[ اخبار سینما ] - اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان

paren

عضو جدید
اخبار کوتاه سینمای جهان
:cool:
استودیو میلنیوم بر مبنای افسانه "هرکول" فیلمی جدید تولید می‌کند که فیلمنامه آن را شان هود نوشته است.


به گزارش خبرنگار مهر، در پی موفقیت تجاری "300" ساخت فیلم های حماسی موسوم به "شمشیر و صندل" دوباره رونق گرفته که "هرکول" جدیدترین نمونه آن است. هود پیش از این در نوشتن فیلم های "کلاغ: دعای عجیب" و "هالووین: رستاخیز" همکاری داشته است. کارگردان و بازیگران فیلم هنوز مشخص نشده اند. این اسطوره یونانی به دفعات دستمایه فیلم های مختلف بوده که یکی از جدیدترین نمونه های آ ن انیمیشن "هرکول" دیسنی بود که در 1997 ساخته شد.

ـ 15 بازیگر نیوزیلندی که در سه گانه "ارباب حلقه ها" حضور داشتند، به خاطر دریافت نکردن سهم خود از سود حاصل از فروش این سه گانه از نیولاین شکایت کردند. آنها که در نیوزیلند زندگی می کنند، پنجشنبه گذشته شکایت خود را در دادگاه عالی لس آنجلس طرح کردند. نیولاین بابت سود ناشی از این مجموعه پرفروش با پیتر جکسن کارگردان فیلم نیز درگیری حقوقی دارد.

ـ ژوئی دشانل در کنار مارک والبرگ در "اتفاق"، فیلم بعدی ام. نایت شیامالان نقش آفرینی می کند. فیلمنامه را خود شیامالان نوشته و داستان فیلم درباره واکنش یک خانواده به فاجعه ای است که کل بشریت را تهدید می کند. دشانل اخیرا در فیلم فانتزی "پلی به ترابیتیا" نقش آفرینی کرد. فیلمبرداری از اوت امسال در فیلادلفیا آغاز می شود.

ـ همئت منتقدان اسکرین اینترنشنال در کن برای اولین بار دو فیلم را به عنوان بهترین فیلم های جشنواره اعالم کرد. این هیئت از میان 22 فیلم شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره امسال فیلم های "4ماه، 3 هفته و 2 روز"، برنده نخل طلای امسال و "پیرمردها کشوری ندارند" برادران کوئن را برگزیدند که فیلم دوم بدون هیچ جایزه ای جشنواره را ترک کرد.

ـ در بازار فیلم کن امسال 10491 شرکت از 92 کشور شرکت داشتند که چهار درصد بیشتر از سال گذشته بود. در این میان سهم آمریکای لاتین تا 28 درصد افزایش داشت. از مجموع شرکت هایی که امسال در بازار کن حضور داشتند، 45 درصد از اروپا، 30 درصد از آمریکا، 12 درصد از آسیا، شش درصد از آمریکای لاتین و باقی از دیگر مناطق بودند.

:eek:

خبرگزاری مهر:confused:
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی

شیر طلایی ونیز برای برناردو برتولوچی
برناردو برتولوچی، کارگردان مشهور ایتالیایی، امسال در جشنواره فیلم ونیز، جایزه افتخاری شیر طلایی را دریافت می کند.



برتولوچی 66 ساله که سازنده آثاری چون 'آخرین تانگو در پاریس'، 'آخرین امپراتور'، 'بودای کوچک' و 'رویازدگان' است، جوایز متعددی را تا کنون از آن خود کرده است. برناردو برتولوچی طی 40 سال فعالیت هنری، 15 فیلم را کارگردانی کرده است.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 2

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 2


جشنواره فیلم های کوتاه ورلد واید از دوازدهم تا هفدهم ژوئن ۲۰۰۷ در تورنتو کانادا برگزار شد.
در این جشنواره جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی به فیلم آموزش دریانوردی از کریستین لارنس، بهترین فیلم مستند کوتاه به بدرود بسته ده تایی ساخته کن واردروپ و جایزه ویژه هیات داوران به تجارت منصفانه ساخته مایکل درئر از مراکش و آلمان تعلق گرفت.
این جشنواره زیر نظر مرکز فیلم کانادا (CFC) اداره می شود که بنیانگذار آن نورمن جوییسن فیلمساز کانادایی برنده جایزه اسکار و سازنده فیلم معروف ویولن زن روی بام است.
 
