بررسی تخصصی Nokia C5 :هوشمند و قابل اطمینان

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسی تخصصی Nokia C5 :هوشمند و قابل اطمینان
مقدمه
اگر به دنبال گوشی هوشمند شیک و زیبایی هستید و با کمبود بودجه مواجهید ، احتمالا Nokia C5 همان چیزی است که می تواند شما را به هدفتان برساند. گوشی کوچکی که به سیستم عامل سیمبین مجهز است ، قیمت کمی دارد و می تواند تمامی قابلیت های یک گوشی هوشمند را در اختیار شما بگذارد.


حتی اگر می خواهید گوشی شما از مقصدیابی صوتی ماهواره ای هم برخوردار باشد بازهم درست به هدف زده اید. این گوشی به همراه مجوز دائمی مقصدیابی عرضه می گردد. خوب آیا به نظر شما این گوشی می توانید بهترین کارآیی را در برابر هزینه پرداختی تان در میان سایر گوشی های موجود در بازار در اختیار شما قرار دهد؟ شاید به تردید افتاده باشید اما قیمت بسیار پایین گوشی به همراه بدنه فلزی آن به شما اجازه فکر کردن نخواهد داد.
ویژگی های کلیدی
پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE
پشتیبانی دو بانده از 3G (900/2100) با HSDPA با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه
بدنه محکم و خوش ساخت ، به کارگیری فلز در بدنه گوشی
صفحه نمایش 2.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA ، خوانایی عالی در برابر تابش نور آفتاب
سیستم عامل سیمبین ، رابط کاربری S60 3.2
پردازنده 600 مگاهرتزی ARM ، 128 مگابایت حافظه RAM
دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و فلاش LED
ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه
گیرنده GPS و مجوز دائمی مقصدیابی به همراه راهنمای صوتی
رادیو اف ام استریو با RDS ، رادیوی اینترنتی
بلوتوث به همراه A2DP
پورت استاندارد microUSB (با قابلیت شارژ از طریق این پورت)
اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا 16 گیگابایت، عرضه یک کارت 2 گیگابایتی به همراه گوشی)
شماره گیری هوشمند
سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
کیفیت صدای عالی
مرورگر اسناد آفیس
نقاط ضعف اصلی
عدم پشتیبانی از WLAN
صفحه نمایش کوچک
نبود سنسور شتاب سنج
اسلات کارت حافظه سست
عدم پشتیبانی مرورگر اسناد آفیس از ویرایش فایل ها
هفته گذشته ما به بررسی Nokia 6700 slide پرداختیم و با آنکه این گوشی تحولی اساسی به شمار نمی آمد ، به ما اطمینان داد که نوکیا هنوز هم حرف هایی برای گفتن دارد و میتواند گوشی های هوشمند، ارزان قیمت ، خوب و زیبایی را به بازار عرضه نماید.
Nokia C5 را نمی توان بعنوان رقیبی برای 6700 slide دانست بلکه این گوشی ، همکاری برای 6700 slide در بخش گوشی های هوشمند غیرلمسی ارزان قیمت بازار محسوب میشود. ما از گفتن اینکه در اختیار قرار دادن حق انتخاب بیشتر برای کاربران چیز بسیار خوبی است خسته نخواهیم شد . با این شرایط می توانید گوشی ای را انتخاب کنید که قابلیت های آن با نیازهای شما تناسب بیشتری دارد.


