برای بررسی ایده ی خود باید به سوالات متعددی پاسخ دهید تا بتوانید آینده شغلی خود را ترسیم کنید و با افقی روشن، وارد دنیای کسب و کار شوید. ایده شما چیست؟ این کسب و کار چگونه باید راه اندازی شود؟ قرار است این ایده به کجا برسد؟ اهداف شما از راه اندازی این کسب و کار چیست؟
از چه روشی می خواهید به این اعداف برسید؟ برای رسیدن به این اهداف به چه چیزهایی نیاز دارید؟ برنامه زمان بندی شما چگونه است؟ در صورتی که برای این سوالات پاسخ قانع کننده ای داشتید می توانید خود را برای نوشتن طرح کسب و کار آماده کنید ولی قبل از آن بهتر است در مورد کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.
کسب و کارها از لحاظ ماهیت و ساختار شکل گیری به چند دسته تقسیم می شوند. کسب و کارهای مجازی که یکی از انواع آن کسب و کار اینترنتی است و به کسب و کاری گفته میشود که به صورت الکترونیکی و از طریق شبکه اینترنت انجام می پذیرد. راه اندازی این کسب و کارها ساده است و به سرمایه گذاری مالی اندکی نیاز دارد. ساعت کاریدر کسب و کارهای اینترنتی دارای انعطاف زیادی است و این کسب و کارها با وجود کوچک بودن می توانند با بزرگان بازار رقابت کنند و به راحتی با مشتریان خود ارتباط داشته باشند.
یکی دیگر از انواع کسب و کارهای مجازی؛ کسب و کار بدون کارخانه است. در این روش همان طور که از نامش پیداست کلیه قطعات مورد نیاز برای تولید یک محصول، از واحدهای تولیدی دیگر تهیه میشود و به وسیله یک خط مونتاژ، محصول نهایی تولید میشود.
از مزایای این نوع کسب و کار می توان به استفاده ی بهینه از تمامی امکانات تولیدی در جهت توسعه ی واحدهای اقتصادی، کاهش هزینه های تولید در مقایسه با روش هایسنتی و متداول، انجام سریع تر چرخه های تولید در حجم بالا و با هزینه ی کمتر اشاره کرد.
یکی دیگر از انواع کسب و کارها، کسب و کار خانگی است که به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی گفتع میشود. در کسب و کارهای خانگی، آزادی و استقلال عمل بیشتر است و ساعات کاری، منعطف می باشد و می توان بین کار و زندگی تعادل ایجاد نمود. هزینه راه اندازی این گونه کسب و کارها پایین است و صاحب کسب و کار؛ با در دست داشتن فرصت زمانی بیشتر میتواند زندگی خود را به دلخواه و متناسب با شرایط خانوادگی خود برنامه ریزی کند.
یکی دیگر از انواع کسب و کارها؛ کسب و کار خانوادگی است که به شرکتها ؛ موسسات و بنگاه هایی که به وسیله ارتباطات و تعاملات خانوادگی و افراد خانواده ایجاد و مدیریت می شوند اطلاق میشود. ۱۷۵ شرکت از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی از نوع کسب و کارهای خانوادگی هستند و شرکت های پژو، هنکل؛ بی ام و؛ و تتراپک نمونه هایی از شرکت های بزرگ و موفق خانوادگی هستند.
تهیه و تدوین
وزارت تعاون معاونت پژوهش،آموزش و کار آفرینی تعاونی ها
از چه روشی می خواهید به این اعداف برسید؟ برای رسیدن به این اهداف به چه چیزهایی نیاز دارید؟ برنامه زمان بندی شما چگونه است؟ در صورتی که برای این سوالات پاسخ قانع کننده ای داشتید می توانید خود را برای نوشتن طرح کسب و کار آماده کنید ولی قبل از آن بهتر است در مورد کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.
کسب و کارها از لحاظ ماهیت و ساختار شکل گیری به چند دسته تقسیم می شوند. کسب و کارهای مجازی که یکی از انواع آن کسب و کار اینترنتی است و به کسب و کاری گفته میشود که به صورت الکترونیکی و از طریق شبکه اینترنت انجام می پذیرد. راه اندازی این کسب و کارها ساده است و به سرمایه گذاری مالی اندکی نیاز دارد. ساعت کاریدر کسب و کارهای اینترنتی دارای انعطاف زیادی است و این کسب و کارها با وجود کوچک بودن می توانند با بزرگان بازار رقابت کنند و به راحتی با مشتریان خود ارتباط داشته باشند.
یکی دیگر از انواع کسب و کارهای مجازی؛ کسب و کار بدون کارخانه است. در این روش همان طور که از نامش پیداست کلیه قطعات مورد نیاز برای تولید یک محصول، از واحدهای تولیدی دیگر تهیه میشود و به وسیله یک خط مونتاژ، محصول نهایی تولید میشود.
از مزایای این نوع کسب و کار می توان به استفاده ی بهینه از تمامی امکانات تولیدی در جهت توسعه ی واحدهای اقتصادی، کاهش هزینه های تولید در مقایسه با روش هایسنتی و متداول، انجام سریع تر چرخه های تولید در حجم بالا و با هزینه ی کمتر اشاره کرد.
یکی دیگر از انواع کسب و کارها، کسب و کار خانگی است که به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی گفتع میشود. در کسب و کارهای خانگی، آزادی و استقلال عمل بیشتر است و ساعات کاری، منعطف می باشد و می توان بین کار و زندگی تعادل ایجاد نمود. هزینه راه اندازی این گونه کسب و کارها پایین است و صاحب کسب و کار؛ با در دست داشتن فرصت زمانی بیشتر میتواند زندگی خود را به دلخواه و متناسب با شرایط خانوادگی خود برنامه ریزی کند.
یکی دیگر از انواع کسب و کارها؛ کسب و کار خانوادگی است که به شرکتها ؛ موسسات و بنگاه هایی که به وسیله ارتباطات و تعاملات خانوادگی و افراد خانواده ایجاد و مدیریت می شوند اطلاق میشود. ۱۷۵ شرکت از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی از نوع کسب و کارهای خانوادگی هستند و شرکت های پژو، هنکل؛ بی ام و؛ و تتراپک نمونه هایی از شرکت های بزرگ و موفق خانوادگی هستند.
تهیه و تدوین
وزارت تعاون معاونت پژوهش،آموزش و کار آفرینی تعاونی ها