آخرین آرزوی زن آمریکایی محکوم به اعدام

iman99

عضو جدید
کاربر ممتاز

“ترزا لویس ” قرار است ۲۳ سپتامبر اعدام شود و آخرین آروزی او در روز اعدام می‌تواند این باشد که ای کاش وی در کشوری با سیستم قضایی و رسانه‌ای زندگی می‌کرد که به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و جوسازی‌ها، صدای مردم کشور خود را می‌شنید.



به گزارش فارس، تنها هفت روز دیگر به اجرای حکم اعدام “ترزا لویس ” باقی مانده است. این زن آمریکایی که از ناتوانی ذهنی رنج می‌برد قرار است از طریق تزریق مواد سمی در یکی از زندان‌های ایالت ویرجینیای آمریکا اعدام شود.
قاضی دادگاه، ترزا را با وجود نارسایی ذهنی “طراح نقشه ” قتل‌ها معرفی کرده است در حالی که به شهادت پزشکان قضایی آمریکا این زن ۴۱ ساله با وجود اختلالات روانی خاص، نمی توانسته است طراحی و سازماندهی این قتل را انجام داده باشد.
“کن کوچینلی “، دادستان ویرجینیا علت صدور حکم اعدام ترزا را ماهیت خشن جنایت و ارتکاب زنا توسط وی عنوان کرده است. ترزا همچنین به اجیر کردن دو مرد برای ارتکاب به این قتل متهم است.
“ماتیو شالنبرگر ” یکی از دو مردی است که قتل را انجام داده است. او طی نامه‌ای کتبی به هم‌سلولی خود در زندان نوشت که وی ترزا را کنترل و مدیریت کرده است، چون وی به پول حاصل از بیمه او برای راه‌اندازی یک کار در نیویورک نیاز داشت است.
در این نامه آمده است: من ترزا را در “والمارت ” در “دانویل ” ملاقات کردم. از زمانی که من وی را دیدم، متوجه شدم که ترزا شخصی است که به راحتی می‌شود او را مدیریت و کنترل کرد. کشتن “جولیان ” و “چارلز لویس ” [همسر و ناپسری ترزا لویس]در کل ایده من بود. من به پول نیاز داشتم و ترزا یک هدف آسان بود.
شالنبرگر سه سال بعد در زندان خودکشی کرد و از آن زمان به بعد وکلای مدافع ترزا نتوانسته‌اند از این نامه به عنوان یک مدرک در دادگاه استفاده کنند.
مدارک ارائه شده توسط روانشناسان قضایی تایید می کند که اگر ترزا لویس مرتکب قتل هم شده باشد دادگاه نمی تواند او را به اعدام محکوم کند. ترزا دچار “جنون ادواری ” بوده و کسی که دچار جنون ادواری است، در صورت ارتکاب جرم، براساس قوانین بین‌المللی باید تبرئه شود چرا که متهمی که مجنون است، قطعا در زمان ارتکاب جرم اختیار ندارد.
نکته جالب توجه دیگر در مورد پرونده ترزا لویس این است که با وجود شرایط خاص پرونده وی و مدت ۷ سالی که او در زندان به سر برده است رسانه های آمریکا در این مورد سکوت کرده‌اند.
زمان زیادی از شروع هجمه گسترده رسانه‌ای آمریکا علیه حکم سکینه محمدی نمی‌گذرد. پروند ترزا لویس صرفنظر از مسئله عقب ماندگی ذهنی وی، شباهت زیادی با پرونده سکنیه محمدی دارد با این تفاوت که تردیدی در گناهکار بودن محمدی وجود ندارد و جرم او مسجل شده است ولی در مورد پرونده ترزا شبهات زیادی وجودی دارد. اما مقامات و رسانه های آمریکا به خاطر دشمنی با ایران با پرداختن به پرونده سکینه محمدی تلاش کردند از وی یک قهرمان حقوق بشری بسازند. این در حالی است که سازمان‌های مدعی حقوق بشر اکنون با گذشت بیش از ۷ سال در قبال پرونده ترزا زبان در کام گرفته و هیچ فریادی را بر نمی‌آورند. این خود گویای رفتار دوگانه نظام سلطه با موضوعات مطرح در کشورها است.
۲۳ سپتامبر ترزا لویس قرار است اعدام شود و آخرین آروزی او در روز اعدام می‌تواند این باشد که ای کاش در کشوری با سیستم قضایی و رسانه ای زندگی می کرد که به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و جو سازی‌ها، صدای مردم کشور خود را می‌شنید.
 

Similar threads

بالا