آموزش فتوشاپ

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - نحوه طراحی فرشته ی آسمانی

آموزش فتوشاپ - نحوه طراحی فرشته ی آسمانی

در این آموزش به شما کاربران گرامی، در مورد چگونگی روتوش پوست، میک آپ کردن، کشیدن تتو، ایجاد مو به وسیله دود، استفاده از انواع بافت ها، اضافه کردن بال به تصویر، بزرگ کردن تصویر و سایر موارد دیگر آموزش هایی ارائه می شود که می توانید با دنبال کردن مراحل آموزش یک فرشته ی آسمانی را ایجاد نمایید.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت
- مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)


پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.
 

پیوست ها

  • Desktop.rar
    7.1 مگایابت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - اعمال خالکوبی بروی تصاویر در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ - اعمال خالکوبی بروی تصاویر در فتوشاپ

در این آموزش قصد داریم یک تکنیک پیشرفته برای شما کاربران گرامی شرح دهیم که می توانید با کمک آن یک افکت تتوی بسیار زیبا و واقعی خلق کنید. عناصری که در این آموزش به کار برده شده شامل، لایه های ماسک، لایه های adjustment و displacement map ها یا نقشه راهنما و نیز انواع براش ها و هنر و مهارت استفاده از آنها می باشد. امیدواریم با دنبال کردن مراحل آموزش به نتیجه ی دلخواه تان دست پیدا کنید.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 1 ساعت
-
مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.

 

پیوست ها

  • Compressed.part1.rar
    6 مگایابت · بازدیدها: 0
  • Compressed.part2.rar
    2.1 مگایابت · بازدیدها: 0

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]ایجاد افکت بخار بر روی متن (تایپوگرافی بخار)[/h]

با درود دوباره
در این قسمت میخوام افکت بسیار زیبای بخار بر روی متن رو بهتون یاد بدم که خیلی سریع و ساده ایجاد میشه.
برای شروع مثل همیشه یک سند جدید باز میکنیم من سایز ۶۱۵*۳۰۰ Pixel رو انتخاب میکنم. حالا برای پس زمینه از Gradient Overlay استفاده می کنم، برای این کار بر روی لایه ایجاد شده دو بار کلیک میکنیم و درون پنجره Layer style در روی لیست سمت چپمون گزینه Gradient Overlay را انتخاب میکنیم و برای انتخاب رنگ بروی نوار Gradient کیلیک میکنیم در این پنجره هم امکان انتخاب رنگهای ترکیبی در بالا هست و همینطور میتونیم رنگ مورد نظر خودمونو با کلیک کردن بروی فلش در قسمت پایین نوارGradient و کلیک دوباره برروی Color رنگ مورد نظرمونو انتخاب کنیم من برای این کار از مشکی و سورمه ای استفاده میکنم.

حالا نوشته مورد نظرمونو به رنگ سفید تایپ میکنیم.

خوب حالا نوبت فیلتر می رسه بر روی تایپمون از نوار بالا فیلتر BLUR> MOTION BLUR رو اجرا میکنیم.

فیلتر بعدی هم اجرا میکنیم Filter> Blur> Gaussian Blur.

در این قسمت یک لایه جدید ایجاد کنید و در جعبه ابزار دو رنگ مشکی و سفید رو
انتخاب میکنیم و فیلتر Filter> Render> Clouds انجام میدهیم تا یک حالت ابری بهمون بده.

حالا لایمونو از حالت Normal به حالت Color dodge تغییر میدیم.


با این کار همونطور که میبینید لایه از حالت ابری به یک حالت مرموز با کنتراست بالا تبدیل میشه.
Eraser tool رو انتخاب میکنیم یادتون باشه که رنگ مشکی رو به عنوان رنگ زیری در جعبه ابزار انتخاب میکنیم همونطور که در عکس دیده میشه ،حالا برای پاک کردن حاشیه ابر اضافی یک قلم نرم انتخاب میکنیم .

در این قسمت لایه ای که روش نوشته مورد رو نظرو تایپ کردیم انتخاب میکنیم و ابزار Smudge tool رو فعال میکنیم وگوشه های نوشترو میکشیم تا به حالت ابریمون کمک کنه.

