با خوردن این چایی آهن بدنتان را تأمین کنید

علی 1980

عضو جدید



کد خبر: 313394

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۰۹:۱۳



به گزارش سرویس علمی جام نیوز، خـوشـبـخـتانه نوشيدني‌هاي جايگزين و بسيار مفيدي وجود دارد كه مي‌تواند از نظر آرامش بخشي و رفـع خـسـتـگـي بـراي كـسـانـي كه علاقه‌مند به نوشيدني‌هاي گرم هستند سودمند باشد.

در ميان گياهاني كه نام چاي را به خود گرفته‌اند، چاي قرمز يا چاي ترش كه به آن چاي مكه هم مي‌گويند، به علت رنگ، طعم و خاصيت ويژه‌اي كه دارد، جايگاه مهمي‌ را به خود اختصاص داده است.

معروفیت اصلی این چای به خاطر ترکیبی است که سبب کاهش فشارخون می شود. همچنین می تواند قند خون را کنترل کرده، موجب تمدد اعصاب و جریان بهتر خون شود، از حرارت کبد بکاهد و به سبب ویتامین C ، مقوی سیستم ایمنی بدن است.

از گلبرگ و دانه‌های چای ترش می‌توان به عنوان نوشیدنی خوش طعم استفاده کرد، در واقع این نوشیدنی گرم و سودمند از نظر آرامش بخشی و رفع خستگی می‌تواند برای افرادی که علاقه مند به نوشیدنی‌های ضد خستگی هستند مفید واقع شود.

این چای پرخاصیت، رقیق و تصفیه کننده‌ی خون و برعکس چای سیاه که باعث دفع آهن بدن می‌شود چای ترش یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌آید.

این چای همچنین خنک کننده قوی برای بدن است از این رو برای فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی می تواند باشد. این چای میزان تعرق را افزایش داده و دمای داخلی بدن را کاهش می دهد.

در واقع این نوشیدنی در عهد باستان از چای سرخ به عنوان شاداب کننده و "رفع کننده بیماری‌های قلبی" استفاده می‌شد.
 

عرفان 444

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون .............کاش منبعشم میگفتی......هرچی فک میکنم نمیتونم بفهمم چجوری و با چه خاصیتی دمای کبدو میاره پایین:(
 

Similar threads

بالا