مشاوره، پرسش و پاسخ و درخواستهای بخش باغبانی

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
انصافاً با تمام بد اخلاقیهات خوشم میاد یه سوالایی میپرسی که هیچ وقت بهشون توجه نکردم چه بخواد که براشون وقت بزارم و جواب رو پیدا کنم! :)
شما متاسفانه حریف می طلبی برای پاسخ گویی به سوالاتت و اصلاً ادم رغبت نمیکنه دنبال صحبتها رو بخونه .کاش این همه به خودتون غره نبودید . ;)

راجه به نارگیل : چیزی نمیدونم .اما استنباط شخصیم اینه : نارگیل نخلی هستش که معرف ابه مثل بید مجنون و .... و این درختان همیشه به سمت اب گرایش دارند . و حالت خمیده ای به برگها یا تنه میدن . و چون درخت ساحلی هستش فکر میکنم جریانش از این قرار باشه .ضمن اینکه برای رشدش وجود ابهای روان ضروریه . و چون ریشه های عمیق و طویلی داره که در برابر وزش بادهای ساحلی بتونه خودش رو نگه داره ، با این ریشه ها خودش رو تو خاک محکم میکنه و فکر میکنم به چیزی خودشون رو گیر میدن . ضمن اینکه تنه حالت فنری داره که در مقابل بادهای ساحلی مقاومت میکنه .

اینها یادمه از نارگیله . امیدوارم جوابی که تو ذهن شماست لابلای این گفته ها پیدا بشه . :gol:

 

golbaghbabak

عضو جدید
یاس شرابی

یاس شرابی

درختچه زینتی وجود داره به نام یاس شرابی کسی در این باره اطلاع دارد؟.....​
 
آخرین ویرایش:

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
انصافاً با تمام بد اخلاقیهات خوشم میاد یه سوالایی میپرسی که هیچ وقت بهشون توجه نکردم چه بخواد که براشون وقت بزارم و جواب رو پیدا کنم! :)

شما متاسفانه حریف می طلبی برای پاسخ گویی به سوالاتت و اصلاً ادم رغبت نمیکنه دنبال صحبتها رو بخونه .کاش این همه به خودتون غره نبودید . ;)

راجه به نارگیل : چیزی نمیدونم .اما استنباط شخصیم اینه : نارگیل نخلی هستش که معرف ابه مثل بید مجنون و .... و این درختان همیشه به سمت اب گرایش دارند . و حالت خمیده ای به برگها یا تنه میدن . و چون درخت ساحلی هستش فکر میکنم جریانش از این قرار باشه .ضمن اینکه برای رشدش وجود ابهای روان ضروریه . و چون ریشه های عمیق و طویلی داره که در برابر وزش بادهای ساحلی بتونه خودش رو نگه داره ، با این ریشه ها خودش رو تو خاک محکم میکنه و فکر میکنم به چیزی خودشون رو گیر میدن . ضمن اینکه تنه حالت فنری داره که در مقابل بادهای ساحلی مقاومت میکنه .​

اینها یادمه از نارگیله . امیدوارم جوابی که تو ذهن شماست لابلای این گفته ها پیدا بشه . :gol:

گلرخ جان منم همینو گفتم اما عجب گفتن که مناشتباه میگم. اطلاعات خوبی دادید به من البته سوال عجب هم واقعا خوب بود. امیدوارم سوالای سخت سخت برامون بزارن. دکتر حقیقت حور هم به جمع ما اضافه شدند. امیدوارم این عجب اطلاعاتشونو به رخ ایشون نکشند
 

صداقت حور

عضو جدید
غلط گیری یک نوشته

ایشون نوشتن

خدمتتون و ISI اون همکارت

در صورتی که ISA صحیح است.

آقای پر مدعا اشتباه یادتون دادن. البته هیچی
علی رغم تمام احترامی که برای دوستای کشاورزی خودم قائل هستم. براتون متاسفم ایشون.. نگم بهتره ادب رو رعایت کردم.


دانشجوی محترم
خوشبختانه تنها کس و آخرین کسی که متن و مقاله اش به دست من رسید شما بودید. به پست الکترونیکی یاهو لطفا چیزی نفرستید.

ISI هم درست نوشتند این دوستمون. ISI هم مخفف Institute for Scientific Information می باشد.