و اینک پایان…

امیدوارم به دردتون خورده باشه.
 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=1]ایجاد افکت آتش در فتوشاپ[/h]



دوباره سلام. تقریبا یه چند روزی میشه که اصلا به سایت سر نزدم و هیچ پست جدیدی نذاشتم. از همه پوزش میخوام مخصوص اون دوست عزیزمون که درخواست کرده بودن تا افکت آتش رو هم آموزش بدیم.
راه های زیادی برای ایجاد این افکت وجود دارن ولی من سعی کردم که یه راه که هم ساده باشه هم نتیجه ی تقربیا دلچسبی داشته باشه رو آموزش بدم. یه خوبی که این روش داره اینه که میتونید اون رو روی متن یا روی هر شکلی که دوس دارید اجرا کنید و مختض به متن نیست. امیدوارم خوشتون بیاد.
خوب این افکتی هست که قراره با هم کار کنیم:

یه داکیومنت جدید با سایز ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل بسازید و پشت زمینه رو مشکی کنید.
حالا با استفاده از ابزار تایپ (T) به رنگ سفید و با هر فونتی که حال میکنید یه متن بنویسید.

حالا با کلیک کردن روی آیکون Create a new layer که در پایین قسمت لایه ها قرار داره یک لایه جدید بسازید (میانبر: کلید ترکیبی Ctrl+Shift+N رو بزنید تا یه لایه جدید بسازید)

حالا کلید ترکیبی CTRL+ALT+SHIFT+E رو بزنید. با این از تمام لایه هایی که دیده میشن یک کپی در اختیارتون قرار میگیره

حالا به منوی Edit » Transform » Rotate 90CCW برید و متن رو به شکل زیر بچرخونید چون میخوایم تا افکت wind رو روی اون اجرا کنیم.
توجه: برای درک بهتر اجرای افکت wind میتونید آموزش ایجاد افکت ضربان قلب رو بخونید.
حالا به منوی Filter » Styleize » Wind برید و این افکت رو روی لایه ی جدید که درست کردیم اجرا کنید.
کلید ترکیبی CTRL+F رو دوبار دیگه هم بزنید تا این افکت دو دفعه دیگه هم تکرار شه تا اثر اون شدید تر بشه.

حالا به منوی Edit » Transform » Rotate 90CW برید تا عکس رو به همون جهتی که بود برگردونیم.
عکس که سر جاش قرار گرفت به منوی Filter » Blur » Gaussian Blur و به اندازه ۵ پیکسل تصویر رو با این افکت محو کنید.
حالا کلید ترکیبی Ctrl+U رو بزنید تا پنجره ی Hue/saturation باز بشه. در قسمت پایین سمت راست این منو تیک colorize رو بزنید و همچنین مقدار ۴۰ رو برای فیلد Hue و ۱۰۰ رو برای saturation در نظر بگیرید.
با این کار رنگ چیزی که تا الان ایجاد کردیم این شکلی میشه

حالا یه کپی از این لایه تهیه کنید، برای اینکار روی لایه کلیک راست کنید و Duplicate Layer رو انتخاب کنید.

حالا دوباره تو این لایه هم hue/saturation رو تغییر میدیم. Ctrl+U رو بزنید و برای Hue مقدار -۴۰ (منفی ۴۰) رو درنظر بگیرید.

حالا از قسمت بالای منوی لایه های مود لایه ی کپی شده رو به Color Dodge تغییر بدید. بعد روی لایه راست کلیک کنید و از منویی که باز میشه merge down رو انتخاب کنید (اون پایینای منو میبینیدش) تا هر دوتا لایه با هم ترکیب بشن و یک لایه داشته باشیم .

حالا برای اینکه افکت آتیش رو درست کنیم به منوی Filter » Liquify تا با این فیلتر کارشو ردیف کنیم. از سمت چپ بالاترین آیکون که Warp هست (با دایره قرمز نشون دادم) رو انتخاب کنید. در تنظیماتی که سمت راست قرار داره هم brush size رو یه چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ قرار بدید و brush pressure رو هم بین ۴۰ تا ۴۵٫
حالا از گوشه ی متن که سفیدتره کلیک کنید و با کشیدن حالت شعله رو روی شکل ایجاد کنید. (خوش سلیقگی کنید تو این مرحله)

حالا برای مرحله بعدی brush size رو ۳۰ در نظر بگیرید و وارد راند دوم ایجاد شعله بشید. (منظورم اینه دوباره بیفتین به جونش و شعله درست کنین)
هر موقع فکر کردین که دیگه کافیه و شعله ها ردیف شدن اوکی رو بزنید.

حالا لایه ای که متن تو اون قرار داشت رو بگیرید و اون رو ببرید بالای تمام لایه هایی که داریم و متن اون رو هم مشکی کنید.

حالا لایه ی متن رو انتخاب کنید. به منوی Layer » Rasterize » Type برید. ابزاره eraser رو انتخاب کنید (E) و نیمه ی بالای متن رو با یه براش نرم پاک کنید.