یکی از چیزهایی که Nokia C5 در اختیار شما قرار نمی دهد WLAN است که در 6700 slide شاهد ارائه آن بودیم. این موضوع چندان جالب به نظر نمی رسد اما امیدواریم که کارکردها و ارگونومی گوشی آن را جبران نمایند.
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحی
Nokia C5 روش ساده ای را در طراحی دنبال می کند و سعی ندارد در این بخش به دنبال نورآوری های عجیب و غریب باشد. شاید طراحی گوشی به شکلی نباشد که توجه همه را به خود جلب کند اما قطعا با دیدن آن به یاد گوشی های نوکیا خواهید افتاد. نه از ظرافت های سری E در این جا استفاده شده است و نه این گوشی را می توان نمایشی از تجملات دانست. سری جدید C داستانی متفاوت دارد :همه چیز در آن به سادگی و قابلیت اطمینان بالا ختم می شود.
بنابراین نمی توانید C5 را گوشی ای بدانید که مشتریان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اما مسلما آن ها را فراری هم نخواهد داد. با توجه به توازن مشخصه های گوشی و خوش ساخت بودن آن ، طراحی محافظه کارانه C5 را می توان امتیاز مثبتی برای تلقی کرد.
صفحه نمایش 2.2 اینچی گوشی نیمی از پنـل جلویی Nokia C5 را اشغال کرده است. صفحه نمایش TFT گوشی از رزولوشن QVGA پشتیبانی می کند و قادر به نمایش 16 میلیون رنگ است. علیرغم روشنایی بسیار عالی این صفحه نمایش ، کیفیت تصویر چندان عالی نیست.
اندازه ،یکی دیگر از مشکلات صفحه نمایش 2.2 اینچی Nokia C5 است. درست است که این گوشی یک گوشی هوشمند ساده است و آن ها می خواسته اند تا حد امکان اندازه گوشی را کوچک نگاه دارند اما به کار گیری یک صفحه نمایش 2.4 اینچی مسلما گوشی را بیش از پیش جذاب می کرد.
از طرف دیگر خوانایی صفحه نمایش Nokia C5 در برابر نور آفتاب هم بسیار عالیست و در هر شرایط آب و هوایی در فضای باز قادر به خواندن متن موجود بر روی صفحه خواهید بود.

شش کلید در زیر صفحه نمایش دیده می شوند ، که در هر سمت کلید چند جهته ، سه کلید جای داده شده اند. دو کلید کنترلی ، کلید های Menu و Clear و کلید های آغاز وپایان مکالمه این کلید ها را تشکیل می دهند. تمامی این کلیدها اندازه مناسبی دارند و براحتی قابل فشردن هستند. کلیدهای Menu و Clear کمی کوچک هستند اما بخوبی برجسته شده اند و به همین دلیل برای استفاده از آن ها مشکلی نخواهید داشت.

کلید چند جهته از قابی باریک در اطراف خود استفاده می کند اما ما مشکلی در استفاده از آن نداشتیم. واقعیت این است که فضای خالی زیادی که در اطراف آن وجود دارد به کاربرد آن کمک می کند و باعث می شود که اندازه مانعی در برابر استفاده از کلید نباشد. کلید مرکزی هم نسبتا بزرگ است و باید وجود آنرا به فال نیک بگیریم.
در زیر این کلیدها ، صفحه کلید معمولی گوشی جای داده شده است. به آسانی می توانیم این صفحه کلید را بین بهترین نمونه هایی که تا بحال دیده ایم قرار دهیم. البته مطمئن باشید که این امر به دلیل این نیست که ما اخیرا بیشتر با گوشی های لمسی سرو کار داشته ایم . به هر حال کلید های Nokia C5 هم اندازه و هم شکل مناسبی دارند و به راحتی می توانید از آن ها استفاده نمایید. بازخورد آن ها هم بسیار عالیست.

تنها چیزهایی که در کناره جلویی گوشی باقی مانده اند و قابل توجه هستند ، دوربین ثانویه گوشی جهت برقراری تماس های ویدیویی و اسپیکر آن سمت بالا هستند.

کناره های Nokia C5 تقریبا خالی هستند. در کناره سمت چپ گوشی چیزی به جز روزنه مخصوص بند گوشی دیده نمی شود. در کناره سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و اسلات کارت حافظه MicroSD قرار گرفته اند . هیچ کلیدی بعنوان کلید شاتر تعبیه نشده است و با در نظر گرفتن این که Nokia C5 به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت مجهز است ، نیاز آنچنانی هم به آن نخواهید داشت.

