براي محرم شدن به همكار شير بدين

وضعیت
موضوع بسته شده است.

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مفتي وهابي: خوردن زولبيا حرام است

مفتي وهابي: خوردن زولبيا حرام است

http://www.mardomsalari.com/TEMPLATE1/News.aspx?NID=60638

يک مفتي وهابي علت حرام بودن اين شيريني را وجود بخشي صليبي مانند در ميان اين شيريني ذکر مي کند و براي تناول اين شيريني وجود دليل شرعي را ذکر مي کند که در آن وجود ندارد.
به گزارش سايت رهوا، نشريه "الخبرالاسبوعي"، با اعلام اين خبر، نوشت: شيخ «محمدعلي فرکوس المکني» معروف به ابي عبدالعزيز، در فتوايي حکم حرمت الطمينه و شيريني هاي ديگري که در ماه رمضان استفاده مي شود را صادر کرد.
بدين ترتيب بسياري از مريدان و پيروان وي خود را از خوردن اين شيريني لذيذ که به گفته ابي عبدالعزيز از بدعت هايي محسوب مي شود که در دين وارد شده است، محروم کردند.
وي دليل ديگر حرمت خوردن اين شيريني را وجود بخشي صليبي مانند در ميان اين شيريني ذکر مي کند و براي تناول اين شيريني وجود دليل شرعي را ذکر مي کند که در آن وجود ندارد.
شايان ذکر است فتاواي مضحک و عجيب زيادي از سوي مفتيان سلفي و وهابي صادر مي گردد که يکي از مهم ترين دلايل آن، دوري لجوجانه آنها از معارف و تعليمات مفسران واقعي قرآن و سنت يعني اهل بيت عليهم السلام است.
 
  • Like
واکنش ها: uliu

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش شيعه آنلاين، جديدترين احکام القاعده‌اي که بيشتر به يک شوخي مي ماند به تهديد جديدي براي زنان در کشوري مانند عراق تبديل شده است. حکم ممنوع بودن خريد براي زنان که با گذشت سالها شکل قابل قبولتري يافته اين بار بر روي مسائل جنسيتي دست گذاشته و به هر نماد مذکر تعلق گرفته است.

روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن در شماره هفته گذشته خود نوشت: خريد خيار براي زنان عراقي ممنوع شده است. اين حکم توسط يک مفتي وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خريدن خيار منع کرده و استدلال وي نيز مردانه بودن آن است!

صدور چنين فتواهايي از جانب برخي مفتي هاي افراطي پيش از اين نيز ديده شده است. در يکي از مواردي که خبرگزاري رويترز به آن پرداخته نيروهاي شبکه القاعده بزهاي ماده را به دليل مؤنث بودن به قتل مي رسانده اند. براي جلوگيري از اين اقدام حکم مفتي بر اين قرار گرفته که براي اين حيوانات نوعي پوشش تهيه شود تا از پيش آمدن چنين حالتي جلوگيري بنمايد.

در آوريل سال 2007 خبرنگار آسوشيتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوي گوجه فرنگي را در کنار ظروف خيار ممنوع کرده و ميوه فروشان ملزم شده اند چنين دستوري را اجرا نمايند.

اين گزارشها نشانگر اوج افراط گرايي و اجبار براي نشان دادن آن در شئونات زندگي از سوي وابستگان به شبکه القاعده است. خبرهاي چنين اقداماتي که امروز با نام شبکه القاعده در رسانه هاي غربي منتشر شده و به اسلام منتسب مي شود به روايتهايي مضحک در مورد القاعده تبديل شده است، با اين حال نوک پيکان تمام چنين تبليغاتي مسلمانان هستند که در بيشتر کشورهاي غربي با نام تروريست و خشونت طلب از آنان ياد مي شود.



کپی از سایت http://shia-online.ir/article.asp?id=2474&cat=1



نمی دونم درست نوشته یا نه ولی منابعی رو که مشخص کرده رو براتون رنگی کردم
 

mahtab.sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی هر اراجیفی به عنوان فتوا وارد زندگی مردم بشه بیشتر از این هم نمیشه توقع داشت ، چرا راه دور میریم تو همین ایران خودمون هم خانمی که عذر شرعی رو نمیذارن وارد مسجد بشه میگن حرامه و اون خانم نجس:razz::surprised:
 
  • Like
واکنش ها: uliu

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فوتبال حرام است مگر با 14 شرط

فوتبال حرام است مگر با 14 شرط

http://www.rahenarafteh.com/post/3090



عبد الله النجدی یکی از مفتیان وهابی در عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در باره فوتبال ، حلال بودن آن را مشروط به 14 شرط کرد!
سوال: جوانانی که چیزی از تقوا نمی دانند و به وقتشان اهمیتی نمی دهند و می گویند می خواهیم فوتبال بازی کنیم، می پرسند شروط و ضوابط بازی فوتبال چیست تا ما در ورطه تشبّه به کفار و طاغوتیان و دشمنان دین مثل آمریکا و روسیه و.. نیفتیم.

جواب: به آنها می گوییم اگر اصرار دارید بازی کنید و وقت خود را بگذرانید، باید شروط و ضوابط ذیر را رعایت کنید:


اول: خطوطی چهار طرف دور زمین نباشد؛ زیرا این خطوط ساخته کفار و قانون بین المللی فوتبال است!



دوم: کلماتی که کفار و مشرکان به عنوان قانون بین المللی فوتبال وضع کرده اند، مانند گل و اوت و پنالتی و کرنر و …، گفته نشود زیرا گفتن این کلمات حرام است و هر کس که اینها را بگوید تنبیه و باید از بازی اخراج شود و باید به او گفته شود که به کفار و مشرکین شبیه شده ای…


سوم: هر کس از شما که در اثناء بازی افتاد و دست یا پایش شکست، یا دستش به توپ خورد بازی به خاطر او نباید متوقف شود و به کسی که او را انداخته کارت زرد یا قرمز داده نشود، بلکه به هنگام شکسته شدن یا ضربه دیدن باید به قاضی شرع مراجعه شود تا آن بازیکن حق شرعی خود را همانطور که در قرآن است بگیرد و شما باید شهادت دهید که فلانی عمداً دست یا پای او را شکست…


چهارم: نباید در تعداد بازیکنان با کفار و یهود و نصارا و خصوصاً آمریکای خبیث تبعیت کنید، به این معنا که نباید با یازده نفر بازی کنید، بلکه باید بر این تعداد اضافه یا کم کنید.


پنجم: باید با لباس خواب یا غیره خودتان و بدون شورت ها و پیراهن های رنگارنگ و شماره دار بازی کنید، زیرا این لباسها لباس اسلامی نیست، بلکه لباس کفار و غرب است.

ششم: هر کدام از شما که این شروط و ضوابط را رعایت کرد باید قصدش از بازی فوتبال تقویت بدنی برای جهاد فی سبیل الله و آمادگی برای زمانی باشد که به جهاد فراخوانده شود، نه گذراندن وقت و عمر و شادی از پیروزی ظنّ.

هفتم: نباید زمان بازی را ۴۵ دقیقه قرار دهید، شما باید با کفار و فاسقان مخالفت کنید و در هیچ چیز مشابه آنان نباشید.


هشتم: نباید در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای بازی کنید، بلکه در یک یا سه نیمه! بازی کنید تا مخالفت شما با کفار محقق شود.

نهم: هنگامی که یکی از دو تیم بر دیگری غلبه نکرد (تساوی بازی) و آنطور که شما می گویید توپ به دروازه ای وارد نشد، نباید برای بازی وقت اضافی یا پنالتی در نظر بگیرید (تا یکی پیروز شود)، بلکه بلافاصله بازی را تمام کنید، زیرا بازی به این طریق عین اجرای قوانین بین المللی فوتبال است!

دهم: در بازی فوتبال شخصی را به عنوان داور انتخاب نکنید، زیرا بعد از لغو قوانین بین المللی همچون گل و اوت و پنالتی و کرنر و… وجود او دلیلی ندارد! بلکه بودن او تشبّه به کفار و یهود و نصار و اطاعت از قوانین بین المللی است.


یازدهم: نباید در اثناء بازی، گروهی از جوانان جمع شوند و شما را تماشا کنند، چون قصد شما ورزش و تقویت بدنی است پس دلیلی ندارد آنها شما را نگاه کنند! هر چند که بگویید آنها باعث تشویق شما در تقویت بدنی و آمادگی برای جهاد هستند، به آنها بگویید بروید دنبال منکرات خودتان در بازارها و روزنامه ها و بگذارید ما بدنمان را قوی کنیم!!!


دوازدهم: هر کسی که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همانطور که در آمریکا و فرانسه بازیکنان انجام می دهند) باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد!!! زیرا ورزش بدنی شما چه ارتباطی به شادی و بغل کردن و بوسیدن دارد!

سیزدهم: دروازه باید به جای دو تیرک، سه تیرک داشته باشد، تا مشابه کفار نباشد تا مخالفت شما با قانون بین المللی طاغوتی سازمان فوتبال محقق شود.

چهاردهم: هنگامی که بازیکنی مصدوم شد، نباید بازیکن دیگری را جایگزین او کرد، زیرا این روش، ساخته کفار و مشرکین در آمریکا و … است.

اینها بعضی از شروط و ضوابطی است که مانع تشبّه به کفّار و مشرکین در بازی فوتبال می گردد… من به اجرای این شروط و ضوابط و سپس پرداختن به فوتبال دعوت نمی کنم، بلکه اینها در واقع برای کسی است که توان انجام ورزش های شرعی را ندارد و برای مؤمن صادق، ادلّه نقلی و عقلی مبنی بر تشبّه فوتبال به کفّار کافی است، زیرا انجام بازی فوتبال بغض انسان را نسبت به کفّار متزلزل می سازد، ولی جوانان این امر را شادی و بازی می پندارند (و تحسبونه هیناً و هو عند الله عظیم…).
در پایان امیدوارم که این پیام برای جوانان و دیگران مؤثر و مفید باشد.
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بدو بدو فتوا

بدو بدو فتوا

http://antivahhabi.blogsky.com/1387/10/09/post-8/

مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد شهید است !!!

شیخ احمد ابویوسف در این زمینه تأکید کرد که 90 در صد بیماران (مسلمان) مبتلا به ایدز، پیش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه می‌کنند."
شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می‌آید.

فتوایی دیگر از علمای وهابیت : سرو چندین نوع غذا حرام است
جله خانوادگی "روتانا" چاپ کشور اردن در شماره جدید خود اعلام کرد: «یکی از شیوخ وهابی، استفاده از رستوران‌های بوفه‌باز (سلف سرویس) که در آن چندین نوع غذا سرو می شود را حرام اعلام کرد»!

این در حالی است که بیشتر رستوران‌ها و هتل‌های عربستان و سایر کشورهای عربی از این نوع رستوران‌ها استفاده می‌کنند و مردم نیز نوعا به دلیل تنوع غذایی، این نوع رستورانها را ترجیح می‌دهند.

این فتوا با واکنش هتلداران و صاحبان رستوران‌ها و سایر اقشار مردم مواجه شده و آنها را دچار نوعی سردرگمی و عصبانیت کرده است.


در همین راستا یک مفتی وهابی دیگری نیز "میکی ماوس" را مرتد و ریختن خون آن را حلال کرده است!! فارغ از اینکه میکی ماوس یک شخصیت کارتونی بوده و همین موضوع موجب انفجار بمب خنده در خبرگزاری‌های غربی و آمریکایی شده و دستمایه طنز طنزپردازان گردیده است.

صرف نظر از بغض و کینه‌ای که این بظاهر علما با اهل‌بیت(ع) و شیعیان دارند و فتواهای تفرقه‌انگیزی که بر اثر این کینه‌ها صادر می‌کنند، فتواهایی نظیر آنچه در بالا گذشت و یا فتوای مشهور مربوط به زولبیا، فوتبال و بازیکنان آن موجب تمسخر پیروان سایر ادیان در شرق و غرب و حتی بی‌دین‌ها گردیده است.
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمی دونم درست نوشته یا نه ولی منابعی رو که مشخص کرده رو براتون رنگی کردم

تو میگی اون داره میگه؟
مهم اینه اون کیه که گفته؟
و مهمتر اینه که اون معتبره یا نه؟

زمانی این حرفها صحت داره که خود شخص اعلام کنه
حالا به هر صورت
مثلآ یه رسانه غیر مسلمان چه طوری رفته مکه برای اینجور خبرها؟!


