افشای هزاران موردآزارجسمی وروحی کودکان در یتیم خانه کلیساهای آلمان

mr.spam

عضو جدید
افشای هزاران مورد آزارواذیت جسمی وروحی وروانی کودکان دریتیم خانه های متعلق به کلیساهای کاتولیک وپروتستان درآلمان، کلیساهای این کشور را در شرایط جدید دشواری قرار داده است.

به گزارش ایرنا،این افشاگری دوشنبه شب به وقت محلی به صورت مستند از شبکه تلویزیونی 'آ ار د' آلمان پخش شد.
این اتفاقات بین سالهای 1949 تا 1975 و زمانی صورت گرفته است که هزاران کودک سپرده شده به یتیم خانه کلیسای پروتستان و کاتولیک این کشور مورد آزار و اذیت جسمی و روحی و روانی قرار گرفته اند.
دراین سالها آلمان بعد ازجنگ جهانی دوم تحت اشغال نیروهای پیروز قرار داشت و این کشور بادهها هزار نوزاد ناخواسته به علت تجاوز وسیع نیروهای پیروز بویژه نظامیان آمریکا و شوروی و یا خانواده های ناتوان ازتامین نیازهای خود روبرو بود که علاقه ای به نگهداشتن این بچه ها نداشتند وآنهارا به یتیم خانه های کلیسا سپردند.
بنابراین گزارش،بسیاری ازاین کودکان به علت شیطنت های کودکانه و بازیگوشی برای چندین روز در اتاق نگهداری و از محیط آزاد محروم می شدند و برای ساعت ها دست و پای آنان به تخت ویا شوفاژبسته و با دستمال وحوله به سرو صورت آنان نواخته می شد یا از دارو برای آرام کردن این بچه ها استفاده می شده است.
براساس برآورد یک استاد دانشگاه در این سالها در مجموع حدود 260هزار کودک تا سه سال در این یتیم خانه ها و مراکز نگهداری شدند که در سال 1967 میلادی تعداد آنها در مجموع 333 مرکز بوده است.
به نوشته این شبکه تلویزیونی، اسنادی نیز وجود دارد که نشان می دهد دراین یتیم خانه هابچه های دارای مشکلات زبانی وعقب ماندگی ذهنی مشاهده شده اند.
یک کارمندی که در دهه 1960دریکی از این مراکز کار می کرد، فاش ساخته است که در این مراکز بچه ها با لنگ،حوله و حتی پوشاک تنبیه می شدند.
در این رابطه فیلم هایی نیز وجود دارد که نشان دهنده غیرعادی بودن وضعیت بچه ها در این مراکز و نگهداری آنان برای مدت طولانی در دستشویی ها است.
این افشاگری درحالی صورت می گیرد که سال گذشته کلیسای کاتولیک آلمان با رسوایی افشای سوء استفاده جنسی ازدانش‌آموزان در مدارس وابسته به این کلیسا مواجه شد.
این درحالی بود که انتشارخبراین رسوایی از دبیرستان یسوعی در برلین شروع شد، اما به پدیده‌ای عمومی بدل شد وطبق یک نظرسنجی سراسری مشخص شد که پدیده سوءاستفاده جنسی از شاگردان در'تمام مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک' رواج دارد.
نظرسنجی های اخیرنشاندهنده افزایش حدود40درصدی در دوری مردم این کشور ازکلیسای کاتولیک است.
 
بالا