چیزی که ما را واقعا به زحمت انداخت ، اسلات کارت حافظه microSD بود. داشتن آن در کناره های گوشی بسیار خوب است و به این روش می توانید به آسانی کارت حافظه را از جای خود خارج نموده یا در جای خود قرار دهید. ایده این کار خوب بوده است اما پیاده سازی صورت گرفته بسیار بد و قطعا مایه زحمت کاربران خواهد بود.

تقریبا غیرممکن است که بتوانید به کارت حافظه دست پیدا نموده و برای خارج نمودن آن از جای خود آن را بفشارید. اسلات به اندازه زیادی در بدنه گوشی فرو رفته است و برای اینکه اوضاع از پیش هم وخیم تر شود باید بدانید که حتی با فشردن کارت هم نمی توانید آن را از جای خود خارج نمایید. کارت حافظه در درون اسلات گیر می کند و برای خارج کردن آن باید آن را گرفته و بکشید. به نظر می رسد که این مشکل یک اشتباه بزرگ ارگونومیک از سوی نوکیا بوده است.
اما از طرف دیگر ، گوشی براحتی می تواند با کارت های حافظه ای با گنجایش 16 گیگابایت کار کند(و یا حتی شاید با کارت های 32 گیگابایتی ، گرچه نمی توانیم این موضوع را کاملا تایید کنیم) و علاوه بر آن امکان تعویض سریع کارت حافظه بدون خاموش کردن گوشی هم وجود دارد!
کلید های تنظیم صدا هم در سمت راست جای گرفته اند و استفاده از آن ها هم چندان آسان نیست. این کلید های بسیار باریک و مسطح هستند و بازخورد خوبی ندارند. با توجه به این که در سیستم عامل سیمبین از این کلیدها استفاده بسیار کمی می شود ، می توانیم از این مشکل Nokia C5 چشم بپوشیم.

کناره بالایی Nokia C5 ، پورت microUSB ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و پورت اختصاصی شارژر نوکیا را در خود جای داده است.می توانید از پورت microUSB هم برای شارژ گوشی استفاده کنید. هیچ پوشش محافظی نه برای پورت microUSB و نه سوکت صوتی 3.5 میلی متری در این بخش دیده نمی شوند.

به دلیل جای داده شدن دهنی گوشی بر روی صفحه کلید ، در کناره پایینی گوشی هیچ چیزی دیده نمی شود.

کناره پشتی Nokia C5 میزبان لنز 3.2 مگاپیکسلی دوربین آن است که یک فلاش LED بسیار باریک آن را همراهی می کند. اسپیکر های گوشی هم در این بخش و در سمت پایین قرار گرفته اند.

هیچ پوششی برای محافظت از لنز دوربین در برابر خراش ها در نظر گرفته نشده است و لنز دوربین تنها کمی در بدنه آن فرو رفته است. این به آن معناست که اگر می خواهید کیفیت عکس های ثبت شده با گوشی مثل روز اول آن باقی بمانند باید به دقت مراقب آن باشید.
با برداشتن کاور استیل پشتی گوشی ؛ باتری 1050 میلی آمپری BL-5CT Li-Ion آن و اسلات سیم کارت آن نمایان می شوند. اعلام شده است که این باتری تا 12 ساعت در حالت مکالمه و تا 630 ساعت در حالت آماده به کار در شبکه های 2G دوام خواهد آورد . این زمان ها در شبکه های 3G به 5 ساعت برای حالت مکالمه و 670 ساعت برای حالت آماده به کار تغییر می کنند.
در واقعیت و زندگی روزمره ، تنها یک بار در ده روزی که Nokia C5 همراه ما بود ، آن را شارژ کردیم. گرچه استفاده زیادی از آن در این مدت نشد (15 دقیقه مکالمه و 40 دقیقه استفاده از سایر ویژگی های گوشی) اما به هر حال عملکرد گوشی بسیار عالیست.


کیفیت ساخت Nokia C5 می تواند بهترین نقطه قوت گوشی برای فروش بیشتر باشد. تنها چیزی که باید به شدت مراقب آن بود ، پوشش اسلات کارت حافظه گوشی است. به جای یک پوشش منعطف از یک لولای سفت استفاده شده است که باعث می شود این بخش به شدت شکننده باشد.

