بررسي عوامل موثر بر استفاده کارشناسان ترويج کشاورزي از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي (ICTs)

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
فناوري اطلاعات به عنوان يكي از مهمترين محورهاي توسعه در جهان به شمار مي آيد. ترويج كشاورزي وابستگي زيادي به تبادل اطلاعات در بين و مابين كشاورزان از يك طرف و تعداد وسيعي از ساير كنشگران از طرف ديگر دارد. لذا فناوري اطلاعات و ارتباطات مي تواند تاثير معني داري در اين مورد برعهده داشته باشد. با توجه به اهميت موضوع، تحقيق حاضر با هدف بررسي عوامل موثر بر ميزان استفاده كارشناسان ترويج کشاورزي از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي (ICTs) انجام شده است. جامعه آماري اين تحقيق را 104 نفر از كارشناسان حوزه ستادي ترويج وزارت جهاد كشاورزي تشكيل مي دادند. نتايج نشان داد كه بين ميزان مهارت و آشنايي كارشناسان در تهيه و توليد مواد مختلف مربوط به فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي، ميزان مهارت و آشنايي كارشناسان در كاربرد فناوري هاي مختلف اطلاعاتي و ارتباطاتي و سابقه فعاليت كارشناسان در سازمان با ميزان استفاده كارشناسان از فناوري هاي مختلف اطلاعاتي و ارتباطاتي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. نتايج حاصل از مقايسه ميانگين ها نشان داد كه كارشناسان ترويج كشاورزي در مقايسه با ساير كارشناسان از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي استفاده بيشتري بعمل مي آورند.
 

پیوست ها

  • 24.pdf
    92.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا