افزايش سرقت‌ ازشبکه ملي گاز !

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلاح تعرفه گاز خانگی و افزايش بي اندازه مبلغ قبوض گاز منجر به افزایش انشعابات غیر مجاز و سرقت از شبکه گاز کشور شده و جرایم نقدی بالا و قطع انشعابات غير مجاز تاکنون مانع توقف سرقت گاز نشده است.
با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اصلاح تعرفه گازبهای مشترکان به نظر می رسد این روزها گاز طبیعی با تصاحب جایگاه بنزین در اقتصاد ایران به خبر سازترین حامل انرژی کشور تبدیل شده است.
از سوی دیگر، این روزها صدور قبوض گاز مشترکان خانگی هم به یکی از دردسرهای مردم و دولت تبدیل شده و حتی افزایش نامتعارف قبوض گاز انتقاد نمایندگان مجلس و برخی از کارشناسان اقتصادی را هم به همراه داشته است.
افزایش انشعابات غیرمجاز و سرقت گاز
با فروکش کردن سرمای زمستانی و به تبع آن کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، مدیران شرکت ملی گاز ایران باید در 6 ماهه نخست سال نسبت به دوره زمستانی روزهای آرامی را پشت سر بگذارند اما تشکیل کارگروههای بازبینی قبوض گاز از یک سو و برنامه ریزی برای تامین پایدار گاز زمستانی حجم کاری این مجموعه را به شدت بالا برده است.
در همین حال افزایش انشعابات غیر مجاز از شبکه ملی گاز هم به یکی از چالشهای شرکت ملی گاز ایران تبدیل شده است به طوری که با افزایش تعرفه گازبهای خانگی برخی از افراد سودجو روشهای مختلفی را برای سرقت گاز ابداع کرده اند.

اصلاح تعرفه گاز منجر به افزایش روشهای ایجاد انشعاب غیر مجاز و به اصلاح سرقت از شبکه های گازرسانی کشور شده است.
تاکنون بیش از سه هزار و 500 پرونده تخلف مبنی بر سرقت و انشعابات غیر مجاز در سطح شرکت ملی گاز ایران تشکیل شده است، تصریح کرد: بر این اساس مطابق با قانون با افراد متخلف برخورد قانونی انجام می گیرد. جرایم نقدی بالا و قطعی گاز مشترکان متخلف از مهمترین این برخوردها به شمار می رود.
به منظور مقابله با هر گونه تخلف و یا ایجاد انشعابات غیر مجاز مبالغی به عنوان حق کشف برای معرفی افراد متخلف و سود جو پرداخت می شود.
منبع:خلاصه شده از تابناک
 
بالا