قیر به عنوان یک ماده مایع / جامد چسبناک شناخته میشود که اساسا از هیدروکربن و مشتقات آن تشکیل یافتهاست. این ماده قابل حل در تریکلرواتیلن میباشد و به میزان قابل ملاحظهای غیرفرار است. قیر در اثر گرما شکل نرمی به خود خواهد گرفت.
ماده قیر سیاه رنگ و یا به رنگ قهوهای میباشد و دارای خواص عایقی و...
سیستم درجه بندی PG براساس آب و هوا می باشد، در نتیجه، فرضیه درجه بندی شامل دو قسمت می باشد: دمای بالا و پایین سرویس آسفالت. مسئله اصلی در عملکرد دمای بالا، شیار شیار شدن است که انباشته کردن آن زمان می برد و در نتیجه، دمای آسفالت میانگین 7 روزه برای شرح آب و هوای بسیار گرم بکار می رود. در...
قیر تقلیل شده با کمک مخلوط کردن قیر با مشتقات کنترل شده نفت، همانند نفت سفید بدست میآید. این عملیات بطور موقت جهت کاهش ویسکوزیته قیر انجام میشود و در نتیجه کار با آن را آسانتر می کنند. به آنصورت که با کاهش ویسکوزیته میزان نفوذ قیر در سطح افزایش یافته و در نتیجهی تقطیر نفتی، قیر رقیق بدست...
آسفالت ماستیک برای نخستین بار در سال ۱۹۶۰ در کشور آلمان مورد استفاده قرار گرفت. اروپا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا نیز به منظور افزایش مقاومت فرسایشی در خیابانها و بزرگراهها این آسفالت را در ساخت و سازهای خود قرار دادند.
آسفالت ماستیک در ساخت و ساز جادهها و پلهایی که دارای...
قیر از تمدن بشر قدمت بیشتری دارد. اگرچه اکنون در جادهها و محصولات در پالایشگاههای بزرگ، پیچیده و مدرن همراه شده است، قیر طبیعی خیلی پیشتر از این در میان صحراهای شنی سرزمینهای عربی یافت شده بود.
قیر طبیعی و نفت سنگین با نفت سبک، در ویسکوزیته بالا (مقاومت در برابر جریان) در دمای مخزن، تراکم...