حالا میتونید یه انعکاس از آتیش هم رو کف ایجاد کنید. برای اینکار یه Select از نیمه ی متن بگیرید. کلید ترکیبی Ctrl+j رو بزنید تا یه کپی از جایی که انتخاب کردید تو یه لایه جدید درست بشه. به منوی Edit » Transform » Flip Vertical برید تا تصویر رو در جهت عمودی برعکس کنیم. ابزار move رو انتخاب کنید (V) و اون رو زیره متن قرار بدید. حالا opacity لایه رو از بالای قسمت لایه ها ۲۰% قرار بدید. در اینجا میتونید دوباره از یه پاکن نرم برای پاک کردن قسمت هایی از لایه استفاده کنید تا یه تون نرم رو تو انعکاس ایجاد کنید.
تصویر نهایی به این صورت خواهد بود.

البته همون طور که گفتم میتونید این افکت رو با هر نوع فونتی که دوس دارید اجرا کنید. فقط نتایج متفاوت میشن

منبع: tutorialwiz
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایجاد افکت طبیعی اشک در ps6
تو این آموزش میخوام طریقه ی اجرای افکت رئال اشک روی صورت رو با هم کار کنیم. منظورم این افکته:


خوب… پس برای شروع باید یه عکس مناسب برای اجرای افکت روی اون داشته باشیم، که میتونید اون رو با یه کم جستجو تو اینترنت پیدا کنید یا از همینی که اینجا هست استفاده کنید. عکس رو باز کنید و ابزاره Pen رو انتخاب کنید و با اون شکلی شبیه به فرم اشک رو بکشید و داخل اون رو هم به رنگ سیاه در بیارید. به این شکل:


فقط به یاد داشته باشید که فرمی که ایجاد میکنید قرینه نباشه تا مصنوعی به نظر نیاد. وقتی که کارمون با فرم اشک تموم شد، مد لایه (Layer mode) رو به Screen تغییر بدید و این تنظیمات رو برای Blending Options انجام بدید:

  • Drop Shadow

  • Inner Shadow

  • Inner Glow

  • Bevel and Emboss

  • Gradient Overlay


خوب بعد از اینکه این تنظیمات رو انجام داده باشید باید به همچین نتیجه ای رسیده باشید:


همین هم خوب به نظر میرسه ولی اصلا واقعی به نظر نمیرسه. برای واقعی شدن لازمه تا یه انعکاس یا همون برق رو روی اشک ایجاد کنیم. برای اینکار ابزار Pencil رو جعبه ابزار انتخاب کنید و اندازه ی اون رو ۱ pixel در نظر بگیرید، حالا با رنگ سفید تا یه لایه ی جدید تعدادی نقطه روی اشک ایجاد کنید، درست همینطوری که من پایین اجرا کردم:

حتما میگید این ضایع تر از قبل شد. حالا ابزاره Blur رو انتخاب کنید و این پیکسل های سفید رنگ رو کمی محو کنید تا طبیعی به
نظر برسن. اینجوری:


فکر میکنم حالا به اون افکت رئال اشک که میخواستیم رسیدیم...
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]ایجاد افکت دراماتیک بر روی تصاویر (HIGH PASS FILTER[/h]


ببینید که چگونه میتوانید با انجام چند تکنیک ساده به عکس های خود افکتی دراماتیک و برنزی بدهید تا حس و تاثیر عکس چند برابر شود.






۱- عکس را در فتوشاپ باز کنید و از آن dulicate بگیرید. (روی لایه background راست کلیک کرده و duplicate layer رو بزنید) با کلیک روی لایه دوم که ایجاد کردید آن را انتخاب کنید و به منوی filter>Other>Hight Pass مقدار radis را ۵ قرار بدین و ok رو بزنید. حالا blend mode لایه جدیدی که ایجاد کردید رو از حالت normal به overlay تغییر بدین. میبینین که همین الان هم توی عکس خیلی تغییر ایجاد شده:




۲- حالا دوباره از لایه اول (background layer) که داشتیم یه duplicate دیگه بگیرین. (’Background Copy 2′) و این لایه رو ببرین بالای تمام لایه های که هست. حالا این لایه رو انتخاب کنید و به منوی Image -> Adjustments ->Desaturate برید (میتونید برای این مرحله از کلیدهای میانبر Shift+Ctrl+U هم استفاده کنید) blend mode این لایه رو Hard Light بذارین.




۳- روی فلش کوچیکی که در بالای سمت راست قسمت لایه ها هست کلیک کنید و از منویی که باز میشه Flatten Image رو انتخاب کنید. با انجام این کار تمام لایه هایی که داریم دوباره به یک لایه تبدیل میشن (background layer) یه duplicate از این لایه بگیرید و ctrl+F رو بزنید. (این میانبر باعث میشه تا آخرین فیلتری که تو فتوشاپ اجرا کردین با همون مقادیر دوباره تکرار بشه که اینجا افکتی هست که تو مرحله ۱ انجام دادیم) حالا mode لایه رو به overlay تغییر بدین.