آخرین ویرایش:

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 2

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 2

فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد


فیلم 'کفاره' اثر جو رایت، کارگردان بریتانیایی و با بازیگری کایرا نایتلی و ونسا ردگریو به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز انتخاب شده است.
'کفاره' (Atonement) بر اثر داستانی از یان مک اوان، نویسنده سرشناس بریتانیایی ساخته شده و برندا بلیتن و جیمز مک آوی نیز در آن نقش آفرینی می کنند.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
«اوليور استون فيلمی مستند درباره احمدی نژاد می سازد»


از محافل هنری نزديک به رييس جمهوری اسلامی ايران گزارش رسيده است که اوليور استون، کارگردان معروف آمريکايی، خواهان ساختن فيلمی مستند درباره محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، شده است.
عليرضا سجادپور، تهيه کننده و فيلمساز، به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفته است که اليوراستون، کارگردان مطرح آمريکايی، از دفتر رياست جمهوری تقاضای ساخت فيلم مستند بلندی درباره محمود احمدي نژاد کرده است.
دبير هيات اسلامي هنرمندان گفت: «تا آنجايی که در جريان هستم، پاسخ چنين درخواستی، زمان می برد و دفتر رياست جمهوری در حال بررسی اين پيشنهاد است.»
عليرضا سجادپور افزود:«اين تقاضا حدود سه ماه پيش از سوی اين فيلمساز معروف آمريکايی که فيلم های متعددی با مايه های اجتماعی و سياسی در چند سال اخير ساخته است، مطرح شد.»
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 3

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 3

همشهری کین'برترین فیلم' سینمای آمریکا


فیلم کلاسیک "همشهری کین" ساخته اورسن ولز (سال 1941)، توسط انستیتوی فیلم آمریکا، AFI به عنوان بهترین فیلم همه دوران ها معرفی شد.
این فیلم برنده اسکار که در سال 1998 نیز همین جایگاه را کسب کرده بود، فیلم پدرخوانده را به رتبه دوم پس راند.
اورسن ولز هنگامی که فقط 25 سال داشت، همشهری کین را ساخت که به عنوان "فیلمی که ماهیت سینما را تغییر داد" خوانده شده است.
سرگیجه ساخته آلفردهیچکاک در سال 1958 نیز وارد رتبه بندی ده فیلم برتر این نهاد شده است درحالی که یک دهه پیش در جای 61 بود.
فیلم های جدید از شانس کمتری برای بالا آمدن در جدول فیلم های برتر برخوردارند مثلا ارباب حلقه ها محصول 2001 در جای پنجاهم این فهرست قرار دارد.
نجات سرباز رایان در جای 71، تایتانیک هشتاد و سوم و تریلر (فیلم دلهره آور) روانشناختی حس ششم، در جای هشتاد و نهم هستند.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 3

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 3


برترین فیلم های سینمای آمریکا
1- همشهری کین (1941)
2- پدرخوانده (1972)
3- کازابلانکا (1942)
4- گاو خشمگین(1980)
5- آواز در باران (1952)
6- برباد رفته (1939)
7- لارنس عربستان (1962)
8- فهرست شیندلر (1993)
9- سرگیجه (1958)
10- جادوگر جنگل اوز (1939)
انستیتوی فیلم آمریکا

 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 4

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 4

عامل انسانی، فیلمی جدید درباره نلسون ماندلا



مورگان فريمن، بازيگر سياه پوست هاليوود که دو سال پيش به خاطر بازی در فيلم «دختر ميليون دلاری» کلينت ايستوود برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل شد، قرار است در نقش نلسون ماندلا، مبارز ضد آپارتايد، رییس جمهور سابق آفريقای جنوبی و برنده جايزه صلح نوبل، بازی کند.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 5

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 5

رابرت دنیرو تهیه و تولید درامی به نام «۲۰ درصدافسانه» را به عهده گرفته است.
بری پریموس نویسنده این فیلم است كه كارگردانی آن را نیز به عهده گرفته است.این درام كمدی داستان یك مربی بی اراده بازیگری را شرح می دهد كه از زندگی معمولی اش خسته شده و تصمیم می گیرد كه به شهری كوچك، نقل مكان كند. او به محض سكونت در آنجا ارتباطی دوستانه با آن مردم، برقرار می نماید.«۲۰ درصد افسانه» دومین همكاری رابرت دنیرو در مقام تهیه كننده، با بری پریموس است.این فیلم كمدی محصول كشور آمریكا است كه اكنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و تصویربرداری آن از سپتامبر ۲۰۰۷ در لس آنجلس آغاز خواهد شد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 5

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 5

«سفربا حيوانات اهلی» برنده برتر جشنواره فیلم مسکو شد


بيست و نهمين «جشنواره بين المللی فيلم مسكو» با اهدای جایزه «گئورگی مقدس» به فیلم روسی «سفربا حيوانات اهلی» روز شنبه ۳۰ ژوئن به کار خود پایان داد.
مراسم اختتاميه اين جشنواره سينمايی در تالاربزرگ «پوشكينسکی» مسكو و با حضور شخصيت های فرهنگي روسيه، كارگردانان و هنرمندان سينمايی داخلی و خارجی و خبرنگاران برگزار شد.
هزينه برگزاری اين جشنواره بين المللی، امسال ۹۰ میلیون روبل یا چهار میلیون دلار اعلام شد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 6

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 6

نویسنده سری جدید جیمز باند معرفی شد

سباستین فاکز، نویسنده انگلیسی، رسما برای نوشتن ادامه داستانهای جیمز باند برگزیده شده است.
یان فلمینگ نویسنده اصلی داستانهای جیمز باند بیش از 30 سال پیش، در حالی که 15 داستان از سری جیمز باند از خود به جا گذاشته بود، درگذشت.
تا امروز همه این 15 کتاب به فیلم تبدیل شده و بنابراین شرکت سازنده سری جیمزباند برای ادامه این مجموعه با مشکل فیلمنامه مواجه شده است.
بنیاد فلمینگ یک سال پیش آقای فاکز را برای نوشتن ادامه مجموعه جیمز باند انتخاب کرده بود، اما نام او تا امروز مخفی نگه داشته شده بود.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 6

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 6

براد پيت در «بولت» جدید بازی می کند
براد پيت، بازيگر معروف هاليوود در بازسازی فيلم «بولت» در نقش کارگاه فرانک بولت، نقشی که ۳۹ سال پيش استيو مک کوئين، بازيگر افسانه ای سينمای آمريکا آن را بازی کرده بود، ظاهر خواهد شد. بازسازی اين فيلم که قرار بود در سال ۲۰۰۳ صورت گيرد با حل مشکلات و موانع به مرحله اجرا درخواهد آمد. در آن زمان قرار بود که ولفگانگ پترسن، کارگردان آلمانی و سازنده فيلم های روی خط آتش، ترويا و پوزئيدون، «بولت» جديد را کارگردانی کند اما اکنون معلوم نيست که باز هم وی نامزد کارگردانی آن باشد. «بولت» با بازی استيو مک کوئين در سال ۱۹۶۸ و به کارگردانی پيتر ياتس، فيلمساز بريتانيايی ساخته شد. در اين فيلم علاوه بر استيو مک کوئين، ژاکلين بيسه، رابرت واين و رابرت دووال نقش آفرينی کردند. «بولت» با بازی استيو مک کوئين در سال ۱۹۶۸ و به کارگردانی پيتر ياتس، فيلمساز بريتانيايی ساخته شد. در اين فيلم علاوه بر استيو مک کوئين، ژاکلين بيسه، رابرت واين و رابرت دووال نقش آفرينی کردند. داستان فيلم مربوط به کارگاه پليسی است که از شاهد اصلی ماجرايی جنايی حفاظت می کند و با کشته شدن اين شاهد، خود به دنبال يافتن قاتل و رهبران او می رود.​
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 7

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 7

«آن سه»؛ ایران در بخش مسابقه جشنواره لوکارنو

يک فيلم ايرانی برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره فيلم لوکارنوی سويس که در ماه اوت برگزار می شود ، برگزيده شد.

