مشکل 206 من .... مکانیکا نظر بدن !

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقا به 206 تیپ 5 مدل 85 .کارکرد 107000
.
.
.من صبحا با 2-3 استارت روشن میشه - دود خاکستری- سیاه رنگ میده فقط صبح- و امروز هم دیدم گاز کامل نمیخوره و ماشین ریپ میخوره یعنی یه شوک در اثر گاز خوردن و نخوردن در حین رانندگی ئارد میشه .... حالت خفه شدن - و صدای انفجار شبیه صدای تفنگ از اکزوزش اومد !
.
.
.
نکته: کویل تازه عوض کردم- سیستم برق هم چک شده و انژکتور هم شستشو و درست کار میکنه- و پمپ بنزین و صافی رو هم 6 ماه پیش عوض کردم ... بنزین هم همیشه سوپر .

.
.
.
؟؟؟؟
مشکلش چیه ؟
راحلش ؟
 

kimia63

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
با سلام
بنده کارشناس فنی ایرانخودرو هستم
بنزین معمولی بزنین سوپر باعث این مشکلاتی که فرمودین میشه با توجه به اینکه فرمودین ظاهرا مشکل برقی نداره اگه بهتر نشد بهتره از 4سیلندر کمپرس گرفته بشه
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اقا به 206 تیپ 5 مدل 85 .کارکرد 107000
.
.
.من صبحا با 2-3 استارت روشن میشه - دود خاکستری- سیاه رنگ میده فقط صبح- و امروز هم دیدم گاز کامل نمیخوره و ماشین ریپ میخوره یعنی یه شوک در اثر گاز خوردن و نخوردن در حین رانندگی ئارد میشه .... حالت خفه شدن - و صدای انفجار شبیه صدای تفنگ از اکزوزش اومد !
.
.
.
نکته: کویل تازه عوض کردم- سیستم برق هم چک شده و انژکتور هم شستشو و درست کار میکنه- و پمپ بنزین و صافی رو هم 6 ماه پیش عوض کردم ... بنزین هم همیشه سوپر .

.
.
.
؟؟؟؟
مشکلش چیه ؟
راحلش ؟

با سلام
بنده کارشناس فنی ایرانخودرو هستم
بنزین معمولی بزنین سوپر باعث این مشکلاتی که فرمودین میشه با توجه به اینکه فرمودین ظاهرا مشکل برقی نداره اگه بهتر نشد بهتره از 4سیلندر کمپرس گرفته بشه

موارد مشابه ای مشاهده شده که ایرادش همین مسئله ایست که کیمیا خانم فرمودن
شما بنزینتو عوض کن به احتمال زیاد مشکل حل خواهدذ شد

 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موارد مشابه ای مشاهده شده که ایرادش همین مسئله ایست که کیمیا خانم فرمودن
شما بنزینتو عوض کن به احتمال زیاد مشکل حل خواهدذ شد


من همیشه سوپر میزنم ... با سوپر شتاب ماشینم بهتر میشه .هیچوقتم این مشکلو نداشت ...
امروز بردم مکانیک ..دیاگ زد که سنسور کلیومتر خطا زده ...پاک کرد! ..الان خوبه !
من خودم احتمال میدم از شمع باشه ..تقریبا دو ساله عوض نکردم و تا الان 35000 باهاش رفتم !
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من همیشه سوپر میزنم ... با سوپر شتاب ماشینم بهتر میشه .هیچوقتم این مشکلو نداشت ...
امروز بردم مکانیک ..دیاگ زد که سنسور کلیومتر خطا زده ...پاک کرد! ..الان خوبه !
من خودم احتمال میدم از شمع باشه ..تقریبا دو ساله عوض نکردم و تا الان 35000 باهاش رفتم !
اگه ریپ میزنه علاوه بر شمع ها استپر موتور رو هم بررسی کن ولی من هنوزم به بنزینت شک دارم

 

deshli

عضو جدید
دوست عزیز ربطی به بنزینت نداره...یعنی بنزین تا این حد تاثیر نداره...استپر و شمع هات رو چک کن و اگه معمولا پر شتاب راه میری از شمع های جفت کنتاکت استفاده کن....
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز ربطی به بنزینت نداره...یعنی بنزین تا این حد تاثیر نداره...استپر و شمع هات رو چک کن و اگه معمولا پر شتاب راه میری از شمع های جفت کنتاکت استفاده کن....