تو فتوشاپ های ورژن بالاتر این دکمه همونجاست فقط شکلش تغییر کرده (باز نگین پیداش نمیکنم
)



۴- حالا دوباره باید لایه ها رو flatten کنیم. (از همون فلشی که بالا سمت راست لایه ها بود.) حالا که ۲ لایه دوباره شدن یک لایه، از پایین قسمت لایه ها آیکون Create New Adjustment Laye رو کلیک کنید و گزینه Curves رو انتخاب کنید. در پنجره ی Curves که باز شده درست مثل مثالی که پایین نشون میدم حالت اون نمودار رو طوری تغییر بدین که تصویر یه کمی روشن تر بشه. (تذکر: تو ورژن های بالاتر منوی Curves به همین شکله ولی ممکنه اوکی نداشته باشه. کارتون رو که کردین دوباره برگردین تو قسمت لایه ها)



۵- در لایه Curves دو تصویر کوچیک ایجاد شده. روی تصویر سمت راستی کلیک کنید و ctrl+i رو بزنید. با این کار تصویر تیره تر خواهد شد. با زدن کلید D رنگ ها رو به حالت اولیه برگردونید. حالا یه brush با لبه ی soft انتخاب کنید و قسمت چشم ها رو اونطوری که فکر میکنید بهتره کمی روشن تر کنید. (من از براش با diameter 15pixels و hardness ۱۵% استفاده کردم. )




افکتی که ایجاد کردیم این شکلی شده;



۶- حالا یه لایه جدید بسازین و به سلیقه خودتون یه رنگ خوب برای روشن کردن چشم ها در تصویر انتخاب کنید. من یه آبی خوش رنگ به شماره رنگ #۹۴C4D4 رو استفاده میکنم. blend mode این لایه رو color انتخاب کنید. حالا با همون براشی که تو مرحله ی قبلی استفاده کردیم روی چشمها رو با رنگ آبی که در foreground انتخاب کرده بودیم طوری نقاشی که کنید که روشن تر بشه تا به نتیجه ی بهتر برسیم. اگر احساس میکنیم که رنگ روشن تر از چیزیه که میخواستین میتونین روی opcity لایه یا خود رنگتون بیشتر کار کنید تا نتیجه

رضایت بخش بشه.



و خسته نیباشیییییییییییید. امیدوارم که این آموزش به کارتون بیاد و بتونید از اون توی پروژه هاتون به نحو احسنت استفاده کنید.



 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]روتوش سورئال تصاویر در فتوشاپ[/h]

امروز یه تکنیک خیلی سریع و عالی از Cameron براتون میذارم. Cameron یک عکاس و طراح دیجیتال خیلی خوبه که در BOXeight Studio کار میکنه. اون بهمون نشون میده که چطور میشه با چند تا تغییر ساده و خیلی سریع به یه عکس ساده حالتی سورئال و زیبا داد.
شروع میکنیم: تصویر مورد نظرتون رو تو فتوشاپ باز کنید

یه Duplicate از لایه background بگیرید. برای این کار میتونید روی لایه کلیک راست کنید و گزینه ی duplicate layer رو انتخاب کنید

حالا به منوی Image>Adjustments>Hue and Saturation برید و کلید میانبر Ctrl+U رو بزنید. حالا در پنجره ای که باز میشه برای Saturation مقدار منفی ۶۰ رو قرار بدید.

حالا به منوی Layer>New Adjustment Layer>Gradient Map برید و رنگ سفید رو انتخاب کنید و سپس blend mode رو هم که در قسمت بالای لایه ها قرار گرفته از حالت Normal به Soft Light تغییر بدید.

خوب با انجام این مراحل مبینیم که یه جورایی تیرگی ها و سایه ها جلوه ی بیشتری پیدا میکنن. حالا بریم سراغ ادامه داستان.
خوب حالا یه براش انتخاب کنید و در قسمت بالای صفحه که تنظیمات براش باز میشه این تنظیمات رو انجام بدید. براشی که انتخاب کردید باید لبه ی سختی داشته باشه یعنی به عبارت دیگه hard Edge باشه برای اینکار باید Hardness رو افزایش بدید،حالا مقدار opacity براش رو هم ۳۰% قرار بدید.

