احیای شنوایی با کاشت زیرپوستی

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 91101608914
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۱



یک مرد جوان که شنوایی یک گوش خود را بطور کامل در اثر حمله اوریون از دست داده بود، به عنوان اولین فرد در انگلیس از یک درمان پیشگامانه برای احیای شنوایی برخوردار شده است.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلاستیر وایت که در سال 2006 شنوایی یک گوش خود را از دست داده بود، در فرآیندی 90 دقیقه‌ای در درمانگاه رویال منچستر از یک گوش بیونیک برخوردار شد که در زیر پوست قرار می‌گیرد.


دستگاه «کاشت Bonebridge» صداها را از گوش ناشنوا گرفته و آنها را به گوش سالم منتقل می‌کند. وایت پس از چند ساعت، شنوایی کامل خود را بدست آورد.

همچنین در این فرآیند که به شکل سرپایی انجام شده، برای اولین بار در جهان این کاشت در همان روز فعال شده بود.

ناشنوایی یکی از عوارض جانبی حمله اوریون بوده که معمولا موقتی است؛ اما پزشکان، مورد وایت را دائمی تشخیص داده بودند؛ از این رو، وی به عنوان داوطلب برای استفاده از این دستگاه اعلام آمادگی کرده بود.

این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است که شامل یک کاشت زیر پوستی بوده که در پشت گوش قرار گرفته و همچنین یک پردازشگر صوتی که امواج صوتی را دریافت می‌کند.

علائم صوتی از میان پوست و پردازشگر صوتی گذشته و از طریق کاشت وارد استخوان و گوش میانی می‌شوند که شنوایی کامل را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

اگرچه کاشتهای شنوایی با پیچیدگی کمتر نیز در بازار وجود داشته اما به ادعای شرکت MED-EL، سازنده این کاشت، هیچ‌کدام به این اندازه حساس و کارآمد نیستند.






کاشت زیرپوستی Bonebridge




 

Similar threads

بالا