آغاز عمليات احداث گلخانه‌ تحقيقاتي پژوهشكده علوم گياهي دانشگاه فردوسي

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
[TR]
[TD="bgcolor: #f1f1f1"]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: #f1f1f1"]


.
به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، دانشگاه فردوسي مشهد با تاكيد بر ضرورت انجام تحقيقات بر روي رشد و نمو گياهانِ مورد مطالعه در شرايط كنترل ‌شده و نيز در زمان‌هاي خارج از فصل، موضوع احداث گلخانه تحقيقاتي در پژوهشكده علوم گياهي را به صورت جدي مورد توجه قرار داده است.
بنا بر اين گزارش، در اين راستا مطالعات اوليه احداث گلخانه تحقيقاتي شامل مكان‌يابي و ارزيابي محل احداث و نيز نوع سازه‌ گلخانه، از پاييز سال 1389 آغاز شد.
دانشگاه فردوسي، ضمن بررسي الگوهاي سازه‌اي گلخانه‌هاي موجود در منطقه خراسان و نيز سازه‌هاي مشابه و رايج در ديگر كشورهاي دنيا، گلخانه‌اي شيشه‌اي با تركيبي از سازه فلزيِ آهن و قاب‌هاي نگهدارنده آلومينيومي به مساحت كلي 140 مترمربع به صورت چهار واحد مجزاي 28 مترمربعي، طراحي كرده كه پس از عقد قرارداد با شركت احداث‌كننده، عمليات اجرايي آن از اوايل شهريورماه سال جاري آغاز شده است.
بر پايه اين گزارش، در حال حاضر عمليات احداث فونداسيونِ اين گلخانه در زميني واقع در ضلع شمالي و در مجاورت ساختمان پژوهشكده علوم گياهي در جريان بوده و به ‌زودي عمليات نصب سازه‌ فلزي آن آغاز خواهد شد.
[/TD]
[/TR]
 
بالا