برنامه‌های نماز عید فطر اعلام شد/ نماز ۸ صبح اقامه می‌شود

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
برنامه‌های نماز عید فطر اعلام شد/ نماز 8 صبح اقامه می‌شود

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران با اشاره به برنامه‌های نماز عید فطر با شعار «عید بندگی و همبستگی» به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ۱۳ درب مصلی از نماز صبح پذیرای حضور مردم تهران برای اقامه نماز عید فطر است.​

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علی نوری رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران با بیان اینکه با رویت هلال ماه شوال و روز عید فطر نماز باشکوه عید به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود، گفت: نماز عید سعید فطر امسال با حضور پرشور مردم به امامت مقام معظم رهبری در محل مصلّای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار عید فطر خاطرنشان کرد: شعار محوری با عنوان «عید بندگی و ‌همبستگی» است که هشتگ «عیدبندگی» برای فضای مجازی در نظر گرفته شده است.
رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران با بیان اینکه درب‌های مصلّای امام خمینی(ره) از اذان صبح روز عید فطر باز می‌شود و میزبان نمازگزاران است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ساعت 8 صبح نماز به امامت رهبری اقامه می‌شود.

نوری به محدودیت‌های ترافیکی و حمل و نقل نمازگزاران در روز عید فطر اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها در جلسه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود. با وجود این، 13 درب در چهار ضلع مصلّای امام خمینی(ره) برای ورود نمازگزاران باز است.

وی با بیان اینکه امکان ورود خانوادگی از همه درب‌های مصلی فراهم است، تصریح کرد: درب‌ 21 از درب غربی از بزرگراه مدرس، درب‌های 3 و 4 در ضلع جنوب و خیابان شهید بهشتی، درب‌های 6، 7، 8، 12، 13، 14 و 15 در ضلع شرقی و خیابان قنبرزاده، درب‌های 18، 19 و 20 در ضلع شمالی و بزرگراه شهید سلیمانی از ساعت 5 صبح به روی نمازگزاران باز می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران با اشاره به اینکه سرویس‌دهی قطار شهری از ساعت 5 صبح آغاز می‌شود و خطوط منتهی به منطقه نماز و مصلّای امام، نمازگزاران را منتقل می‌کند، تصریح کرد: ایستگاه مصلی، شهید بهشتی، میرزای شیرازی، سهروردی و مفتح برای حضور نمازگزاران برای رسیدن به مصلی فعال هستند.

نوری با بیان اینکه پارکینگ‌هایی برای خودروهای شخصی در ضلع شمالی مصلی همچون پارکینگ بنیاد مستضعفان، بیهقی، حکمت صدرا، گلگشت برای نمازگزاران تعبیه شده است، گفت: ون‌های سازمان تاکسی‌رانی نیز برای انتقال نمازگزاران از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های مترو به مصلی پیش‌بینی شده است. البته به نمازگزاران توصیه می‌کنیم که با وسایل حمل و نقل عمومی به مصلی بیایند.

وی با اشاره به اینکه برای راهنمایی مردم سکوهای راهنما تعبیه شده و در چهار ضلع ورودی آنها را راهنمایی می‌کنند، ادامه داد: علاوه بر استقرار انتظامات و راهنمای نمازگزار که با بلندگوهای دستی در مسیرها حضور دارند، پرچم و تابلوهایی برای اطلاع‌رسانی از مسیرها و خدمات در مسیرهای منتهی به مصلی نصب شده است.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران در ادامه توصیه‌هایی به نمازگزاران کرد و گفت: امسال نماز عید فطر باشکوهی خواهیم داشت که نمود تجلی همبستگی مردم و مسئولین خواهد بود. در این مراسم به حضور کودکان و نوجوانان تأکید شده و برای روزه اولی‌ها هم برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

نوری افزود: با وجود اینکه بخشی از مصلی مفروش شده است، از نمازگزاران می‌خواهیم که مهر و سجاده به همراه داشته باشند. همچنین از آوردن وسایل حجیم، ساک و سبدها پرهیز شود تا سهولت ورود در نماز رقم بخورد. ورود از درهای شمالی توصیه می‌شود‌ چرا که تدابیر استقرار نمازگزاران در صحن اصلی و دور حوض و بعد محوطه‌های اطراف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ترافیک در خطوط مواصلاتی توصیه می‌شود که خودروهای شخصی در مسیرهای دورتر پارک شود و‌ از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود، گفت: بهتر است که مردم در ساعات اولیه بازگشایی مصلی حضور پیدا کنند و از طرفی هم پس از پایان نماز، در خروج عجله نکنند و با آرامش خروج از مصلی انجام شود؛ اگرچه تدابیر فرهنگی خوبی در نظر گرفته‌ایم که حال و هوای جشن و عید مسلمانان و‌ بهره‌مندی از موکب‌های پذیرایی را رقم بزنیم.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران افزود: امسال با توجه به نوع تدابیر در استقرار نمازگزاران، امکان اتصال در صحن اصلی، بام و محوطه پیرامونی فراهم شده که از مردم می‌خواهیم به توصیه راهنماهای حاضر توجه کنند.

نوری به تدابیر مرتبط با اطلاع‌رسانی درباره نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: مردم برای دریافت دقیق اطلاعات و جزئیات برنامه می‌توانند در کانال شبکه‌های اجتماعی بله و ایتا به آدرس @namazjomeh_tehran مراجعه کنند. نقشه‌ها و‌ تدابیر ترافیکی و احکام نماز عید فطر و نکات لازم را در پیام‌رسان‌ها قرار داده‌ایم که در رسانه ملی انتشار خوبی از تدبیر صورت گرفته انجام خواهد شد. همچنین سامانه پیامکی به شماره 6868 برای دریافت نظرات و پیشنهادات درباره نماز عید فطر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در روز عید فطر خطبه‌های نماز توسط رهبر معظم انقلاب ایراد می‌شود و در خیابان‌های اطراف هم پخش می‌شود، تصریح کرد: در مصلی و ‌‌خیابان‌های اطراف صوت متصل رقم خورده ‌و به جهت بصری سعی شده تا تصاویر در بخش‌هایی از صحن اصلی تقدیم نمازگزاران شود.

رئیس ستاد نماز عید فطر تهران با بیان اینکه در ضلع شمالی شرقی و جنوبی موکب‌های فرهنگی با حضور گروه‌های فعال تدارک دیده شده است، تصریح کرد: ایستگاه‌های سرگرمی و بازی کودکان، سکوهای سرود و تواشیح، موکب‌های اربعینی و فعالان مساجد با برنامه‌های مختلف در روز عید فطر پذیرای نمازگزاران هستند.

نوری با اشاره به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم غزه و همچنین حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گفت: مردم با حضور در نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری مخالفت با این اقدامات رژیم اشغالگر قدس و البته حمایت از جبهه مقاومت و مردم فلسطین را نشان می‌دهند. البته اجراهای مقاومت به یاد مردم مظلوم غزه و فلسطین نیز در این اجتماع عظیم تدارک دیده شده است.
 
بالا