آهن قراضه برای چه استفاده می شود

hasankhodaie

عضو جدید
قراضه برای چه استفاده می شود؟
بسیاری از مردم تعجب می کنند که آهن قراضه برای چه چیزی استفاده می شود، پاسخ ساده است، صرفه جویی و بازیافت.

ماشین های قدیمی 300x200
ظروف قدیمی
تراکتور قراضه 300x225
فولاد بازیافتی 300x209
فولاد آهن آلیاژ حاوی کربن است و توسط بازیافت دور مواد بیشتر جهان است. بیشترین اقلام بازیافتی عبارتند از ضایعات حاصل از فرآیندهای صنعتی، محصولات پایان عمر مانند ظروف، وسایل نقلیه، ماشین آلات صنعتی، مصالح ساختمانی و ...

استفاده از ضایعات فلزی به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت فولاد تبدیل شده است که باعث بهبود قابلیت اقتصادی این بخش و کاهش اثرات زیست محیطی می شود. در مقایسه با استخراج مواد معدنی، استفاده از فلزات آهنی بازیافتی به طور قابل توجهی انتشار CO2، مصرف انرژی و آب و همچنین آلودگی هوا را کاهش می دهد. در عین حال، بازیافت فولاد باعث استفاده موثرتر از منابع طبیعی زمین می شود.

ضایعات فلزی برای چه استفاده می شود؟

بازیافت فلز صنعتگر هرمی است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک در پایه تامین قراضه به شرکت های چند ملیتی بزرگ در بالای هرم است. بازیافت فولاد در برخی یا همه مراحل زیر انجام می شود:

مرتب سازی : از آنجایی که آهنرباها فولاد را جذب می کنند، این فلز را می توان به راحتی از سایر مواد قابل بازیافت مانند کاغذ در کارخانه بازیافت جدا کرد.
تکه تکه شدن : خردکن‌ها از درام‌های مغناطیسی دوار برای استخراج آهن و فولاد از مخلوط فلزات و مواد دیگر استفاده می‌کنند.
جداسازی مواد : جداسازی با استفاده از جریان های الکتریکی، جریان هوا با فشار بالا و سیستم های شناور در مایعات به دست می آید. فرآیندهای دیگری ممکن است در موارد خاص لازم باشد
برش : ماشین آلات هیدرولیک فشار قوی برای برش فولاد بزرگ و ضخیم بازیافت شده از راه آهن و کشتی استفاده می شود. گاهی از تکنیک های برشی دیگر مانند استفاده از گاز یا قوس پلاسما استفاده می شود.
بسته بندی : محصولات آهن و فولاد برای جابجایی و حمل و نقل آسان در بلوک های بزرگ فشرده می شوند.
فولاد ایده آل برای بازیافت زیرا آن هیچ یک از خواص فیزیکی ذاتی او در طول فرآیند، که می تواند بارها تکرار از دست می دهد. فولاد یک ماده 100٪ قابل بازیافت است و بنابراین فولاد بازیافتی را می توان برای همان کاربردهایی که فولاد تولید شده از مواد اولیه استفاده کرد.

تقریبا 40 درصد از تولید فولاد جهان از قراضه حاصل می شود .
بازیافت یک تن فولاد باعث صرفه جویی 1100 کیلوگرم سنگ آهن، 630 کیلوگرم زغال سنگ و 55 کیلوگرم سنگ آهک می شود.
انتشار CO2 با استفاده از قراضه آهنی تا 58 درصد کاهش می یابد .
 
بالا