مربوب
عضو جدید
سلام
پروه حاضر يه جمع بندي كلي يا يه گريز اجمالي بر اساس طراحي و ساخت بود كه چكيده چندتا منبع خوبه اونموقع ها كه خيلي به من كمك كرد گفتم شايد به درد شما هم بخوره!!!!
اساس طراحي و ساخت:
موتورهاي پلهاي در اوايل دهه 1970 بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. در مقايسه با امروز فرآيند ساخت آنها از جنبههاي مختلف متفاوت بود. فرآيند سيمپيچي كلاف موتورهاي VR200 ـ پله در سال 1971 را نشان ميدهد كه براي استفاده در كامپيوتر ساخته شده بودند. ميتوان ديد كه بسياري از فرآيندها دستي بودند. تعداد انواع موتورهاي توليد انبوه شده هم محدود بود. از اينرو ساخت موتورهاي پلهاي با توليد انبوه چند مدل شروع شد. فرآيندهاي طراحي و ساخت بكار گرفته شده مورد بررسي قرار ميدهيم.
طراحي كارخانه:
كارخانه داراي دو طبقه (هر طبقه با مساحت 500 مترمربع) ميباشد؛ طبقه پاييني شامل ابزارهاي ماشين سنگين همچون پرسها ماشينهاي NC ماشينهاي تراش خودكار ميشود، در حاليكه طبقه بالا محل سيمپيچي كلاف، نصب، بازرسي و خطوط انتقال ميباشد، كه شامل نيمه دوم فرآيند ميشود. با اينكه خط توليد با بررسي سريع و عجولانه ممكن است نامنظم بنظر آيد در واقع تحت برنامه مديريتي بسيار هماهنگ عمل ميكند. فرآيندهاي طراحي و ساخت را براي توليد مدلهاي گوناگون بررسي خواهيم كرد.
دو روش براي ساخت موتورها وجود دارد. اكثر فرآيندهاي توليد يا تمامي آنها را ميتوان در داخل كارحانه انجام داد. يا ساخت قطعات خاصي را بتوان با قرارداد به ديگر شركتهاي موج.ود در منطقه واگذار كرد. با اينكه انتخاب روش ساخت يك تصميم مديريتي است روش اول از ديدگاه مهندسي ترجيح داده ميشود. از اين طريق نه تنها بهبود كيفيت توليد با داشتن كنترل مستقيم روي ساخت تمام قسمتهاي موتور امكان پذير است، بلكه مهارت كسب شده در ساخت براي كارخانه ارزشمند ميباشد.
پروه حاضر يه جمع بندي كلي يا يه گريز اجمالي بر اساس طراحي و ساخت بود كه چكيده چندتا منبع خوبه اونموقع ها كه خيلي به من كمك كرد گفتم شايد به درد شما هم بخوره!!!!
اساس طراحي و ساخت:
موتورهاي پلهاي در اوايل دهه 1970 بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. در مقايسه با امروز فرآيند ساخت آنها از جنبههاي مختلف متفاوت بود. فرآيند سيمپيچي كلاف موتورهاي VR200 ـ پله در سال 1971 را نشان ميدهد كه براي استفاده در كامپيوتر ساخته شده بودند. ميتوان ديد كه بسياري از فرآيندها دستي بودند. تعداد انواع موتورهاي توليد انبوه شده هم محدود بود. از اينرو ساخت موتورهاي پلهاي با توليد انبوه چند مدل شروع شد. فرآيندهاي طراحي و ساخت بكار گرفته شده مورد بررسي قرار ميدهيم.
طراحي كارخانه:
كارخانه داراي دو طبقه (هر طبقه با مساحت 500 مترمربع) ميباشد؛ طبقه پاييني شامل ابزارهاي ماشين سنگين همچون پرسها ماشينهاي NC ماشينهاي تراش خودكار ميشود، در حاليكه طبقه بالا محل سيمپيچي كلاف، نصب، بازرسي و خطوط انتقال ميباشد، كه شامل نيمه دوم فرآيند ميشود. با اينكه خط توليد با بررسي سريع و عجولانه ممكن است نامنظم بنظر آيد در واقع تحت برنامه مديريتي بسيار هماهنگ عمل ميكند. فرآيندهاي طراحي و ساخت را براي توليد مدلهاي گوناگون بررسي خواهيم كرد.
دو روش براي ساخت موتورها وجود دارد. اكثر فرآيندهاي توليد يا تمامي آنها را ميتوان در داخل كارحانه انجام داد. يا ساخت قطعات خاصي را بتوان با قرارداد به ديگر شركتهاي موج.ود در منطقه واگذار كرد. با اينكه انتخاب روش ساخت يك تصميم مديريتي است روش اول از ديدگاه مهندسي ترجيح داده ميشود. از اين طريق نه تنها بهبود كيفيت توليد با داشتن كنترل مستقيم روي ساخت تمام قسمتهاي موتور امكان پذير است، بلكه مهارت كسب شده در ساخت براي كارخانه ارزشمند ميباشد.
آخرین ویرایش: