ایسکانیوز: رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد شیراز از دفترچه آزمون 1389 حذف شد.

mary83

عضو جدید
تهران: 10:12 30/10/1388 کدخبر: 349406-15-881030سرویس: دانشگاهنوع مطلب: مصاحبه
در گفت و گو با ایسکانیوز عنوان شد:حذف رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته واحد شیراز از دفترچه آزمون 89ایسکانیوز: دکتر جمال زاده گفت: به منظور توسعه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از دفترچه آزمون 1389 حذف شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در شیراز افزود: بنا به تاکید ریاست عالیه دانشگاه درخصوص توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در واحدهای مستقر در مرکز استان با پیگیری های به عمل آمده و اخذ مجوز، رشته های کاردانی از دفترچه آزمون حذف شده است .
وی، حذف رشته های کاردانی در واحدهای مراکز استان ها را باعث تقویت آنها و واحدهای دیگر دانست و با توجه به ظرفیت کم 80 هزار نفری پذیرش دانشجویان متقاضی تحصیل در کارشناسی ارشد در دانشگاههای کشور در مقایسه با 750 هزار نفری که امسال ثبت نام کرده اند و در آینده به مرز بیش از یک میلیون نفر نیز خواهد رسید باید با یک برنامه ریزی اصولی نسبت به افزایش پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی با جدیت اقدام شود وگرنه سرمایه های زیادی در این راستا از کشور خارج و بعضاً در دانشگاههای بی کیفیت تحصیل خواهند کرد.
جمال زاده به ایسکانیوز گفت: به منظور توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی ظرف یکسال گذشته هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شامل بیماری شناسی گیاهی، علف های هرز، شیمی آلی، آبیاری و زهکشی، مهندسی پلیمر و مهندسی شیمی فرآیند جداسازی و یک رشته در مقطع دکتری دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اخذ مجوز از دفتر گسترش ایجاد شده است . خبرنگار:606
 
بالا