[FONT="]سلام اسپارو جان [/FONT]
[FONT="]به من گفتن که برا طراحی اجسام پرنده باید مکانیک پرواز و ائرو دینامیک مسلط باشید به همین خاطروبا توجه به اینکه سوالات طراحی اجسام پرنده کاملا سلیقه ای طرح میشه(مثل طراحی اجزا مکانیک) منم تصمیم گرفتم بیخیالش بشم و چون کنترل مسلط بودم مکانیک پرواز رو برا خوندن انتخاب کردم . حالا با توجه به اینکه معادلات و دینامیک و کنترل با یه مرور وضعیتم خوب میشه و سیالات پوران و مقاومت مصالح پوران را بدون تست خوندم وخلاصه برداشتم و ترمو پوران رو بدو تست تا نصف خوندم وخلاصه برداشتم . حالا به نظر شما از بین دروس مکانیک پرواز ائرودینامیک و جلوبرندگی و طراحی اجسام پرنده کدوم هاشون بخونم ؟ البته ائرو دینامیک رو که حتما میخونم (چون دروس دینامیک گاز ،توربین گازو موتور جت رو پاس کردم )[/FONT]
پژمان عزيز،
در مورد نظر دوستانتون در مورد درس طراحي، تا خدودي خق با اونهاست اما مهمترين مسئله براي اينكه بتونيد تست هاي طراحي رو خوب بزنيد اينه كه نمونه هواپيما توي ذهنتون باشه تا بتونيد تست هاي مربوط به اون رو خوب بزنيد. چون درس طراحي هواپيما بيشتر از هواپيماهاي متداول و مرسوم سوال داده ميشه. اين مدتي كه تا كنكور فرصت هست سعي كنيد لااقل عكس هواپيما زياد ببينيد. مثلاً توي كنكور امسال سوال شده بود كه هواپيماي VIP چه شكليه؟ اگر كسي شكل هواپيماي جت فالكون رو توي ذهن داشت، سرضرب تست رو مي زد.
در مورد درس مكانيك پرواز و آيروديناميك، من هم امسال از همين جا ضربه خوردن مي گم. من امسال روي مكانيك پرواز سرمايه گذاري كردم اما كنكور به قدري سوال هاي مكانيك پرواز سخت بود كه نا اميد شدم. درس مكانيك پرواز كلاً درس خوبي نيست. يا تست هاش آسونه يا خيلي سخت. فقط به درد اين مي خوره كه داوطلب هاي مكانيكي رو حذف كنه.
توصيه مي كنم روي رياضيات، آيروديناميك وقت بذاريد. درس جلوبرندگي رو چند ساليه كه سوالات كنكورهاي قبل رو براش مي دن. براي همين شايد خوندن تست هاي سال قبل كفايت كنه.
در مورد سوالات كنكور، حتماً سعي كنيد كنكور سال هاي 79 تا 88 رو يكبار بزنيد. امسال 3 يا 4 سوال از مكانيك پرواز و 2-3 تا از آيروديناميك براي كنكور سال 80 بود . درس سازه رو نمي دونم چون تقريباً ميشه گفت اصلاً نكاهش هم نكردم.