ازاصلاح يک خودروتا طراحى خودرو

khoyboy

عضو
سلام دوستان:من مطالب انجمن رو گشتم وفکر کردم جاى چنين بحثى واقعا خالى هست و حتما اگه همه مشارکت کنند بحث جالب وکاربردى خواهد بود.

لطفا همه راه هاى اصلاح يک خودرو داخلى رو چه از نظر اجرا شدگى يا حتى مفهومى وتئورى ارائه کنند.
به نظر من قبل از طراحى و....حتما بايد بامدل هاى قبلى آشنايى پيداکنيم و معايب ومزاياى اونا روبسنجيم و سعى کنيم عيب آنها روبرطرف کنيم.
 

khoyboy

عضو
شروع از قدیم

شروع از قدیم

برای شروع کار می خوام از یار قدیمی ایرانیان شروع کنم. خودرویی که امکان نداره یک ایرانی بار ها سوار اون نشده باشه:پیکان خب همگی باهاش آشنایی داریم و گاو شیرده ایران خودرو بود و هنوز هم تو جاده ها جولان میده. به نظر من راه چاره برای برخی معایب این خودرو موارد زیر می باشد: 1= سبک کردن شاسی وبدنه. کاهش زاویه شیشه جلو برای ضریب هوا. 2= دیفرانسیل بهتره که به بدنه ثابت شود و چرخهای عقب دارای سیستم تعلیق مستقل شوند. با این کار مشکل تعلیق حل خواهد شد+ برامدگی کف اتاق حذف خواهد شد+نیاز به چهارشاخه برای ارتباط گاردان نیست+.... 3= بهتره که روش موتور روآ که نسل دستگاری شده موتور پیکان هست استفاده بشه 4= گیربکس حداقل 6 دنده باشه:5 مستقیم +1 عقب. 5= تجهیزاتی مثل abs & ebd و کیسه هوا هم که اگه کارخانه بخواد میشه روش نصب کرد. 6= شیشه بالابر و... هم که خیلی آسونه و .... حالابه نظر شما مهندسین اگه تو پیکان این موارد لحاظ بشه{تئوری یا عملی} امیدی بهش هست؟؟؟نسبت به مونتاژی های امروز چطوره؟؟
 
بالا