جشنواره ی فيلم «لوکارنو» که امسال شصتمين سالگرد آن نيز جشن گرفته می شود، از اول تا يازدهم ماه اوت برگزارخواهد شد.درجشنواره امسال، اولين ساخته نقی نعمتی ، کارگردان جوان ايرانی به نام «آن سه» برای شرکت دربخش مسابقه پذيرفته شده است. درجشنواره لوکارنو، معمولا نخستين ساخته کارگردانان جوان به رقابت می پردازند و بهترين فيلم ، موفق به دريافت جايزه يوزپلنگ طلايی می شود.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 8

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 8

پرسپولیس؛ فیلمی درباره تبعید و خاطره


فيلم انيميشن پرسپوليس، ساخته مرجان ساتراپی با همکاری ونسان پارونو، از زمان پذيرش آن در بخش مسابقه جشنواره فيلم کن تا برنده شدن جايزه ويژه هيئت داوران اين جشنواره و سپس اکران عمومی اش از تاريخ ۲۷ ژوئن در سينماهای فرانسه و بلژيک؛ همواره مسائل جنبی سياسی را با خود به همراه داشته است.پس از اعتراض جمهوری اسلامی به حضور پرسپوليس در جشنواره کن و «ضد ايرانی» خطاب کردن اين فيلم و اظهارات برخی از مقامات حکومتی در محکوم کردن مضمون آن؛ سفارت ايران در تايلند مانع از به نمايش درآمدن پرسپوليس در جشنواره فيلم بانکوک شد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 8

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 8

موفقيت کم نظير فيلم جديد مايکل مور


فروش کم نظير فيلم «سيکو»، در آخر هفته گذشته در سراسر آمريکا، توجه دست اندرکاران صنعت سينمای هاليوود را به ارزش گيشه فيلم های «مستند» از نوع صادقانه جلب کرد.
فروش کم نظير فيلم جسور«سيکو» ساخته مايکل مور، در آخر هفته گذشته در سراسر آمريکا از جمله در لس آنجلس باعث شد که برای نخستين بارتهيه کنندگان و دست اندرکاران صنعت سينما در هاليوود به ارزش گيشه فيلم های «مستند» و نمايشگری از نوع واقعی و صادقانه آن پی ببرند.
در تاريخ فيلم سازی آمريکا هنوز سابقه نداشته است که يک فيلم طنزآلود مستند درباره سيستم بهداشت آمريکا بتواند ازلحاظ موفقيت گيشه از فيلم های ماجراجويانه، سبک و خنده دار تابستانی هاليوود جلو بيفتد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 9

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 9

فارابی، داوران نوجوان ایرانی را به تهران فراخواند

بنیاد فارابی به نشانه اعتراض به پخش فیلم پرسپولیس در جشنواره سینمای کودکان جیفونی در ایتالیا داوران نوجوان ایرانی را به کشور بازگرداند.
اعتراض جمهوری اسلامی ایران و نهادهای وابسته به آن علیه فیلم کارتونی پرسپولیس که برمبنای کتابی با همین عنوان به قلم مرجان ساتراپی، نویسنده و کارتونیست ایرانی ساکن فرانسه تهیه شده است ادامه دارد.
این فیلم که در آخرین جشنواره سینمایی کن توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود سازد روز یکشنبه در جشنواره فیلم های کودکان جیفونی که در جنوب ایتالیا برگزار می شود اکران شد.
ساعاتی قبل از اکران این فیلم، نوجوانان ایرانی که توسط بنیاد فارابی برای حضور در هیات داوران به ایتالیا اعزام شده بودند، محل جشنواره را ترک کرده و به ایران بازگشتند.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 9

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 9

شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری در جلسه اخیرخود برای پنج پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر كرد و بر این اساس، «ابراهیم حاتمی‌كیا» پس از دو سال، با اخذ پروانه ساخت، فیلم‌سینمایی «دعوت» را می‌سازد.
به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «دعوت» به تهیه‌كنندگی محمد پیرهادی وكارگردانی ابراهیم حاتمی كیا، «قرنطینه» به تهیه‌كنندگی محمد نشاط و كارگردانی منوچهر هادی، « سپیده دم» به تهیه كنندگی عبدالله علیخانی و كارگردانی شهرام شاه حسینی، «دایره زنگی» به تهیه كنندگی سید جمال ساداتیان و كارگردانی پریسا بخت آور و « ورود آقایان ممنوع» به تهیه كنندگی منوچهر محمدی و كارگردانی مرضیه برومند عنوان پروژه هایی است كه از این شورا پروانه ساخت دریافت كرده‌اند.
این گزارش می افزاید: شورای مذكور با تغییر تهیه كنندگی پرونده « با آبرو» از داوود رسولیان به مجید اسماعیلی به كارگردانی پرویز شیخ طادی موافقت گردید
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 10

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 10


جود لا بازیگر بریتانیایی هالیوود، برای ساخت یک فیلم مستند، به افغانستان رفته است.
این فیلم قرار است در مراسم بزرگداشت بیست و یک سپتامبر، روز جهانی صلح، به نمایش درآید.
مقامات دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان می گویند مراسم روز جهانی صلح، امسال با حضور جود لا هنرپیشه بریتانیایی هالیوود و جرمی گیلی، سازنده فیلمهای مستند، در کابل برگزار می شود.
جود لا در کابل، ننگرهار و لغمان، با دانش آموزان، رهبران قومی و مقامات دولتی گفتگو کرده است.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 11

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 11

عرضه آخرین قسمت هری پاتر آغاز شد





با به بازار آمدن هفتمین و آخرین قسمت از رشته کتاب های هری پاتر، طرفداران وی بالاخره می توانند از سرنوشت قهرمان خود آگاه شوند.
فروش کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگ" (Harry Potter and the Deathly Hallows) از نیمه شب به وقت بریتانیا آغاز شد و همزمان جی کی رولینگ، نویسنده داستان، بخش هایی از کتاب را برای 500 مشتاق در موزه تاریخ طبیعی در لندن خواند.
روز جمعه با نزدیک شدن زمان توزیع، خانم رولینگ حال خود را "ترکیب سرگیجه آوری از هیجان، تشویش و احساس آسودگی" توصیف کرد.
وی در وبسایت خود برای طرفداران کتاب نوشت: "همه آن اسراری که من برای این مدت مدید با خود حمل می کردم امشب به شما تعلق خواهد گرفت."
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 11

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 11

زندگی مائو تسه تونگ در هالیوود



رابرت دو نيرو، ستاره هاليوود و برنده دو جايزه اسکار قصد دارد با کمپانی توليد فيلم خود با نام «تريبکا»، درامی تاريخی از زندگی مائو تسه تونگ، رهبر انقلاب چين و حزب کمونيست اين کشور و چگونگی به قدرت رسيدن وی، بسازد.مائو تسه تونگ، در سپتامبر ۱۹۷۶ در سن ۸۳ سالگی در پکن درگذشت. او به مدت سی سال، از اول اکتبر ۱۹۴۹، سال پيروزی انقلاب چين، تا لحظه مرگ رهبر اين کشور باقی ماند. تاريخ معاصر چين با نام مائو رقم خورده است. تنها در دوران ده ساله انقلاب فرهنگی چين (۱۹۷۶ – ۱۹۶۶) بيش از ۷ ميليون چينی، که در ميان آن ها مخالفين مائو در حزب کمونيست چين نيز کم نبودند؛ کشته شدند.تنها در دوران ده ساله انقلاب فرهنگی چين (۱۹۷۶ – ۱۹۶۶) بيش از ۷ ميليون چينی، که در ميان آن ها مخالفين مائو در حزب کمونيست چين نيز کم نبودند؛ کشته شدند.اين فيلم جديد بر اساس خاطرات رای روان، روزنامه نگار و فرستاده مجله های تايم و لايف در سال ۱۹۴۹ به چين، که شاهد ماجراهای انقلاب اين کشور بود، ساخته خواهد شد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فیلم دیگری در باره ترور هیتلر در برلین



بازی تام کروز در نقش کلاوس فون اشتاوفن برگ، قهرمان مقاومت آلمان اعتراضاتی را برانگیخته است تام کروز برای کارهای تدارکاتی و بازی در فیلمی سیاسی به آلمان سفر کرده است. او در فیلمی سینمایی به کارگردانی برایان سینگر نقش کلاوس فون اشتاوفن برگ از چهره های نامی مقاومت آلمان را ایفا می کند که تلاش کرد آدولف هیتلر پیشوای رایش سوم را به قتل برساند، اما ناکام ماند.
ظهر ۲۰ ژوئیه ۱۹۴۴ گروهی از افسران ارتش نازی در ستاد فرماندهی هیتلر بمبی منفجر کردند که به هیتلر آسیبی نرساند. در اولین ساعت روز بعد اشتاوفن برگ طراح اصلی عملیات به همراه چند تن از همرزمانش در حیاط عمارت بندلربلوک اعدام شدند.
تام کروز، خود یکی از تهیه کننده های اجرایی این فیلم است که عنوان موقت آن "عملیات والکوره" است، وی از چند سال پیش ریاست کمپانی یونایتد آرتیستز را به عهده دارد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دنی لگاور تهیه و كارگردانی فیلمی درام به نام «touss aint» را به عهده گرفته است. این بازیگر و كارگردان آمریكایی، این فیلم را بر اساس فیلمنامه ای از ویجی بالاك ریشنام و جاسلین بارنس جلوی دوربین خواهد برد. فیلم درام «touss aint» حماسه ای تاریخی براساس زندگی Toussaint louverture یكی از رهبران انقلاب هائیتی است . این فرد با مقاومت در مقابل نظام برده داری هائیتی ، منجر به انقلاب این كشور شد.دن چیدل، جاناتان رانیر میرز، چیوتل اجیوفور، آنجلا باست و پاتریك رومئو از نقش آفرینان این فیلم هستند.فیلم «touss aint» محصول كشور آمریكا است كه در این روزها مرحله پیش تولید را سپری می كند.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 12