Institute for Scientific Information به روی کلمه لاتین کلیک کنید تا با اطلاعات بیشتری اقدام به پاسخ دادن دوستان خود در این تالار نمایید. از یک دانشجوی کارشناسی ارشد این مشکلات بعید است. البته لازم به ذکر است که از مقاله ای که برای اینجانب فرستادید معلوم است که دانشجوی موفقی می باشید و من برای شما آینده ای درخشان میبینم.

در مورد مقاله های ISI اینجانب هم به اینجا مقالات اعضاي هيئت علمي در isiکلیک کنید.

و در مورد مقاله های من در مجلات مقالات اعضاي هيئت علمي در مجلات علمي و پژوهشي کلیک کنید
 
آخرین ویرایش:

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

سلام امیدوارم نماز و روزه هاتون مورد قبول حضرت صاحب الزمان و خداوند تبارک تعالی قرار بگیره:gol::gol::gol:

در مورد بد صحبت کردن باید گفت که مهوا جان دوست خوب ما رعایت نکردند و اقای دکتر صداقت ما هم تذکر دادند . در مورد لحن صحبت هم بگم که ضعف ما در علم متوجه خشک بودن در عرصه دانش و فناوری هست . در مورد پاسخ سوال هم متعجبم چرا دکتر عزیز ما استاد گرانقدر ما اقای صداقتی عزیز پاسخ ندادند . اما پاسخ : فرضیه زیاد است اما بر مبنای تجربه بومیان مناطق گرمسیر و عقاید انان می بایست بذر درخت نارگیل یعنی بزرگترین بذر درخت دنیا میبایست بر خلاف سایر بذر ها به صورت مایل کاشته شود و این یعنی سر بذر نارگیل که 3 تا سوراخ دارد باید نسبت به خط عمود زاویه 45 درجه داشته باشد و چون در مرحله خزانه بذر ها این درخت ضعیف است و کج رشد میکند ولی به محیط کاشت اصلی که رفت در خت طبق قاعده قطبیت گرایی رشد عمودی پیدا خواهد نمود و این کج شدگی مربوط به 1 سال اولیه رشد نهال است . به ظاهر بنده حقیر این جواب من میبود و در مورد ساحل هم ربطی به رطوبت گرایی ندارد و پون هر پسرک 4 ساله ای میداند که خاک ساحل دریا سبک است و درخت 30 متری نارگیل تحمل استقامت ندارد و کج میشود .


باز هم میگم دوستتون داریم . قدرتونو میدونیم . :heart::heart::heart::heart::heart:
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

عجب جان بیشتر توضیح بده.اگه شما رو تحویل میگیره دانشگاه هاروارد چند تا مقاله برای ما بگیر
اها یه چیز دیگه سرچ مقاله رو هم یادمون بده اقا معلم
مرسی

سلام دوست من:gol:

http://utdbase.ut.ac.ir/ دانشگاه تهران پایگاه داده ها اموزش رایگان سرچ مقاله گذاشته در این لینک .

دانشگاه هاروارد از 11 سپتامبر به بعد تا به حال پاسخی به ما نداده .

با درود و سپاس بیکران
 

ajaab

اخراجی موقت
به آنکه هستی از او یافت جهان جنبش زمین آرامش از او یافت

به آنکه هستی از او یافت جهان جنبش زمین آرامش از او یافت

به آنکه هستی از او یافت:heart::heart::heart::heart:جهان جنبش زمین آرامش از او یافت


سلام گرم من و دوستان خوبم که من را در این سایت یاری مینمایند را به گرمی تلالو زیبای خورشید پذیرا باشید .


تلاش میکنیم به سادگی پاسخ تمام تایپیک ها بدهیم :

لینک پست اول :
یه سوال ساده عمومیه که توی مصاحبه های شغلی از دوستان پرسیده شده و جالبه بعضی هایی که میخواستند مصاحبه بدن میگفتند چون ما کارشناس باغبانی هستیم دیگه نباید از زراعت چیزی بدونیم !!!!! غافل از اینکه کشاورز وقتی میبینه مهندس کشاورزی اومده سر زمینش حتما از رابطه آب و خاک ( شوری و .. ) کود دهی و سم پاشی حتما سوالاتی میپرسه .. خیلی زشته که توی بعضی سایتهای خبری کشاورزی بگن که فلانی فرق دانه جو و گندم را نمیدونه و .... میشه شما به من بگین فرقش چیه ؟ یا اون لینک خبری مستند در تایپیک بعدی بذارم براتون ؟

جواب : 3 سال پیش این ماجرا از مسئولین سازمان مهندسی ....... برایمان بازگو شد .

لینک پست دوم :
اگه توی همین فروم بگردی خوب میفهمی که بچه ها چی میگن. فرقش در توع غلافش هست برو تاپیک و پستی که بچه ها دادن رو بخون تا متوجه بشی.رو بخون متوجه می شی

جواب : لینک پست سوم

لینک پست چهارم و ششم و هشتم :
...................

جواب : به دل نمیگیریم بلکه به حساب صمیمیت میگذاریم .

لینک پست 10 :

جواب : شما با کمی دقت روز بعد پاسخ صحیح دادید و بهتر میبود عجله نمیکردید .

لینک پست 12 :
چقدر شما از خود راضی هستید

جواب : اینو به حساب صمیمیت علم و دانش می پنداریم .

لینک پست 14 :

کجا کار میکنید آقا ؟ خوشبختانه رشته من با شما هیچ سنخیتی نداره وگرنه برای من هم شاخو شونه میکشیدی

جواب : متاصفیم که رشته ما با شما فاصله کم دارد و شما تندخویی میدارین

لینک پست 15:
بچه ها بچه ها
يه كمي با هم مهربون باشيد

جواب : گلاب جان همه با هم صمیمی هستیم .

لینک پست 16 :

با نظر دخترمون کاملا موافق هستم. کمتر با هم بحث کنید. من در خدمت همه بچه ها هستم. کمی در مسائل علمی تامل کنید. از این مشکلات در بین دانشجویان من بسیار شایع می باشد. خواهش می کنم.شما آینده ساز این کیان هستید. به هم احترام بگذارید.

جواب : استاد گرامی شما شک در اینکه ناتوان در ارائه پاسخ هستید دو چندان کرد .

لینک پست 17 :
من حواب سوال نمیدونم ولی یه جواب خنده دار میدم.دانه گندم چاق توپل درشت و مواد نشاسته ایش یکم بیشتر ولی دونه جو لاغره

جواب : دقیقا جواب شما صمیمانه و صحیح میباشد .دانه گندم از جهت طولی و عرضی تقریبا 1 تا 2 میلیمتر از همان جهات با دانه جو نسبت بزرگتری دارد .

لینک پست 19:
اینجا تالار مهندسانه یا رینگ بوکس ؟

جواب : شما وانمود اشتباه نفرمایید .

لینک پست 20:
دوست عزیز اگه شما خیلی به اطلاعات خودتون می بالید باید این رو می دونستید که گندم و جو مربوط به زراعت است نه باغبانی

جواب : اطلاعات بنده حقیر از شما کمتر میباشد . دقت کنید که وارد مزرعه می شوید آیا کشاورز خواهد پرسید چه تخصصی دارید ؟؟؟؟؟؟ آیا چنین سوال ساده در مصاحبه شغلی که از متخصص باغبانی پرسیده شده میتواند با پاسخ اینکه من از زراعت چیزی نمیدانم شما را در آزمون مصاحبه از دیگران متمایز کند و باعث دریافت کرسی شغلی بهتری نماید ؟

لیینک پست 22:
متاسفانه جناب عجب نمی تونن با لحن مهربون تری حرف بزنن گلاب جون

جواب : به قول یه دوستی از دوستان بعضی ها جنبه خیلی چیزا ندارن و باعث شکست هایی در زندگی خصوصی خودشان میشوند که در مورد شما نمایان می باشد .

لینک پست 29 :
احسنت به اين ميگن تحريك تخليه اطلاعاتي مغزها .

جواب : سوال به این سادگی نیازی به تخلیه اطلاعاتی دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لینک پست 30:
در ضمن ما هم شما رو دوست داريم ولي اينكه شما هر چي بخواين و دلتون بخواد بگين آخره سر هم بگين دوستون دارم چه معني ميده ؟
لطفا در طرز ارتباطتون با بچه ها تجديد نظر نماييد .

