به کمک فوری شما در مورد طراحی و تحلیل ارتعاشات بال هواپیما شدیداً نیازمندم

eng.bozorgtabar

عضو جدید
دوستان سلام، لطفاً هر کی هر چی در مورد طراحی بال هواپیما داره بذاره.
با توجه به اینکه مخزن سوخت هواپیما تو بال قرار داره بنابراین بال هواپیما یک سیستم با جرم متغیر محسوب میشه. میشه بال هواپیما رو با یک تیر یک سرگیردار جدار نازک با جرم پیوسته و متغییر مدل کرد. من در مورد ارتعاشات سیستم های با جرم پیوسته مطالبی پیدا کردم اما در مورد حالتی که سیستم دارای جرم متغیر است هیچ مطلبی پیدا نکردم.:cry: لطفاً بچه هایی که مطالبی در این مورد در اختیار دارن در اختیارم بذارن. لطفاً هر کی کتاب ترجمه شده ای در این موارد داره و تو اینترنت نیست (احتمالاً 99/99% همینطوره) لطفاً کتاب رو معرفی کنه.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام،
من کتاب فارسی در این زمینه سراغ ندارم اما اگر به اینجا یه سر بزنید کتاب های زیادی به زبان انگلیسی برای آنالیز ارتعاش بال گذاشته شده.هر کدوم رو که دانلود کنید به کارتون میاد.چند تا سایت هم معرفی می کنم که در مورد آنالیز بال با جرم متغیره.دیدن اونها هم خالی از لطف نیست:

http://www.aoe.vt.edu/~mpatil/student/SabrinaC.pdf یه فایل Pdf که یه بال با جرم متغیر رو تحلیل کرده و نمودار ها و روابطش رو گذاشته.
http://www.aeroway.ca/FreeVibration.htm این سایت هم یه Wing Box کامپوزیت رو تحلیل کرده.
http://www.aeroway.ca/Taperedwingresults.htm یه بخش دیگه از سایت بالا.

http://www.google.com/search?hl=en&...n+Analysis+of+variable+mass+Wings&btnG=Search صفحه جستجوی گوگل.انتخاب باقی سایت ها با خود شما.
یا علی
 

Similar threads

بالا