برای جلوگيری از گرفتگی گوش، مصرف آدامس و آبنبات را فراموش نکنيد

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران

يك متخصص گوش گلو و بينی گفت: کيپ شدن يا گرفتگی گوش مشکل شايعی در فشار زياد و کم هوا است که ممکن است افراد زيادی را درگير کند.

دکتر هادی قنبری در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - واحد علوم پزشکی تهران، افزود: کيپ شدن يا گرفتگی گوش به علت اختلال در عملکرد شيپور استاش به وجود می ‌آيد. اين اختلال با تغييرات فشار بروز می ‌كند. هوايی که داخل گوش، پشت پرده ميانی است بايد با هوای خارج گوش برابری کند در غير اين صورت ممکن است هوا در اين ناحيه کم کم جذب و مايع در گوش ميانی جمع شود. در نتيجه بيمار دچار «اوتوسروز» می شود.

اين عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کسانی که دچار اختلال در عملکرد شيپور استاش هستند بايد هنگام مسافرت با هواپيما، قطار و کشتی آدامس يا آبنبات به همراه داشته باشند و از آن در طول سفر استفاده کنند چون جويدن آدامس و خوردن آبنبات با حرکات کام همراه است و باعث باز شدن شيپور استاش و تعادل هوا می شود.

وی اضافه كرد: ‌اگر از آدامس و آبنبات استفاده نشود، ممکن است فرد دچار علائم حاد اختلال عملکرد شيپوراستاش شود و حتی به پارگی پرده گوش بينجامد.

قنبری در پايان توصيه كرد: همه افرادی که به ارتفاعات می ‌روند، به منظور پيشگيری از اختلال در عملكرد گوش، آبنبات و يا آدامس مصرف كنند.
 

Similar threads

بالا