حالا میخوایم تا با این براش رنگ مردمک چشم ها رو کمی روشن تر کنیم. برای اینکار روی لایه ماسک لایه ی adjustment layer کلیک میکنیم تا انتخاب بشه. حالا با براش به رنگ مشکی (یادتون باشه رنگ براش باید مشکی باشه) روی مردمک چشم ها رو رنگ میکنیم. اگه دقت کنید میبینید که سیاهی مردمک چشم ها کمی کمتر میشه، فقط حواستون باشه که هر بار که دارید با براش رنگ میکنید اگه دستتون رو از رو کلیک چپ بردارید و دوباره بکشید انگار که دارین یه ۳۰% اضافه رنگ میکنید. پس سعی کنید اینکارو پیوسته انجام بدید که تاثیر اینکار بیش از حد دلخواه نشه.

حالا یه لایه ی جدید بسازید (میانبر Ctrl+shift+N) و به منوی edit >Fill برید. در پنجره ای که باز میشه از همون منوی اولی گزینه ی ۵۰% gray رو انتخاب کنید.

در مرحله بعدی Blend Mode رو که بالا تو قسمت لایه ها است رو Overlay قرار بدید. حالا میتونید با استفاده از ابزار Dodge که در قسمت ابزارها با کلید میانبر O مشخص شده چشم ها رو کمی روشن تر کنید. تو تنظیمات Dodge برای مقدار range گزینه ی midtones و برای مقدار Exposure اندازه ی ۶۰% رو بذارید.
میتونید این مرحله و مرحله ی قبلی رو تا جایی تکرار کنید که جزئیات رو به حد دلخواه برسونید.

حالا یه لایه ی جدید بسازید ابزار Gradient رو از ابزارها انتخاب کنید و این لایه رو به هر رنگی که دوس داشتید با گرادیان پر کنید. فقط یادتون باشه که Blend Mode لایه رو به color تغییر بدید. حالا یه ماسک برای این لایه درست کنید و تمام قسمتهای رنگی رو غیر از مردمک چشمها رو از لایه پاک کنید. (اینکار رو تو مرحله های قبلی انجام دادیم. باید براش رو مشکی انتخاب کنید و ….) میتونید برای اینکه تاثیر شدید این لایه رو کمتر کنید opacity لایه رو ۵۰% قرار بدید.

حالا کلید های ترکیبی Ctrl+Alt+Shift+E رو بزنید تا یک کپی مرج شده از تمام لایه ها رو تو یه لایه جدید بسازیم. حالا به منوی Filter>Other>High Pass برید و مقدار رادیوس رو ۵ قرار بدید.

حالا دوباره Blend Mode این لایه رو هم overlay قرار بدید.
خوب نتیجه ی کار این شد که میبینید. میتونید کمی روی روشنایی و تیرگی های تصویر بیشتر کار کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. همه چی از اینجا به بعد دست خودتونه.

منبع: abduzeedo.com



 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]طراحی یک قوطی ۳ بعدی در فتوشاپ

قبل از هر چیزی بگم که درسته که این یه مطلب مقدماتی هست و تا جایی که تونستم توضیحات اضافی دادم، ولی خیلی جاها واقعا نمیشه از یه حدی بیشتر توضیح داد و خواننده باید یه سری مطالب مقدماتی از فتوشاپ رو بدونه. دونستن پرسپکتیو در حد خیلی مبتدی و کار با layer style ها و لایه ها تو فتوشاپ در حد مقدماتی از ملزومات این آموزشی هستند. بازم اگه سوالی بود در خدمتم.
[/h]خوب بریم سر اصل موضوع،این تصویری است که ما در نهایت به اون میرسیم:

فرض کنیم که شما برای یک محصول طراحی بسته بندی کردین (با هزار زحمت) و حالا میخواین خیلی قشنگ اون رو نور پردازی کنید و چند تا عکس درست حسابی از اون بگیرین تا تحویل کارفرما بدید. ولی میتونین تمام این مراحل سخت رو بی خیال شین و تمام این کارها رو با نتیجه ای مشابه تو چند دقیقه انجام بدید. ولی چجوری؟ …. به خوندن ادامه بدید….
برای شروع عکس مورد نظر که طراحی کردین رو تو فتوشاپ باز کنید. فقط باید توجه داشته باشید که عکس تو یک لایه ی کاملا جداگانه باشه و هیچ شکل اضافه ای مثل border و … تو تصویر نیست.(یعنی عکس تر و تمیز باشه دیگه)

به منوی Edit > Transform > Distort برید. قراره تا با یه تکنیک ساده تصویرمون رو یه کم پرسپکتیوی کنیم.

حالا کافیه با استفاده از اون مربع های گوشه ای شکل رو کمی دفورمه کنید تا پرسپکتیوی به نظر برسه. برای اینکار باید همون مربع های دور تصویر رو بکشید تا شکل به فرمی که دوس دارید برسه.

حالا یک لایه جدید بسازید و این لایه جدید رو زیر لایه قبلی (همین لایه ای که عکس توشه) قرار بدید. ابزارPolygonal lasso رو انتخاب کنید و با اون محدوده ای که ارتفاع این بسته رو نشون بده رو مشخص کنید.


قبل از اینکه قسمت مورد نظر رو رنگ کنیم باید یه رنگ درست و مسطح که به بقیه شکل بیاد واسش انتخاب کنیم . برای اینکار میتونید با زدن کلید I ابزار Eyedropper tool رو از جعبه ابزار انتخاب کنید و و هر جای تصویر که میخواید کلیک کنید تا رنگ مناسب از تو خوده همین عکسی که الان داریم برای ارتفاع جعبه رو پیدا کنیم. اگه متوجه شده باشید هر جای تصویر که کلیک میکنید foreground color به همون رنگ در میاد. (این همون چیزیه که ما میخوایم) کارتون که با رنگ تموم شد ابزار سطل رنگ رو از جعبه ابزار انتخاب کنید (میانبر: G). حالا اگه تو قسمتی که انتخاب کرده بودیم کلیک کنید تمام اون قسمت با رنگی که قبلا انتخاب کردیم پر میشه. (یعنی داره رنگش رو از توی foreground color بر میداره و این اتفاق برای تمام ابزار فتوشاپ میفته که عالییییییییییه)

حالا اگه اشکالی تو تصویر میبینید میتونید دوباره ابزاره polygonal lasso رو انتخاب کنید و هر طور که فکر میکنید پرسپکتیو کامل و دقیق به نظر میرسه تصویر رو اصلاح کنید.

حتما متوجه شدید که با این کاری که کردیم کل قسمتی که رنگ کردیم یه رنگ داره و خیلی مصنوعی به نظر میرسه. حالا رنگ foreground رو یه کم تیره تر کنید. کاری که قراره بکنیم اینه که تمام قسمت هایی که رنگ میکنیم یک میزان شفافیت نداشته باشن تا شکل از این حالت flat در بیاد و ۳بعدی تر بشه.
حالا دوباره polygonal lasso رو از جعبه ابزار انتخاب کنید، فقط این بار در قسمت تنظیمات بالا feather رو برابر ۳ قرار میدیم.

حالا یک براش نرم با نوک گرد انتخاب کنید و opacity و flow رو در تنظیمات اون برابر ۳۰% قرار بدید. با این تنظیمات میتونیم یه های لایت خیلی نرم به شکل بدیم.

حالا قسمت هایی که میخواین روشن تر به نظر برسن رو با ابزار polygonal lasso انتخاب کنید و به همین براشی که تو مرحله قبل آماده کردیم خیلی خوووونسرد با رنگ سفید های لایت رو ایجاد کنید. قسمت هایی که ما برای های لایت باید select کنیم درست محل تقاطع صفحه های جهبه هستن مثلا ارتفاع با سطح جعبه و اون قسمت یه های لایت لازم داره. در ضمن میتونید برای بهتر شدن کار یه lens flare یا همون برقی که تو عکس ها میبیند رو با همین براشی که دارین گوشه ی جعبه ایجاد کنید.

حالا از یه لایه ی adjustment استفاده میکنیم تا این شبه نورپردازی (چی گفتم اصن!!! منظور همون pseudo-lighting هست دیگه) رو بهتر کنیم. حالا در قسمت پایین لایه ها آیکون adjustment layer رو انتخاب کنید و از منویی که باز میشه Gradient رو انتخاب کنید. تو پنجره ای که باز میشه یه گرادیان white to transparent به صورت پیش فرض باز میشه که کاره ما با همونه پس تغییرش ندید. فقط اگه خواستید تا جهت این گرادیان تغییر کنه میتونید reverse رو بزنید و برای اینکه جهت گرادیان رو به طور دقیق مقدار دهی کنید میتونید به angle مقدار دهی کنید. گرادیان رو هر طور که فکر میکنید نتیجه ی بهتری داره تغییر بدید. من از راست به چپ رو اون کار کردم.

اینم اون پنجره ی گرادیانی که باز میشه

حالا به جز لایه ی background و gradient layer تمام لایه هایی که داریم رو با هم merge میکنیم. برای merge کردن لایه ها اول باید تمام لایه هایی که میخوایم رو انتخاب کنیم (کلید Ctrl رو نگه دارید و روی هر لایه ای که میخواید کلیک کنید). وقتی لایه هاتون رو انتخاب کردید روی اون راست کلیک کنید و از منویی که باز میشه همون پایین گزینه ی merge layers رو بزنید (روش دوم: میتونید وقتی لایه ها رو انتخاب کردید خیلی ساده کلید های ترکیبی Ctrl+E رو بزنید تا لایه ها یکی بشن.)