جواب : باز هم میگیم دوستتون داریم قدرتونو میدنیم . دوست من شما لحن خشکی دارید که موجبات ازردگی خاطر دوستان همکارانم را فراهم میکند .طرز ارتباط ما با دوستان در سطح بالا هست و طرز برخورد اندیشمندان در سطح پایین است . بهتره سری به گوگل بزنی و تایپ کنی که( فرق دانه جو و گندم ) اونوقت متوجه حساسیت موضوع خواهی شد .


دوستتون داریم قدرتونو میدونیم براتون ارزوی سلامتی که نعمتی فراتر از اون نیست را داریم .باز هم میگیم دوستتون داریم و قدرتونو میونیم . من الله توفیق:)
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از توضیحت. برای این اعتقادشون دلیل علمی ای ندارن؟
 

ajaab

اخراجی موقت
اعجاز

اعجاز

سلامی گرم و دوستانه

احتمال زیاد داره که اعجاز خداوند عالمی ایجاب میکنه که هیچ میوه ای در روی درخت جوانه نزند که البته سالهای سال بعد دانشمندا علت ان را وجود هورمونهای بازدارنده رشد میدانند . مثلا بذر سیب در سیب جوانه نمیزند ولی از سیب خارج شود مسلما جوانه میزند . اما نارگیل جون خودش بر قانون خلقت خداوند بذر میباشد و شیره زیادی دارد که ثابت شده این شیره نارگیل حاوی 99 درصد هورمونهای بازدارنده رشد گیاهی است و اگر دقت بفرمایید میبینید که نارگیل عمود بر شاخه میباشد و این یعنی شیره نارگیل روی قسمت زیرین یا مرکزی تمرکز بیشتری دارد و نمیتواند رشد کند و جوانه بزند . اگر ان را مایل بکارند باعث میشه که شیره نارگیل روی قسمتی که قراره ریشه زایی بشه تمرکز کمتری می یابد و بذر شروع به ریشه زایی مینماید . که اعجاز خداوندی اینجا بر ما نمایان می شود .

حمد و سپاس بیکران نثار صاحب خلقت :heart:
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلامی گرم و دوستانه

احتمال زیاد داره که اعجاز خداوند عالمی ایجاب میکنه که هیچ میوه ای در روی درخت جوانه نزند که البته سالهای سال بعد دانشمندا علت ان را وجود هورمونهای بازدارنده رشد میدانند . مثلا بذر سیب در سیب جوانه نمیزند ولی از سیب خارج شود مسلما جوانه میزند . اما نارگیل جون خودش بر قانون خلقت خداوند بذر میباشد و شیره زیادی دارد که ثابت شده این شیره نارگیل حاوی 99 درصد هورمونهای بازدارنده رشد گیاهی است و اگر دقت بفرمایید میبینید که نارگیل عمود بر شاخه میباشد و این یعنی شیره نارگیل روی قسمت زیرین یا مرکزی تمرکز بیشتری دارد و نمیتواند رشد کند و جوانه بزند . اگر ان را مایل بکارند باعث میشه که شیره نارگیل روی قسمتی که قراره ریشه زایی بشه تمرکز کمتری می یابد و بذر شروع به ریشه زایی مینماید . که اعجاز خداوندی اینجا بر ما نمایان می شود .

حمد و سپاس بیکران نثار صاحب خلقت :heart:



چه جالب ممنون از توضیحت استفاده کردم .واقعاً شگفتیهای خلقت ادم رو به حمد و ثنا متوسل میکنه.:gol:
 

ajaab

اخراجی موقت
سال آوری بادام و زیتون

سال آوری بادام و زیتون

سلام سلام


مشکل اصلی باغات ما سال آوری بادام و زیتون هست . کی میتونه راهنمایی اساسی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

ajaab

اخراجی موقت
پاسخ

پاسخ

سلام سلام
ایام به کام

-----------------------------

لینک پست 17 :
من جواب سوال نمیدونم ولی یه جواب خنده دار میدم.دانه گندم چاق توپل درشت و مواد نشاسته ایش یکم بیشتر ولی دونه جو لاغره

