[ بافتنی ] - آمــوزش بافت جوراب مـدل پیچـــی

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سایز : ۳۵/۳۷ – ۳۸/۴۰ – ۴۱/۴۳

اندازه کف پا : حدود ۲۲ – ۲۴ – ۲۷ cm

ارتفاع : حدود ۳۰ – ۳۰ – ۳۰ cm


وسایل مورد نیاز :

  • کاموا : ۲۵۰-۲۵۰-۳۰۰ گرم
  • میل گرد و میل دو طرفه سایز ۴
  • میل دوطرفه سایز ۳- برای لبه




  • نحوه بافت :
    دیاگرام A-1 را ببینید که شکل نمای روئی پترن را نشان می دهد .
    با میل دوطرفه شروع می کنیم . ابتدا ۷۶ دانه در میل شماره ۳ سر بیندازید.
    برای لبه : یکی زیر ، یکی رو برای ۶ cm ببافید . حالا از میل شماره ۴ استفاده کنید و به این شکل ادامه دهید : ۵ تای اول را مانند لبه ببافید ، بعد دیاگرام A-1 را اجرا کنید ( ۲۰ دانه در جلوی پا) ، بعد دوباره ۱۸ دانه مثل لبه ببافید و حالا دوباره دیاگرام ۱ را اجرا کنید ( ۲۰ دانه برای پشت ) و ۱۳ تای باقیمانده را مثل لبه ببافید . همینطور ادامه دهید تا ۳۰ cm ،حالا ۲۹ تای اول را در میل نگه دارید( قسمت جلوی پا ) و بقیه ۴۷ تا را با کوک جدا کرده و محکم کنید .محل شروع را علامت بزنید و الگوی قبلی را در مورد دانه های داخل میل ادامه دهید و همزمان روی اولین دانه هر رج یک دانه جدید اضافه کنید در هر دو طرف (دانه روی لبه در همه رج ها به رو بافته می شود ) و درنتیجه ۳۱ دانه روی میل خواهیم داشت . وقتی اندازه کار از جایی که علامت زدید ۱۲-۱۰-۸ cm شد ، یک دانه از لبه هر طرف کم کنید ، یعنی باز ۲۹ دانه خواهیم داشت . حالا باید از میل گرد استفاده کنید . دانه هایی که بسته بودید را وارد میل کنید و ۲۸-۲۴-۲۰ دانه از هر طرف تکه وسطی ببافید یعنی می شود ۱۲۰-۱۱۲-۱۰۴ دانه . یک علامت روی قسمت وسط جلوی کار یعنی انگشتها و یک علامت روی وسط پشت کار یعنی پاشنه قرار دهید .
    در دور بعد،قبل ازهر کدام از علامت ها از رو دو تا یکی کنید و بعد از هر کدام از علامت ها هم از رو دو تا یکی کنید اما به روش پیچی ، در کل ۴ دانه کم می شود .این روند را در هر دور تکرار کنید تا جایی که اندازه کار ۴-۳-۳ cm شود ، حالا همه را کور کنید و لبه ها را به هم بدوزید .



    توضیح پترن :
    = از روی کار به زیر ، از پشت کار به رو ببافید

    = از روی کار به رو ، از پشت کار به زیر ببافید

    = ۴دانه اول را داخل میل در جلوی کار بدون اینکه ببافیم رد می کنیم و ۴ تای بعدی را یکی زیر ،یکی رو ، یکی زیر ، یکی رو می بافیم ، حالا ۴ دانه ای که رد کردیم را به همین ترتیب می بافیم

    = ۴دانه اول را داخل میل در پشت کار بدون اینکه ببافیم رد می کنیم و ۴ تای بعدی را یکی زیر ،یکی رو ، یکی زیر ، یکی رو می بافیم ، حالا ۴ دانه ای که رد کردیم را به همین ترتیب می بافیم

    خط مورب به این معناست که که جای ۴ دانه اول را با ۴ دانه بعدی (به حالت پیچ انداختن) عوض کنیم یعنی به ۴ دانه اول که رسیدیم آنها رانمی بافیم و با ۴ دانه بعدی جابجا می کنیم، وقتی ۴ تای دوم را بافتیم ، حالا ۴ دانه اول را می بافیم .

    پترن:


    منبع: آی بانو
 

Similar threads

بالا