[بازسازی] بازسازی و طراحی مجدد مغازه بستنی فروشی، ویتنام

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار


تحریریه معماری آرل​
گروه طراحی داخلی و معماری 23°5studio، یک مغازه ی بستنی فروشی را در هوشه مینه ویتنام طراحی داخلی مجدد و بازسازی نموده است. این مغازه قبل از طراحی و بازسازی، یک مغازه ی فرسوده و مستهلک و بوده است و هدف از طراحی، تبدیل آن به یک فضای آرامش بخش و دلنشین برای سنین محتلف بویژه نسل جوان بوده است. استفاده از رنگ در این مغازه برای تحریک و تهییج مزاج مشتریانی است که به این مغازه مراجعه می کنند. با آرل همراه باشید.
در طراحی مجدد، رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی این مغازه انتخاب شده است که با محصول این مغازه یعنی بستنی نیز قرابت دارد و از طرف دیگر نیز سبب تهییج ذائقه ی مشتری نیز خواهد شد. باید توجه داشت که این مغازه متراژ کمی دارد و در نتیجه در انتخاب مبلمان باید دقت زیادی نمود تا هم با رنگ و متراژ فضا در تضاد نباشد و هم راحت باشد.
این فضا در عین کوچکی به دو قسمت مهم تقسیم بندی شده است که هر قسمت برای یک دسته از مشتری ها طراحی شده است. قسمت جلویی که شامل صندلی های کوتاه است بسیار منعطف است و می تواند به راحتی تغییر شکل باید. قسمت عقب، دارای میز بزرگ تر به همراه صندلی های بلند تر است که برای میهمانی ها مناسب تر است. در این بخش کف، دیوار و سقف به نحوی طراحی شده اند که با مبلمان انتخاب شده ست باشند و هارمونی فضا رعایت گردد. همچنین نورپردازی ویژه ای در این بخش انجام شده است.















منبع: CONTEMPORIST
 

arex_decor

عضو جدید
نکات مربوط به بازسازی

در اینجا به نکاتی که هنگام بازسازی باید آن را در نظر بگیرید بازگو می کنیم. این مسائل بخصوص وقتی هنگام بازسازی خانه در آن اقامت دارید بسیار پر اهمیت می شوند:


  • گرد و خاک:
متاسفانه بازسازی خانه هر جه کم هم باشد، گرد و خاک زیادی تولید می کند. بهتر است ابتدا تا جایی که ممکن است وسایل خانه را به جای دیگر منتقل کنید. روی سایر وسایل را با پارجه بپوشانید. اگر بازسازی در بخشی از خانه انجام می شود، می توانید آن بخش را با نایلون های کلفت و بزرگ از بقیه قسمت های خانه جدا کنید.





  • صدا:
حتما می دانید که کارهای ساختمانی سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. بسته به کاری که انجام می هید، میزان سر و صدا متفاوت است. برداشتن دیوار و تغییر معماری خانه سروصدای زیادی ایجاد میکند. نصب سنگ و کاشی نیز صدای زیادی دارد. بریدن و نصب قرنیز با دستگاه های مخصوص صدای زیادی دارد. ولی نصب پارکت و کاغذ دیواری، گچ بری و رنگ زدن صدای آزار دهنده ندارد.


  • سورپرازهای ناخوشایند!
یک اتقاق متداول در بازسازی که البته عجیب به نظر می رسد، کشف خرابکاری هایی است که در ساخت خانه پیش آمده و شما از آن بیخبر بوده اید. سیم کشی های نابجا و نادرست، لوله کشی های نادرست و غلط، استفاده از مصالح ساختمانی نامناسب و عبور لوله های فاضلاب از ستون ها و درون سقف های کاذب جند مورد از این سورپرازهای ناخوشایند است.





  • هزینه های غیرمنتظره:
مطمئنا از ابتدا فکر هزینه را کرده اید و بودجه ای را برای این کار در نظر گرفته اید. اما بدانید که معمولا در عمل هزینه های به وجود می آید که از قبل به آن فکر نشده است ولی لازم بوده و باید پرداخت شود. همیشه بیش از آنچه از قبل حدس می زنید برای بازسازی پول ذخیره کنید.


  • تغییر سفارش ها:
یکی از اتقاقات رایج این است که نظر شما درباره تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید عوض شود. این اتقاق معمولا هنگام بازسازی و نیمه کاره اتفاق می افتد. چون با انجام برخی تغییرات و مشاهده نتبجه کار ممکن است نظر شما درباره سایر تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید عوض شود.


  • تاخیر:
متاسفانه یکی از بدترین اتفاقاتی که هنگام بازسازی می افتد، تاخیر است. البته تاخیر بخاطر کم کاری گروه اجرا کننده نیست، بلکه به دلیل اتفاقاتی غیر منتظره ای است که هنگام کار پیش می آید. از تغییر نظر مشتری گرفته تا خرابی لوله کشی و سیم کشی که از ابتدا قرار نبوده اینگونه باشد.
 
بالا