جواب : دقیقا جواب شما صمیمانه و صحیح میباشد .دانه گندم از جهت طولی و عرضی تقریبا 1 تا 2 میلیمتر از همان جهات با دانه جو نسبت بزرگتری دارد .
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
سلام امیدوارم نماز و روزه هاتون مورد قبول حضرت صاحب الزمان و خداوند تبارک تعالی قرار بگیره:gol::gol::gol:

در مورد بد صحبت کردن باید گفت که مهوا جان دوست خوب ما رعایت نکردند و اقای دکتر صداقت ما هم تذکر دادند . در مورد لحن صحبت هم بگم که ضعف ما در علم متوجه خشک بودن در عرصه دانش و فناوری هست . در مورد پاسخ سوال هم متعجبم چرا دکتر عزیز ما استاد گرانقدر ما اقای صداقتی عزیز پاسخ ندادند . اما پاسخ : فرضیه زیاد است اما بر مبنای تجربه بومیان مناطق گرمسیر و عقاید انان می بایست بذر درخت نارگیل یعنی بزرگترین بذر درخت دنیا میبایست بر خلاف سایر بذر ها به صورت مایل کاشته شود و این یعنی سر بذر نارگیل که 3 تا سوراخ دارد باید نسبت به خط عمود زاویه 45 درجه داشته باشد و چون در مرحله خزانه بذر ها این درخت ضعیف است و کج رشد میکند ولی به محیط کاشت اصلی که رفت در خت طبق قاعده قطبیت گرایی رشد عمودی پیدا خواهد نمود و این کج شدگی مربوط به 1 سال اولیه رشد نهال است . به ظاهر بنده حقیر این جواب من میبود و در مورد ساحل هم ربطی به رطوبت گرایی ندارد و پون هر پسرک 4 ساله ای میداند که خاک ساحل دریا سبک است و درخت 30 متری نارگیل تحمل استقامت ندارد و کج میشود .


باز هم میگم دوستتون داریم . قدرتونو میدونیم . :heart::heart::heart::heart::heart:

عجب جان دکتر اگر جواب ندادن شاید به خاطر این هست که نمی خوان اطلاعات علمیشون به رخ ما بکشند. شاید هم واقعا بلد نبودند :D. البته من معذرت می خوام اینو میگم چون همه که عقل کل نیستند. بازم از این سوال ها دارید ؟ فقط جون من یک کم آروم تر خیلی خشنی داداش
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
عجب جان من فکر کنم منظورت از سال آوری این باشه که یعنی در خت به بار نشسته و در صورتی که نباید اینگونه باشه ؟ آره میگی سال آوری یعنی چی ؟ مرسی
 

مهوا

عضو جدید
چند تا سوال

درخت بادام حاوی روغن می باشد. ممولا چند ساله هستند ؟
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
چند تا سوال

درخت بادام حاوی روغن می باشد. ممولا چند ساله هستند ؟


مهوا جان من فقط از سال آوری Alternate bearing اسم لاتینشو از حفظم اما نمی دونم یعنی چی کاملا


نگاه کن مثل برنداشتن میوه مرکبات هست که باید اونا رو برداشت تا گیاه جوانه بزنه یا نه ؟

تنها چیزی که از سال آوری بلدم :جهت كنترل سال آوري مي توان با انتخاب ارقام و پايه هاي مناسب ، روش هاي مختلف هرس ، تغذيه مناسب ، حلقه برداري و استفاده از تنظيم كننده هاي رشد و مواد شيميايي ، ميزان سال آوري را كاهش و به حداقل ممكن رساند. اینو 600 سال پیش شنیده بودم که الان 1 سرچ زدم. میشه بگی عجب خان ؟
 

ajaab

اخراجی موقت
سال بیاری نیاری

سال بیاری نیاری

سلام

یاد آوری کنم که من دنبال راهکار هستم نه ارائه پاسخ به سوالاتی در این زمینه !!!!!!!!

سال آوری یعنی یک سال درخت میوه میده و یک سال میوه نمیده که 1000 تا راه حل داره ولی هنوز راه حل قطعی رو کسی نمیدونه !!!!!!! بعضی ها میگن برو از گیاهپزشکا بپرس بعضی ها میگن برو از باغبانی ها بپرس و ثمره این پاسکاری ها خسارت به باغداران زحمت کش هست .

