آنچه که یک راننده باید بداند

m_roshan

عضو جدید
آيا مي‌دانيد در هر شبانه روز چه تعداد از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌اي از دست مي‌دهند؟ تصادفات و عوارض ناگوار اقتصادي‌، اجتماعي و فرهنگي ناشي از آن سالانه صدمات جبران‌ناپذيري به جامعه و كشور وارد
مي‌كند. يكي از عوامل اصلي بروز حوادث رانندگي و تلفات ناشي از آن‌، سرعت غيرمجاز است.
شدت تصادفات در ايران‌براساس تعداد كشته و مجروح حدود 21 برابر كشورهاي توسعه‌يافته است‌.
راننده‌اي كه با سرعت 110 كيلومتر در ساعت در يك مسير 100 كيلومتري رانندگي مي‌كند، تنها 9 دقيقه زودتر از راننده‌اي كه با سرعت 95 كيلومتر در ساعت حركت مي‌كند‌، به مقصد مي‌رسد.
آيا 9 دقيقه صرفه‌جويي در زمان ارزش آن را دارد كه جان خود و ديگران را به خطر بيندازيم؟! :gol::gol::gol:


 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آيا مي‌دانيد در هر شبانه روز چه تعداد از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌اي از دست مي‌دهند؟ تصادفات و عوارض ناگوار اقتصادي‌، اجتماعي و فرهنگي ناشي از آن سالانه صدمات جبران‌ناپذيري به جامعه و كشور وارد
مي‌كند. يكي از عوامل اصلي بروز حوادث رانندگي و تلفات ناشي از آن‌، سرعت غيرمجاز است.
شدت تصادفات در ايران‌براساس تعداد كشته و مجروح حدود 21 برابر كشورهاي توسعه‌يافته است‌.
راننده‌اي كه با سرعت 110 كيلومتر در ساعت در يك مسير 100 كيلومتري رانندگي مي‌كند، تنها 9 دقيقه زودتر از راننده‌اي كه با سرعت 95 كيلومتر در ساعت حركت مي‌كند‌، به مقصد مي‌رسد.
آيا 9 دقيقه صرفه‌جويي در زمان ارزش آن را دارد كه جان خود و ديگران را به خطر بيندازيم؟! :gol::gol::gol:



همه چی درست
اما 110 تا یه حل دیگه ای میده:دی
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آيا مي‌دانيد در هر شبانه روز چه تعداد از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌اي از دست مي‌دهند؟ تصادفات و عوارض ناگوار اقتصادي‌، اجتماعي و فرهنگي ناشي از آن سالانه صدمات جبران‌ناپذيري به جامعه و كشور وارد
مي‌كند. يكي از عوامل اصلي بروز حوادث رانندگي و تلفات ناشي از آن‌، سرعت غيرمجاز است.
شدت تصادفات در ايران‌براساس تعداد كشته و مجروح حدود 21 برابر كشورهاي توسعه‌يافته است‌.
راننده‌اي كه با سرعت 110 كيلومتر در ساعت در يك مسير 100 كيلومتري رانندگي مي‌كند، تنها 9 دقيقه زودتر از راننده‌اي كه با سرعت 95 كيلومتر در ساعت حركت مي‌كند‌، به مقصد مي‌رسد.
آيا 9 دقيقه صرفه‌جويي در زمان ارزش آن را دارد كه جان خود و ديگران را به خطر بيندازيم؟! :gol::gol::gol:




سلام
رعايط نكات ايمني كه ضريب اطمينان در رانندگي رو با لا ميبره كاملا ضروريه ، يكي از اونها هم حركت با سرعت مطمئنه ميتونه باشه

تا حالا بزرگراه Free Speed به گوشتون رسيده ؟ در اين اتوبان حركت با هر سرعتي آزاده البته از 7 باند تشكيل شده كه از قوانين خودش تبعيت ميكنه ، باز هم در اين بزرگراه هم تلفات جاني و مالي بسيار ناچيزه

ميخوام اينو بگم كه با اينكه سرعت نامحدوده تلفات بسيار ناچيز ولي در ايران با سرعت 100 كيلومتر ممكنه آخرين تصادف زندگيت باشه و منجر به فوت
با اين خودرو هاي آشغال و بي ارزش توليد داخل و جاده هاي غير استاندار كه آمار تصادف و تلفات جاني بسيار بسيار بالا

چندي پيش يكي از سردار هاي نيروي راهنمايي و رانندگي پشت تريبون اعلام كرد كه : جاده هاي ما بايد رژيم بگيرنند همون طور كه آدم رژيم ميگيره و لاغر ميشه جاده هاي ما هم بايد باريك بشه كه مردم آروم تر برونن تا درصد تصادفات پايين بياد :w15: :w15: :w15:


من ميگم نيست خيلي عريض تشريف دارند بايد رژيم هم بگيرن :w15::w15:


جالب اينجاست كه امارات رو مثال زد كه داره جادهاشو باريك ميكنه / آخه جاده هاي امارات از 5 باند كمتر نداره


ولي حق با دوست عزيز ماست 10 دقيقه و 20 دقيقه دردي از ما دوا نميكنه
پس براي حفظ جان خودمان ايمن برانيم

 
بالا