یا اکثرآ میگن یک وهابی!
اون یک وهابیه کیه؟
پدر و مادر نداره؟
اسم نداره؟
یا اگه اسم هم میزارن اینجوریه
"محمدعلي فرکوس المکني"
اسمش رو تو گوگل سرچ کن میفهمی همه سایت های ایرانی میاد :biggrin:


http://www.google.com/#hl=en&source...ogle+Search&aq=f&aqi=&oq=&fp=aa7ac5834e645580
 

uliu

عضو جدید
فتواي خانم دكتر عزت عطيه



http://www.zendagi.com/new_page_1427.htm


به گزارش العربيه، دكتر عزت عطيه رئيس بخش حديث دانشگاه الازهر مصر درباره روش جديد محرم شدن مرد و زن در ادارات دولتی فتوائي جدید را صادر نموده است :
به گزارش العربيه دكتر عزت عطيه رئيس بخش حديث الازهر فتوا داده است اگر دو همكار (يك زن و يك مرد) در يك اتاق كه درب آن توسط فردي جز آنها باز نمي شود كار مي كنند بخواهند بين آنها محرميت ايجاد شود زن مي تواند پنج بار از شير خود به همكار مرد خود بدهد و بدين ترتيب آنها با هم محرم و حضورشان در يك اتاق شرعي مي شود. براساس اين فتواي عجيب درصورتي كه اين عمل انجام شود زن مي تواند چهره و موهاي خود را به مردي كه شيرش را خورده است بنماياند. وي البته اين را هم گفته است كه چنين محرميتي بايد به صورت رسمي و كتبي ثبت شود.

براساس اين فتوا كساني كه با اين روش محرم مي شوند، مي توانند با يكديگر ازدواج كنند ولي تا قبل از عقد متعارف شرعي حق داشتن روابط زناشويي را نخواهند داشت .

همش به فکر تز دادنن برای مسخره بازیاشون!واقعاً جای مسخره کردن داره!خوب اگه راه به این مسخرگی داری براش و دوس داری انجام بعدی دیگه محدود کردن خودت چیه!!!
 

sun_girl

عضو جدید
کاربر ممتاز
بدتر اینکه متأسفانه تبلیغات این فرقه باعث گسترش اون بین مسلمون ها حتی تو ایران شده ...
 

spow

اخراجی موقت
ظاهر افراد معیاری برای قضاوت درموردشون نیست
پست غیر مرتبط حذف شد
چیزی که نیازه شناخت واقعیت متحجرانه فکری این قبیل افراد وجلوگیری از اشاعه این افکاره
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ظاهر افراد معیاری برای قضاوت درموردشون نیست
پست غیر مرتبط حذف شد
چیزی که نیازه شناخت واقعیت متحجرانه فکری این قبیل افراد وجلوگیری از اشاعه این افکاره
منظورم جواب دوستمون بود كه مي گفتن اينا واقعي نيست و اگه تو اينترنت سرچ كني چند سايت فارسي مياد
 
  • Like
واکنش ها: spow

spow

اخراجی موقت
منظورم جواب دوستمون بود كه مي گفتن اينا واقعي نيست و اگه تو اينترنت سرچ كني چند سايت فارسي مياد

ممنون عزیز:gol:
این مسایل با شدت وحدت درهمه جا هست
مهم اینه که چطوری راهی بسوی تعادل پیدا کنیم
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز

ممنون عزیز:gol:
این مسایل با شدت وحدت درهمه جا هست
مهم اینه که چطوری راهی بسوی تعادل پیدا کنیم

مهم برای شما ترویج دروغ و تبعیض و نژاد پرستی ست

اگر نیست شما کدوم وحدت رو میخایین؟
اگر اینجور چیزی وجود داشته باشه خود طرف دوست نیست و دشمنه
ولی اگر وجود داره خوب ثابت کنید
چرا اسم هر کدام از اینها رو سرچ میکنی فقط سایتهای ایرانی میاد؟

پ.ن: خواهشآ نگید اینا ایرانین! :huh:
 

sun_girl

عضو جدید
کاربر ممتاز
تند رو های وهابی واقعی نیستن؟؟!!
گروهک ریگی که مدتیه تو سیستان هر کاری دلش می خواد داره می کنه یکی از طرفدارهای همین فرقه هستن...
 

