برنامه Advanced_Aircraft_Analysis_2.5 یا AAA (طراحی و تحلیل هواپیما)

?!؟

عضو جدید
سلام دوستان
در چندین پست برنامه aaa یا طراحی و آنالیز هواپیما را برایتان بیان می کنم.
 

?!؟

عضو جدید
این برنامه برای طراحی هواپیما مطابق با کتاب های آقای راسکم می باشد و تمام اصول طراحی در نظر می گیرد به طور خلاصه نمودار تکنولوژی ، دیاگرام پروازی ،نمودار تطبیق ، نوع و قدرت موتور ، اندازه ملخ ، مباحث دینامیکی و استاتیکی و همچنین آیرودینامیکی ، تعین وزن ، شکل بال و دم و بدنه و تمام مباحث در این زمینه را ارائه می دهد.
ما از ابتدا یعنی وارد کردن اوزان هواپیماهای مشابه یا وارد کردن وردوی ها و پارامت های اساسی شروع به آموزش می کنیم.
 

?!؟

عضو جدید
بعد از نصب برنامه صفحه زیر می آید و از شما اسم و مشخصات و همچنین واحدی که استفاده می کنید(متریک یا اینچی) من واحد متریک را انتخاب می کنم و سپس ورودی و خروجی ها و همچنین نوع ورق ........ تنظیم نموده و ok می کنید نصب برنامه تمام شده .


 

?!؟

عضو جدید
این صفحه اصلی برنامه هست.همان طور که ملاحظه می کنید اولین قدم در طراحی هواپیما تعین وزن اون هست البته در بخش طراحی هواپیما توضیح بیشتری داده ام.



وقتی روی قسمت وزن کیلیک می کنیم منوی وزن باز شده اولین کار تعریف اندازه های وزن هست یا شما مطابق دیاگرام پرواز هواپیما موارد را تعین می کنید یا با تعداد وزن های مشابه هواپیماهای دیگه چند پارامتر اصلی در تعیین وزن هواپیما را (a,b)را محاسبه می کنید.
 

?!؟

عضو جدید
در اصل این نرم افزار هم تمام کارهای اصولی که باید برای طراحی یک هواپیما انجام بشود را خیلی ساده برای ما انجام میده و نیاز به محاسبه فرمول ها و . نیست و کار را خیلی راحت می کنه
در بخش وزن کلیک کرده سپس روی قسمتی که نشان داده شده کلیک کنید در این قسمت اظلاعات جامع مربوط به وزن را از شما می خواد یا اگر نداریم باید آن پارامترها را معرفی کنیم .


 

?!؟

عضو جدید

چون ما پارامترهای اصلی را نداریم a,b باید آنها را بدست بیاوریم .همان طور که در قسمت طراحی هواپیما گفتم ما می تونیم از چند هواپیما که شبیه به هوایپمایی هست که می خواهیم طراحی کنیم انتخاب می کنیم و از مشخصات آنها که یکی وزن خالی و یکی هم وزن کل یا تیک آف هست را وارد می کنیم برنامه مقادیر a,b را برای ما حساب می کند.
پس روی قسمتی که مشخص شده کلیک کنید.



سپس تعداد هواپیما که برای بدست آوردن وزن پیدا کردیم را وارد می کنیم بعد نام و وزن آن را وارد کرده سپس آیکن محاسبه را زده تا مقادیر مجهول را بدست آورد.



وقتی آیکن نمودار را می زنیم دیاگرام لگاریتمی وزن را برای ما رسم می کند.
 

jsoltani

عضو جدید
دوستان سلام، آیا کسی می تونه برنامه CREME2009 رو برای استفاده بر روی سایت بذاره
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
B AIRCRAFT MODEL مهندسی هوافضا 0
john zink Commercial Aircraft and Airliners مهندسی هوافضا 0

Similar threads

بالا