خودبه خود درست شد !
خطای سنسور کلیومتر زد ..پاک کرد ... بعد بنزین معمولی زدم ...
.

.
نمیدونم ... فعلا که خوب کار مکنه !!
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خودبه خود درست شد !
خطای سنسور کلیومتر زد ..پاک کرد ... بعد بنزین معمولی زدم ...
.

.
نمیدونم ... فعلا که خوب کار مکنه !!

خب این کجاش خود به خود درست شده؟
قبلا سوپر میزدی و الان معمولی میزنی!!
پس خود به خودی نبود چون تجربه گواه اینه که تو همچین مواقعی بنزین شرط مهمیه
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب این کجاش خود به خود درست شده؟
قبلا سوپر میزدی و الان معمولی میزنی!!
پس خود به خودی نبود چون تجربه گواه اینه که تو همچین مواقعی بنزین شرط مهمیه

خب من تقریبا 2 ساله همش سوپر میزنم و مشکلی نداشت ! ....
تا اینکه دادم لاستیک سوپاپ و کوئیل عوض کردن اینجوری شد !!!!
 

RN-Tuning

عضو جدید
دوست عزیز ربطی به بنزینت نداره...یعنی بنزین تا این حد تاثیر نداره...استپر و شمع هات رو چک کن و اگه معمولا پر شتاب راه میری از شمع های جفت کنتاکت استفاده کن....

بهتره از همون شمع های معمولی استفاده کنید
شمع های هر موتور با توجه به شرایط همون موتور توسط تیم طراحی انتخاب میشن
شمع های دیگه شاید باعث شتاب بیشتر بشن اما مشکلات دیگه ایجاد میکنن
در ضمن اگه شمع ها رو 35000 استفاده کردین بهتره عوض بشن اما فکر نمی کنم مشکل از اونا باشه

اگه ماشینتون دریچه برقی هست ( که فک نمی کنم باشه ) اون رو چک کنین
در غیر این صورت استپر موتور رو !

مشکل بنزینی هم که دوستان اشاره کردن میشه گفت درسته!
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بهتره از همون شمع های معمولی استفاده کنید
شمع های هر موتور با توجه به شرایط همون موتور توسط تیم طراحی انتخاب میشن
شمع های دیگه شاید باعث شتاب بیشتر بشن اما مشکلات دیگه ایجاد میکنن
در ضمن اگه شمع ها رو 35000 استفاده کردین بهتره عوض بشن اما فکر نمی کنم مشکل از اونا باشه

اگه ماشینتون دریچه برقی هست ( که فک نمی کنم باشه ) اون رو چک کنین
در غیر این صورت استپر موتور رو !

مشکل بنزینی هم که دوستان اشاره کردن میشه گفت درسته!

مرسی دوست خوبم ....
ولی هنوز توجیه علمی واسه عطسه کردن ماشینم نمی بینم ! ... فکر کنم احتراق ناقص در اثر از کار افتادن یک یا دوتا از شمع ها باشه ...ولی الان که نرمال کار میکنه این قضیه شمع منتفیه !
 

RN-Tuning

عضو جدید
مرسی دوست خوبم ....
ولی هنوز توجیه علمی واسه عطسه کردن ماشینم نمی بینم ! ... فکر کنم احتراق ناقص در اثر از کار افتادن یک یا دوتا از شمع ها باشه ...ولی الان که نرمال کار میکنه این قضیه شمع منتفیه !
همون طور که گفتم یه نگاهی به استپر موتور بندازین
ولی با توصیفات شما بهتره شمع هاتون رو تعویض کنید ، مصرف ماشین رو بالا می برن.

