بي اعتنايي آشكار سايپا به پليس

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک سال پیش، پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که از شماره گذاری خودروهای فاقد ترمز ABS خودداری خواهد کرد. این تصمیم پلیس، با واکنش شدید خودروسازان داخلی مواجه شد؛ آنها معتقد بودند که پلیس اساسا حق چنین تصمیمی ندارد و نیز می گفتند که ترمز ABS ، حداکثر باید جزو آپشن های اختیاری مشتریان باشد و خودروسازان نباید مجبور به تعبیه این سیستم در همه تولیداتشان شوند.

به گزارش عصرایران ، با این حال پلیس راهنمایی و رانندگی بر تصمیم خویش پای فشرد و حتی کار به جایی رسید که خط تولید پژو 405 و روآی ایران خودرو، برای تجهیز آن به سامانه نصب ABS به مدت 10 روز متوقف شد.

پلیس اصرار خود مبنی بر الزام خودروسازان به نصب ABS را اینگونه توجیه می کرد که این سیستم ترمز، می تواند ایمنی خودرو به ویژه در سرعت های بالا و در آب و هوای بارانی را افزایش دهد و بدین وسیله از آمار تلفات رانندگی در جاده های کشور بکاهد.

سرانجام در "اصرار پلیس و انکار خودروسازان" این، راهنمایی و رانندگی بود که بازی را برد و خودروسازان متعهد شدند که تمام تولیدات خود را مجهز به ترمز ABS کنند.

اکنون و پس از یک سال ، بررسی ها نشان می دهد از میان دو خودروساز بزرگ و اصلی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا، تنها اولی به تعهد خود عمل کرده و تمام محصولاتش را مجهز به ترمز ABS کرده است، اما دومی یعنی سایپا، برغم الزام موجود هنوز که هنوز است پرایدهای صبای خود را که جزو پرتیراژترین خودروهای تولیدی کشور به شمار می رود، مجهز به این سیستم ایمنی نکرده است.

سایپا، حداکثر کاری که کرده این است که سیستم ABS را جزو آپشن های پراید صبا قرار داد تا هر کدام از مشتریان که خواست با پرداخت مبلغ بیشتری از این امکان برخوردار باشد و الباقی مشتریان باید به همان ترمزهای قدیمی و ناکارآمد بسنده کنند و پشت فرمان، تن و بدنشان بلرزد که آیا خودروی شان هنگامی که لازم است، خواهد ایستاد یا آنکه ناامن ترین خودروی ساخت داخل آنها را نیز به جمع 27 هزار قربانی سالیانه سوانح رانندگی خواهد فرستاد.

از پلیس راهنمایی و رانندگی انتظار می رود همان گونه که در ملزم سازی خودروسازان به نصب ترمز ABS اصرار داشت، بر عملکرد آنها نیز در این خصوص نظارت داشته باشد و از اهرم قانونی خود یعنی شماره گذاری خودروها برای اجرایی کردن این موضوع حیاتی استفاده کند چه آنکه اگر در برابر شرکت سایپا که عملاً به این امر بی اعتنایی کرده، سکوت و مماشات شود، چه تضمینی وجود دارد که ایران خودرو نیز با مشاهده شماره گذاری بدون مشکل پرایدهای بدون ABS ، بار دیگر محصولاتش را بدون این سیستم نگه دارنده به بازار عرضه نکند؟
آیا پلیس به شماره گذاری خودروهای بدون ABS یا ارابه های مرگ ادامه خواهد داد؟!

منبع
 

پیوست ها

  • zzz1.JPG
    zzz1.JPG
    24.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Sarp

مدیر بازنشسته
پس میبینیم که یکی هم هست که رو دست پلیس بلن شه
اون هم پوله !!!
 

virjile

عضو جدید
ای بابا اینا همه با هم دستشون تو یک کاسست ..دو روز الکی یه حرفی میزنن برای اینکه صدای مردم در نیاد بعدش...
 

virjile

عضو جدید
این چه حرفیه؟
میبینید که پلیس زیر بار نرفته
باور نکنید اینا همه نمایشه اگه به خاطر کشته شدن مردم و رفتن ابروشون توی دنیا نبود اینکارا رو هیچ وقت نمیکردن........ لطفا یه نگاه به صنعت خودروسازی ما بندازید .. بجز دزدی چیزی توش میبینید...
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باور نکنید اینا همه نمایشه اگه به خاطر کشته شدن مردم و رفتن ابروشون توی دنیا نبود اینکارا رو هیچ وقت نمیکردن........ لطفا یه نگاه به صنعت خودروسازی ما بندازید .. بجز دزدی چیزی توش میبینید...
خب پليس كه كنترل كيفيت رو نميتونه انجام بده ولي ميبيني كه جايي كه بتونه سعيش رو ميكنه
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
تقصیر پلیسه.
میتونه اصلا شماره نکنه ماشینارو. وقتی شمارشون نکرد اونوقت مجبورا ترمزشو درست کنند.
 

virjile

عضو جدید
اخه ما خودروسازیمون کجا بود دو تا ماشین از رده خارج اونم تازه اصلش مال جای دیگست و اگه باشه هم نباید به قیمت جون مردم تموم بشه..
 

Similar threads

بالا