بپردازد. و مهمتر از آن، به سهم خود به حيات و بقاي زيستگاهي كه در معرض نابودي است اهميت مي دهند و به حفظ منابعي كه از آنها در ساخت كالاها استفاده مي شوند كمك ميكنند.
آمار و ارقام نشان از رونق اين صنعت در كشورهاي پيشرفته دارد. مثلا goodwill industries كه فروشگاه هايي غيرانتفاعي دارد به اين صورت كه مردم كالاهاي دست دوم خود را به اين فروشگاه ها اهدا ميكنند تا آنها را بفروشند. داري 2324 شعبه در سراسر امريكا هستند. سايتهاي بسياري هم در اين زمينه فعال هستند ازجمله سايت Ebay ، cragilist ، tradingpost و سايت ايراني همينا.
پس چرا ما ايراني ها به فكر محيط زيستمان نباشيم؟ چرا به دليل محدوديت هاي اقتصادي خودمان و محيط كار و منزلمان را از داشتن تنوع و زيبايي محروم كنيم؟ چرا براي خريد كالاهايي كه نميخواهيم مدت زيادي از آنها استفاده كنيم ، از كالاهاي دست دوم بهره نگيريم؟ و چرا با فروش كالاهايي كه ديگر نيازي به آنها نداريم محيط زندگي مان را زيباتر و انبارهايمان را خلوت نكنيم؟ ...
 

Similar threads

بالا