به غیر از این مورد ، در سایر موارد گوشی خوب و بسیار محکم به نظر می رسد .غیر از صفحه نمایش گوشی ، در دیگر جاها اصلا نیازی به نگرانی در مورد اثرات انگشت نیست . در مورد ارگونومی هم ، Nokia C5 عملکرد بسیار خوبی دارد و تنها اسلات کارت حافظه کمی آزار دهنده است. کلیدهای کنترلی و همین طور یکی از بهترین صفحه کلیدهایی که تا به حال دیده ایم ، استفاده از گوشی را بسیار لذت بخش می کنند.
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رابط کاربری سیمبین
Nokia C5 از سیستم عامل Symbian 9.3 به همراه ویرایش سوم رابط کاربری S60 که به FP2 مجهز است استفاده می کند.
در صفحه اصلی با نوار مخاطبین روبرو می شویم که برای نخستین بار آن را در Nokia 5630 مشاهده کردیم. این نوار مخاطبینی را در خود جای داده و سبب می شود تا بتوانید به صورت مستقیم از صفحه اصلی به برقراری ارتباط با آن ها بپردازید.
مخاطبین مورد علاقه در قسمت بالا جای می گیرند و هر کدام با عکس و نام کوچکشان به نمایش در می آیند. در آن واحد تنها امکان مشاهده چهار مخاطب وجود دارد و برای دیدن سایر آن ها باید به سمت چپ پیمایش کنید.


در زیر لیست مخاطبین ،دیگر گزینه های استاندارد Active Standby دیده می شود. در این بخش چند لبه برای برخی از نرم افزارهای تعبیه شده است. سه گزینه تقویم ، Ovi Contacts و نوار مخاطبین از میان آن ها برای سفارشی سازی توسط کاربر در نظر گرفته شده اند.
پنل تقویم اخرین قرار ملاقات های موجود در آن را نمایش می دهد. پنل ایمیل تعداد ایمیل های نخوانده و فرستنده آن ها را به همراه یک فیلد RE را نمایش می دهد. پنل Ovi Contacts وضعیت شما و دوستان آنلاین تان را به نمایش می گذارد.
اگر نوار مخاطبین فعال باشد شانس داشتن لبه پخش کننده موسیقی را از دست خواهید داد. می توانید نرم افزار پخش کننده موسیقی را برای پخش به پس زمینه بفرستید اما جز رفتن به رابط اصلی نرم افزار هیچ راه دیگری برای کنترل آن در اختیار نخواهید داشت.
طرح بندی قدیمی نوار Standby همچنان وجود دارد . می توانید میانبرهایی را به هر جهت از کلید چند جهته اختصاص دهید. نوار Standby افقی هم همچنان وجود دارد و مورد آخر نوار عمودی است که دارای چهار بخش میانبرها ، تقویم ،پخش کننده موسیقی و شخصی سازی است. این نوار بخش زیادی از صفحه اصلی را اشغال نمی کند.


همانند سایر گوشی های مبتنی بر سیمبین ، سیستم تشخیص صدا در این گوشی هم وجود دارد . این بخش کاملا مستقل از اسپیکر عمل می کند و می تواند اغلب دستوراتی را که به آن انتقال می دهید شناسایی نماید.
می توانید در هر منوی بازشونده به Task Manager دسترسی داشته باشید. این امکان در تمامی لیست ها تعبیه شده است و گاهی می تواند آزار دهنده باشد. هنوز هم امکان اجرای Task Manager از روش قدیمی آن یعنی فشردن و نگهداشتن کلید منو وجود دارد.

Nokia C5 به یک پردازنده 600 مگاهرتزی مجهز است که در دنیای پردازنده های Snapdragon بسیار کند به نظر می رسد اما در برابر استانداردهای سیمبین بسیار عالیست. رابط بسیار سریع است و هیچ مشکلی در چند وظیفه گی به چشم نمی خورد.
قابلیت های تلفنی
Nokia C5 عملکرد خوبی در دریافت سیگنال ها از خود به جا می گذارد. کیفیت صدای این گوشی هم در طی مکالمات خوب است و صدا وضوح خوبی دارد. ویبره گوشی هم به حد کافی قوی است و می توانید مطمئن باشید که هیچ تماس یا پیامی را از دست نخواهید داد.