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 12

استيون سودربرگ، ‌كارگردان سرشناس‌ هاليوود به‌زودي فيلمي‌ درباره‌ زندگي قهرمان انقلابي آرژانتين، « ارنستو چه‌گوارا » خواهد ساخت.
كمپاني فيلم « تاچينو سينما » اعلام كرد، سودربرگ براي ساخت اين فيلم، 9 هفته در اسپانيا حضور خواهد داشت.

به گزارش آسوشيتدپرس، قرار است نقش چه‌گوارا را در اين فيلم، بنیسیو دل تورو بازي كند. اگرچه نام اين فيلم هنوز رسما اعلام نشده، اما وب‌سايت رسمي‌ دل‌تورو از انتخاب نام چه‌گوارا براي آن خبر داد. اين دومين فيلمي ‌است كه به زندگي چه‌گوارا مي‌پردازد. پيش از اين،‌ فيلم « خاطرات موتورسیکلت » در سال 2004 نيز در همين موضوع ساخته شده بود.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 13

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 13

11 میلیون نسخه از آخرین قسمت هری پاتر فروخته شد


هفتمین و آخرین قسمت داستان هری پاتر در 24 ساعت نخست توزیع 11 میلیون نسخه در دو سوی آتلانتیک فروش کرده و رکورد تازه ای به جا گذاشته است.
دو میلیون و 700 هزار نسخه از "هری پاتر و قدیسان مرگ" (Harry Potter and the Deathly Hallows) در بریتانیا و هشت میلیون و 300 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت.
رکورد قبلی سریعترین فروش یک کتاب به قسمت ششم هری پاتر تعلق داشت که نه میلیون نسخه در نخستین روز عرضه در سال 2005 فروخت.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 14

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 14


گئورگ تابوری یکی از برجسته ترین چهره های تئاتر معاصر اروپا درگذشت.
تابوری پس ازسپری کردن دوران طولانی بیماری در سن ۹۳ سالگی در برلین از جهان دیده فرو بست. تابوری نه تنها در آلمان و بریتانیا که ایستگاه های اصلی کار و زندگی او بود، بلکه در سراسر جهان غرب هنرمندی بزرگ و معتبر به شمار می رفت.
تابوری هم نمایشنامه نویسی خلاق بود و هم کارگردانی جسور و نوآور در صحنه تئاتر.
تابوری که از حدود سه سال پیش در صدد بود برای ایفای نقش شاه لیر در نمایشنامه شاه لیر شکسپیر به روی صحنه بازگردد روز دوشنبه در آپارتمانی نزدیک ساختمان تئاتر در تنهایی در گذشت.
علت مرگ گئورگ تابوری هنوز اعلام نشده است.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 14

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 14

تام کروز و يک سال پرمشغله


پس از سه گانه «مأموريت ناممکن»، تام کروز، ستاره هاليوود بار ديگر در نقش يک مأمور سی آی ای آمريکا در فيلم «ادوين ای. سالت» ظاهر خواهد شد.کمپانی کلمبيا پيکچرز در حال مذاکره با تری جرج سازنده فيلم «هتل رواندا» است تا کارگردانی «ادوين ای. سالت» را به او واگذار کند.«هتل رواندا» فيلم تکان دهنده ای بود که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و در آن به کشتار قبيله ای رواندا در سال ۱۹۹۴ می پرداخت. در اين کشتار در عرض صد روز نزديک به يک ميليون نفر جان خود را از دست دادند. اين فيلم جوايز متعددی در زمينه حقوق بشر دريافت کرد و نامزد سه اسکار نيز شد.داستان «ادوين ای. سالت» مربوط به مأموری به همين نام از سازمان سی آی ای است که متهم به جاسوسی برای روسيه می شود. وی برای نجات جان خود از دست مسئولين بالا و برای اثبات بی گناهی خود فرار کرده و خانواده خود را نيز از دسترس آنان خارج می کند.نويسنده فيلمنامه اين فيلم کورت ويمر است که پيش از اين فيلنامه فيلم های «ماجرای توماس کراون» (۱۹۹۹) و «ماوراء بنفش» (۲۰۰۶) را نوشته است.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 15