sun_girl

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهم برای شما ترویج دروغ و تبعیض و نژاد پرستی ست

اگر نیست شما کدوم وحدت رو میخایین؟
اگر اینجور چیزی وجود داشته باشه خود طرف دوست نیست و دشمنه
ولی اگر وجود داره خوب ثابت کنید
چرا اسم هر کدام از اینها رو سرچ میکنی فقط سایتهای ایرانی میاد؟

پ.ن: خواهشآ نگید اینا ایرانین! :huh:

گروه وهابیت اساساً از نظر افكار و عقاید با مذهب تسنن متفاوت و حتی خیلی از عقاید اهل تسنن را شرك‌آمیز و كفر تلقی می‌كنن. در حقیقت وهابیت جریانیه كه می‌خواهد با پوشش مذهبی و انتساب خویش به مذهب تسنن از وحدت مذاهب اسلامی جلوگیری کنه.
 

spow

اخراجی موقت
مهم برای شما ترویج دروغ و تبعیض و نژاد پرستی ست

اگر نیست شما کدوم وحدت رو میخایین؟
اگر اینجور چیزی وجود داشته باشه خود طرف دوست نیست و دشمنه
ولی اگر وجود داره خوب ثابت کنید
چرا اسم هر کدام از اینها رو سرچ میکنی فقط سایتهای ایرانی میاد؟

پ.ن: خواهشآ نگید اینا ایرانین! :huh:

اول دقیق پست منو بخونید بعد اینقدر پیاز داغشو زیاد کنید
شدت و حدت
نه وحدت
همین دید متعصبانه ویکطرفه به دین هست که این همه بلا سر انسان اورده
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تصوير چند مفتي وهابي

تصوير چند مفتي وهابي

مفتي سابق و فعلي وهابي عربستان سعودي هر دو کور ظاهري و باطني بوده‌اند.



شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ - مفتي اعظم عربستان سعودي



شيخ عبدالعزيز بن باز - مفتي اعظم سابق عربستان سعودي




"عبدالله ابن جبرین" مفتی سعودی در يکي از بيمارستانهاي آلمان در بستر مرگ بود.








 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مهم برای شما ترویج دروغ و تبعیض و نژاد پرستی ست

اگر نیست شما کدوم وحدت رو میخایین؟
اگر اینجور چیزی وجود داشته باشه خود طرف دوست نیست و دشمنه
ولی اگر وجود داره خوب ثابت کنید
چرا اسم هر کدام از اینها رو سرچ میکنی فقط سایتهای ایرانی میاد؟

پ.ن: خواهشآ نگید اینا ایرانین! :huh:
سعي مي كنم منابع بهتري در اختيار قرار بدم.
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز

اول دقیق پست منو بخونید بعد اینقدر پیاز داغشو زیاد کنید
شدت و حدت
نه وحدت
همین دید متعصبانه ویکطرفه به دین هست که این همه بلا سر انسان اورده

تا جایی که میبینم شما دارین داغش میکنید
خبرهای دروغ....!
من نمیگم اینجور آدمها نیست
امکان داره وجود داشته باشه
ولی خوب همیشه میگن یک وهابی اینجور فتوایی داده برام جالبه (حالا این یک کی هست خدا داند!)
یا یه اسمی میگن که تا حالا یا کسی نشنیده یا اگه بخوای تو اینترنت هم بگردی همش تو وبسایتهای مربوط به شیعه پیدا میشه

این نکات بسیار بسیار جالبه !
 

spow

اخراجی موقت
تا جایی که میبینم شما دارین داغش میکنید
خبرهای دروغ....!
من نمیگم اینجور آدمها نیست
امکان داره وجود داشته باشه
ولی خوب همیشه میگن یک وهابی اینجور فتوایی داده برام جالبه (حالا این یک کی هست خدا داند!)
یا یه اسمی میگن که تا حالا یا کسی نشنیده یا اگه بخوای تو اینترنت هم بگردی همش تو وبسایتهای مربوط به شیعه پیدا میشه

این نکات بسیار بسیار جالبه !

شما که نوشتین دوبی
راحتتره براتون پیدا کردن ریشه این بحثا
منبع میخواهید
هیچ منبعی بهتر از عقل خودتون نیست
من نگفتم وبهتره تو جواب دادن به پستا دقت کنید حرف کی رو دارید کووایت میکنید
من بحثم یه چیز دیگه بود که شما خودتون رو قاطی این کردید
اگه درمورد وهابی ها لینک میخواین بزارم براتون
مهم اینه که دید تحجری در همه جا هست
هرجا من گفتم وهابی حق با شماست
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
تند رو های وهابی واقعی نیستن؟؟!!
گروهک ریگی که مدتیه تو سیستان هر کاری دلش می خواد داره می کنه یکی از طرفدارهای همین فرقه هستن...


من فقط پرسیدم چرا منابع شما همه سایتهای شیعی و سایتهای فارسی زبان است؟:D

----
شما رفتی با ریگی مصاحبه کردی؟
یا یک خارجی؟
از کجا میدانید؟
این حرف شما مثل یه خبر تو سایت فارس نیوز هست که گفته بود که قبلآ درآمد ریگی از فروش فیلم س-ک-س-ی بوده :biggrin:
 

sun_girl

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فقط پرسیدم چرا منابع شما همه سایتهای شیعی و سایتهای فارسی زبان است؟:D

----
شما رفتی با ریگی مصاحبه کردی؟
یا یک خارجی؟
از کجا میدانید؟
این حرف شما مثل یه خبر تو سایت فارس نیوز هست که گفته بود که قبلآ درآمد ریگی از فروش فیلم س-ک-س-ی بوده :biggrin:


ببخشید من عمراً برم با ریگی مصاحبه کنم... اعتراف می کنم جرأتش رو ندارم برم طرفش...
بدون اینترنت و سایتهای مبلغ تشیع هم میشه ریگی رو شناخت... من خودم یه مدت زاهدان بودم ... از نزدیک در جریان خیلی از جنایات این گروهک بودم... اینها ریختن خون اهل تشیع براشون مباح... و حتی چند سال پیش تو منطقه ای بین زابل و زاهدان به اسم تاسوکی چندین نفر از هموطنان ما رو به قتل رسوندن... کسانی که هیچ ربطی به سیاست و حکومت و دولت و... نداشتند
 

sun_girl

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نمی خوام جهت بحث سمت ریگی عوض کنم، اونم یکی از طرفدارای وهابیت... مسئله اینه که این بدعتها و فتواهای انحرافای که مطرح میشه همه به همین مذهب وهابیت مربوط میشه. که اون هم نه با تشیع نسبتی داره و نه با تسنن و مشروعیتش زیر سؤال
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.shia-online.ir/article.asp?id=8207&cat=1

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ایرنا، يك مفتي مصري به تازگي فتوي داده است كه هر حاجي بعد از ايام حج نسبت به قبل اضافه وزن داشته باشد مرتكب فعل حرام شده است.

http://www.shia-online.ir/article.asp?srkey=فتوا&id=3336&cat=1

به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه اشتاندارد چاپ اتریش در این باره نوشت: روحانی اهل تسنن در مصر با تاکید بر حمایت از زنان در برابر خشونتهای خانوادگی گفت زنان نیز حق دارند در مقابل شوهرانشان از خود دفاع نمایند. "شیخ عبدالحمید الاطرش" رییس كمیته استفتاء دانشگاه الازهر مصر که بالاترین نهاد صدور فتوا در این کشور است افزود زنان حتی می توانند برای دفاع از خود دست به خشونت علیه همسران خود بزنند.

به گفته وی: کتک زدن شوهر برای دفاع از خود حق مسلم هر زن است. به اعتقاد این روحانی برجسته هر فرد بدون توجه به جنسیتش حق دفاع از خود را دارد. در همین حال روزنامه "المصر الیوم" گزارش داد صدور این فتوا از جانب الاطرش واکنشهای مختلفی را در میان کارشناسان مسائل اجتماعی و خانوادگی موجب شده است.

در همین حال "فتح الله گولن" روحانی و نویسنده ترکیه ای حتی یک گام هم از مفتی مصری فراتر رفته و گفته است هر زن که مورد خشونت از جانب شوهرش قرار می گیرد در برابر هر ضربه می تواند دو ضربه به او وارد کند.

:surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised:
چی میگه؟؟؟


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا