اعتراف صريح گوگل: ايميل و كلمات عبور مردم را جمع‌آوري مي‌كرديم

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گوگل به‌تازگي در يك وبلاگ‌ رسمي وابسته به خود تصريح كرده‌ كه ايميل، كلمات عبور و URL هاي مورد بازديد كاربران اينترنت را در جريان تصويربرداري براي سرويس نماي خياباني خود جمع‌آوري مي‌كرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از فارس، اين اعتراف رسمي پس از آن صورت مي گيرد كه مشخص شد كاركنان اين شركت در جريان تصويربرداري از خيابان ها و اماكن مجاور براي راه اندازي سرويسي موسوم به نماي خياباني اطلاعات شخصي كاربران را از طريق شبكه هاي بي سيم مجاور كه ناامن و فاقد كلمه عبور بودند، جمع آوري مي كردند.

آلن اشتيس معاون اول واحد مهندسي و تحقيقات گوگل ضمن اعتراف به اين مساله در وبلاگ رسمي گوگل به نشاني googleblog.blogspot.com تلاش كرده تا با طرح اين ادعا كه اكثر اين اطلاعات كم اهميت و جزئي و خرده ريز بوده اند از شدت انتقادات بكاهد. وي همچنين افزوده كه گوگل در اسرع وقت اين اطلاعات را پاكسازي خواهد كرد و ديگر آنها را نگهداري نخواهد كرد.

گوگل قبلاً و به دنبال افشاي اين تخلف مدعي شده بود كه هرگز اين اطلاعات را تجزيه و تحليل نكرده است و اطلاع ندارد محتواي آنها دقيقاً چيست.
اما اين اظهار نظر تازه بر خلاف ادعاهاي قبلي گوگل است. چند روز قبل دولت كانادا از جمع آوري هزاران شماره تلفن، آدرس ايميل و حتي محتواي آنها توسط گوگل خبر داده بود.
 
بالا