راستی موتور در حالت درجا ریپ میزنه یا نه؟
و اینکه تو دور بالا خفگی داره؟
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همون طور که گفتم یه نگاهی به استپر موتور بندازین
ولی با توصیفات شما بهتره شمع هاتون رو تعویض کنید ، مصرف ماشین رو بالا می برن.

راستی موتور در حالت درجا ریپ میزنه یا نه؟
و اینکه تو دور بالا خفگی داره؟

ریپ خیلی نامحسوسی میزنه ... حالتی که خلاص باشه .. شاید در حد 2/1 میلیمتر عقربه دور موتور بالا پایین بشه
خیر دور بالا خفه نیست ... و شتاب ماشینم عالی شده :|
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقا به 206 تیپ 5 مدل 85 .کارکرد 107000
.
.
.من صبحا با 2-3 استارت روشن میشه - دود خاکستری- سیاه رنگ میده فقط صبح- و امروز هم دیدم گاز کامل نمیخوره و ماشین ریپ میخوره یعنی یه شوک در اثر گاز خوردن و نخوردن در حین رانندگی ئارد میشه .... حالت خفه شدن - و صدای انفجار شبیه صدای تفنگ از اکزوزش اومد !
.
.
.
نکته: کویل تازه عوض کردم- سیستم برق هم چک شده و انژکتور هم شستشو و درست کار میکنه- و پمپ بنزین و صافی رو هم 6 ماه پیش عوض کردم ... بنزین هم همیشه سوپر .

.
.
.
؟؟؟؟
مشکلش چیه ؟
راحلش ؟


مشکل شما ماله ای سی یو هستش
با یه دیاگ ساده حل میشه
اونم ماله یکی از سنسورهاست
اون صدای تفنگ هم به خاطر ایجاد ناک هستش...یعنی ای سی یو نمیتونه اوانس و ریتارد کنه جرقه شمع رو !
همین نتونستن باعث ایجاد خفگی و گاز نخوردن و بدسوزی میشه
موفق باشی
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مشکل شما ماله ای سی یو هستش
با یه دیاگ ساده حل میشه
اونم ماله یکی از سنسورهاست
اون صدای تفنگ هم به خاطر ایجاد ناک هستش...یعنی ای سی یو نمیتونه اوانس و ریتارد کنه جرقه شمع رو !
همین نتونستن باعث ایجاد خفگی و گاز نخوردن و بدسوزی میشه
موفق باشی

ECU رو فلش و دادم RE-Program کردن واسم ...
سیم کشی هم هیچ موردی نداره .
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب شده ولی نمیدونم چه توجیه فنی داشت این مشکل !
ببین مهندس
توی موتور زمانی که پیستون داره میره بالا بیشترین کارایی رو زمانی میگیره که دقیقا تو نقطه مرگ بالا جرقه زده بشه
ولی از اونجایی که احتراق انی نیست قبل از نقطه مرگ بالا جرقه میزنن در حد 10 درجه اینا
اما اینکه کجا جرقه زده بشه بسته به هوای ورودی و به همون نسبت نوع بنزینت داره(عدد اکتان)
تو ماشین چون یک مقدار ثابت هوا وارد نمیشه و به همون نسبت سوخت همیشه یه فیدبک میگیره بعد زمان جرقه رو تعیین میکنه
اگر این زمان درست زده نشه احتراق ناقص میشه! ماشین ریب میزنه....پیستون هنوز به نقطه مرگ بالا نرسیده جرقه زده میشه و انفجار پیستون رو به سمت پایین میفرسته (ناک...همون صدای تفنگ که گفتی)
اصولا یا سنسور مشکل داره یا ای سی یو باید رفع باگ بشه تا برگرده به حالت اول (سنسور ناک)
همین....متوجه شدی ؟
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببین مهندس
توی موتور زمانی که پیستون داره میره بالا بیشترین کارایی رو زمانی میگیره که دقیقا تو نقطه مرگ بالا جرقه زده بشه
ولی از اونجایی که احتراق انی نیست قبل از نقطه مرگ بالا جرقه میزنن در حد 10 درجه اینا
اما اینکه کجا جرقه زده بشه بسته به هوای ورودی و به همون نسبت نوع بنزینت داره(عدد اکتان)
تو ماشین چون یک مقدار ثابت هوا وارد نمیشه و به همون نسبت سوخت همیشه یه فیدبک میگیره بعد زمان جرقه رو تعیین میکنه
اگر این زمان درست زده نشه احتراق ناقص میشه! ماشین ریب میزنه....پیستون هنوز به نقطه مرگ بالا نرسیده جرقه زده میشه و انفجار پیستون رو به سمت پایین میفرسته (ناک...همون صدای تفنگ که گفتی)
اصولا یا سنسور مشکل داره یا ای سی یو باید رفع باگ بشه تا برگرده به حالت اول (سنسور ناک)
همین....متوجه شدی ؟

