آموزش پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده در اپ استور و آیتیونز

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=3]نکات مهم قبل از ایجاد درخواست پس گرفتن مبلغ:[/h]
  • مبلغ تنها به صورت اعتبار در اپل آیدی شما شارژ خواهد شد
  • تعداد دفعاتی که یک اپل آیدی میتواند درخواست پس گرفتن مبلغ داشته باشد، محدود است و برخی میگویند نهایاتا سه یا چهار بار میتوان اینکار را انجام داد
  • برای پس گرفتن مبلغ، باید دلیل قانع کننده‌ای داشت باشید و اینکه از یک آیتم خوشتان نیاید، دلیل موجهی برای اپل نیست
  • پرداخت مبالغ بعد از تایید اپل، معمولا دو تا سه روز طول میکشد
  • درخواست را باید صاحب اپل آیدی به ثبت برساند
  • اگر درخواستتان مورد تایید واقع شود یا نشود، اپل آنرا از طریق ایمیل به اطلاعتان خواهد رساند
  • دلایلی که معمولا مورد قبول واقع میشوند: خرید آیتم مخصوص بزرگسالان توسط کودکان، اشتباه گرفتن دو نام مشابه، نداشتن کیفیت و امکانات توضیح داده شده توسط توسعه دهنده، خرید اشتباهی توسط کودکان، خرید آیتم حاوی محتوای نامناسب و خرید بدون اطلاع و اختیار کاربر


  • درخواست ها باید به زبان انگلیسی وارد شوند
[h=3][/h][h=3]آموزش پس گرفتن مبلغ از طریق نرم افزار iTunes[/h]
  • آیتیونز را باز کنید ( بر روی مک یا ویندوز)
  • بر روی نامتان در منوی بالا کلیک کنید و سپس بر روی Account Info کلیک کنید
  • در بخشی که وارد میشود، پسوورد اپل آیدی تان را وارد کنید
  • سپس در زیر بخش Purchase History، بر روی See All کلیک کنید


  • بر روی فلشی که در کنار آیتم مورد نظرتان وجود دارد کلیک کنید تا منوی آن باز شود
  • سپس بر روی Report a Problem کلیک کنید
  • با اینکار به سایت اپل منتقل خواهید شد و باید با وارد کردن اطلاعات، وارد حساب اپل آیدی خود شوید
  • سپس میتوانید از طریق گزینه‌ی Refund option، درخواست خود را مطرح کنید و توضیح خود را وارد نمایید

[h=3]آموزش پس گرفتن مبلغ از طریق وبسایت اپل[/h]
  • به بخش گزارش مشکلات اپل بروید: http://reportaproblem.apple.com/
  • وارد اپل آیدی خود شوید (لاگین کنید)
  • تب مورد نظر خود را از میان تب های موزیک، فیلم ها، اپ و … انتخاب کنید
  • خرید مورد نظر خود را پیدا کنید و در سمت راست آن بر روی Report a Problem کلیک کنید



  • دلیل گزارش خود را انتخاب کنید و در قسمت description، توضیح خود را بنویسید



  • بعد از اتمام کارتان، بر روی Submit کلیک کنید
[h=3][/h][h=3]آموزش پس گرفتن مبلغ از طریق آیفون، آیپاد و آیپد خودتان[/h]هر خریدی که انجام میدهید، یک ایمیل با عنوان Your receipt from Apple از طرف اپل برای شما ارسال میشود. بنابراین:

  • نرم افزار Mail را باز کنید
  • دنبال ایمیل هایی با عنوان Your receipt from Apple بگردید، البته اگر آنها را پاک نکرده باشید



  • بعد از اینکه ایمیل حاوی خرید مورد نظر خود را یافتید، بر روی آن کلیک کنید تا وارد بخش گزارش شوید
  • از اینجا به بعد شما وارد سافاری میشوید و میتوانید مانند قسمت بالا عمل کنید (پس گرفتن مبلغ از طریق وبسایت اپل)
 
بالا