استفاده از تلفن همراه باعث فشار خون بالا مي شود

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز


نتايج يک بررسي جديد در بيمارستان ويليمام ساليستو کشور ايتاليا نشان مي دهد که استفاده از تلفن همراه باعث فشار خون بالا مي شود . شايد اين امر در نتيجه استرسي باشد که برخي از مکالمات براي کاربر ايجاد مي کنند.
اين محققان در تحقيقات جديد خود به اين نتيجه رسيده اند که صحبت با تلفن همراه تاحد زيادي موجب افزايش فشار خون مي شود، شرايطي که تغيير ناگهاني ضربان قلب را به همراه دارد.
فشار خون از جمله اعدادي است که پزشکان هنگام ارزيابي خطر بيماري قلبي عروقي، بيشترين توجه را به آن دارد.
محققان با فاصله هاي زماني يک دقيقه اي فشار خون ۹۴ بيماري که دچار فشارخون خفيف بودند را ۱۲ بار بررسي کردند.
شرکت کنندگان در اين تحقيق که به طور متوسط ۵۳ ساله بودند، در يک صندلي راحت در مطب پزشک قرار گرفته و پس از آنکه يک بار فشار خون آنها بررسي شد، تنها گذاشته شدند.
محققان دست کم سه بار به بيماران تلفن کرده و به اين نتيجه رسيدند که وقتي بيمار با تلفن صحبت مي کند و يا يک تماس تلفني دريافت مي کند فشار خون وي از ۷۷٫۱۲۱ به طور متوسط به ۸۲٫۱۲۹ تغيير مي کند.
انجمن قلب آمريکا اعلام کرده است که فشار خون کمتر از ۸۰٫۱۲۰ براي يک فرد بزرگسال ۲۰ سال به بالا سالم تلقي مي شود.
محققان همچنين به اين نتيجه رسيده اند که بيماراني که بيشتر از ۳۰ تماس در روز دارند به نوعي نسبت به افزايش فشار خون مصونيت پيدا کرده اند.
دکتر «جيزپه کريپا» از بيمارستان «ويليمام ساليستو» در ايتاليا اظهار داشت: بيماراني که به تماس هاي تلفني عادت داشتند، جوانتر بودند که اين امر مي تواند نشان دهنده اين حقيقت باشد که جوانان کمتر در معرض ابتلا به فشار خون در نتيجه تماسهاي تلفني هستند.
وي افزود: يک احتمال ديگر اين است که افرادي که در روز ۳۰ تماس تلفني مي گيرند با دريافت تماس هاي تلفني احساس اطمينان مجدد مي کنند چرا که اين افراد احساس نمي کنند در معرض خطر از دست دادن يک فرصت هستند.
فشارخون مدتهاست که به عنوان عامل افزايش خطر بيماري قلبي هستند.
 
بالا