..... یعنی زمان جرقه زنی نرمال نیست !
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
..... یعنی زمان جرقه زنی نرمال نیست !
افرین
همین
مسئله ساده ایه...اما اگه میزاشتی زیاد بمونه به موتور اسیب جدی وارد میشد!
ایشالا موفق باشی پسر
206 اتم چرخاش سالم بچرخه باهاش عروس بیاری :دی
 

mishan59

عضو جدید
با سلام:
با توجه به نظراتی که دوستان دادند و براشون احترام قائل می شم.
اما:مشکل خودروی شما فقط می تونه از شمع باشه /شما با تغییر بنزین از نوع سوپر به معمولی به خاطر حساسیت بالای احتراق بنزین سوپر و حساسیت کمتر بنزین معمولی نسبت به بنزین سوپر باعث ایجاد مقداری ریتارد یا پس جرقه در خودروتون شدید .وبه علت ضعیف شدن مقاومت شمع ها برای بنزین سوپر چون جرقه باید زودتر زده میشد در نقطه آدوانس باعث ایجاد احتراق ناقص و عطسه زدن خودرو در اگزوز می شد که با بنزین معمولی این مشکل حل شد. واگر بخای از بنزین سوپر استفاده کنی باید شمع ها رو تعویض کنی و مثل گذشته با راندمان کاری بالای بنزین سوپر رانندگی کنی.
با تشکر.
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بچه های مهندس مکانیک :
یه سوال فنی دیگه : ماشین من در حالتی که درجا کار میکنه آمپر دور موتور نوسان داره ! ... یعنی بین 0.9 و 1.1 بالا پایین میشه .... و موتور لرزش کمی داره
به نظرتون از شمع هاشه ؟
(شمع ها 40000 یا 2 سال کار ;کرده اند . bosch)
 

mishan59

عضو جدید
بچه های مهندس مکانیک :
یه سوال فنی دیگه : ماشین من در حالتی که درجا کار میکنه آمپر دور موتور نوسان داره ! ... یعنی بین 0.9 و 1.1 بالا پایین میشه .... و موتور لرزش کمی داره
به نظرتون از شمع هاشه ؟
(شمع ها 40000 یا 2 سال کار ;کرده اند . bosch)
دوست عزیز این شمع ها رو دیگه کی می خای تعویض کنی؟
من که در پست بالا برات توضیح دادم.
 

mrjamal62

عضو جدید
سلام
من یک 206 مدل 85 دارم. حدود 150000 هزارتا کار کرده. الان توی تعمیرگاههای متفاوت سرگردانه و هیچ کی عیبشو نمی فهمه. ماشین وقتی داره حرکت می کنه یهو خاموش میشه و با فشار دادن پدال گاز دوباره روشن میشه. یه دو سه بار این کار انجام میشه. وقتی میرم تو پارک و خاموشش میکنم. استارت میخوره ولی روشن نمیشه. فرداش که میام روشن کنم ماشین روشن میشه و خوب کار میکنه. یه بار کل استارتو گفتن عوض کردیم. یکی گفت مشکل ECU داره. به خدا یکی اگه میدونه کمکک کنه. اعصابم خورد شده و کلی هزینه کردم تا حالا.
 

Similar threads

بالا