ببين
دو تا مطلب هست. يكي جرم سياسي كه اصطلاح بهش ميگن بغي، يكي هم محاربه.
اين دو تا كلا با هم فرق ميكنن. انگيزه هاشون فرق ميكنه.
موضوع بغي يا جرم سياسي هر چند با اهداف واهي ولي با يه پس زمينه فكري و اعتقادي صورت ميگيره. ولي محاربه از هيچ پس زمينه فكري و اعتقادي برخوردار نيست.
و يه فرق بارز ديگه اينه كه بغي هرچند كه ظاهري باشه ولي حداقل ادعاي حقوق بشر و ازادي و از اين جور حرفا صورت ميگيره در صورتي كه محاربه مستقيما با هدف ارعاب و آسيب رساندن به مردم انجام ميشه.
خب ميدونيم كه اولا در روز عاشورا تجمعات با اهداف خاص سياسي بوده و پشتش فكر بوده ثانيا هدفشون حقوق بشر و ازادي و اين جررفا بوده.هر چند به زعم شما اين اهداف واهي بوده و ادعايي بيش نبوده ولي باز نميتونه اونو از حكنم بغي خارج و به محاربه وارد كنه.
البته اينو بگم من با هيچ اتيش زدني (به جز سطل زباله كهبراي مقابله لا اشك آور بود) و كتك زدني موافق نبودم. همونقدر كه از صحنه كتك زدن سبز پوش ها ناراحت ميشدم صحته كتك خوردن سربازا هم آزارم داد.
دو تا مطلب هست. يكي جرم سياسي كه اصطلاح بهش ميگن بغي، يكي هم محاربه.
اين دو تا كلا با هم فرق ميكنن. انگيزه هاشون فرق ميكنه.
موضوع بغي يا جرم سياسي هر چند با اهداف واهي ولي با يه پس زمينه فكري و اعتقادي صورت ميگيره. ولي محاربه از هيچ پس زمينه فكري و اعتقادي برخوردار نيست.
و يه فرق بارز ديگه اينه كه بغي هرچند كه ظاهري باشه ولي حداقل ادعاي حقوق بشر و ازادي و از اين جور حرفا صورت ميگيره در صورتي كه محاربه مستقيما با هدف ارعاب و آسيب رساندن به مردم انجام ميشه.
خب ميدونيم كه اولا در روز عاشورا تجمعات با اهداف خاص سياسي بوده و پشتش فكر بوده ثانيا هدفشون حقوق بشر و ازادي و اين جررفا بوده.هر چند به زعم شما اين اهداف واهي بوده و ادعايي بيش نبوده ولي باز نميتونه اونو از حكنم بغي خارج و به محاربه وارد كنه.
البته اينو بگم من با هيچ اتيش زدني (به جز سطل زباله كهبراي مقابله لا اشك آور بود) و كتك زدني موافق نبودم. همونقدر كه از صحنه كتك زدن سبز پوش ها ناراحت ميشدم صحته كتك خوردن سربازا هم آزارم داد.