«ویکی آیدیا»، شبکه مجازی تجاری‌سازی ایده و اختراع راه‌اندازی شد

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] «ویکی آیدیا»، شبکه مجازی تجاری‌سازی ایده و اختراع راه‌اندازی شد

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91112313522
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱



محقق جوان کشورمان با طراحی سایتی به نام «ویکی آیدیا» شبکه مجازی تجاری‌سازی ایده و اختراع را طراحی و راه‌اندازی کرده است.
مهدی متقیان، طراح شبکه مجازی تجاری سازی ایده و اختراع در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شبکه ویکی آیدیا به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری سازی طرح‌ها و ایجاد ارتباط متقابل بین علم و صنعت در کشور طراحی شده است.
مدیر شبکه ویکی آیدیا ادامه داد: ویکی آیدیا با تهیه بانک اطلاعاتی نیازمندی‌های فناورانه صنایع کشور از یک سو و بانک اطلاعات اختراعات و محصولات دانش بنیان از سوی دیگر سعی در شناسایی نیازها و توانمندی‌های موجود در کشور کرده است و با ایجاد یک شبکه منسجم و ساختارمند علاوه بر حل نیازهای فناورانه صنایع از طریق نخبگان، مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان زمینه را برای تجاری سازی و معرفی اختراعات و محصولات دانش بنیان به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فراهم می‌کند.
متقیان درباره نحوه ارائه خدمات این شبکه به مخترعان گفت: ویکی آیدیا در چارچوب یک شبکه اطلاعاتی و ارتباطی بین مخترعان، تولیدکنندگان، متخصصان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان خدماتی از قبیل شناسایی و جذب نیازهای فناورانه صنایع کشور، معرفی نیازهای فناورانه صنایع به سایر عناصر شبکه به منظور ارائه راهکار، عضویت نخبگان و متخصصان در تیم‌های تخصصی حل نیازمندی‌های فناورانه صنایع، معرفی طرح‌ها و اختراعات سودآور به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، جذب سرمایه‌گذار برای تجاری سازی طرح‌ها و اختراعات و معرفی و بازاریابی محصولات دانش بنیان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به جمع‌آوری نیازهای صنعت توسط این شبکه و ارائه این نیازها به مخترعان، متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: ویکی آیدیا با ارائه این نیازها در تلاش است که از توانایی شرکت‌های دانش بنیان و مخترعان درجهت خود کفایی صنعت کشور به کار گرفته شود.
متقیان ادامه داد: این شبکه یک موتور جستجوگر است که بر اساس نیاز مراجعه کننده در جهت نیازهای اختراعات و نیازهای فناورانه و محصولات دانش بنیان می‌تواند پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد.
وی از صاحبان صنایع، مخترعان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان درخواست کرد برای ثبت اطلاعات و دریافت خدمات رایگان به این شبکه به نشانی الکترونیکی www.wikiidea.ir مراجعه کنند.
 

Similar threads

بالا