یکی از امکانات بسیار خوب C5 قابلیت شماره گیری هوشمند است که تا به حال تنها درگوشی های سری E به کار رفته بود.
در این بخش Nokia C5 عملکرد متوسطی ارائه داد.
دفترچه تلفن خوب
گوشی های سیمبین یک دفترچه تلفن عالی دارند که قابلیت های زیادی در اختیارتان می گذارد. به طور پیش فرض تعداد شماره ها و تماس هایی که می توانید در این دفترچه ثبت کنید تنها به حجم حافظه تان محدود می شود و شما می توانید از تمام حافظه تان برای این منظور استفاده کنید.مخاطبین به راحتی می توانند براساس اسم کوچک یا اسم فامیلی مرتب شوند و طبیعتا امکان جستجو در میان آنها نیز برای شما فراهم شده است.


در ویرایش تماس ها به شما طیف وسیعی از فیلد ها ارائه می شود که شما می توانید هرکدام از آنها را که مایل باشید ، هر چند بار که بخواهید تکرار نمایید.
می توانید زنگ ها و ویدیو کلیپ های خاصی را به هر مخاطب تخصیص دهید . اگر مایل باشید می توانید تعدادی از مخاطبانتان را در یک گروه قرار دهید و سپس زنگ خاصی را به تماس های این گروه مرتبط سازید.

همگام سازی به خوبی و به راحتی انجام می گیرد گرچه شما به Nokia PC Suite یا Ovi suite برای این کار نیاز دارید. همین طور می توانید که هر کدام از مخاطبان را از طریق پیام کوتاه یا بلوتوث ارسال کنید.
نرم افزار گزارش گیری از تماس ها یکی دیگر از نقاط قوت Nokia C5 به شمار می رود. این نرم افزار 20 تماس اخیر دریافتی ، گرفته شده و یا از دست رفته را به شما نمایش می دهد. این نرم افزار از طریق فشردن کلید مخصوص آغاز تماس از صفحه اصلی قابل دسترسی است.


اگر از طریق منوی اصلی گوشی این نرم افزار را اجرا کنید ، لیستی از جزئیات اتصال به اینترنت را برای 30 روز گذشته ملاحظه می کنید که شامل پیام ها ، تماس ها و داده های انتقالی هم می شود .
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیام رسانی عالی
Nokia C5 به قابلیت های پیام رسانی خوبی مجهز شده است. با یک صفحه کلید خوب و پشتیبانی نرم افزاری عالی حتما می توانید ارتباط خوبی را با این گوشی برقرار کنید.

Nokia C5 از تمامی فرمت های رایج پیام رسانی SMS ، MMS و Email پشتیبانی می کند. SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

بخش ایمیل در این گوشی بسیار شبیه به این بخش در گوشی های پیشین سیمبین است .اگر شما از هرکدام از سرویس های ایمیل عمومی استفاده می کنید (که شمار سرویس های پشتیبانی شده به هزار عدد می رسد) ، تنها کاری که باید برای ارسال و دریافت ایمیل بکنید این است که نام کاربری و کلمه عبور خودتان را وارد نمایید.
گرچه ما در استفاده از این امکان به مشکل خوردیم و مجبور شدیم که تنظیمات مربوط به حساب کاربری Gmail را به صورت دستی وارد کنیم.
این بخش از فایل های ضمیمه ، امضاها و هر آنچه که بتوانید فکرش را بکنید پشتیبانی می کند و به همین دلیل Nokia C5 می تواند انتظارات اغلب کاربران را در بخش ایمیل ها برآورده سازد.این گوشی به یک مرورگر اسناد آفیس هم تجهیز شده است و به همین سبب می توانید فایل های آفیس ضمیمه ایمیل ها را هم به آسانی مشاهده کنید.