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 15

اولریخ موئه، بازیگر فیلم زندگی دیگران، درگذشت



اولریخ موئه، بازیگر آلمانی که بیش از همه برای بازی در فیلم تحسین شده "زندگی دیگران" شناخته می شد، روز یکشنبه در شرق آلمان درگذشت.موئه که در سن 54 سالگی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت، یکی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون آلمان بود که به تازگی با فیلم زندگی دیگران به شهرتی جهانی دست یافته بود.زندگی دیگران که برنده اسکار بهترین فیلم خارجی امسال شده است، در اروپا و آلمان جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.موئه برای بازی در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم اروپا و چند جایزه از جشنواره های دیگر از جمله جشنواره فیلم کپنهاگ، جوایز فیلم آلمان و انجمن منتقدان فیلم آلمان را دریافت کرد.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 15

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 15

تن تن بر پرده سینماها ظاهر می شود



غول های هالیوود پس از سال ها انتظار و تردید تصمیم گرفته اند که سه فیلم از ماجراهای تن تن و میلو را به روی پرده سینما بیاورند.استیون اسپیلبرگ، کارگردان سه گانه «ایندیانا جونز» و پیتر جکسون خالق «ارباب حلقه ها» تصمیم گرفته اند با کمک یکدیگر سه فیلم بر اساس ماجراهای تن تن و میلو تهیه کنند.هر کدام از این دو نفر، کارگردانی یکی از این سه فیلم را به عهده خواهند گرفت. به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین این سه فیلم به صورت سه بعدی تهیه شده و به صورت انیمیشن ساخته خواهند شد.اولین فیلم تن تن در سال ۲۰۰۹ به روی پرده سینما ظاهر خواهد شد و هنوز مشخص نیست که این فیلم ها براساس کدام یک از ۲۳ داستان تن تن ساخته خواهند شد.ساختن فیلمی بر اساس داستان های تن تن برای برخی دیگر از کارگردان های معروف بسیار جذاب بوده است.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 16

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 16

'با شیطان دست بده' فیلم افتتاحیه جشنواره کانادایی



جشنواره فیلم آتلانتیک در هالیفاکس کانادا با فیلم "با شیطان دست بده" در روز 13 سپتامبر افتتاح می شود.
این فیلم بر پایه اتوبیوگرافی رومئو دالیر، نظامی پیشین کانادایی ساخته شده و درباره تلاش های وی برای دریافت کمک های بیشتر برای مردم رواندا و تلاش های ناکام سازمان ملل برای جلوگیری از قتل عام مردم در سال 1994 است.آقای دالیر درصدد آن بود تا جامعه جهانی را برای جلوگیری از نسل کشی مردم بیگناه به مداخله نظامی فرا خواند.کارگردان "با شیطان دست بده" راجر اسپاتیسوود است که پیشتر سازنده آثاری چون "روز ششم" و "فردا هرگز نمی میرد" بوده است.مایکل داناوان، تهیه کننده این فیلم است که پیشتر برای فیلم "بولینگ برای کلمباین"، مایکل مور برنده اسکار شده است.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 17

آپدیت خبرهای کوتاه سینمایی 17

سودربرگ فیلمی درباره 'چه گوارا' می سازد



بنیسیو دل تورو، هنرپیشه برنده جایزه اسکار قرار است در فیلم جدیدی در نقش ارنستو چه گوارا، انقلابی آمریکای لاتین حاضر شود.نام این فیلم که توسط استیون سودربرگ کارگردانی می شود، هنوز رسما اعلام نشده اما سایت رسمی بنیسیو دل تورو اعلام کرده که نام فیلم "پارتیزان" خواهد بود.فیلمبرداری این فیلم در اسپانیا و به زبان اسپانیایی در مدت 9 هفته صورت خواهد گرفت و محصول مشترک آمریکا و اسپانیا خواهد بود.جولیا اورموند، کاتالینا ساندینو، خاویر باردم، بنجامین برت و رایان گاسلینگ از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 
بالا