در شگفتم چرا و قتی بحث را داغ میکنم 10000 تا اخطار میگیرم و 20000000 نفر میان پاسخ سوالمو میدن و ادم خسته میشه همشو بخونه ولی وقتی سوال رو به سبک بسیار خشک رایج در سیستم دانشگاهی ایران میپرسم کسی حاضر نمیشه پاسخ صحیح بده .

امیدوارم اوقاتی سرشار از سلامتی شادی سپری کنید
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
سلام

یاد آوری کنم که من دنبال راهکار هستم نه ارائه پاسخ به سوالاتی در این زمینه !!!!!!!!

سال آوری یعنی یک سال درخت میوه میده و یک سال میوه نمیده که 1000 تا راه حل داره ولی هنوز راه حل قطعی رو کسی نمیدونه !!!!!!! بعضی ها میگن برو از گیاهپزشکا بپرس بعضی ها میگن برو از باغبانی ها بپرس و ثمره این پاسکاری ها خسارت به باغداران زحمت کش هست .

در شگفتم چرا و قتی بحث را داغ میکنم 10000 تا اخطار میگیرم و 20000000 نفر میان پاسخ سوالمو میدن و ادم خسته میشه همشو بخونه ولی وقتی سوال رو به سبک بسیار خشک رایج در سیستم دانشگاهی ایران میپرسم کسی حاضر نمیشه پاسخ صحیح بده .

امیدوارم اوقاتی سرشار از سلامتی شادی سپری کنید


حالا مگه چی میشه دوست عزیز من که بلد نبودم یک جوابی هم به من دادی ! خوب من از گوگل سرچ کردم ! اومد سال نو اوری و شکوفایی !؟ خوب به نظرت اگه سیستم خشک دانشگاهی بلد بود این اطلاعات رو بهتون نمی داد ؟! خوب این خوبه که همه بهتون جواب میدن حتی اگه اشتباه باشه. سوالاتتون خوبه ولی یک کوچولو خواهش با آرامش بیشتر. ای ول خوبه سوالاتتون . منم جوابشو نمیدونم.
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

سلام

سال آوری درخت زیتون و بادام یعنی سال نو آوری و شکوفایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :biggrin:

آرزوی ما برای شما:gol:
اوقات خوش سپری کنید
 

فهیمه م

عضو جدید
سلام.​
ممنون بابت تبریک.​
ببخشید، دیر جواب دادم. درگیر پایان نامه و ثبت نام ارشدم.​
من معماری معماری دانشگاه تهران قبول شدم. با وجودی که به منظر هم علاقه داشتم، ولی این انتخاب اولم بود. هنوز کارنامه نیومده، اما به احتمال زیاد منظر تهران یا بهشتی هم قبول می شدم....​
به حسن سلیقتون تبریک می گم. معماری منظر رشته خیلی قشنگیه.​
خیلی چیزهایی که به طراحی خارج ساختمان مرتبط بشه رو معماران منظر طراحی می کنن. مثل پارک ها، باغ ها، نمای ساختمان ها، پیاده رو ها، مناظر شهری و میادین، و ...​
پس همون طور که می دونید یک میان رشته است که با خیلی از رشته های دیگه ارتباط داره مثل معماری، طراحی شهری، محیط زیست، کشاورزی و ...​
به عقیده من یک معمار منظر باید اصول طراحی معماری رو بدونه و فضا رو درک کنه تا بتونه فضاهای خوبی خلق کنه. نباید فقط یک بخش از این رشته رو دید که به گیاه مربوط می شه. آب، گیاه و خاک همه وسایلی هستند که تو این رشته به کمک طراح میان.​
برای گرفتن اطلاعات بیشتر، فکر کنم از صاحب نظران این رشته ( دانشجویان و فارغ التحصیلان) کمک بخواید بهتره.​
به همون 2 آدرسی که قبلاً دادم می تونید مراجعه کنید و کوله باری از اطلاعات دریافت کنید :​
امیدوارم موفق باشید.




[FONT=&quot][/FONT]​
 

hamid_a

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ممنونم عجب جان ما دوست نداریم کسی رو ناراحت کنیم شما خیلی خوبید فقط می خواستیم یکم با حال و هوای باشگاه آشنا بشید
موفق باشید یا علی
 

mohsen.agri

عضو جدید
سوال کلی و سختیه .

مشخص کن موضوع تحقیقت چیه ؟ تا راحت تر بشه احساس وظیفه کرد . مثلا ما برای تحقیقات میاییم از مقالات الزویر و اسپرینگر و ... استفاده میکنیم که سطح بالا داره و برای کار هم ازمایشگاههای پیشرفته میخواد که متاصفانه مجبوریم نمونه هامونو بفرستیم اونور . سایت معتبر اینها هس ولی اگه الزویر میخوای راهش اینه که مشخص کنی دقیقا مقالتو تا من برات ایمیل کنم و یا بری مرکز اینترنت هر دانشگاه دولتی یا آزاد که در سطح ارشد و دکتری تدریس دارند و اونجا از یه استاد بخوای راهنماییت کنه و مقالتو ردیف کنی تا پول ندی به ایت خارجی ( معمولا 33 دلار ) .
http://www.e-journals.org/
http://www.aginternetwork.org/
http://www.sciencedirect.com

دانشگاه هاروارد هم خوبه اما بعید میدونم تحویلت بگیرن :
http://mcb.harvard.edu/BioLinks/Sequences.html
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
سلام...و ممنون از حسن توجه شما..................مقالاتی که من احتیاج دارم برای آزمون سراسری (کارشناسی ارشد)دانشگاه دولتی است میخواستم ببینم شما مقالاتی دارید که با خونذن اونا با اصطلحات آشنا بشم؟/؟؟
 

ajaab

اخراجی موقت
یه سوال مشکل از باب سال آوری بادام و زیتون

یه سوال مشکل از باب سال آوری بادام و زیتون

سلام

توی همین چی میگن روم یا تایپیک گیاه پزشکی این سایت پرسیدم سال آوری زیتون و بادام راه حل آن چیست ولی بی پاسخ مانده و اونها دارند سوال ساده طرح و پاسخ میدن و ... من ظاهرا این سوال برام سخته چون خیل کثیری از باغدارا سوال پیچم میکنن که یالا یالا راه حل بگو !!!!!!!!!!!!! نظر من اینه که موسسه ملی زیتون رودبار و ... میتونه پاسخ بده که نداده . من از دوستان شمالی درخواست دارم یه سر به اونجا بزنن ببینن اوظاع از چه قراره ؟ کسی جوابشونو میده یا نه ؟ خوشحال میشویم که به دور ار هیاهو جواب علمی که همان راه حل اساسی سال آوری زیتون و بادام هست که متاصفانه با سیستم سال اوری پسته متفاوته :warn:

توجه کنید راه حل زیاده ولی راهی میخوام که کسی اونو تجربه کرده و پاسخ گرفته نه اون راه حل های بی پاسخ

شب و روزتون خوش
نماز و روزه و عبادات قبول امام زمان و خدای متعال قرار بگیره
 

کاکتوس

کاربر بیش فعال
ادامه تحصیل

ادامه تحصیل

سلام

میخوام بعد از 13 سال ادامه تحصیل در رشته باغبانی (کارشناسی ارشد) بدم کسی میتونه به من کمک کنه

ممنون میشم:)
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.این خیلی عالیه که ادامه تحصیل میخاین بدین.چه کمککی متیونیم بکنیم.البته من میرم سال 3 باغبانی شاید انقدر نتونم کمکت کنم.ولی هرکار بتونم در خدمتم
 

کاکتوس

کاربر بیش فعال
سلام دوست عزیز

به نظر من تغذیه نادرست .اعمال نا صحیح عملیات بهزراعی +عوامل ÷نتیکی میتونه دلیل سال آوری باشه;):gol:
 

ajaab

اخراجی موقت
عجب

عجب

سلام

چون خاک جنوب کشور نسبت به شمال کشور خشکتر هست . نمیتونیم پیشنهاد بدیم که مشکل تغذیه را درست کنند . چون یه ذره کود بیشتر باعث سوختن درخت میشه .:(

اساتید چرا جواب نمیدن ؟ :cool:
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
کلروفیل سوال و مشاوره درباره پرورش بن سای (بونسای) باغبانی 433

Similar threads

بالا