 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پخش کننده موسیقی عالی

پخش کننده های موسیقی موجود در سیستم عامل سیمبین تنوع بسیار کمی دارند ، نرم افزاری که برای این منظور در Nokia C5به کار رفته است ، دقیقا همان نرم افزار به کار رفته در سری XpressMusic است و می تواند بسیاری از فرمت های رایج صوتی چون MP3 ، AAC ، eAAC+ و WMA را پخش کند و از سوکت استاندارد 3.5 میلی متری هم بهره ببرد.

می توان آهنگ ها را بر اساس نام خواننده ، عنوان آلبوم ، سبک و آهنگساز مرتب کرد. امکان جستجوی آهنگ ها با وارد کردن تدریجی نام انها به طور دستی نیز وجود دارد.


Nokia C5 با یک بار شارژ می تواند تا 34 ساعت به صورت مداوم به پخش موسیقی ادامه دهد که البته با توجه به عملکرد خوب باتری آن اصلا جای شگفتی نیست.
در این پخش کننده ، 5 حالت از پیش تنظیم شده اکولایزر وجود دارد. اگر گمان می کنید که آنها برای شما کافی نیستند می توانید اکولایزرهای جدیدی هم ایجاد کنید.

 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کیفیت صدای عالی
همانند Nokia 6700 slide از C5 هم انتظار عملکردی فوق العاده در این بخش داشتیم. هیچ نقطه ضعفی در خروجی صدای C5 مشاهده نمی شود و تمامی مشخصه های عالی هستند.
تنها بخشی که می توان عملکرد بهتری را انتظار داشت سطح بلندی صداست . صدای C5 حتی در هدست ها سطح بلندی خوبی ندارد.
پخش کننده ویدیویی
Nokia C5 از Real player برای پخش کلیپ های ویدیویی استفاده می کند . می توانید ویدیوهای موجود در گالری ، File Manager و Video Centre را مشاهده کنید. در هر سه حالت Real Player برای پخش این ویدیوها اجرا می شود اما تفاوت در طرح بندی و تجربه مرور ویدیوهاست.


با توجه به اندازه صفحه نمایش ، نمی توان پخش ویدیو را به عنوان نقطه قوتی برای Nokia C5 در نظر گرفت. و برای تایید این مطلب ، باید بگوییم که اگر می خواهید فیلم هایی با فرمت های DivX/XviD ببینید باید نرم افزار مخصوصی را برای این منظور به طور جداگانه نصب کنید.
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گالری عکس بسیار خوب
گالری عکس بسیار جالب و خوشایند است و همانی است که در گوشی های سری N نوکیا به کار رفته است. اگر یکی از جهت های کلید چهار جهته را نگهدارید عکس ها با سرعت بیشتری به حرکت در می آیند .اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که عادت ندارید فایل هایتان را مرتب کنید ، این کار به شما اجازه می دهد که براحتی از چندین عکس بگذرید تا به فایل مورد نظر خود برسید.


بر خلاف Nokia N85 ،با توجه به پردازنده 600 مگاهرتزی گوشی ، بزرگنمایی در اینجا با سرعت بسیار بالایی انجام می گیرد. .وقتی بزرگنمایی در حالت 100% قرار دارد کمی کند به نظر می آید اما با افزایش بزرگنمایی تا 400 % ، سرعت هم بالاتر می رود. بزرگنمایی در ابعاد کوچک(حدود 10%) انجام می شود و عمل Panning هم با سرعت خوبی انجام میگیرد.

دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت
Nokia C5 به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوش1536*2048 پیکسل را ثبت نماید. این دوربین به یک فلاش LED هم مجهز است اما هیچ پوششی برای محافظت از آن در نظر گرفته نشده است. این به آن معناست که لنز دوربین در معرض اثرات انگشت و خراش های احتمالی است و باید بیشتر از آن مراقبت کنید.