لایه ی merge شده رو انتخاب کنید و روی اون دابل کلیک کنید تا پنجره ی blending options باز بشه . حالا از منوی سمت چپ گزینه ی drop shadow رو انتخاب کنید تا یه سایه هم به این جعبه بدیم. تیک مربوط به drop shadow رو که زدید این تنظیمات رو برای اون در نظر بگیرید تا سایه ای مشابه سایه ای که من اینجا دارم رو داشته باشید.

حالا میتونید لایه ها هر طور که میخواید تنظیم کنید تا بتونید این شکل رو هر پشت زمینه ای که دوس دارید قرار بدید. البته برای اینکار باید قبلش لایه ی گرادیانی که اضافه کردیم رو ردیف کنید و غیره و غیره ….

منبع: webdesign.org
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ایجاد افکت ضربان قلب بر روی نوشته[/h]

در این آموزش شما خواهید آموخت که چطور به سادگی و با سرعت افکت زیبای ضربان قلب را بر روی متن مورد نظرتان پیاده کنید.
گام اول:یک داکیومنت جدید به ابعاد ۷۰۰*۷۰۰ پیکسل بسازید. سپس با استفاده از paint bucket tool (سطل رنگ) کل صفحه را با رنگ سیاه خالص (۰۰۰۰۰۰#) پر کنید.


گام دوم:
روی لایه ی Background که در حال حاظر دارین دابل کلیک کنین و ok رو بزنین تا بتونیم با تبدیل کردن این لایه به یک لایه ی معمولی رو اون کار کنیم. حالا به منوی Layer>Layer Style>Gradient Overlay برین و با این تنظیمات یه گرادیان به لایه بدین:


گام سوم:
یک لایه ی جدید بسازید و این لایه را با لایه ی قبلی Merge کنید (کلید های میانبر: Ctrl+Shift+E) تا تمامی افکت ها رو تو یه لایه با هم داشته باشیم. حالا به منوی Filter > Brush Strokes > Sprayed Strokes برید و تنظیمات زیر رو انجام بدین:


گام چهارم:
ابزاره تایپ رو انتخاب کنید و یه چیزی بنویسید (مثلا Beat) رنگ نوشته باید سفید باشه، اندازه فونت اون ۱۲۰ و Smooth. اسم این فونت هم Swis721 BdOul BT Bold هست که یه فونت مجانیه که میتونین از لینکی که در انتهای مطلب اومده اون رو دانلود کنین.


گام پنجم:
ابزاره Line رو با weight : 3 انتخاب کنید و شکلی مثه چیزی که من پایین طراحی کردم درست کنین:


گام ششم:
تمام لایه هایی که دارین رو به غیر از لایه پس زمینه با هم Merge کنید تا یه لایه ی Text داشته باشین. حالا Eraser (پاک کن) رو بردارین (بِراش (Brush) گرد با opacity = 100 ) و نوشته ای که دارین رو مثل تصویر پایین درست کنین:


گام هفتم:
حالا لایه ای که تکست تو اون قرار داره رو با رفتن به منوی Edit > Transform > Rotate 90 CCW میچرخونیم:

گام هشتم:حالا با رفتن به منوی Filter > Stylize > Wind این افکت رو با این تنظیمات روی لایه پیاده میکنیم:
گام نهم:
Ctrl+F رو یه بار دیگه میزنیم تا این آخرین افکتی که انجام دادیم رو یه بار دیگه روی لایه پیاده کنیم:


گام دهم:
دوباره به منوی Filter > Stylize > Wind میریم و فیلتر رو روی لایه اعمال میکنیم اما این بار با این تفاوت که جهت رو از راست (Right) انتخاب میکنیم نه از چپ:



 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه ...


گام یازدهم:یه بار هم برای این جهت Ctrl+F رو میزنیم تا افکت دوباره اجرا شه:


گام دوازدهم:
با رفتن به Edit > Transform > Rotate 90 CW لایه رو به حالت افقی در بیارین:


گام سیزدهم:
روی لایه ی تکست کلیک راست کنید و Blending Options رو انتخاب کنید. حالا outer glow و color overlay رو مطابق با تصاویر زیر تنظیم کنین:


تصویر نهایی:


البته گاهی اوقات بعضی حروف مثل H هستن که به راحتی بالا درست نمیشن و خودتون باید با سلیقه خودتون اونا رو دست کنین. مثل این تصویر:


حالا که عکس رو درست کردین میتونین با زدن کلیدهای Ctrl+U در پنجره ی hue/saturation رنگ تصویر رو به هر شکلی که میخواین در بیارین. (البته قبلش همه لایه ها رو merge کنین تا تمام تصویر با هم تغییر رنگ بده)



برای دانلود فونت Swis721 BdOul BT Bold اینجا کلیک کنید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - ساخت یک کتاب از صحنه جادویی یک زمین بازی

آموزش فتوشاپ - ساخت یک کتاب از صحنه جادویی یک زمین بازی

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه یک کتاب با صحنه جادویی طراحی کنید.برای طراحی این اثر از تکنیک های پیشرفته و حرفه ای فتوشاپ استفاده خواهیم کرد که تا حد امکان ترکیبی واقعی تر خلق کنیم.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت
-
مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)


در انجام آموزش فوق می توانید از برخی از تصاویر مشابه بهره بگیرید و برای تهیه برخی از تصاویر یا بافت های سایت نیز از قسمت تصاویر و بافت سایت نیز می توانید استفاده نمایید.

پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.

 

پیوست ها

  • Desktop.zip
    2.1 مگایابت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - خلق یک پرتره ی تایپوگرافیک زیبا در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ - خلق یک پرتره ی تایپوگرافیک زیبا در فتوشاپ

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه با استفاده از روش های فوق العاده ساده و سریع می توان یک پرتره تایپو
گرافیک
زیبا در فتوشاپ طراحی کرد. ما ا استفاده از فیلتر Displace و تغییر Blend Modes ها به این افکت جالب دست پیدا خواهیم کرد.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 30دقیقه
-
مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
در پایان این آموزش به تصویری که در زیر مشاهده می کنید دست پیدا خواهیم کرد.

 

پیوست ها

  • Desktop.zip
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - تبدیل تصویر به مجسمه سنگی در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ - تبدیل تصویر به مجسمه سنگی در فتوشاپ

در اسطوره شناسی یونان Medusa یک عفریته ی مونث است که اگر کسی مستقیما به او خیره شود، به سنگ تبدیل می شود. در این آموزش ما می خواهیم یک انسان سنگی نفرین شده را در فتوشاپ خلق کنیم.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 1 ساعت
-
مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.



رمز فایل: www.persiangfx.com
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - ساخت گوی جادویی در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ - ساخت گوی جادویی در فتوشاپ

در این آموزش شما می توانید با تکنیک های ساده ی فتوشاپ و با بهره گیری از تجربه ی خودتان در زمینه فتوشاپ و چگونگی استفاده از ابزارها یک توپ جادویی ایجاد نمایید.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت
-
مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)


پیش نمایش تصویر نهایی
شکل زیر نمونه تصویری است که در پایان این آموزش باید به آن دست پیدا کنیم.


دانلود :​
آموزش به همراه تصویر نهایی و براش مربوطه
رمز فایل: www.persiangfx.com
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - طراحی یک پوستر کهنه و قدیمی

آموزش فتوشاپ - طراحی یک پوستر کهنه و قدیمی

قصد داریم در این آموزش به شما نشان دهیم چگونه در فتوشاپ با استفاده از بافت های grunge و تعدادی براش یک کاغذ دیواری طراحی کنیم. ما از تکنیک های مختلف از جمله تنظیمات لایه ها، blending option ها و فیلترها استفاده خواهیم کرد.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 2 ساعت
-مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
در پایان این آموزش به تصویری که در زیر مشاهده می کنید دست پیدا خواهیم کرد.


حجم فایل: 3.53 | 31.5 مگابایت
دانلود - آموزش طراحی پوستر
دانلود - براش به کار رفته در آموزش
رمز فایل:www.persiangfx.com
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ - آموزش صاف کردن پوست در فتوشاپ بدون از بین رفتن بافت پوست

آموزش فتوشاپ - آموزش صاف کردن پوست در فتوشاپ بدون از بین رفتن بافت پوست

راه های متعددی برای صاف کردن پوست وجود دارد که در همگی این روش ها می توان یک پوست بسیار صاف، ایجاد کرد که صافی آن مصنوعی و ساختگی به نظر می رسد. در این آموزش قصد داریم به شما تکنیک ساده و بی واسطه ای را نشان دهیم که به شما کمک می کند پوست را به سرعت صاف کنید در حالی که بافت موجود در تصویر سالم و بدون تغییر باقی بماند.

جزییات آموزش
- برنامه: Adobe Photoshop CS4
- سطح آموزش: پیشرفته
- زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح: 30-20 دقیقه
-
مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
در پایان این آموزش به تصویری که در زیر مشاهده می کنید دست پیدا خواهیم کرد.

 

پیوست ها

  • Desktop.rar
    1.2 مگایابت · بازدیدها: 0

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

ویدیوی آموزشی افزودن افکت برف در تصویر با فتوشاپ​


1000011853.jpg

 

پیوست ها

  • Snow effect.zip
    10.8 مگایابت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا