اهمیت مراقبت ها بعد از انجام تتو بدن

parishatatu

عضو جدید

بعد از اینکه بر روی هر قسمت از بدن شما طرح تاتو زده شد تاتوکار یک لایه نازک وازلین به محل می زند و با استفاده از بانداژ یا پوشش پلاستیکی محل را پانسمان می کند. این روش از ورود باکتری ها به پوست جلوگیری می کند و مورد دیگر اینکه زخم محل تاتو به لباس ها و وسایل ساییده نمی شود و از آن کامل محافظت می شود.

اهمیت این پانسمان بعد از انجام خالکوبی بسیار بالاست و بهتر است فرد تا چند ساعت بعد از آن هم پانسمان را نگه دارد تا مایع یا جوهر اضافی که از تتو تراوش می‌کند جذب پانسمان شود.

بعد از قطع شدن ترشحات محل تاتو می توان بانداژ را برداشته و محل آن را با آب ولرم و ترجیحا بدون صابون یا صابون بدون بو تمیز کند و در پایان محل را خشک کند و پارچه نازکی که امکان نفس کشیدن پوست وجود داشته باشد می توان محل را پوشاند و تنها از پماد وازلین استفاده کرد.


نقش مراقبت های بعد از انجام تتو بدن در سلامتی

سلامتی شما بعد از انجام تاتو بدن در گرو مراقبت های است که باید بعد از انجام این تکنیک رعایت کنید.

اگر در محل خالکوبی علائم عفونت و التهاب را مشاهده کردید حتما باید به تاتوکار یا پزشک مراجعه کنید. تا زمانی که کاملا بهبود پیدا کنید باید از مواردی از قبیل پوشاندن محل خالکوبی با ضد آفتاب قبل از بهبودی زخم ها، دستکاری و خاراندن خالکوبی و پوشیدن لباس تنگ اجتناب کنید چون این موارد ممکن است باعث ملتهب شدن زخم ها شود و در نهاین منجر به عفونت شود. استخر رفتن و آستفاده از لوازم آرایشی بخصوص برای تاتو صورت اصلا توصیه نمی شود چون سرعت بهبود را کندتر می کند. اگر تتو بزرگتر باشد مراقبت بیشتر هم نیاز دارد و باید تا انتهای بهبودی دستوالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت نماید.



مراقبت های بعد از انجام تتو بدن در یک ماه ابتدایی

معمولا تمامی خالکوبی ها و تتو بدن و صورت تا یک ماه کاملا بهبود پیدا می کنند و تاثیر گذارترین عامل در تسریع بهبودی اهمیت دادن به مراقبت های بعد از خاکوبی است چون عدم رعتیت تنها باعث تشدید عوارض می گردد. دستوالعمل های زیر برای یک ماه دوره نقاهت است که به صورت خلاصه آن ها را بیان خواهیم کرد.
روز اول تا سوم: حساس ترین روزها در مراقبت از خالکوبی قطعا روزهای ابتدایی می باشد. این روزها چون زخم های تاتو هنوز باز است باید تا می توانید از تماس با اب خوداری کنید. در صورت لزوم شستشو باید با یک صابون بدون بو باشد و مرطوب کننده اسوفاده سده هم بدون بو باشد.

روزهای چهارم تا ششم:

در این دوران قرمز تقریبا کم شده است و محل خالکوبی تا حدودی پوسته پوسته شده است. این پوسته پوسته شدن به معنی خراش های بزرگ نیست اما به مرور بزرگ می شوند و نباید به هیچ وجه دستکاری شوند چون ممکن است زخم ها تشدید شوند و برای شما درآور باشد. پس تنها با یک مرطوب کننده این پوسته پوسته شدن را تسکین ببخشید.

روزهای ششم تا چهاردهم

در این مرحله دیگر زخم محل خالکوبی سخت شده است و شروع به پوست اندازی می کند. در هیچ مرحله نباید زخم ها دستکاری شوند و اگر روند طبیعی خود را طی کنند خود به خود کنده می شوند. اگر در این دوران احساس خارش داشتید می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. در هفته دوم قرمزی و التهاب غیر طبیعی است و وجود آن نشان دهنده عفونت است و باید حتما در صورت مشاهده به پزشک مراجعه شود.
 

Similar threads

بالا