گرچه این دوربین چندین صحنه پیش فرض در اختیار کاربران می گذارد اما تنها تنظیمات محدودی را می توان در آن صورت داد. کنترل محدودی بر روی حساسیت نوری (کم ، متوسط ، زیاد و حالت خودکار) و همین طور وضوح و کنتراست وجود دارد.
در سمت راست صفحه یک نوار با میانبرهایی برای تنظیمات قرار گرفته است . امکان افزودن یا حذف میانبرها در این نوار ، برای دسترسی راحت تر کاربران به تنظیمات مورد نیازشان تعبیه شده است(در کل می توانید تا 16 میانبر را به این بخش بیافزایید).
گزینه ای هم در این بخش در نظر گرفته شده است که امکان ثبت مداوم عکس ها با وقفه های از پیش تعریف شده را (از 10 ثانیه تا 30 دقیقه) را به شما می دهد.
مشخصا هیچکدام از قابلیت های پیشرفته ای چون تشخیص چهره و لبخند یا بهینه سازی دامنه پویا در این بخش دیده نمی شوند . متاسفانه قابلیت فوکوس خودکار هم در این گوشی تعبیه نشده است و به همین دلیل نمی توانید از فواصل نزدیک به ثبت عکس بپردازید.کیفیت عکس ها در کل خوب است و سطح جزئیات آن ها برای یک دوربین سه مگاپیکسلی بسیار عالیست. در نواحی روشن عکس ها کمی نویز به چشم می خورد اما درخشندگی عکس ها بسیار خوب است. گاهی الگوریتم واضح سازی بیش از حد شدید عمل می کند که منجر به نمایان شدن جلوه های مصنوعی در عکس ها می گردد . ته رنگ سبزی هم در عکس ها دیده می شود که منجر به تنظیمات نادرست تراز سفیدی می گردد.
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
سی فایو من این شکلی نیست :surprised: دکمه نداره تاچه

تازه باش مشکلم دارم :( هیچ نوع برنامه چت نتونستم روش راه اندازی کنم :(

چرا اینجوریه آخه ؟ چرا اینقد بی کلاسه ؟
 

mezak

کاربر فعال
دوستم با گارانتی اصلیشو گرفت سوخت! برد درست کرد بعد یه ماه دوباره سوخت! دیگه بیخیالش شد.
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست من اونی که شما داری C5-03 هست . برنامه هم روش نصب میشه . فقط باید گوشیتون هک بشه !!!
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
ببینید دوست گلم شما برای اینکه بتونین برنامه نصب کنین یا باید به وسیله فایل Cer و Key برنامه مورد نیازتون رو ساین کنین و مجوز نصب بگیرین یا اینکه باید گوشیتون رو هک کنین .
هک کردنش هم کاری نداره . اگه مایل باشین میتونم واستون توضیح بدم ... ;)
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید دوست گلم شما برای اینکه بتونین برنامه نصب کنین یا باید به وسیله فایل Cer و Key برنامه مورد نیازتون رو ساین کنین و مجوز نصب بگیرین یا اینکه باید گوشیتون رو هک کنین .
هک کردنش هم کاری نداره . اگه مایل باشین میتونم واستون توضیح بدم ... ;)

مرسی شما لطف دارین اگه توضیح بدین ممنون میشم

آخه چرا واسه این گوشی فرق میکنه ؟

البته امروز موفق شدم روش واتس آپ بزارم

من واسه همه گوشیا اینوایت میفرستادم ولی برای این نمیشد یعنی داونلود میشد ولی اجرا نمیشد

امروز سایتش رو به همراه اسم سی فایو تو خود موبایل سرچ کردیم و دوباره داونلود کردیم اجرا شد

ولی همچنان با برنامه های دیگه مشکل داریم مثل وایبر که سایتش ف ی ل ت ر ه و این گوشی هم وی پی ان نداره
 

ali-engineer

عضو جدید
تغییر زبان

تغییر زبان

با سلام خدمت دوستانمی خواستم بدونم توی قسمت زبان نوشتاری گوشی دو گزینه هست. یکی زبان نوشتاری اولیه که برای انتخاب زبان پیش فرض گوشی هست و دومی برای زبان دوم برای نوشتن متن است. ولی نمی دونم چه جوری ازش استفاده میشه کرد؟کمک کنید. به خاطر این رفتم language switcher ‎نصب کردم.
 

Similar threads

بالا