ک.ت. فرمتهای مختلفی رو میخونه. مثلا obj, 3ds و...همچنین فایلهایی که قبلا تو ک.ت. تنظیم کردید و ذخیره کردید.
همچنین به شما امکان میده که فایلهای مختلف رو با هم ترکیب(merge) کنید. اگه فایل قبلی یه فایل xml مربوط به ک.ت. باشه
،نورها، دوربین و تنظیمات محیط و .... رو هم ازون قبول میکنه ولی اگه یه فایل مثلا 3ds باشه فقط مدلشو قبول میکنه...
گزینه های merge به ترتیب تو بخش models اینهاست
keep current, throw away new
replace with new - throw away current
merge - add new to current
merge- names collision: keep
merge- names collision: replace
merge- names collision: replace mesh
merge- names collision: replace material
که اینکارا رو میکنه: گزینه اول مدل فعلی رو نگه میداره از جدیده که میخواید مرج کنید صرفنظر میکنه
دومی مدل فعلی رو دور میریزه و اینی که میخواید مرج کنید رو درنظر میگیره
سومی اجازه میده که مدل دیگه ای به مدل فعلی اضافه کنید( به اینترتیب مثلا میتونید یه درخت حوب 3 بعدی رو هم از یه نرم افزار دیگه یا
اسکچاپ ، با مدل فعلیتون ترکیب کنید)
چهارمی اگه هنگام مرج کردن، اسم 2تا متریال یکی بود هردوشون رو نگه میداره
پنجمی اگه همنام بودن، جدیده رو قبول میکنه و از قبلی صرفنظر میکنه
ششمی اگه همنام بودن و متریال اولی رو تنظیم کرده بودین، همون متریال رو میده به اینی که الان آوردین و با قبلی همنام بوده
هفتمین گزینه مدل ائلی رو نگه میداره و تنظیمات مدلی که الان دارید مرج میکنیدو بهش میده
تنظیمات مشابهی واسه دوربینها، نورها، تنظیمات محیط و تنظیمات رندر فایلی که میخواید با فایل فعلی مرج کنید هست
حالا میتونید یه ماشین، درخ و... از یه فایل دیکه بیارید تو فایل جاریتون
یه نکته: اگه مدلی که میخواید مرج کنید از بیشتر از یه متریال ساخته شده، باید حتما اون قسمتها رو انتخاب و با هم گروهشون کنید( تو ک.ت. گروه کنید ها)
واسه انکار ابتدا اون قسمتها رو انتخاب کنید تا یه ستاره زرد بقلشون بیاد، حالا دوبل کلیک کنید تا انتخاب بشن و از منوی کلیک راست group رو انتخاب کنید