پدیده کاویتاسیون و اثر آن در شناورهای تندرو
خلاصه :
در شناورهای تندرو به علت حرکت سریع سیال و تغییرات آن در کناره ی بدنه و قسمت پلنینگ و هیدروفیل ها و پروانه ها در قسمت رانش پدیده ی کاویتاسیون (تولید حباب) و ترکیدن حباب ( محو حباب) به علت تغییر فشار حاصل از تغییر سرعت بوجود می آید. این پدیده می تواند کاربردهای مطلوب در افزایش سرعت شناور تندرو و همچنین اثرات نامطلوب از قبیل خوردگی و نیروهای شوک که می تواند باعث پارگی بدنه گردد بوجود بیاورد ما در این مقاله به نحوه ی بوجود آمدن این پدیده و راهکار های آن به طور اجمال پرداختیم.
کلید واژه :
حباب ، کاویتاسیون ، کاویتاسیون حبابی ، کاویتاسیون ابری ، کاویتاسیون لایه ای ، کاربردهای نظامی ، کاهش اثرات نامطلوب کاویتاسیون.
خلاصه :
در شناورهای تندرو به علت حرکت سریع سیال و تغییرات آن در کناره ی بدنه و قسمت پلنینگ و هیدروفیل ها و پروانه ها در قسمت رانش پدیده ی کاویتاسیون (تولید حباب) و ترکیدن حباب ( محو حباب) به علت تغییر فشار حاصل از تغییر سرعت بوجود می آید. این پدیده می تواند کاربردهای مطلوب در افزایش سرعت شناور تندرو و همچنین اثرات نامطلوب از قبیل خوردگی و نیروهای شوک که می تواند باعث پارگی بدنه گردد بوجود بیاورد ما در این مقاله به نحوه ی بوجود آمدن این پدیده و راهکار های آن به طور اجمال پرداختیم.
کلید واژه :
حباب ، کاویتاسیون ، کاویتاسیون حبابی ، کاویتاسیون ابری ، کاویتاسیون لایه ای ، کاربردهای نظامی ، کاهش اثرات نامطلوب کاویتاسیون.